Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik snap het hele gedoe over die 'toetsweek' in nederland ook niet hoor... wat houdt dat dan precies in? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In de jaren voor je examenjaar heb je op de meeste scholen 3 of 4 proefwerkweken, waar je allerlei toetsen krijgt van verschillende vakken. Over het algemeen heb je vooral in de lagere jaren buiten die proefwerkweken / toetsweken sowieso ook nog overhoringen (al dan niet schriftelijk) en proefwerken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en leraimy, lukt het studeren? ![]() xxx |
![]() |
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
Het zijn dus best tentamens, maar net zo goed toetsen ![]() Ik leer heel verschillend, ligt echt aan het soort vak. Talen pik ik heel snel op, woordjes neem ik een paar keer goed door en ik ken ze. Maar geschiedenis-achtige vakken kosten me meer moeite, dat vat ik liever helemaal samen om vervolgens de samenvatting goed door te nemen. Zelfde geldt voor economie. Biologie... op het VWO heb ik dat altijd samengevat en dan kende ik het wel. Ik raad je aan hetzelfde te doen en dan die samenvatting weer goed door te nemen. Maak opdrachten, als je die hebt, en wen aan de stof. Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 15:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: En een profielwerkstuk word zeker ook een afstudeer scriptie genoemd ![]() Toetsen tentamens noemen wekt de indruk dat men studeerd, terwijl men gewoon naar school gaat, en kan dus eigenlijk niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sterker nog; volgens de Van Dale betekent tentamen: ten·ta·men (het ~, ~s/-mina) 1 gedeelte van een examen Dus volgens deze betekenis is een tentamen juíst een schoolexamen en geen toets op hbo/wo-niveau, want dat zijn geen onderdelen van examens. En mensen die studeren (ik ga er even vanuit dat jij dat doet) zouden in ieder geval moeten kunnen spellen. ![]() En dan ontopic: Bij mij verschilt het heel erg. Sommige vakken ken ik na één keer doorlezen en soms moet ik blijven lezen. Meestal lees ik het gewoon vaak door en probeer ik het hardop samen te vatten. Soms schrijf ik een samenvatting. Voor één tentamen met heel veel moeilijke termen die letterlijk uit het hoofd geleerd moesten worden heb ik zelfs een raar spelletje in elkaar gezet met briefjes. Afwisseling helpt bij mij heel erg en ik heb een fotografisch geheugen dus ik moet de stof voor me zien. Vaak genoeg weet ik tijdens een tentamen wel wáár het antwoord in het boek stond, welke illustraties erbij stonden of welke kopjes, maar niet meer wát er stond. Woordjes heb ik over het algemeen snel geleerd, al heb ik inmiddels geleerd dat ik de talen moet spreiden; bv op één dag Frans leren en twee dagen later Spaans, anders ga ik alles door elkaar halen. Het computerprogramma 'overhoor' heeft ook een aantal keer geholpen met het overhoren.
||
Citaat:
Ik leer meestal door heel vaak hetzelfde voor te lezen en dan rijtjes te maken met dingen die ik bij mezelf overhoor. Keer voor keer kijken of ik bepaalde rijtjes inmiddels al ken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ken trouwens iemand, een nederlander die hier in leuven naar de universiteit gaat, en als die het over de examens heeft zegt ie over het algemeen tentamen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toetsen op de uni heten in het Nederlands inderdaad tentamens. Die tesamen van bijvoorbeeld het eerste jaar vormen dan weer het propedeutisch examen.
||
Citaat:
||
Citaat:
mmmm.. apart ![]() [edit] Ohja... leren, dat kan ik niet (precies zoals ik het zeg). Dus ik werk in de les. maarja, daar is het nou al veeeel te laat voor denk? [/edit]
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
'Helaas'? Het feit dat je allochtoon bent verandert niets aan de situatie. Ook als allochtoon die het vwo met 7ens en 8en heeft afgerond en nu studeert hoor je toch tenminste te weten hoe je een werkwoord hoort te spellen. Maar goed, fouten zijn menselijk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in Nederland als half-Nederlander lis.a99 | 1 | 21-09-2014 20:37 | |
Algemene schoolzaken |
Waar ga jij studeren? Wat ga je studeren? DP17 | 150 | 06-09-2005 08:14 | |
Studeren |
Studeren in het buitenland? ikkeleerlinge | 15 | 02-12-2004 18:54 | |
Psychologie |
Psychologie studeren en niet zo sterk in je schoenen staan Anne | 84 | 01-06-2003 20:30 | |
Algemene schoolzaken |
studeren in Maastricht stout! | 31 | 16-12-2002 19:31 | |
Liefde & Relatie |
Studeren combineren met vriendje?...hmmz... Gup | 39 | 15-12-2002 19:28 |