Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En zo gaat dat hier altijd. De corruptie wordt bestreden door corrupte ambtenaren, en zo zit de hond achter zijn eigen staart aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
China heeft natuurlijk een gigantisch arbeidspotentiëel. Daar zit 'm vooral de economische kracht in: als je in staat bent 1.3 miljard mensen te mobiliseren voor werk en wetenschap, dan ben je binnen no-time de grootste economie van de wereld. Maar dan moet eerst de mentaliteit van het bestuur veranderen zoals meisje aangeeft, want op dit moment is het knudde met alles wat het ('beschaafde') westen belangrijk vindt.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Bron
|
![]() |
China onderdrukt z'n velen en velen minderheidsgroepen nog harder dan de Turken dat doen. De turken hebben ook voor 3 miljoen vluchtelingen gezorgd door ca 3500 dorpen te vernietigen.
De VS gebruikte z'n eigen bevolking om nucleaire wapens op te testen. Maar dit zijn toch turkmenen, en geen turken?
|
China's nuclear testgebied is Lop Nur, wat zich in noord-west China bevindt in het 'autonome' gebied van de Uyghurs (de lokale minderheid en oorspronkelijke, turks-sprekende bewoners van het gebied. NB, dit zijn non-praktiserende moslims die rond de 14e en 15e eeuw tot de Islam zijn bekeerd) Xin Jiang, en Qing Hai. Zoals met elk nuclear testgebied zijn bepaalde groepen mensen daar slachtoffer van. Daar heeft China geen patent op.
Verder is het zoals nare man al zei inderdaad slechts een kwestie van 1.3 miljard (ahem) mensen op de been brengen zodat je op korte termijn een forse economie op de been kunt krijgen. Maar verdiep je eens in een paar andere problemen die China nog overwinnen moet; forse vergrijzing voor het hoogtepunt van de Chinese economie is bereikt; verstoring van het evenwicht tussen de geslachten; gigantisch rijk-arm verschil tussen het platteland en de meer binnenlandse steden (de ruggegraat van het hele gebeuren) en de oostkust. Luister nou maar naar ome Nate, dat gaat niet lukken. (Verder is China een geweldig land maar niet op die fiets).
||
Citaat:
![]() turken of turkmenen, we zijn allemaal de zonen van attila toch? we komen allemaal uit de zelfde ras.
|
![]() |
Het offensief tegen de koerden in 1990-1991.
Bij turken denken veel mensen aan mensen met een turkse nationaliteit. En op de duur zijn we allemaal zonen van dezelfde Eva. Ooit gaat dat bewezen worden met mitochondrion. En waarom zou ik niet mogen komen met de Armenen? Ik weet dat dat een sterk staatje geschiedenisvervalsing was. Maar niet iedereen geloofd daarin.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
hmm ik weet niet wat ik van china moet denken, aan de ene kant vind ik het goed dat ze nogsteeds proberen communistisch te zijn maar aan de andere kant vraag ik me af of dat niet ten kostte gaat van teveel levens...
iig goed dat er dan eventueel weer een 2e machtsstrijd komt. koude oorlogen zijn altijd goed voor de wetenschap enzo... ![]() moge deze x de communisten winnen dan he |
![]() |
|
![]() |
Ik ben gewoon een nederlanderse boer die tegen oorlogsmisdaden is.
Vlak voor de golfoorlog vluchte er inderdaad 1 miljoen koerden van Irak naar Turkije. In het noorden van Irak hadden de koerden zelfbesteur sinds 1992. Toen zijn er wel koerden naar Irak gevlucht. Het heb het voornamelijk over herplaatsing van koerden in Irak zelf. http://www.db.idpproject.org/Sites/i...256AB200379917 http://www.iifhr.com/Armed%20Conflic...keyBloomer.htm Kijk ook eens na de wapens die Turkije kocht van de VS net na het einde van de koude oorlog. http://www.fas.org/asmp/library/reports/turkeyrep.htm
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Om de zoveel honderd jaar switcht de 'balance of power' in de wereld. Zo waren wij Nederlanders minstens zo machtig als de amerikanen zijn, nu is daar dus niets meer van over.
De amerikanen zijn nu het machtigst maar zal helaas ook ooit moeten vallen, ieder begin heeft een eind namelijk. Ik mag hopen dat de nieuwe supermacht het minstens zo goed voor heeft met onze westerse civilisatie want mocht dat niet zo zijn dan kan je je bergen... |
![]() |
|
je nam lijkt niet bepaald, maar ja, laat maar
![]() "Het heb het voornamelijk over herplaatsing van koerden in Irak zelf." ik begrijp het niet ![]() ![]() helaas heeft turkije wapens gekocht van vs, want vs maakte turkije bang door te zeggen dat ze elk moment door een land(iran, syrie) konden bezet. maar dat was om turkije wapens te verkopen en winst te maken ![]() ![]()
|
Over turkije:
http://web.amnesty.org/library/eng-tur/index Over china: http://web.amnesty.org/library/eng-chn/index ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 iem. die zwakzinnig is in de hoogste graad => krankzinnige 2 [bel.] scheldwoord voor iem. met een afwijkend standpunt of van afwijkend gedrag => dwaas |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verslechterde relatie VS - China door bemoeienis in Darfoer (Soedan)? Gatara | 51 | 21-11-2004 17:55 | |
Het grote commie topic niceman1984 | 15 | 15-04-2004 20:53 | |
De waarheid over de vs!! Verwijderd | 163 | 09-03-2004 13:21 | |
Terwijl de wereld naar VS vs Irak kijkt, nomineert Bush: Gatara | 15 | 17-02-2003 20:42 | |
Vs vs Irak Joop von Amsber | 2 | 15-01-2003 10:14 |