Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 02:13
Parasietje
Parasietje is offline
Ik slaap de laatste tijd veel te weinig. Ik besef het zelf ook wel, maar toch slaag ik er niet in om op tijd naar bed te gaan.
Het rare is: eigenlijk merk ik er niet zoveel van. Ik ben ietwat prikkelbaarder en soms wil ik ff niets anders meer dan liggen, maar voor de rest van de tijd ben ik even actief als anders.
Nu wil ik aan jullie vragen: wat ervaren jullie als je te weinig hebt geslapen? Voel je je moe, of voel je je net fitter? (als ik maar 3 uur slaap dan voel ik me de eerste helft van de dag ongeloofelijk fit, maar daarna krijg ik een slag van de molen)
Maar nu ga ik wel slapen, gevolgen hier laten zich voelen
Oud 06-06-2004, 06:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik slaap 's nachts ook weinig, wat erin resulteert dat ik halverwege de middag in slaap flikker zodat ik mn avondeten in de magnetron moet gooien.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 09:04
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb mijn slaap nu net heel nodig, ik heb dan ook last van een ochtendhumeur als ik weinig geslapen heb, houdt dit ochtendhumeur aan tot 's avonds..
Soms slaap ik ook zeer weinig, maar als ik de volgende dag echt verplicht ben om te werken ofzo lukt het me wel, mits een beetje chagrijnig.. Dit is dus eenmalig, (als ik 1 nachtje es weinig heb geslapen,maar voor de rest alle nachten minstens 8u geslapen heb)
Als ik meerdere nachten niet goed heb geslapen dan voel ik me altijd doodmoe en ben ik allesbehalve actief
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 09:58
cyntha
cyntha is offline
Het ligt eraan of ik al een hele tijd slecht slaap of zo maar een nachtje. Als ik een hele tijd achter elkaar slecht slaap ben ik ontzettend moe, wordt eerder chagerijnig, kan minder en ben dus compleet uitgeput. Als ik een nacht slecht slaap merk ik er niet zoveel van. Dan ben ik niet echt moe, maar misschien iets actiever.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 10:05
Briseļs
Briseļs is offline
Een nacht slecht slapen doet niet zoveel met mij, en langer achter elkaar slecht slapen doe ik eigenlijk nooit. Ik ben nooit chagerijnig.
Oud 06-06-2004, 10:33
Balance
Balance is offline
Ik ben wat duffer, let minder op en zak snel in.
Nu ik 3 weken achter elkaar goed heb geslapen (op tijd er in en op een mooie tijd er weer uit) merk ik dat ik me veel fitter en lekkerder voel. Ik sta ook opgewekter op en dat schijnt men aan me te zien. Het maakt bij mij dus zeker wel wat uit.
Oud 06-06-2004, 11:30
Verwijderd
Ik kan minder goed opletten na 1 of 2 nachtjes slecht slapen... ma meer nachten dan dat voel ik me duf, krijg ik hoofdpijn en gaat alles een beetje langs me heen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 11:57
Verwijderd
ik heb dan dat ik snel hyperactief wordt,veel gejaagder en heb dan koppijn, en ook wat sneller geirriteerd

of ik heb t tegenover gestelde, dan ben ik gewoon moe en heel erg rustig en hangerig
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 12:35
Verwijderd
)
Citaat:
Parasietje schreef op 06-06-2004 @ 03:13 :
Ik slaap de laatste tijd veel te weinig. Ik besef het zelf ook wel, maar toch slaag ik er niet in om op tijd naar bed te gaan.
Het rare is: eigenlijk merk ik er niet zoveel van. Ik ben ietwat prikkelbaarder en soms wil ik ff niets anders meer dan liggen, maar voor de rest van de tijd ben ik even actief als anders.
Nu wil ik aan jullie vragen: wat ervaren jullie als je te weinig hebt geslapen? Voel je je moe, of voel je je net fitter? (als ik maar 3 uur slaap dan voel ik me de eerste helft van de dag ongeloofelijk fit, maar daarna krijg ik een slag van de molen)
Maar nu ga ik wel slapen, gevolgen hier laten zich voelen
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Slaap sowiezo eigenlijk nooit voor 12en, maar als ik dan een week moet werken (om 6 uur m'n bed uit) kan ik dat merken. Toch blijf ik dat wel doen (lukt gewoon niet om op tijd te gaan slapen )
Het is bij mij dat ik alleen 's ochtends enorm duf ben, dan denk je van avond lekker vroeg slapen, maar als het dan avond is, ben ik weer hartstikke wakker en lukt het weer niet om vroeg te slapen.
(met weinig slapen bedoel ik 5-6 uur per nacht)
Verder ben ik ook gewoon actief enzo (ben van mezelf al redelijk druk) al moet ik niet een hele tijd stil moeten zitten, want dan wordt ik wel enorm moe.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 13:28
Luna
Luna is offline
Ik slaap de afgelopen weken ook heel slecht, heb geen ritme meer. Dit komt omdat ik bijna geen school meer heb(geen lessen meer maar nog wel dingen afmaken) en daardoor niet meer vroeg mn bed uit hoef. (heeerlijk)
Ik slaap gemiddeld om 2u(meetsal later) en sta rond 10/11 uur weer op.
Ik kan vaak niet slapen door de stress die ik nu door school heb maar vaak ga ik ook nog wat doen met vrienden ofzo wat dan weer laat wordt.
Ik ben vaak chagarijnig de laatste weken en ik reageer dit vaak af op mn ouders en die worden op het moment ook erg gek van mij(wat ik me kan voorstellen). Ik denk dat het bij mij een combinatie van stress en slaaptekort is, want normaal als ik weinig slaap ben ik niet zo heel prikkelbaar.
Lichamelijk merk ik er niet zoveel van.
Oud 06-06-2004, 17:57
Verwijderd
ik heb nou sinds december al een super onregelmatig slaappatroon. slaap meestal pas om 1 uur, en dat merk je echt wel aan het einde van de week. ik kan sochtends totaal mn bed niet uitkomen terwijl ik 's avonds nergens last van heb.
toch moet ik van mezelf eerder gaan slapen, anders presteer ik helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 18:39
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik slaap de laatste tijd (maanden) vrij slecht, ik ben gewoon te druk bezig met dingen ofzo. Ik slaap meestal rond 1 of 2 uur, eerder in bed liggen heeft niet echt zin want ik lig dan nog śuuren wakker, na te denken enzo. En ik word altijd rond een uur of 7 of half8 weer wakker.
Ik word er niet zozeer chagrijnig van maar wel heel erg lusteloos en ik eet (te) weinig omdat ik geen zin heb in eten.
Vannacht heb ik 2 uurtjes geslapen en nu ben ik wel heel erg moe, maar meestal slaap ik 5 ą 6 uurtjes per nacht.
Oud 06-06-2004, 18:56
sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb vaak dat ik door de weeks te weinig slaap, het lukt me niet om eerder te gaan slapen, maar ik kan ook niet uitslapen dan. Daar heb ik op zich niet veel last van, maar ik merk dan in het weekend wel dat ik echt moet uitrusten van de afgelopen week. Soms ga ik vrijdagmiddag (dan ben ik altijd vrij) nog even slapen, voordat ik 's avonds moet trainen omdak anders echt waardeloos ben
Oud 06-06-2004, 19:00
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik slaap vet weinig, dan kom ik 's ochtends moeilijk mn bed uit, ik ben niet duf ofzo, alleen op het moment dat ik uit school kom maar daarna word ik weer steeds actiever totdat ik weer ontzettend laat ga slapen omdat ik 's nachts het wakkerst ben. Zaterdagochtend slaap ik dan gigantisch uit en haal ik alles weer in, vroeg naar bed gaan doe ik nooit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:03
yuck fou
yuck fou is offline
ik word altijd een beetje afwezig,dromerig. hm vaag
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:18
Hulk
Hulk is offline
ik word dan moe
Oud 07-06-2004, 11:54
El Kim
El Kim is offline
Dan word ik moe...
Oud 07-06-2004, 12:05
Verwijderd
Als ik te weinig slaap, word ik heel knorrig en suf. Dat heb ik ook als ik te veel slaap... Handig
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 12:10
Verwijderd
Ik kan er chagrijnig van worden, 's ochtends met moeite m'n bed uitkomen, makkelijker verkouden worden.. nog grotere wallen onder m'n ogen krijgen..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 12:45
duvelke21
duvelke21 is offline
als ik slecht slaap heb de hele dag hoofdpijn paracetamol helpt dan niet
Oud 07-06-2004, 15:40
Verwijderd
ik word ongeconcentreerd, ik loop de godganse dag te gapen, te chagrijnen, ik erger me aan alles en ben snel op mn teentjes getrapt.

niet allemaal tegelijk, hoort hangt er een beetje vanaf.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 07-06-2004 @ 13:05 :
Als ik te weinig slaap, word ik heel knorrig en suf. Dat heb ik ook als ik te veel slaap... Handig
zeg dan gelijk dat je altijd knorrig en suf bent
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 15:59
Verwijderd
Ik maak veel betere grappen als ik slecht heb geslapen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:11
Verwijderd
Vroegāh ging ik ook om een uur of 3 naar bed en dan om 7/8 uur opstaan. In het begin was ik alleen maar chagrijnig, daarna komen de concentratieproblemen en op school bijna in slaap vallen en als laatste kreeg ik last van trillende ledematen. Op laatst kon ik mijn benen en mijn handen niet meer stil houden. Toen ben ik weer vroeger naar bed gegaan. En goed uitgeslapen gaan repetities toch een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 18:13
ekki
ekki is offline
Vaak word ik misselijk wakker, maar na een tijdje gaat het wel. Als het maar één keer is gaat het op zich wel best, maar een aantal keer, dan heb ik nergens meer motivatie voor.
Oud 08-06-2004, 19:54
Nuck
Nuck is offline
Als ik te vaak achter elkaar te weinig geslapen heb, word ik erg snel ziek. De eerste paar dagen voel ik me dan prima, maar op een gegeven moment voel ik me echt kut. Zoals nu dus.
Oud 09-06-2004, 15:54
Nefiāth
Nefiāth is offline
Citaat:
Vaak word ik misselijk wakker, maar na een tijdje gaat het wel.
Heb ik ook weleens. Maar dan heb ik ook echt weinig geslapen meestal, minder dan vier uur ofzo. Ik ga gapen, ben wat sneller geprikkeld. Maar als ik echt heel moe ben en met een groep mensen ben wordt ik heel melig en haal ik acties uit die ik uitgeslapen absoluut niet zou hebben gedaan. Denkproces iets minder ofzo .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:53
Verwijderd
Juh, ik heb eigenlijk veel problemen met slapen. Ik kan moeilijk in slaap komen, met gevolg dat ik soms uren wakkerlig.
Gevolgen? Ja, ik word met de dag chagrijniger. En als ik die ochtend niet echt kan uitslapen, ben ik niet te genieten en staan mijn ogen niet echt helder. Het knapt wel redelijk af na een kopje koffie
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 17:02
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Ga voor de grap eens naar een LAN party en ga ff de eerste avond niet slapen en de volgende maar 3 uurtjes en dan als je dan de volgende dag savonds teruggaat en je zet ff je discman op in de auto en doet je ogen open denk je ineens dat je bij andere mensen in de auto zit.

Zelfs savonds klonken stemmen vet vaag dat ik ze niet kon herkennen en ik d8 allemaal debiele dingen te zien (in de auto @ terugweg dus)

handen gaan trillen je laat dingen vallen etc

tis gewoon niet goed voor je je kan er zelfs door instorten
Oud 09-06-2004, 17:19
stout!
stout! is offline
Citaat:
Alex schreef op 07-06-2004 @ 16:59 :
Ik maak veel betere grappen als ik slecht heb geslapen
Dit herken ik wel, ik word dan vaak een beetje duf-melig maar wel grappig.
Hoe ik me voel na een nacht weinig tot niet slapen hangt ook af van hoe ik me die nacht gedragen heb en dan vooral met betrekking tot alcohol. Ik kan namelijk niet zoveel hebben en dat bepaalt een beetje het verschil tussen moe zijn en echt brak.
Vaak kan ik 's ochtends nog wel wat doen maar ga ik me 's middags echt slecht voelen en wil ik alleen nog maar slapen. Mijn handen gaan trillen en ik kan mijn aandacht nergens bijhouden.
Oud 09-06-2004, 20:15
Verwijderd
Ik krijg dan sneller kramp en spierpijn. Daarnaast voelt mijn hoofd dan zwaar aan en ben ik duf en afwezig.

En chagrijnig..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:05
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben humeurig (wat ik pas achteraf, als ik weer goed geslapen heb merk), hangerig, ik krijg waanzinnig honger (als ik te weinig slaap eet ik alles dat los en vast zit, misschien een poging van m'n lichaam om het gebrek aan energie op te vullen?) en ik kan NIETS meer. Normaa gesproken kan ik prima thuiskomen-kopje-the-en-daarna-aan-m'n-huiswerk (meestal dan ) maar als ik einig geslapen heb (7 tot 8 uur is voor mij het minimum. als ik maar iets van 6 uur (of minder) slaap merk ik de gevolgen al) kan ik me echt nergens toe zetten. Dan "wil" het gewoon niet. Als ik echt extreem weinig slaap (niet 6 uur, maar echt iets van maar 2 uur) ben ik de volgende ochtent ongelofelijk gefocust en helemaal hyper, maar an een uur of 12 word m'n hoofd opeens echt loodzwaar en ben ik niet/nauwelijks aanspreekbaar. Overigens word m'n haar vreselijk dof als ik een paar dagen te weinig slaap, en na een weekje gaat ook m'n huid eronder lijden (puistexplosie)
Oud 09-06-2004, 21:09
steefos
steefos is offline
Citaat:
******** schreef op 09-06-2004 @ 21:15 :
Ik krijg dan sneller kramp en spierpijn. Daarnaast voelt mijn hoofd dan zwaar aan en ben ik duf en afwezig.

En chagrijnig..
en prikkelbaar
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:51
herz
herz is offline
ach usually ga ik om 2300 naar bed- zoniet dan light mijn nonsleep point op 0000 en vanaf dat moment heb ik ook geen zin om te slapen en dan blijf ik wakker tot 0300 en word ik nog behoorlijk actief wakker.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:20
Copycat
Copycat is offline
wallen onde de ogen
Oud 11-06-2004, 15:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom zat je dan op dat tijdstip op internet? Denk je soms dat het daardoor ook gezónd is om laat te gaan slapen ofzo? Mooi stom...!

Ik merk het ook niet direct maar bepaalde momenten wel heel erg. Als ik bijvoorbeeld lui ergens op een stoel zit of in de auto kan ik opeens heel snel heel moe worden. En als k dan 's middags in bed zou gaan liggen, zou ik zo 3,4 uur doorslapen. Ook ben k sneller boos dan anders.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:26
Verwijderd
Ik merk het nu: afgelopen dagen was het heel warm op m'n slaapkamer en had ik examens.. dus ik sliep niet erg goed. Nu breek dat me helemaal op, ik ben net in slaap gevallen op de bank, ik heb een heel zwaar hoofd, ik voel me niet echt lekker (niet echt misselijk, maar wel bijna, zeg maar) en ik heb nergens zin in. Ben niet echt knorrig, maar dus wel heel suf...

Weten we dat ook weer
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:10
Apomes
Apomes is offline
koppijn, hartkloppingen doe daar nog examenstress bij en je krijgt mij .

Regels voor berichten