Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 15:25
serieltje
serieltje is offline
ik heb waarschijnlijk de ziekte van pfeifer, maar nu wilde ik graag weten wat de symptomen daarvan zijn, en of je echt moe moet zijn om de ziekte van pfeifer te hebben, dat ben ik namelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:39
Konijn
Konijn is offline
Zoek met de zoekfunctie.. er is al zóveel over pfeiffer gezegt.
Heel kort door de bocht:

-keelpijn
-opgezette klieren
-moeheid
-concentratiegebrek
-last van lever/milt

Dat kán, maar hoeft niet.
Wacht de uitslag af, is het pfeiffer, ga dan wel rusten, ook al voel je je niet moe.
Het kan btw heel goed dat je je niet moe voelt, veel mensen merken niet eens dat ze pfeiffer hebben.

Maar dit soort dingen vind je allemaal wel als je even zoekt.
Oud 27-04-2004, 14:14
Verwijderd
Ik heb sinds ruim een maand ook pfeiffer. Ik was wel erg moe. Ik kon geeneens meer naar school fietsen omdat ik niet vooruit kwam en ik kon een lange schooldag ook niet meer volhouden.

Ik had een knobbeltje in mijn hals (opgezette lymfeklier) en in mijn lies. Later kreeg ik enorme keelpijn en koorts. En ik had steken in mijn zij/buik.

Maar laat gewoon je bloed even checken. Vrij eenvoudige manier om te laten checken of je echt pfeiffer hebt.

Trouwens, als je een lichte vorm hebt zonder leverfunctiestoornissen, hoef je niet echt moe te zijn. Maar je kunt dan nog wel heel lang dat virus bij je dragen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
bugge schreef op 27-04-2004 @ 15:14 :
Trouwens, als je een lichte vorm hebt zonder leverfunctiestoornissen, hoef je niet echt moe te zijn. Maar je kunt dan nog wel heel lang dat virus bij je dragen.
Yup, dus ook dan uitkijken.

Verder klopt het wel wat Konijn (en bugge ook wel ) zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:07
Tsu
Tsu is offline
Ik heb het ook gehad, ik had er ook nog eens Angina bij
Maar ik was eigenlijk maar een weekje echt heel erg ziek, daarna was het snel weer over
Oud 28-04-2004, 18:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Tsu schreef op 27-04-2004 @ 17:07 :
Ik heb het ook gehad, ik had er ook nog eens Angina bij
Maar ik was eigenlijk maar een weekje echt heel erg ziek, daarna was het snel weer over
Wat bedoel je met angina?

Angina pectoris? Hartproblemen, dus? Hoe kan je hartproblemen krijgen door Pfeiffer?

Of bedoel je met angina keelpijn? Dat betekent het letterlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:18
Verwijderd
ik heb ook last van mijn hart...maar meer hartkloppingen en hij gaat veel te snel...komt door slechte conditie (schijnt). Maar geen angina pectoris.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:11
Souris
Souris is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-04-2004 @ 19:11 :

Angina pectoris? Hartproblemen, dus? Hoe kan je hartproblemen krijgen door Pfeiffer?

ze zegt toch Angina?
das een soort van keelpijn.
ze heeft het dus niet over hartproblemen
Oud 29-04-2004, 12:17
Tsu
Tsu is offline
Citaat:

Keelpijn natuurlijk, ik zeg toch alleen angina
Oud 29-04-2004, 12:18
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
bugge schreef op 28-04-2004 @ 19:18 :
ik heb ook last van mijn hart...maar meer hartkloppingen en hij gaat veel te snel...komt door slechte conditie (schijnt). Maar geen angina pectoris.
Daar heb ik het toch niet over.....
Oud 29-04-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 29-04-2004 @ 13:18 :
Daar heb ik het toch niet over.....
ik wel
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:06
leucomelas
leucomelas is offline
pff, hoeft er helemaal niks van te merken... virnedin van me heeft het nu, is nog kei hyper etc... heb het volgens mij al gehad... want samen fles drinken gedeeld, mar kmerk ook helemaal niks....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:42
Verwijderd
nou wees blij...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:15
BelleRosé
BelleRosé is offline
Ik had even paar vraagjes
Ik ben al een week en half echt extreem moe. Ook al slaap ik 's nachts goed, bij het minste wat ik overdag doe val ik terug in slaap of heb ik de drang om te slapen. Ben nu ook thuis van school want heel mijn lichaam voelt koortserig aan. En heb redelijk wat spierpijn. 't is geen griep (dokter is al hier geweest) want de pijn/ het gevoel waarmee ik rondloop voelt ook niet als griep aan. Verder heb ik ook redelijk vaak hoofdpijn + steken aan het uiteinde van mijn nek en het begin van mijn schedel.
Als ik thuis de trap af ben (30tredes) ben ik buiten adem en wil ik liefst vanal gewoon in een zetel gaan liggen.

Is er kans dat ik met klierkoorts rondloop? Waarschijnlijk ga ik morgen een bloedonderzoek laten doen maar ik voel me redelijk angstig. Vooral omdat ze altijd zeggen hoe besmettelijk het wel niet is via speeksel.. En kzou niet zo graag hebben dat mijn vriend of iemand anders het overkrijgt (via glas of zoen etc)
Oud 29-04-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Welteruste schreef op 29-04-2004 @ 15:15 :

Is er kans dat ik met klierkoorts rondloop? Waarschijnlijk ga ik morgen een bloedonderzoek laten doen maar ik voel me redelijk angstig. Vooral omdat ze altijd zeggen hoe besmettelijk het wel niet is via speeksel.. En kzou niet zo graag hebben dat mijn vriend of iemand anders het overkrijgt (via glas of zoen etc)
het lijkt idd wel een beetje op pfeiffer maar het zou net zo goed iets anders kunnen zijn.

Maarreuh...zonder de diagnose kan je toch ook mensen besmetten

Ik heb trouwens nu ruim een maand pfeiffer en zover ik weet nog niemand aangestoken (maar de incubatietijd is ook een week of 6 geloof ik). Ik ben er niet zo bang voor, veel mensen hebben het toch al gehad (vaak zonder het te merken). En een griepvirus of verkoudheid geef je ook zo door...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 23:54
Verwijderd
Ik ben helaas nooit meer 100% hersteld tot nu toe. Je hebt dan geen pfeifer meer maar je kan soms niet volledig genezen.

Ik hoop dat je het niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 08:55
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 30-04-2004 @ 00:54 :
Ik ben helaas nooit meer 100% hersteld tot nu toe. Je hebt dan geen pfeifer meer maar je kan soms niet volledig genezen.

Ik hoop dat je het niet hebt.
Geen mensen bang maken he . Ik heb er ME aan overgehouden.. maar dat zijn echt uitzonderingen.

Als je maar goed uitziekt, ik blijf het herhalen. Ook rusten als je je niet moe voelt!
Oud 30-04-2004, 14:33
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 29-04-2004 @ 14:06 :
pff, hoeft er helemaal niks van te merken... virnedin van me heeft het nu, is nog kei hyper etc... heb het volgens mij al gehad... want samen fles drinken gedeeld, mar kmerk ook helemaal niks....
Ik geloof niet dat het altijd besmettelijk is, of juist wel? Ik d8 namelijk dat er soort van incubatietijd was
Oud 30-04-2004, 15:22
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Tsu schreef op 30-04-2004 @ 15:33 :
Ik geloof niet dat het altijd besmettelijk is, of juist wel? Ik d8 namelijk dat er soort van incubatietijd was
Dat klopt. En natuurlijk is het niet altijd zo dat je het krijgt.. Als je samen uit dezelfde fles drinkt wil helemaal niet zeggen dat je dan gelijk besmet raakt. Maar je kunt het er gewoon beter niet op wagen.
Oud 30-04-2004, 15:24
Roos
Roos is offline
Citaat:

AP betekent 'pijn op de borst' en hoeft helemaal niet altijd veroorzaakt te worden door hartproblemen. Daarnaast lijkt het me overduidelijk dat er geen AP bedoeld werd...?
Oud 30-04-2004, 18:32
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-04-2004 @ 16:24 :
AP betekent 'pijn op de borst' en hoeft helemaal niet altijd veroorzaakt te worden door hartproblemen. Daarnaast lijkt het me overduidelijk dat er geen AP bedoeld werd...?
Leek mij ook, maarja.

Angina wordt in het dagelijks taalgebruik niet echt veel gebruikt. Het betekent weliswaar gewoon 'keelpijn', maar ik hoor het zelden in het dagelijks spraakgebruik.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 10:31
Liss
Liss is offline
Als ik jou was zou ik gewoon even naar de dokter gaan en die laat bloed prikken en dan weet je of je het hebt of niet.
Niet dat die uitslag altijd de waarheid verteld, heb er zelf ook een paar maanden mee rondgelopen zonder het te weten, omdat ik maar last bleef houden toch maar nog een keertje laten prikken en toen had ik er ineens volgens de uitslag heel veel last van en mocht ik niets meer.
Als je dus eventjes naar de dokter gaat weet je teminste wat je moet doen want als je ermee door blijft lopen en je wordt steeds moeier wordt het alleen maar erger.

Regels voor berichten