Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 20:48
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Welke oefeningen werken het best als je je buikspieren wilt trainen, oftewel een wasbordje wil?
Oud 31-03-2004, 21:06
leon-v
leon-v is offline
sit ups...

op de grond gaan liggen... met je voeten plat op de grond en dan naar boven komen met je lichaam.. handen naast je hoofd.
(en niet je hoofd omhoog duwen met je handen)
Oud 31-03-2004, 21:19
mrhanky
mrhanky is offline
http://www.bodystore.nl/buikspieroef...oefeningen.php
Oud 06-04-2004, 17:36
100% Niek
100% Niek is offline
op je kont zitten, je boven lichaam omhoog, je knieen helemaal intrekken ...
Dan je voeten van de vloer halen, dus dat zit je met je knieen bij je gezicht en je voeten van de vloer.
Dan rustig je benen strekken (zonder op de grond te komen!) en je bovenlichaam achteruit (ook nie op de grond komen!). Dus je blijft de hele tijd alleen met je kont op de vloer.
Dan weer je bovenlichaam en je benen naar elkaar toe bewegen enz. enz.
Beetje raar uitgelegd maarja
suc6
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:07
Verwijderd
voor je buikspieren trainen kan je ook gaan hardlopen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2004 @ 19:07 :
voor je buikspieren trainen kan je ook gaan hardlopen
dan gaan situps sneller denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 06-04-2004 @ 20:16 :
dan gaan situps sneller denk ik
je zult eerst ervoor moeten zorgen dat je geen dikke buik hebt, dus door middel van hardlopen o.i.d. het vet eraf trainen en dan door middel van sit-ups de buikspieren verstevigen.... ikzelf heb ijzersterke buikspieren, maar ook het nodige vet dus zie je geen blokjes...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:37
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Citaat:
vijf schreef op 06-04-2004 @ 22:08 :
je zult eerst ervoor moeten zorgen dat je geen dikke buik hebt, dus door middel van hardlopen o.i.d. het vet eraf trainen en dan door middel van sit-ups de buikspieren verstevigen.... ikzelf heb ijzersterke buikspieren, maar ook het nodige vet dus zie je geen blokjes...
Wielrennen? Daar ben ik in de herfst bijna mee gestopt, maar nu het weer weer mooier word ga ik weer meerdere keren per week wielrennen
Oud 06-04-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Tommie/Aligogo schreef op 06-04-2004 @ 22:37 :
Wielrennen? Daar ben ik in de herfst bijna mee gestopt, maar nu het weer weer mooier word ga ik weer meerdere keren per week wielrennen
zolang je maar veel calorïën / vet verbrandt.... en dan met de sit-ups je buikspieren versterken...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 17:40
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
Mijn gymleraar vertelde dat als je elke dag regelmatig je buik inhoud, dat je dan binnen 5 weken blokjes heb. Is nu 2 en een halve week geleden en me buik is geblokter dan ooit
Oud 07-04-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
ditbenikdus schreef op 07-04-2004 @ 18:40 :
Mijn gymleraar vertelde dat als je elke dag regelmatig je buik inhoud, dat je dan binnen 5 weken blokjes heb. Is nu 2 en een halve week geleden en me buik is geblokter dan ooit
ik hou me buik ook elke dag regelmatig in, maar dan gaat er savonds weer een laaing bier in waardoor het er toch weer aankomt
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:45
keesmobach
keesmobach is offline
wat een gelul
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 14:48
coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:
keesmobach schreef op 08-04-2004 @ 15:45 :
wat een gelul
Wat een nutteloze reactie

ehh die van mijzelf nu ook..
Oud 08-04-2004, 20:57
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
Nee echt waar! Dat komt omdat je buikspieren tegen je rugspieren gaan werken, en dus worden ze allebei getraind. Enne, waarom zou je het nie proberen? Het kost geen moeite en het kan alleen beter worden neem ik aan...

Weet je wat je doet? JE ZIET MAR !
Oud 09-04-2004, 13:22
100% Niek
100% Niek is offline
Citaat:
ditbenikdus schreef op 08-04-2004 @ 21:57 :
Nee echt waar! Dat komt omdat je buikspieren tegen je rugspieren gaan werken, en dus worden ze allebei getraind. Enne, waarom zou je het nie proberen? Het kost geen moeite en het kan alleen beter worden neem ik aan...

Weet je wat je doet? JE ZIET MAR !
wat versta jij precies onder je buik inhouden dan?
is voor mij toch niet zo fijn als normaal doen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 01:26
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
100% Niek schreef op 09-04-2004 @ 14:22 :
wat versta jij precies onder je buik inhouden dan?
is voor mij toch niet zo fijn als normaal doen
\

Ach niet zozeer alleen inhouden denk ik, als ook aanspannen. Er zijn aparaten die daar voor zorgen, maar in principe kan je het ook zelf. Als je het regelmatig doet werkt het echt. Alleen het lijkt me moeilijker om die discipline op te brengen dan elke dag zoveel honderd sit-ups.
Oud 13-04-2004, 09:25
zlatani9
zlatani9 is offline
De Ab-tronic en al die 14 andere buikspierapparaten die elke nacht op RTL 5 langskome
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:43
100% Niek
100% Niek is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 13-04-2004 @ 10:25 :
De Ab-tronic en al die 14 andere buikspierapparaten die elke nacht op RTL 5 langskome
ontopic blijven
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:35
djeddie
djeddie is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 13-04-2004 @ 10:25 :
Dat is die troep van Tell Sell, maar ook Rtl Shop en Yorin Shop heeft domme spullen. Gewoon doen wat je zelf het beste vind.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:47
mikk
mikk is offline
armen van hand tot elleboog op de grond, in hoek van 90 graden. op tenen 'leunen' en je lichaam helemaal rechthouden. dit n minuutje volhouden 2X per dag!!! werkt echt en is zwaar
owjahwel buikspieren aanspannen hé! doe t zelf ook en heeft wel effect, alhoewel ik owk fitness dus tis niet zeker, maar deze oefening heb ik wel van een fitnessinstructeur duss.. naja succes!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:19
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
djeddie schreef op 22-04-2004 @ 14:35 :
Dat is die troep van Tell Sell, maar ook Rtl Shop en Yorin Shop heeft domme spullen. Gewoon doen wat je zelf het beste vind.
Ohwwww is dat troep??

Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 15:30
//\\//\\ichelle
//\\//\\ichelle is offline
Citaat:
Tommie/Aligogo schreef op 31-03-2004 @ 21:48 :
Welke oefeningen werken het best als je je buikspieren wilt trainen, oftewel een wasbordje wil?
hoowj om een wasbordje te krijgen moet je dit doen
je gaat op je kont zitte je rug op de grond en dan sit-ups
en met je benen moet je telkens omste burten naar je hoofd brengen en dat moet je snel doen dan elke dag +- 5-10 min

*ik heb het van me turnleeraar en dansleeraressen dus het moet wel werken
XXXXXXXx //\\//\\ichelle
Oud 24-04-2004, 16:53
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
//\\//\\ichelle schreef op 24-04-2004 @ 16:30 :
XXXXXXXx //\\//\\ichelle
X-jaahs HVJ Guissie
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 16:54
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:

XXXXXXXx //\\//\\ichelle
Oud 24-04-2004, 23:39
100% Niek
100% Niek is offline
Citaat:

XXXXXXXx //\\//\\ichelle
doe s ff normaal joh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 10:04
levi's
levi's is offline
Citaat:
Hou je je buik de hele dag in???
Jezus, en het werkt?
dan ga ik het proberen
Oud 28-04-2004, 19:56
The President
The President is offline
Citaat:
ejfe schreef op 22-04-2004 @ 14:47 :
armen van hand tot elleboog op de grond, in hoek van 90 graden. op tenen 'leunen' en je lichaam helemaal rechthouden. dit n minuutje volhouden 2X per dag!!! werkt echt en is zwaar
owjahwel buikspieren aanspannen hé! doe t zelf ook en heeft wel effect, alhoewel ik owk fitness dus tis niet zeker, maar deze oefening heb ik wel van een fitnessinstructeur duss.. naja succes!
Genieale oefening ik heb hem net geprobeert en hij is pittig maar voeld heel goed aan, mijn wasbordje was duidelijker dan ooit. thanks dit ga ik een paar weken doen.

hoi
Oud 29-04-2004, 08:13
Martjin
Martjin is offline
Citaat:
hoowj om een wasbordje te krijgen moet je dit doen
je gaat op je kont zitte je rug op de grond en dan sit-ups
en met je benen moet je telkens omste burten naar je hoofd brengen en dat moet je snel doen dan elke dag +- 5-10 min
die is nieuw!

(En jah, ik ga ook zeggen dat die onderste regel dom was)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 09:32
levi's
levi's is offline
Citaat:
meen je dat nou serieus???
Oud 29-04-2004, 10:38
Martjin
Martjin is offline
leg dat inhoudbuik actie eens beter uit

Is het van buik inhouden hele dag, regelmatig: in delen van 5 minuten

En wat word bedoelt met buik inhouden, al je adem eruit en zo of aanspannen en weetikveel wat?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:01
_Moby_
_Moby_ is offline
ik ben nu 4 maanden bezig met sit ups, elke avond een setje van 40, 20, 20, 30. Dus 110 in totaal, maar ik zie nog geen verschil, misschien heb ik ook wel te veel vet ofzoow
Oud 29-04-2004, 11:05
squat
squat is offline
Helpt toch allemaal niet. Om te zorgen dat je een 6pack krijgt moet je eerst getrainde buikspieren krijgen. Paar oefeningen zoals hanging leg raises, weighted crunches etc en kort in de herhalingen zodat je zoveel mogelijk de type II vezels aanpakt die het meeste groeipotentiaal hebben. Zorg ook dat je goed eet en rust. Daarna het vetpercentage omlaag brengen door dieeten of door cardio. Zorg ervoor dat je wel goed eet en niet gewoon al het vet eruit gooit. Vet is goed, om af te vallen moet je aan koolhydraten inhouden. Iig zorgen dat je verbruik lager ligt dan wat je eet. (dat betekent niet jezelf verhongeren!)

Zoek eens op hoe het menselijk lichaam werkt. Kennis is macht.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:29
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
ja ik meende dat serieus. Hij heeft dat gezegd. Maar het is meer onderhoud. Ik had al een beetje een wasbordje en eigluk alleen vel op me buik.

Hij dat als je gewoon zittend je buik inhoud, dat je buikspieren tegen je rugspieren in gaan werken en dat ze zo getraind/ onderhouden worden. Ik denk wel dat situps beter werken, maar dit is minder zwaar. En o ja, ga fietsen ofzow, dat helpt bij vetverbranding en als je niet te veel vet op je buik heb, zie je al spieren...
Oud 29-04-2004, 13:08
levi's
levi's is offline
zucht
Oud 29-04-2004, 14:17
100% Niek
100% Niek is offline
Citaat:
squat schreef op 29-04-2004 @ 12:05 :
Helpt toch allemaal niet. Om te zorgen dat je een 6pack krijgt moet je eerst getrainde buikspieren krijgen. Paar oefeningen zoals hanging leg raises, weighted crunches etc en kort in de herhalingen zodat je zoveel mogelijk de type II vezels aanpakt die het meeste groeipotentiaal hebben. Zorg ook dat je goed eet en rust. Daarna het vetpercentage omlaag brengen door dieeten of door cardio. Zorg ervoor dat je wel goed eet en niet gewoon al het vet eruit gooit. Vet is goed, om af te vallen moet je aan koolhydraten inhouden. Iig zorgen dat je verbruik lager ligt dan wat je eet. (dat betekent niet jezelf verhongeren!)

Zoek eens op hoe het menselijk lichaam werkt. Kennis is macht.
nou .. k heb nog nooit opgelet op mijn eetgewoontes terwijl ik nou wel beetje six-pack heb.... gewoon door sit-ups enz...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:29
levi's
levi's is offline
lucky you
Reageren

Regels voor berichten