Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 15:07
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb nu al een jaar en een paar dagen een relatie, maar de laatste tijd gaat het echt bergafwaards, merk ik.
We zijn heel snel geirriteerd door elkaar en worden gauw boos. Met gevolg dat we dus vaak nutteloze discussies en ruzietjes hebben. Eerst bleef het bij een kleine discussie of ruzietjes, maar het wordt de laatste tijd steeds heftiger.
Vaak is het een hele avond heel gezellig en dan inene slaat het om. Ik hou echt superveel van hem en wil hem niet kwijt en al helemaal niet opgeven, maar ik ben op dit moment echt radeloos. Ik zie echt alles uit mn vingers glippen en dat wil ik helemaal niet. Wat moet ik nu doen? Even afstand nemen en hem met rust laten?
Ik weet het echt niet meer...

Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 15:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 15:45
Qimm
Qimm is offline
misschien tijd voor een kleine pauze, misschien dat jullie mekaar teveel op de lip zitten?
Oud 27-03-2004, 16:21
AngelLena
AngelLena is offline
Spreken jullie je ergernissen over elkaar meteen uit of laten jullie ze altijd ophopen totdat de bom barst?

In het laatste geval is er natuurlijk een heleboel te doen. Een keer samen komen en ergernissen aan elkaar uitspreken en uitpraten (niet uitschreeuwen, dat werkt niet) en in het vervolg elkaar meteen attenderen op dingen waar je je aan ergert aan elkaar.
Dit kan meteen al een heleboel helpen.

Wat Qimm ook al zei: een kleine pauze kan misschien in jullie geval ook even geen kwaad. Maar ik zou wel van te voren alles met elkaar uitpraten, anders bestaat het risico dat de pauze opheffen er niet meer van komt. Dat zou jammer zijn.
Maar op deze manier heeft het natuurlijk ook geen zin om door te gaan.
Oud 27-03-2004, 17:05
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zat ook al aan een kleine pauze te denken, maar ik ben bang dat het niet veel nut zal hebben. Na die tijd zie je elkaar toch weer en dan begint het opnieuw. Maar het is idd te proberen...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:19
Tsu
Tsu is offline
Hmm je zit denk ik in een sleur, dat is heel erg normaal hoor

Maar misschien moet je inderdaad even een soort van break inlassen, dan hebben jullie allebei wat tijd voor jezelf en kom je een beetje tot jezelf enzo
Dan spreek je af dat je elkaar na een tijdje weer gaat zien of zoiets, dan komt het vast wel weer goed
Oud 27-03-2004, 18:58
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Tsu schreef op 27-03-2004 @ 18:19:

Maar misschien moet je inderdaad even een soort van break inlassen, dan hebben jullie allebei wat tijd voor jezelf en kom je een beetje tot jezelf enzo
Dan spreek je af dat je elkaar na een tijdje weer gaat zien of zoiets, dan komt het vast wel weer goed
Wat houd een break eigenlijk precies in.
Elkaar even niet zien. Kee
Maar elkaar ook niet meer bellen/sms-en schrijven enzo.
Of kan dat wel?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:19
borrel
borrel is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-03-2004 @ 18:05:
Ik zat ook al aan een kleine pauze te denken, maar ik ben bang dat het niet veel nut zal hebben. Na die tijd zie je elkaar toch weer en dan begint het opnieuw. Maar het is idd te proberen...
Het kan ook zijn dat je elkaar verschrikkelijk mist en dat je dan ook vaak juist de leuke dingen mist.
Misschien hebben jullie dan beiden weer motivatie om er moeite voor te doen!
En misschien bevalt het wel prima zonder elkaar.
Dan weet je dat ook meteen en hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 21:57
Verwijderd
Misschien een ideetje: Plan een leuke dag samen en spreek dan ook meteen af dat jullie geen moeilijke gesprekken gaan voeren. (en dan is het wel de bedoeling dat jullie je daar allebei aan proberen te houden!)
Iets doen samen wat jullie nooit eerder hebben gedaan of even samen een dagje weggaan kan soms echt wonderen doen!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 27-03-2004 @ 22:57:
Misschien een ideetje: Plan een leuke dag samen en spreek dan ook meteen af dat jullie geen moeilijke gesprekken gaan voeren. (en dan is het wel de bedoeling dat jullie je daar allebei aan proberen te houden!)
Iets doen samen wat jullie nooit eerder hebben gedaan of even samen een dagje weggaan kan soms echt wonderen doen!
Dat is wel een goede optie.

Mijn vriendin had dat ook, en laste op eigen initiatief een pauze in. Met die beslissing had ik het zelf moeilijk, maar zij ook en na een week was het wel weer oke, en nu nog steeds ben ik ( en zij ook ) heel gelukkig in de relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 12:15
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Tsu schreef op 27-03-2004 @ 18:19:

Ik heb het komende week heel erg druk met tentamens enzo, dus dat komt stiekem mooi uit. We hebben erover gepraat en we zouden elkaar dan ook even niet zien.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:14
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 27-03-2004 @ 19:58:
Wat houd een break eigenlijk precies in.
Elkaar even niet zien. Kee
Maar elkaar ook niet meer bellen/sms-en schrijven enzo.
Of kan dat wel?
Ja ik denk dat de betekenis van een break voor iedereen anders is, het ligt er maar net aan hoe je op dat moment met elkaar omgaat.
Oud 28-03-2004, 13:15
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-03-2004 @ 13:15:
Ik heb het komende week heel erg druk met tentamens enzo, dus dat komt stiekem mooi uit. We hebben erover gepraat en we zouden elkaar dan ook even niet zien.

Oud 29-03-2004, 12:34
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
het is vaak zo dat na een jaartje en eerste irritaties en ruzies beginnen. Ik ken dit ook zo! Je begint te twijfelen, de ergste vlindertjes zijn over...
Ik heb hem toen anderhalve week niet gezien omdat hij op vakantie was met zijn vrienden. Ik ben toen verschrikkelijk veel uitgeweest met vriendinnen enzo.
We hebben allebei goed nagedacht wat we nu eigenlijk wilden, dit hebben we uitgesproken en waren weer helemaal gelukkig en blij met elkaar....

Dus eerst een goed gesprek, daarna allebei even nadenken wat je nu wilt.....misschien is dat de oplossing
Oud 29-03-2004, 12:34
ilse
ilse is offline
je hoort het wel vaker, rond een jaar gaat het over... dan wordt het een patroon..
ik hoop voor je dat jullie er uit komen!
Oud 29-03-2004, 15:27
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 29-03-2004 @ 13:34:
je hoort het wel vaker, rond een jaar gaat het over... dan wordt het een patroon..
ik hoop voor je dat jullie er uit komen!
Ik ook heel erg, want ondanks de sleur hou ik ontzettend veel van hem! Het moet gewoon op te lossen zijn vind ik!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:00
robby_007
robby_007 is offline
hoihoi ja ik weet hoe het is ik heb 30 mart een jaar met me vriendin mar het gaat de laatste tijd ook niet goed je moet gewon afstand nemen en alleen 1x per week elkaar zien dan komt het allemaal goed bij mij gaat het nu ook al een stuk beterder kuss robby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten