Hey!
Ik ga in het kort eerst een beetje mn situatie proberen te beschrijven, omdat anders misschien niet gesnapt word wat mijn probleem is.
Mijn vader is een Borderliner. Ik ben opgegroeid met de plotselinge woede uitbarstingen, huiselijk geweld, dreigementen, enz ect. Zijn wil is wet. Een eigen mening is al te veel om te hebben.
Daarnaast is het misschien handig om te weten dat mijn ouders, op intiatief van mijn vader, sinds een paar jaar uit elkaar zijn. Mijn moeder heeft het heel veel pijn en moeit ge kost dit te accepteren en begint er nu eindelijk een beetje vrede mee te krijgen en voor zichzelf te kiezen. Gedurende deze relatie heeft ze namelijk veel van zichzelf opgegeven, waaronder een top baan om samen vermogen op te bouwen. Dit is gelukt en mijn vader heeft dus ook flink wat geld en onderhoud fincieeel nog steeds mijn moeder. Waar in ruil mijn ma weer zijn was doet enzo (krom, I know!) Hij dreigt er alleen vaak mee, alle fincieele hulp weg te halen en ik probeer mijn moeder dan ook heilig te overtuigen niet meer in zijn bedrijf te blijven werken.
Goed, nu ga ik volgend jaar studeren en mijn vader is bereid om een appartument voor me te kopen waarvan dan 1 kamer word verhuurd, en ik de rest huur voor een (vriendschappelijk) prijsje. Leuk, denk je nu vast. Inderdaad dat vind ik ook, veel ruimte, niet al te veel kosten. Klinkt goed. Maar als ik hier op in ga kom ik nooit van m af, om het maar ff hard te stellen. Dan zal hij waarschijnlijk nog steeds dingen over me te zeggen willen hebben, geldzaken, keuzes enzovoorts en dit wil ik nou juist niet!
Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen en hoe ik het naar hem moet brengen als ik er voor kies het zelf te regelen. Want de reden dat ik dan nog steeds niet 'van m af ben' is ook wel een beetje koud om zo maar te vertellen.
Sorry voor het lange verhaal.
Groetjes JNR
|