Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 14:30
Verwijderd
Nou mogen jullie allemaal zeggen 'in de zomer' of zo..maar dat bedoel ik niet helemaal Ik bedoel eigenlijk wat de beste periode is in je hele leven. Ik wil graag verre reizen maken, maar wanneer zou dat het beste kunnen? Tussen middelbare school en universiteit/hbo/... zou opzich, lijkt mij, het beste zijn. Probleem: Ik ga waarschijnlijk op kamers, dus dan heb ik mijn geld wel harder nodig, lijkt me. Dan misschien na de universiteit, want tussendoor lijkt me ook niet erg handig. Heeft er iemand ervaring met een jaartje skippen van school? Kan je eigenlijk regelen dat je een maand niet naar de uni hoeft of is die mogelijkheid er helemaal niet?

Nou, help me out en tell me!

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 26-04-2004, 14:53
Miracle
Miracle is offline
Het lijkt mij beter om het als stage te doen oid. Of gewoon een jaar in het buitenland je opleiding volgen en dan weer terug komen.
Oud 26-04-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 26-04-2004 @ 15:53 :
Het lijkt mij beter om het als stage te doen oid. Of gewoon een jaar in het buitenland je opleiding volgen en dan weer terug komen.
dat wil ik sowieso ook. Maar om nou mn stage in India te gaan doen..hmf. Daar wil ik liever gewoon heen op vakantie, voor een maand ofzo..
Oud 26-04-2004, 15:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Xia schreef op 26-04-2004 @ 15:57 :
dat wil ik sowieso ook. Maar om nou mn stage in India te gaan doen..hmf. Daar wil ik liever gewoon heen op vakantie, voor een maand ofzo..
Ghe, ja dat kan ook. Pff, ik zou het gewoon doen als je een keer geld kunt missen of als je nog bij je ouders woont.
Oud 26-04-2004, 16:10
Verwijderd
ik zou na mn studie gaan, maar idd een studie met veel stage kiezen en in het buitenland is gaan is ook niet slecht.
Oud 27-04-2004, 14:53
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
wat is een goede periode?dat ligt natuurlijk aan je zelf. wil je jong (nu dus) gaan of maakt het je niet uit als je wat ouder bent (en dus misschieen relatie hebt) maar ja ook disipline om terug te gaan naar school moet je hebben.
Geld is erg belangrijk
Oud 27-04-2004, 15:23
cyntha
cyntha is offline
Ik zou tussen de middelbare school en hbo/universiteit gaan. Dan heb je gelijk voor je vervolgstudie een hoop extra kennis. Wel moet je de discipline hebben om nadat jaar weer terug naar school te gaan en dat zal niet makkelijk zijn. En tja, je zal er ook het geld voor moeten hebben..
Oud 27-04-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 27-04-2004 @ 16:23 :
Ik zou tussen de middelbare school en hbo/universiteit gaan. Dan heb je gelijk voor je vervolgstudie een hoop extra kennis. Wel moet je de discipline hebben om nadat jaar weer terug naar school te gaan en dat zal niet makkelijk zijn. En tja, je zal er ook het geld voor moeten hebben..
Dat is inderdaad zo.. Ik dacht eigenlijk aan tussen middelbare school en universiteit, in die 3 maanden die je dan vrij hebt, en dan had ik dus dat kamerprobleem. Maar als ik mn studie gewoon een jaar uitstel en ga werken enzo.. dat kan natuurlijk ook. Ik ben net 18 als ik klaar ben met school, dus qua leeftijd is dat het probleem niet.

Ik ga het overwegen
Oud 27-04-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 27-04-2004 @ 15:53 :
wat is een goede periode?dat ligt natuurlijk aan je zelf. wil je jong (nu dus) gaan of maakt het je niet uit als je wat ouder bent (en dus misschieen relatie hebt) maar ja ook disipline om terug te gaan naar school moet je hebben.
Geld is erg belangrijk
Geld is denk ik wel het belangrijkste ja.. want zonder geld kom je nergens. Maar ja, als je heel veel gaat werken en sparen moet dat opzich toch best lukken..

Ik wil eigenlijk graag nu, het liefst vandaag nog, maar dat gaat nou eenmaal niet..
Oud 27-04-2004, 21:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nadat je je laatste opleiding af hebt denk ik. Zeker als je het nog niet echt opschiet op de arbeidsmarkt. Dan gewoon ff een half jaar er tussen uit dan terug, en je richten op een baan.
Oud 28-04-2004, 16:06
merijn
merijn is offline
Ik heb vorig jaar mijn HAVO-diploma gehaald en volg nu nog twee losse vakken als extra. Eigenlijk is dit dus al een tussenjaar.

Volgend jaar ga ik zes maanden vrijwilligerswerk doen in Slowakije en daarna nog een beetje reizen en werken.

Ik heb me voorgenomen om te gaan studeren als ik 21 ben.

Op dit moment ben ik er nog niet aan toe om te gaan studeren. Het kriebelt me nog veel te veel om al op één plek te kunnen blijven. Ook weet ik nog niet helemaal wat ik wil gaan studeren.

Wat mij betreft is dit het perfecte moment om een jaar te skippen. Zo ben je wat ouder als je eenmaal gaat studeren en heb je wat meer 'levenservaring'. Dit moet je niet zwaar opvatten ofzo, maar ik denk dat je dan wat meer uitgefeest bent en wat serieuzer aan de slag kan.

Kijk voor mijn verhaal rondom mijn reizen op:

htpp://members.lycos.nl/merijnnuijten
Oud 29-04-2004, 09:19
Verwijderd
He Merijn,

Ik heb je site doorgelezen.. Wat ontzettend leuk! En..wat jammer dat ik nog geen 18 ben! Ik ga die links opslaan, want het is het overwegen zeker waard Echt super vet

Vandaag vertrek ik eerst maar eens voor een weekje Griekenland. Niet lang, maar zeker wel leuk
Oud 30-04-2004, 08:51
merijn
merijn is offline
Citaat:
Xia schreef op 29-04-2004 @ 10:19 :
He Merijn,

Ik heb je site doorgelezen.. Wat ontzettend leuk! En..wat jammer dat ik nog geen 18 ben! Ik ga die links opslaan, want het is het overwegen zeker waard Echt super vet

Vandaag vertrek ik eerst maar eens voor een weekje Griekenland. Niet lang, maar zeker wel leuk
Zulke berichtjes moet je in mijn gastenboek posten Het is nog zo leeg.... hihi

Dankjewel in ieder geval voor het compliment!!
Advertentie

Regels voor berichten