Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 17:59
Upke
Upke is offline
Ik heb een vraag ik doe aan fitniss. Als ik door ga met trainen dan heb ik over jaren wel een mooie spiermassa opgebouwd, maar blijft dit ook? Ik had ooit gehoord dat was je traint ook niet meer weggaat. Maar bij de conditie is het zo, dat je dat op peil moet houden. Geld dit ook voor kracht en spiermassa?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:09
Roos
Roos is offline
Spiermassa verdwijnt echt heel snel. Dus als je stopt met trainen, verlies je het gewoon weer: je spiercellen worden afgebroken.
Kracht is natuurlijk gerelateerd aan spiermassa, dus dat kan ook deels verdwijnen.
Oud 26-03-2004, 23:54
fayt-D
fayt-D is offline
De spieren verdwijnen! Maar volgens mij komen de spieren wel weer sneller terug als je een tijdje niets hebt gedaan en dan weer gaat trainen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 01:23
phensicske
phensicske is offline
Ik doe al jaren geen echte sport meer, maar vroeger deed ik intensief aan judo. Ik had zelfs kotjes (weet wel, op je buik).
Nu heb ik geen kracht in mijn buikspieren, maar kan nog steeds mijn buik opspannen en die kotjes tevoorschijn toveren.
Als ik weer zou trainen zou dit veel gemakkelijker terug op te bouwen zijn, dan voor iemand die nooit geen getrainde buikspieren had.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 12:03
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
fayt-D schreef op 27-03-2004 @ 00:54:
De spieren verdwijnen! Maar volgens mij komen de spieren wel weer sneller terug als je een tijdje niets hebt gedaan en dan weer gaat trainen.
Dit is het juiste antwoord.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:17
Upke
Upke is offline
Hmm dus wat ik moet begrijpen is. Iemand zoals arnold zwarzenegger die best wel grote spierballen heeft stopt met trainen. Zijn spieren worden dan weer minder volgens jullie. En hoe zit het dan met dat uitgerekte vel? Net als iemand die dik is geweest hangt er allemaal van dat vel als ze weer dun zijn geworden. Moet een ex-bodybuilder dan ook wat vel laten strak trekken?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:01
phensicske
phensicske is offline
Je lichaam wordt toch zowiezo strakker/steviger als er meer spiermassa is?

Ik wist niet dat je dan meer vel zou hebben, wel dat er meer vet is en dat dit dan wat meer hangt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:16
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Upke schreef op 27-03-2004 @ 17:17:
Hmm dus wat ik moet begrijpen is. Iemand zoals arnold zwarzenegger die best wel grote spierballen heeft stopt met trainen. Zijn spieren worden dan weer minder volgens jullie. En hoe zit het dan met dat uitgerekte vel? Net als iemand die dik is geweest hangt er allemaal van dat vel als ze weer dun zijn geworden. Moet een ex-bodybuilder dan ook wat vel laten strak trekken?
Voor zover ik weet past het 'uitgerekte vel' (door grotere spieren) zich aan het lichaam weer aan. Als je niet meer traint met gewichten, dan neemt je spiermassa af. Dit gaat niet heel erg snel, dus niet met kilo's per week ofzo. Het lichaam kan hier zich beter op aanpassen, zo dat er geen vel komt te hangen.

Dat van die dikke mensen die allemaal vel over hebben als ze 'dun' zijn, komt doordat ze binnen korte tijd veels te snel afvallen. Met kilo's per week en dit tempo zetten ze dan een hele tijd door totdat ze op hun ideale gewicht zijn. Door dit hoge tempo van afvallen, kan het vel zich niet goed aanpassen aan de verandering die bezig is. Met als gevolg dat je hierdoor een lapje vel hebt hangen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 23:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Grootste onzin die je ooit verteld is (denk ik ). Spiermassa verdwijnt, zoals al eerder gezegd, super snel. Ik kweek met mijn dansen bijvoorbeeld ontzettend veel spieren in een jaar. Als ik dan in de zomer 2 maanden vrij heb, dan kan ik na de vakantie echt merken dat ik weer deels opnieuw kan beginnen. Beetje jammer, maar wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 17:54
Upke
Upke is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-03-2004 @ 00:43:
Grootste onzin die je ooit verteld is (denk ik ). Spiermassa verdwijnt, zoals al eerder gezegd, super snel. Ik kweek met mijn dansen bijvoorbeeld ontzettend veel spieren in een jaar. Als ik dan in de zomer 2 maanden vrij heb, dan kan ik na de vakantie echt merken dat ik weer deels opnieuw kan beginnen. Beetje jammer, maar wel logisch.
Jij bent ook een vrouw.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:00
Upke
Upke is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 27-03-2004 @ 18:16:
Voor zover ik weet past het 'uitgerekte vel' (door grotere spieren) zich aan het lichaam weer aan. Als je niet meer traint met gewichten, dan neemt je spiermassa af. Dit gaat niet heel erg snel, dus niet met kilo's per week ofzo. Het lichaam kan hier zich beter op aanpassen, zo dat er geen vel komt te hangen.

Dat van die dikke mensen die allemaal vel over hebben als ze 'dun' zijn, komt doordat ze binnen korte tijd veels te snel afvallen. Met kilo's per week en dit tempo zetten ze dan een hele tijd door totdat ze op hun ideale gewicht zijn. Door dit hoge tempo van afvallen, kan het vel zich niet goed aanpassen aan de verandering die bezig is. Met als gevolg dat je hierdoor een lapje vel hebt hangen.
Wat een flauwekul zeg. Mijn baas was vroeger moddervet en die heeft jaren getraind om dat weg te krijgen (dus dat was niet kilo's per week wegtrainen), en toen had hij een moment dat hij zich dun genoeg vond en had jij allemaal slappe vel. Dus vel past niet aan en hij moest zich toen laten opereren. En spieren verdwijnen niet nadat je ze hebt getraind. Ze worden misschien ietsjes kleiner en als je niet meer traint dan worden de spieren alleen minder hard en worden ze slap. Dat niemand dat wist zeg.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:07
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Upke schreef op 28-03-2004 @ 19:00:
Wat een flauwekul zeg.*knip* Dat niemand dat wist zeg.
Waarom vraag je het dan??
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:35
Verwijderd
Als een spier te groot is voor het gebruik dat er van wordt gemaakt, dan vindt je lichaam dat zonde van de energie en wordt-ie idd gauw weer deels 'afgebroken' (natuurlijk nooit helemaal, want dan kun je niet meer bewegen ). Misschien heb je wel eens bij iemand die net een been uit het gips had de benen gezien? Het been dat gebroken is geweest is dan altijd véél dunner, alleen maar omdat er een paar maandjes niet op gelopen is.
Het is in elk geval niet nodig om net zo veel te blijven trainen als je deed toen je méér spieren wou; je kunt wel wat minderen, gewoon om het op peil te houden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 13:12
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Upke schreef op 28-03-2004 @ 19:00:
Wat een flauwekul zeg. Mijn baas was vroeger moddervet en die heeft jaren getraind om dat weg te krijgen (dus dat was niet kilo's per week wegtrainen), en toen had hij een moment dat hij zich dun genoeg vond en had jij allemaal slappe vel. Dus vel past niet aan en hij moest zich toen laten opereren. En spieren verdwijnen niet nadat je ze hebt getraind. Ze worden misschien ietsjes kleiner en als je niet meer traint dan worden de spieren alleen minder hard en worden ze slap. Dat niemand dat wist zeg.
Tis geen flauwekul!!!!! Als je een beetje dik bent, dan heb je hier stukken minder last van dan wanneer je modervet bent, zoals je baas.

Nee, i.d spieren verdwijnen niet. Iedereen heeft spieren. Maar als je tijdje niet traint, dan verlies je spiermassa!!!!!!!
Niet te verwarren met spieren!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:31
Upke
Upke is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 29-03-2004 @ 14:12 :
Tis geen flauwekul!!!!! Als je een beetje dik bent, dan heb je hier stukken minder last van dan wanneer je modervet bent, zoals je baas.

Nee, i.d spieren verdwijnen niet. Iedereen heeft spieren. Maar als je tijdje niet traint, dan verlies je spiermassa!!!!!!!
Niet te verwarren met spieren!!!!!!!!!!!!!!
Spiermassa verlies je ook niet. Slechts een beetje, en het word alleen slapper.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:36
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Upke schreef op 31-03-2004 @ 18:31 :
Spiermassa verlies je ook niet. Slechts een beetje, en het word alleen slapper.
Spiermassa verlies je WEL. Ik kan het weten, want ik spreek uit eigen ervaring. Heb zo'n 4,5 a 5mnd niet kunnen trainen door omstandigheden en dat kon ik goed merken. Zowel spiermassa als kracht ingeleverd, wat ik allemaal weer moet opbouwen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten