Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 18:04
Snufje
Snufje is offline
Haai!

Hebben jullie denken jullie last van erge zenuwen voor de examens..? Ik heb met 2 schoolexamens gehad afgelopen jaar dat ik gewoon echt me helemaal niet lekker voelde en thuis begon te janken van de zenuwen.. Onder 1 van die examens heb ik vriendelijk gevraagd of ik naar het toilet mocht en daar heb ik toen gekotst, ik was zooo misselijk..! En daarna ging het wel weer..!

Ik ga voor de zekerheid maar iets halen om rustig te worden / blijven want zoies kan ik tijdens mijn examens natuurlijk niet gebruiken..!
Advertentie
Oud 14-04-2003, 18:45
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
jaah ik ken het gevoel...ik heb zelf ook heel erg last van de druk die ik nu voel..ik ben helemaal gestressed...en huil dus om alles en nix...en dan bedoel ik ook echt nix ( ik was met mn vriend en zijn oom + tante naar de efteling geweest...hardstikke gezellig...nix geen problemen...zijn we weer thuis, is de afwas niet gedaan (en was niemand thuis enzo...blalala...) magoed...mn vriend zegt dus: zullen wij dat ff doen...ik zeg zo...ik wil ff zitten...patsboem: huilbui ) dat gebeurd me dus heel vaak...ik heb van de huisarts er wat tegen gekregen: propranolol...
kweet nog niet echt of het helpt..k slik het nog niet zolang... 5 dagen...heb sindsdien 1 huilbuitje gehad...
Oud 14-04-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 14-04-2003 @ 19:04:
Ik heb met 2 schoolexamens gehad afgelopen jaar dat ik gewoon echt me helemaal niet lekker voelde en thuis begon te janken van de zenuwen.. Onder 1 van die examens heb ik vriendelijk gevraagd of ik naar het toilet mocht en daar heb ik toen gekotst, ik was zooo misselijk..
Ik wist dat sommige mensen zenuwachtig waren voor belangrijke toetsen op school, maar zo erg? Heb je last van faalangst o.i.d?

Ontopic: Ik ben voor de examens niet zenuwachtig, vooral omdat ik de stof al goed beheers.

Alleen voor wiskunde B knijp ik 'm een beetje, de stof van dit jaar weet ik nog goed, maar ik heb gisteren de stof van 4 havo ingekeken en ik werd er niet vrolijk van..Ik weet echt niet meer hoe het allemaal zat, ben het grotendeels vergeten. Misschien dat als ik er eens goed voor ga zitten, dat ik het dan wel weer weet, maar anders heb ik een probleem.
Oud 14-04-2003, 20:06
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Laurens schreef op 14-04-2003 @ 20:45:
Ik wist dat sommige mensen zenuwachtig waren voor belangrijke toetsen op school, maar zo erg? Heb je last van faalangst o.i.d?
Nee, verder niet echt last van faalangst ofzo.. Alleen met engels mondelingen ben ik superzenuwactig omdat ik daar veel te onzeker over ben enzo....

Maar dit was geloof ik een natuurkunde toets, waar ik op zich helemaal niet bang voor was volgens mij; ik had in principe weinig te verliezen, ik stond een 7.4 gemiddeld enzo..
Oud 14-04-2003, 20:09
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
voor schriftelijke toetsen ben ik nog nooit zenuwachtig geweest dus ik hoop dat het nu ook maar niet zo is.
Oud 14-04-2003, 20:12
*Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Ik heb nooit zoveel last van zenuwen, behalve bij de allerallerallereerste "2e Fase Toets" was ik behoorlijk gespannen, maar dat kwam gewoon doordat ik niet wist wat ik precies moest verwachten. Ook omdat alle leraren toen telkens aan het zeuren waren "dat vanaf nu alles meetelt voor het eindexamen!!!"
Ik denk dat ik met het eerste examen wel zoiets heb van "Slik..." maar dat dat snel weg is en dat ik er daarna weinig last meer van heb. (Uitgezonderd wiskunde examen )
Oud 14-04-2003, 20:30
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 14-04-2003 @ 19:45:
dat gebeurd me dus heel vaak...ik heb van de huisarts er wat tegen gekregen: propranolol...
kweet nog niet echt of het helpt..k slik het nog niet zolang... 5 dagen...heb sindsdien 1 huilbuitje gehad...
Heb je voor examenangst probranalol van de huisarts gekregen?? En weet je zeker dat het de bedoeling is dat je dat blijft slikken ? Als je zo'n pilletje slikt moet dat binnen drie kwartier gaan werken hoor. Het is dus niet zo dat het pas na een paar dagen slikken helpt... Het vertraagt je hartslag en je moet het dus ook slikken vlak voor een examen bijvoorbeeld...

Groetjes Moppie
Oud 14-04-2003, 21:00
Pla
Pla is offline
Tot nu toe heb ik nog nergens last van...
Paar gezonde zenuwen misschien, maar zeker geen ziekte, huilen of dat soort dingen..
Oud 15-04-2003, 09:43
Verwijderd
Nou ja ben altijd wel een beetje zenuwachtig; maar das gezond dan werk je ook beter. Maar zo zenuwachtig dat ik moest overgeven nee...
Zelfs voor mijn engels mondeling was ik echt veel minder zenuwachtig dan verwacht En ik had nog een goed cijfer ook
Oud 15-04-2003, 10:21
SuperSanne
SuperSanne is offline
Welkom bij de club. ik heb ook last van huilbuien, paniek, balck-outs, je kent het wel. ik gebruik iets plantaardigs, passieflora. Het is heel goed spul, je kan het zolang slikken als je wilt (ik slik het nu al twee jaar, maar zodra ik stop komen de paniekaanvallen weer terug, dus je merkt wel dat 't helpt) en het heeft geen bijwerkingen. Succes!!!
Oud 15-04-2003, 11:34
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 15-04-2003 @ 01:00:
Heb je voor examenangst probranalol van de huisarts gekregen?? En weet je zeker dat het de bedoeling is dat je dat blijft slikken ? Als je zo'n pilletje slikt moet dat binnen drie kwartier gaan werken hoor. Het is dus niet zo dat het pas na een paar dagen slikken helpt... Het vertraagt je hartslag en je moet het dus ook slikken vlak voor een examen bijvoorbeeld...

Groetjes Moppie
neej owkeej...dat of het werk weet ik gewoon niet omdaat ik sowieso soms een week niet huil...en daarna bijvoorbeeld hete hele weekend lang.. maar ik slik het nu (tentamen weken) en dan stop ik er even mee...totdat de examens beginnen..dan krijg ik weer een nieuw recept... en daarna stop ik ook weer...dan heb ik een heeeeeeele lange vakantie om lekker bij te komen...
Oud 16-04-2003, 20:25
Snufje
Snufje is offline
Ik ben bij zo'n kruidenwinkeltje geweest en ik heb wat meegekregen:

Nervoregin van Plüger natuurmiddelen

Op het doosje staan de kernwoorden:
* Examenspanning
* Rustgevend

Te gebruiken bij: zakke zenuwen, examenspanning: voor een gezonde nachtrust

Dosering: 3x daags 2 tabletten na de maaltijd
Oud 17-04-2003, 12:12
Ellennnn
Ellennnn is offline
mijn moeder is al heel subtiel begonnen om me vol te gieten met vitaminepillen omdat ik bij de minste stress al griep heb (meestal door te weinig slaap en ik ben vrij snel verkouden) dus mijn weerstand is torenhoog en ze begon laatst ook al heel subtiel of ze toch maar niet van die stresspilletjes moest kopen... Mijn moeder kent mij te goed denk ik...
Oud 17-04-2003, 13:11
Thirsa
Thirsa is offline
Ik heb tot nu toe nergens last van, hopen dat het zo blijft
Advertentie

Regels voor berichten