Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 21:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vanmiddag heb ik bij een vriendin Itunes geinstalleerd, en het werkte allemaal perfect, dus ik wou het zelf ook wel proberen.
Maar toen ik het op mijn comp had gezet bleek dat het geluid niet werkt zoals het hoort. Het klinkt allemaal heel erg schokkerig, en met de opties valt dat niet bij te werken.
Een tijd geleden had ik dit ook met quicktime, dus die heb ik toen maar verwijderd.

Zou het misschien kunnen komen omdat ik al een andere muziek jukebox heb (musicmatch)? Of heeft het ergens anders mee te maken? De systeem vereisten schijnen trouwens wel allemaal te kloppen, dus daar ligt het niet aan.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Oud 26-06-2004, 22:20
ILUsion
ILUsion is offline
Systeemvereisten zijn altijd in optimale omstandigheden, dus als je andere programma's open hebt staan enzo kan dat schokken veroorzaken. Als je even je specs post (Windowsversie, RAM-geheugen, processoer + snelheid/type) zal het misschien al duidelijker zijn. Als je niet zo ver boven de minimal vereisten ligt, zal dit waarschijnlijk de oorzaak zijn...

Heb je ook problemen bij Windows Media Player 9 en/of Winamp 3 (bij voorkeur, omdat dit even zwaar is als iTunes, zou ik gokken) of WinAmp 5 (dit is stukken lichter dan WA3, maar kan toch ook voor enige belasting zorgen).

Misschien helpt het nu al als je andere programma's even afsluit, als je veel te veel open hebt staan?
Oud 27-06-2004, 15:07
Saycheese
Saycheese is offline
Heb je Quicktime er nog steeds niet opstaan? Want iTunes vereist Quicktime, dacht ik, daar werkt het mee samen. Ik heb zelf een Mac, dat probleem heb ik nog nooit gehad, Quicktime zit er standaard ingebakken. Maar laatst heb ik iTunes bij mijn oom geinstalleerd, onder Windows XP, en daar wilde hij niet draaien zonder de laatste versie van Quicktime. Dus probeer het nog eens met de nieuwste Quicktime, misschien is het probleem dan verholpen.
Oud 27-06-2004, 22:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Itunes installeert quicktime er vanzelf bij, dus ja die stond ook nog op de comp.
Ehm, over mijn comp:
Microsoft Windows XP, Home Edition, versie 2002.
Pentium 4 CPU 3.06gHz, 1.0 GB RAM-geheugen

volgens de apple site moet dit genoeg zijn.
En Windows Mediaplayer doet het trouwens wel gewoon, dus ik snap echt niet waarom Itunes niet werkt
Oud 28-06-2004, 21:57
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-06-2004 @ 23:49 :
Itunes installeert quicktime er vanzelf bij, dus ja die stond ook nog op de comp.
Ehm, over mijn comp:
Microsoft Windows XP, Home Edition, versie 2002.
Pentium 4 CPU 3.06gHz, 1.0 GB RAM-geheugen

volgens de apple site moet dit genoeg zijn.
En Windows Mediaplayer doet het trouwens wel gewoon, dus ik snap echt niet waarom Itunes niet werkt
Ik dacht dat je net boven de specs zat omdat je aanhaalde dat het wel genoeg was volgens de site. Op dergelijk systeem zou alles moeten draaien, mijn gedacht was dus fout. Wat het dan is, weet ik niet
Oud 28-06-2004, 22:13
Saycheese
Saycheese is offline
Maar weet je ook zeker dat je de allerlaatste versie van Quicktime hebt? Want Quicktime kan dan wel in het pakket zitten, maar als er ondertussen alweer een nieuwe is. maar zoveel zou dat ook niet uit moge maken.
Nee, verder heb ik ook geen enkel idee, heb ook nog nooit eerder van het probleem gehoord, dus ik zou niet weten wat eraan te doen valt.
Oud 30-06-2004, 19:42
ILUsion
ILUsion is offline
Even zitten denken:
- heb je gewacht tot hij klaar was met scannen naar muziek? Als je weinig bandbreedte hebt (USB harde schijf bijvoorbeeld) kan het misschien daardoor komen
- als je alle effecten uitzet?
- misschien was hij nog bezig met het importeren van WMA-bestanden (dus aan het recoderen naar AAC/MP3)
Normaalgezien zou dat geen problemen mogen geven (hier op mijn PIV 2.6 GHz loopt alles perfect met mijn muziek op USB2.2-schijf)
- heel misschien helpt het om de iTunes Music Store te deactiveren (die werkt toch nog niet, en gewoon kwestie van: overbodig dus weg ermee)
- eventueel de stream buffer verkleinen (advanced bij de opties) [maar hier werkt large perfect )
Reageren

Regels voor berichten