Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Schijt hebbe aan mense is veel makkelijker gezegd dan gedaan, en als ik wist hoe ik mezelf niet laat kisten zou ik dat allang al hebbe gedaan.
||
Citaat:
en daar ben ik zo bang voor, ik ben als de dood dat bepaalde dingen bekend worden bij mijn vriende en ouders. (dingen die int verleden zijn gebeurt.) Ik ga die oefeningen die je opnoemde maar eens uitproberen, mischien helpt het.. Heel erg bedankt. x
||
Citaat:
Als het je echt niet lukt, zou ik ook hulp gaan zoeken... |
![]() |
||
Citaat:
Het zal inderdaad best moeilijk zijn om die dingen weer naar boven te halen, maar je zult er wel veel voor terug krijgen als je ermee leert om te gaan. Ze leert te verwerken. Dat die dingen bekend raken bij je ouders, daar hoef je overigens niet bang voor te zijn. Psychologen, huisartsen, therapeuten etc. hebben allemaal zwijgplicht. Alleen als jou situatie levensbedreigend is of wordt, dan mogen ze die verbreken.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik word iig niet gepest ofzo. Er is gewoon een keertje iets gebeurt een paar jaar terug wat mij totaal heeft verandert. Iets wat eigenlijk niemand van me weet.. en heb het nog nooit echt verwerkt, maar opgepropt, en dat lijkt nu allemaal naar buiten te komen in een gevoel van zelfafschuw En mensen zoals kutprinter zijn nou juist de reden dat ik niet laat zien hoe ik me voel.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Datgene wat er gebeurt is in het verleden staat klaar om verwerkt te worden. Dan pas kun je werken aan de gevolgen hiervan. Dus begin vandaag nog met het doorwerken van die stapel papieren die op je wacht. En waarom trek je je zoveel aan van mensen die te dom zijn om je te begrijpen en die meteen oordelen? Ga er bovenstaan, want je hebt toch niets aan die mensen, dus beter dat je er helemaal niets aan hebt dan alleen negativiteit. Is hij nou zo belangrijk in je leven om je door hem rot te gaan voelen? Lijkt me niet... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook omdat we gefrustreerd worden door al het gezeik wat er rondgaat in dit psychologie forum of omdat het ons zelf beter laat voelen, er zijn best veel mensen zoals ik, als sommige daarvan dit soort gevoelens tegen jouw uiten, maakt dit jouw niet minder waardig, het hoeft je ook niet depressief of waar je ook last van denkt te hebben te maken, ITS ALL IN YOUR HEAD. De conclusie die je hieruit trekt is dus aan jezelf. Mijn advies, heb schijt aan zulke mensen, negeer ze, sla ze op hun bek als je dat nodig vind om je beter te voelen, zoek mensen die je wel waarderen of die in het zelfde schuitje zitten, dan zul je merken dat toch niet zon triest geval bent (ookal vind ik je dat nogsteeds en al jullie huilers hier op dit forum)
||
Citaat:
en wat er gebeurt is... mja, ik dacht al zoiets... luister... er zal niemand zijn... echt NIEMAND die dan zegt van: je stelt je aan... wat jou is gebeurt, is echt niet niks... het is een goede stap dat je het hier hebt verteld... en je weet zelf wel dat de volgende stap ook niet uit kan blijven... en je zult zien dat het mee valt... alleen het er tegenaankijken maakt het zo eng... ook zeg je van: "die persoon" ... is het een bekende? geef hem zodra je durft aan... en vraag hierbij ook hulp... wat hij jou heeft aangedaan kan die makkelijk ook andere aandoen... maar probeer nu maar eerst stap voor stap te zorgen dat je geholpen wil worden en hulp krijgt... succes...
||
Citaat:
Als je zegt dat het allemaal tussen de oren zit en dat jij je eigen genezer bent dan zit je deels goed en deels fout. Het vereist wilskracht en soms zeer grote wilskracht om door die muur heen te breken. Soms lijkt het alsof je door een glazen muur kunt kijken naar de andere kant waar de oplossing ligt maar hoe kom je in hemelsnaam door dat pantserglas heen. Als er dan een persoon komt die in staat is om jou te leren dat je niet dóór het glas heen moet maar dat je er gewoon overheen kunt klimmen dan doe je het uiteindelijk toch allemaal zelf maar je krijgt hulp met het vinden van de weg er naar toe. Wat noodle-boi schrijft herken ik goed. Ik begrijp dat het gevoel waar je nu mee leeft lijkt alsof dit nooit over zal gaan. “Je leven lang vies”. Zeker als je zelf in feite heteroseksueel bent en dit een homoseksuele ervaring was. Jij hebt temaken met twee delen van de status waarin jij je geestelijk bevindt. Als slachtoffer zul jij je leven lang lijden onder dit voorval maar als jij van status kunt veranderen (en dat wil je blijkbaar) zal je overgaan van slachtoffer in iemand met een hele negatieve ervaring. Het begin van die overgang heb jij zojuist gemaakt toen je dit topic ging aanvullen met details. Okay het is slechts een begin maar ga eens na voor jezelf hoeveel moeite het jou gekost heeft om deze stap te maken. De stap om naar buiten te komen met je verhaal. Het is je eigen verantwoordelijkheid om iets te doen met jouw ervaringen. Het is dus ook aan jou om je status te gaan veranderen van slachtoffer naar geheelde ervaringsdeskundige of hoe dan ook. De volgende stap zal zijn dat jij gaat accepteren dat er iets gebeurd is en dat je het een plaats gaat geven in je leven. Het klinkt heel erg bizar als ik zeg: zoek ook het positieve uit deze ervaring maar ik meen het. Doordat je nu je focus legt op alleen de negatieve kant van het voorval ontstaat een beeld voor jezelf dat niet in balans is. Zodra jij je balans weer terug kunt vinden kan je als het ware ook weer rechtop gaan lopen. Als je meer wilt weten of mijn hulp wilt gebruiken stuur je me maar een PM.
||
Citaat:
Het verhaaltje wat je hier boven trouwens schrijft zegt veel over de manier waarop jij je blijkbaar wilt gedragen en opstellen ten opzichte van andere mensen. Het lijkt erop dat je zelf respect probeert af te dwingen door macht en vanuit je eigen innerlijke angst. Dat hoeft niet zo te zijn weetje... Je zou kunnen beginnen met respect te geven aan de mensen om je heen. Het komt vanzelf bij je terug.. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Niet je vriend het voor je laten opknappen (sorry)
||
Citaat:
Ik herken mezelf helemaal in dit gedeelte. Om eerlijk te zijn heb ik een extreem laag beeld over mezelf over wat dan ook. Ik ben lelijk, dom en kansloos in het leven. En ik geloof het meer en meer. Wat je er kan tegen doen, is kijken na andere en net zo kritisch zijn op hun als jij op jezelf bent. Of misschien gewoon al het negatief uit iemand halen. Dan zie ik dan dat hij of zij ook niet zo geweldig is.
||
Citaat:
Maar bij zo een jongen als hem, zeker als je hem daar met zo een mooi meisje ziet zoenen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mijn minderwaardigheidscomplex hola | 18 | 10-05-2005 18:14 | |
Psychologie |
minderwaardigheidscomplex Parlaatje | 10 | 16-03-2003 16:28 | |
Psychologie |