Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 09:46
Pim89
Pim89 is offline
Heb een blauwtje gelopen bij een meid op school, maar ik hou nog steeds zielveels van haar. Nu zie ik d'r gisteren op een schoolfeest met een klasgenoot van me intiem zijn. En die lul kijkt dan ook zo naar me van; "kun je het zien, ik kan d'r wel krijgen".

Het doet zo'n fucking veel pijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 10:14
sientjuh
sientjuh is offline
Misschien is het makkelijker als je dit soort situaties een beetje probeert te vermijden en het meisje een beetje ontwijkt.
Op een gegeven moment zal je je beter voelen, maar daar heb je nu natuurlijk niet veel aan
Oud 10-04-2004, 10:35
Verwijderd
laten gaan, je moet verder, dus blijf er niet te lang in hangen, hoe moeilijk dat ook is
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:47
ABrules
ABrules is offline
euhmz... je houd van haar? en... je hebt niet eens iets met haar gehad?
Oud 10-04-2004, 10:49
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
ABrules schreef op 10-04-2004 @ 11:47 :
euhmz... je houd van haar? en... je hebt niet eens iets met haar gehad?
kan dat niet dan?

Probeer zulke situaties te vermijden.focus je op andere dingen.
Oud 10-04-2004, 12:58
cyntha
cyntha is offline
probeer haar niet te vaak tegen te komen, dat is alleen maar pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:01
The0
The0 is offline
next
Oud 10-04-2004, 14:07
Jarahh
Jarahh is offline
Citaat:
The0 schreef op 10-04-2004 @ 14:01 :
next
Oud 10-04-2004, 18:46
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
tsja... lullig voor je, maar is dit niet een mededeling?
Oud 10-04-2004, 18:56
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Laïs schreef op 10-04-2004 @ 11:49 :
kan dat niet dan?

Probeer zulke situaties te vermijden.focus je op andere dingen.
neej, kan volgens mij niet... je kan heeeeeel erg verliefd zijn, maar houden van vind ik beetje raar om te zeggen als je niet eens een behoorlijke tijd samenbent...

je kan ook niet echt goed zeggen of je van iemand houd... als je verliefd bent dan zie je geen slechte dingen... pas als je een tijd met iemand hebt en dan ook de slechte dingen ziet en ondanks al het goede en slechte van die persoon nog altijd bij hem/haar wil zijn... dan spreek je van houden van..

nou ja, lijkt mij dan maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk
Oud 10-04-2004, 19:55
Pixxa
Pixxa is offline
Citaat:
Pim89 schreef op 10-04-2004 @ 10:46 :
Heb een blauwtje gelopen bij een meid op school, maar ik hou nog steeds zielveels van haar. Nu zie ik d'r gisteren op een schoolfeest met een klasgenoot van me intiem zijn. En die lul kijkt dan ook zo naar me van; "kun je het zien, ik kan d'r wel krijgen".

maar dat is lullig =) mag die gozer wel die zo naar je keek ... mwah waarschijnlijk is het dan niet de juiste meid voor jouw knul ... go on, look around, have phun, live it =)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:56
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou me d'r nooit zo druk om maken
want ik heb zoiets nooit echt.
Niet dat ik iedereen kan krijgen integendeel zelfs.
Maar ik ben niet zo snel jalours en ik heb altijd zoiets van jammer dan.
Maar ik zal in jou geval haar zoveel vermijden
Oud 11-04-2004, 16:54
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
die meid is zo stom om jou te laten schieten voor zo'n piep! Heb schijt aan hen want jij staat hier boven....Waar is je trots? Ze is toch hartstikke dom! Voor haar 10 anderen hoor! Jammer voor d'r hoor! Jij hebt haar een kans gegeven en die heeft ze niet gepakt, lekker stom van d'r!

en diep van je binnen mag je er best een beetje van balen
Oud 11-04-2004, 17:04
Stefanie
Stefanie is offline
Je mag wel een duidelijkere topictitel geven volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:27
Luna
Luna is offline
Citaat:
ABrules schreef op 10-04-2004 @ 19:56 :
neej, kan volgens mij niet... je kan heeeeeel erg verliefd zijn, maar houden van vind ik beetje raar om te zeggen als je niet eens een behoorlijke tijd samenbent...

je kan ook niet echt goed zeggen of je van iemand houd... als je verliefd bent dan zie je geen slechte dingen... pas als je een tijd met iemand hebt en dan ook de slechte dingen ziet en ondanks al het goede en slechte van die persoon nog altijd bij hem/haar wil zijn... dan spreek je van houden van..

nou ja, lijkt mij dan maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk
dus jij houdt niet van je vrienden omdat je niets met ze hebt gehad?
Ik ben het daar echt totaal niet mee eens. Tuurlijk kun je van mensen houden zonder een liefdesrelatie te hebben gehad. Als vrienden ken je ook elkaars slechte eigenschappen en die neem je dan ook voor lief. Daarbij zijn er vast wel mensen die eerst heel lang bevriend zijn voordat ze een relatie krijgen, dan hou je ook al van elkaar...
Oud 11-04-2004, 18:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
vizz schreef op 11-04-2004 @ 19:27 :
Ik ben het daar echt totaal niet mee eens. Tuurlijk kun je van mensen houden zonder een liefdesrelatie te hebben gehad. Als vrienden ken je ook elkaars slechte eigenschappen en die neem je dan ook voor lief. Daarbij zijn er vast wel mensen die eerst heel lang bevriend zijn voordat ze een relatie krijgen, dan hou je ook al van elkaar...
WORD!!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:24
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Pim89 schreef op 10-04-2004 @ 10:46 :

Beterschap.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 12:27
Pim89
Pim89 is offline
Nou, bedankt voor alle reacties, gaat nu wel weer wat beter. Maar met houden van bedoel ik liefde ja...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:59
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
vizz schreef op 11-04-2004 @ 19:27 :
ow... ik wist niet dat we het over vrienden hadden

liefde en vriendschap zijn voor mij 2 verschillende dingen... houden van in een vriendschap is voor mij ook iets anders dan houden van in een liefdesrelatie... en uit het verhaal van Pim89 heb ik niet kunnen opmaken dat ze voordat ie een blauwtje liep al een langdurige vriendschap hadden... het was een "meisje van school" .

Dus ik vind heel je voorbeeld eigenlijk nergens op slaan... in een vriendschap praat je niet over de genegenheid en intimiteit die je in een liefdesrelatie hebt...
ook kan je geen blauwtje lopen in een vriendschap... tenminste voor zover ik weet.

ook ik zal nooit zo houden van mijn vriend(inn)en als ik zal houden van mijn euh... liefdespartner zeg maar... (als ze ooit in mijn leven zou verschijnen )
Oud 13-04-2004, 18:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ABrules schreef op 13-04-2004 @ 16:59 :
ow... ik wist niet dat we het over vrienden hadden

liefde en vriendschap zijn voor mij 2 verschillende dingen... houden van in een vriendschap is voor mij ook iets anders dan houden van in een liefdesrelatie... en uit het verhaal van Pim89 heb ik niet kunnen opmaken dat ze voordat ie een blauwtje liep al een langdurige vriendschap hadden... het was een "meisje van school" .

Dus ik vind heel je voorbeeld eigenlijk nergens op slaan... in een vriendschap praat je niet over de genegenheid en intimiteit die je in een liefdesrelatie hebt...
ook kan je geen blauwtje lopen in een vriendschap... tenminste voor zover ik weet.

ook ik zal nooit zo houden van mijn vriend(inn)en als ik zal houden van mijn euh... liefdespartner zeg maar... (als ze ooit in mijn leven zou verschijnen )
Waarschijnlijk is het jou nog nooit overkomen, maar je kunt wel degelijk van iemand houden (als in: verliefdheid) als je nog geen relatie hebt (gehad) met diegene. Ik zeg niet dat dat bij de TS aan de orde is ("een meisje van school" klinkt niet echt alsof hij haar lang en goed kent), maar het kan wél. Ikzelf werd na een paar maanden verliefd op een heel goede vriendin. Wij hadden samen heel veel gedeeld, waren heel close geweest, we vertelden elkaar alles... maar het is nooit iets geworden tussen ons. Toch kan ik oprecht zeggen dat ik van haar heb gehouden (en dat nog steeds doe).

Natuurlijk kun je in een vriendschap niet dezelfde genegenheid en intimiteit hebben als in een liefdesrelatie, maar je kunt toch ontzettend veel genegenheid, tederheid etc. voelen voor een goede vriendin en een zekere vorm van intimiteit met haar aangaan. Niet zo diepgaand als in een liefdesrelatie of course, maar het kan wel...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 22:26
ABrules
ABrules is offline
Oké ik snap wat je bedoelt ik heb het zelf ook meegemaakt. Met een goede vriendin dat je meer ging voelen... van dr ging houden, maar dan is het geen vriendschap meer... je hebt nog wel die vriendschap, maar wat je voelt is meer... dus dat is anders...

ook kan je intiem zijn en genegenheid tonen aan een goede vriendin, maar dat komt omdat het een meisje is en die zoeken dat meer op.

Ik ben met goede vriendinnen veel closer dan met goede vrienden, bij meisjes gaat dat gewoon makkelijker ofzo... die zoeken dat toch op en dan heeft houden van in de zin van een liefdesrelatie er niets mee te maken.

Ik geef je ook gelijk dat je oprecht kan zeggen dat je van die goede vriendin houd... ondanks dat er niks meer verder is gebeurt... maar dat vind ik ook nog een andere houden van dan een houden van als je al een hele tijd een koppel bent...
Als je dan wel met die goede vriendin zou hebben zou je haar waarschijnlijk met heel andere ogen gaan zien... alles verander jullie relatie tot elkaar dus ook je kijk en zo zie je ook kanten die je eerder niet zag... je bent toch nog wat intiemer en dit zorgt ervoor dat je houden van verandert... verandert die positief dan is het mooi... of verdwijnt omdat je na een tijd die ander door en door kent en het voordat je de relatie had het leuker leek om die relatie te hebben dan het werkelijk is... dit kan ook allemaal...

ook snap ik wel dat mensen heel intens verliefd kunnen zijn en dit kunnen verwarren met houden van... maar toch is houden van iets heel anders dan verliefd zijn...
Oud 13-04-2004, 23:25
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
@pim: Ik zou goed kijken naar wat er in de toekomst je tegemoed gaat komen, want je zal heus wel die lieve meid tegenkomen die ook goed voor jou is ipv dat jij alleen maar goed voor haar mag wezen. Trouwens een relatie moet van 2 kanten werken.
En dat zo'n eikel loopt te showen zou ik me niet veel van aantrekken. Er kunnen nog veel ergere dingen gebeuren weet ik uit ervaring, dus het is nog allemaal te doen denk ik.

In iedergeval sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ABrules schreef op 13-04-2004 @ 23:26 :
*knip*
Inderdaad zijn er veel manieren van houden van, en dat probeerde ik ook te zeggen. Alleen kwam het in jouw post duidelijker naar voren.

En inderdaad ben ik met meisjes vanzelf veel intiemer. Jongens willen dat niet en ik ook niet. Ik verwacht ook van mijn vrienden dat ze niet aan me gaan zitten ofzo, knuffelen enzo. Dat kan ik niet met een jongen. En ook niet met elke vriendin trouwens. Dat zou 'n beetje teveel van het goede worden.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 21:58
ABrules
ABrules is offline
precies waarom zou je anders nog "relaties" hebben?
Reageren

Regels voor berichten