Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 13:02
Guissie
Guissie is offline
Het Wereldkampioenschap voetbal zal over zes jaar (2010) in Zuid-Afrika gehouden worden, zo maakte de FIFA-baas Sepp Blatter vanmiddag bekend. In het World Trade Center van het Zwitserse Zürich besloten 24 belangrijke personen dat het WK voor het eerst in Afrika wordt gehouden.

Naast Zuid-Afrika streden ook Egypte, Tunesië en Libië om de gunst. Nelson Mandela, president Mbeki, oud-president Frederick de Klerk en aartsbisschop Desmond Tutu waren belangrijke gasten bij de bekendmaking. Egypte heeft onder andere acteur Omar Sharif naar Zwitserland gestuurd.

Zuid-Afrika zag de organisatie van het WK van 2006 met één stem verschil naar Duitsland gaan, maar mag het toernooi dus vier jaar later wel organiseren.

De 1e keer in Afrika, hopen dat het goed gaat maar ik heb er opzich wel vertrouwen in omdat Zuid-Afrika vergeleken met vrijwel heel Afrika heel wat welvarender is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 13:04
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik ben er wel blij mee. Ik denk dat de organisatie wel goed zal verlopen dus veel probelemen verwacht ik het niet. En natuurlijk is dit een enorme opsteker voor Zuid-Afrika zelf.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:06
L1
L1 is offline
goedmakertje na 2006, maar ik gun het ze wel en heb vol vertrouwen dat het een suc6 wordt
Oud 15-05-2004, 13:33
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Guissie schreef op 15-05-2004 @ 14:02 :
In het World Trade Center van het Zwitserse Zürich besloten 24 belangrijke personen dat het WK voor het eerst in Afrika wordt gehouden.
Was al besloten, aangezien alleen Afrikaanse landen kandidaat waren.
Oud 15-05-2004, 20:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gelukkig maar, ik hoopte het al. Vind Zuid-Afrika de beste optie in vergelijking met Libië ( ), Marokko en Egypte.
Oud 16-05-2004, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 15-05-2004 @ 21:04 :
Gelukkig maar, ik hoopte het al. Vind Zuid-Afrika de beste optie in vergelijking met Libië ( ), Marokko en Egypte.
ben ik het wel mee eens
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:58
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 15-05-2004 @ 21:04 :
De enige overgebeleven waren Marokko en Zuid-Afrika.
Maar ben het wel met je eens verder, alhoewel nog liever Marokko dan die andere 2.
Oud 16-05-2004, 11:10
_Moby_
_Moby_ is offline
Echt cool, de WK finale op een veldje zoals die op mijn avatar

Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar fatsoenlijke stadions hebben. En ondanks ik de grootste voetbalfan ben, ben ik echt heel erg tegen het bouwen van stadions speciaal voor een WK. BELACHELIJK. Net zoals in Zuid Korea, gigantische stadions gebouwd, die na het WK niet meer dan half vol kwamen te zitten. En zoiets kost dan wel ff tientallen miljoenen, terwijl in Zuid Afrika nog erg veel armoede is.
Oud 16-05-2004, 12:09
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik zag gister een paar van die stadions op TV en die zagen er redelijk uit.

Er worden trouwens bijna overal stadions gebouwd voor een WK.
Oud 16-05-2004, 13:10
L1
L1 is offline
ze hebben er de Africa cup ook al georganiseerd en ook al het WK rugby gehouden volgens mij dus dat zit wel goed
Oud 16-05-2004, 21:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 16-05-2004 @ 11:58 :
De enige overgebeleven waren Marokko en Zuid-Afrika.
Bij ons in Dagblad De Limburger (ofwel Dagblad De Leugeneer ( = Leugenaar) ) stonden Libië en Egypte er ook nog bij maja maakt nix uit, het wordt Zuid-Afrika, beters
Oud 17-05-2004, 15:48
Tofke_H
Tofke_H is offline
ja, ik hoorde het in de week. Achja, lig niet zo wakker van waar het geörganiseerd wordt, als het maar fansoenlijk gebeurt, en dat we goed voetbal te zien krijgen, zonder te veel scheidsrechterlijke fouten, en met de BeNe-landen aanwezig.
Oud 17-05-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 17-05-2004 @ 16:48 :
ja, ik hoorde het in de week. Achja, lig niet zo wakker van waar het geörganiseerd wordt, als het maar fansoenlijk gebeurt, en dat we goed voetbal te zien krijgen, zonder te veel scheidsrechterlijke fouten, en met de BeNe-landen aanwezig.
zolang die scheids uit Paraquay (toch?) maar niet meer komt, die blunderde wel heel erg op het afgelopen WK. Maar dit is toch wel heel ver weg. Nog 6 jaar om alles te regelen...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 09:38
Litmanen
Litmanen is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 16-05-2004 @ 12:10 :
... Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar fatsoenlijke stadions hebben. En ondanks ik de grootste voetbalfan ben, ben ik echt heel erg tegen het bouwen van stadions speciaal voor een WK. BELACHELIJK. Net zoals in Zuid Korea, gigantische stadions gebouwd, die na het WK niet meer dan half vol kwamen te zitten. En zoiets kost dan wel ff tientallen miljoenen, terwijl in Zuid Afrika nog erg veel armoede is.
De stadions die er al zijn, zijn behoorlijk groot en fatsoenlijk. De grootste is het FNB Stadium in Johannesburg met een capaciteit van 90.000! Kijk hier maar eens, dan kun je er nog veel meer vinden. http://www.worldstadiums.com/africa/...h_africa.shtml
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 09:43
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Cool, Litmanen heeft zich aangemeld
Oud 21-05-2004, 11:38
squat
squat is offline

Gruwelijk stadion.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:26
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
squat schreef op 21-05-2004 @ 12:38 :
[afbeelding]

Gruwelijk stadion.
Veel te groot, doe mij maar een stadion wat wat kleiner is, waar 30/40000 mensen in kunnen ofzo.
Oud 21-05-2004, 12:30
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 16-05-2004 @ 12:10 :
Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar fatsoenlijke stadions hebben.
In Egypte waren ze dus al begonnen met het bouwen van verscheidene stadions. Ben er afgelopen februari geweest en de bouw was zelfs al best ver gevorderd en dan gaat het nu niet door... best jammer voor Egypte
Maar goed, het was ook behoorlijk op de feiten vooruit lopen om nu al te gaan bouwen, terwijl de toewijzing nog plaats moest hebben

Verder maakt het mij niet zo uit in wat voor land het gehouden wordt; het zou voor ieder Afrikaans land goed voor de economie/werkgelegenheid zijn. En qua sport maakt het niet zo heel veel uit volgens mij.
Oud 21-05-2004, 13:26
Litmanen
Litmanen is offline
Dat stadion van 90.000 is inderdaad niet al te mooi. Er zijn echter ook genoeg kleinere stadions bij die veel mooier zijn. Sommige stadions lijken op de karakteristieke Engelse stadions.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 13:31
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
squat schreef op 21-05-2004 @ 12:38 :
[afbeelding]

Gruwelijk stadion.
K vindet wel iets hebben.. is weer iets anders.. Hopen dat die Zuid-Afrikanen niet gaan black magicen.. Want dat gebeurt tijdens de competitie best veel te gebeuren.. Slaat ineens de bliksem in enzo.. *heeft dat op tv-beelden gezien*
Reageren

Regels voor berichten