Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 21:01
Verwijderd
ik kan echt heel slecht inslapen
niks helpt
meestal probeer ik lezen ofsow maar het helpt ook niet
dan ligt ik meestal anderhalf uur wakker
en ik ben ik de volgende dag heel moe
zou ik beter naar de dokter kunnen gaan?
iemand tips/ slaapmiddelen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 21:06
Verwijderd
Lezen kan je beter niet doen, daarvoor moet je je best inspannen namelijk. Het beste kan je gewoon een glas melk drinken en een halfuurtje niets doen behalve zitten. Douchen wil ook wel eens helpen, lekker warm zodat je soezerig wordt.

Verder niet meteen slaappillen gaan slikken, ga beter eerst naar de dokter als niets werkt.

Vriendin van me slaapt nu al lange tijd slecht, en heeft nu een soort hypno-therapie waardoor ze goed leert ontspannen. Zoiets kan je zelf ook wel proberen, soort meditatie (ga liggen/zitten zoals je zelf fijn vindt en denk aan fijne, rustige dingen, mogelijk muziek op de achtergrond).
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 07:56
miss x
miss x is offline
1 tip ga in ieder geval er niet over liggen piekeren want dan lukt t helemaal niet. Ontspan je gewoon en denk er niet teveel over na. misschien lukt. succes
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 22:00
Skilly
Skilly is offline
Nou bij mij help lezen altijd. Ik lig dan op me zij lampje en lees. Meestal val ik inslaap met de boek in me handen.

Maar messchien help een lekkere koude douch voor het slapen? Aan iets rustig denken.

Slaapmiddelen kun je gebruiken maar niet erg lang. Want na een tijdje werken ze niet meer. Maar vroeger had ik last en in ik woonde in Curacao en daar maakte me oma thee van kenille dat werkte bij mij.

Gelukkig heb ik geen last meer
Hoop dat het werk groetjes
Oud 18-06-2004, 23:52
Verwijderd
skyradio zachtjes aan, en van te voren een kop warme melk
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 00:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
's avonds geen kaas, bananen (te zwaar) eten, en blijf af van de chocomel (en andere soorten chocola), thee (kruidenthee mag wel, is zelfs goed want werkt vaak rustgevend), koffie en cola. Probeer 's avinds niet te sporten omdat je daar actief van word. Doe dit liever 's middags dan heeft het juist een goed effect op je nachtrust. Je zou ook eens wat meditatieoefeningen kunnen proberen. Houd ook een vast ritueel aan: steds op htzelfde tijdstip omkleden, tandenpoetsen, en naar bed. Doe dit oo 's octens steeds op dezelfde tijd. Ik gebruik zelf trouwens homeopatische druppels tegen slapeloosheid van Dr. Vogel. Het zo'n beetje het smerigste spul dat je op deze aardbol ooit zult vinden, maar je slaap dan ook echt als een blok en je kan het zo vaak gebruiken als je wilt
Oud 19-06-2004, 02:59
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik probeer meestal te accepteren dat ik die nacht niet ga slapen, maar probeer zoveel mogelijk te 'rusten'. Gewoon liggen en nergens aan proberen te denken. Als het nodig is, muziek aan. Ik heb ook vaak last van niet in slaap kunnen komen, maar ik kan goed tegen weinig slaap en de volgende dag slaap ik meestal wel beter
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 09:13
Verwijderd
Ik eigenlijk al mijn hele leven moeite gehad met inslapen, maar het is tegenwoordig minder.
Toen ik 12 ofzo was bleef ik regelmatig tot 12 uur lezen, slapen lukte mij niet. De volgende dag was het opstaan wel moeilijk maar de rest van de dag was ik niet helemaal moe, hangerig of zeurderig.
Tegenwoordig lig ik meestal rond 11 uur/half 12 in bed, dan komt ook het ook regelmatig voor dat ik het 1 uur zie worden. Als ik in bed lig probeer ik zo min mogelijk te denken, en niet 'gestresst' te raken omdat ik niet kan slapen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:04
kimberley
kimberley is offline
Citaat:
Skilly schreef op 18-06-2004 @ 23:00 :

Maar messchien help een lekkere koude douch voor het slapen?
Brr volgens mij wordt je daar alleen maar extreem wakker van

Ik heb ook echt ontzettend veel moeite met inslapen, ik heb al vanalles geprobeerd; (warme) melk drinken, rooibosthee, een saai boek lezen, muziekje aan, aan fijne dingen denken maar serieus niks helpt! Ik ga niet aan de slaapmiddelen, vind ik niet zo'n fijn idee en douchen is voor mij ook geen optie omdat ik een huidziekte heb waardoor ik na het douchen altijd heel lang bezig ben om mn huid te verzorgen.

Iemand dan nog tips voor mij?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 12:46
Ndimension
Ndimension is offline
Ik kan zo vaak niet slapen, omdat ik aan zoveel dingen denk. Zoveel zorgen...Maar ik probeer gewoon alles van me af te schuiven en dan val ik meestal wel in slaap na een kwartiertje. Normaal duurde het bij mij ook uren voordat ik in slaap viel
Oud 19-06-2004, 13:28
Verwijderd
vooral geen drukke dingen doen voordat je gaat slapen, daardoor is je hersenactiviteit erg druk en duurt het alleen maar langer voor je kan slapen.
stel het slapen ook niet uit, ga niet nog een half uur lezen, 10 minuten tv kijken ofzo, probeer het gewoon.
en vooral er niet over piekeren
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:49
xmoix
xmoix is offline
hier nog iemand met slaapproblemen
ik heb ondervonden dat de truc met warme melk absoluut niet lukt, zeker niet als je er chocomelk bij doet, want dat is heel zwaar, ligt op je maag en zorgt ervoor dat je niet in slaap geraakt. Ook best geen fruit meer eten (vit C maakt je wakker stond op de gebruiksaanwijzing van een of ander vitamepreparaat)
Miss kan je eens proberen zachte muziek op te zetten en aan iets heel fijn denken. Vooral niet beginnen zenuwachtig worden en denken van 'ik kan niet slapen' want dan wordt het alleen maar erger...volgens mijn ouders is een wandelingetje van 10 minuten ideaal omdat je dan de buitenlucht hebt, doe je raam ook open, zodat je kamer kan verluchten voor je slaapt, helpt ook wel soms
Succes!
Oud 24-06-2004, 18:56
mrieke
mrieke is offline
Soms heb ik ook wel eens last van inslapen..
Je moet dan vanaf je voeten alles laten bewegen .. steeds meer lichaamsdelen en daarna weer afbouwen..
Het klinkt een beetje raar, maar meestal helpt het wel
Melk met honing drinken kan ook helpen, misschien ontspanningsthee ofzo..

Slaapse

Kus Mrieke
Oud 24-06-2004, 19:34
Type
Type is offline
Ik lig ook dagelijks tot een uur of 3 wakker, als het niet later is. En dan om 10 uur uiterlijk er weer uit. Als het niet vroeger is.

Tja, ik kan je wel zeggen dat je er aan went. Op een gegeven moment wordt de wereld alleen een beetje grauwer, maar je hebt steeds minder slaap nodig om de dag te overleven.

En verder: stil liggen, ogen dicht, gewoon helemaal NIETS doen, daarvan rust je ook al. Niet zo goed als van slapen, maar je rust wel, en dat is het belangrijkste.

Ik ben zelf 'schrijver', en lig dus vaak wakker doordat er nog een verhaal door mijn hoofd spookt. Dat schrijf ik dan op, en tien minuten daarna slaap ik. Dus ik heb voor mezelf al een remedie.
En daarom wordt het ook heel moeilijk je te helpen. Ik kan alleen zeggen dat als niets helpt gewoon nietsdoen het beste is. Al verveel je je helemaal kapot, je lichaam rust wel, en daar gaat het om. Want dat heb je nodig om weer een dag door te komen.

Slaapmiddelen zou ik niet zo snel gaan gebruiken, want drugs is slecht voor je. (oh wat klinkt dat hypocriet)
Oud 24-06-2004, 22:37
Chris
Chris is offline
Hier heb ik ook een hele tijd last van gehad, niets hielp behalve mijzelf helemaal uitputten door muziek te luisteren oid.
Nu heb ik er gelukkig geen last meer van en val ik bijna op commando in slaap wat er precies anders is weet ik ook niet, helaas.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten