Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb een grote zwarte doek in mn kamer hangen met daardoor kerstlampjes heen geprikt...een soort van sterrenhemel idee.
Voor de rest hangt het een beetje af van de ruimte waarin de lamp staat of de lamp mooi is of niet. Die hele ouderwetse lampen met zo'n grote kap en 'kwastjes' er aan hangend kan onwijs leuk staan in een kamer met een romantische sfeer,maar zet zo'n lamp in een sober ingerichte kamer en dat ding vloekt als ik weet niet wat. Er zijn heel veel design lampen die ik heel erg mooi vind,zoals een lamp die wij ook thuis hebben staan het is een grote ijzeren steel op een platform en op die steel zitten allemaal glazen gekleurde vlakken met een lampje er achter,ik vind hem heel mooi. Aan tl-buizen heb ik een godsgruwelijke hekel,totaal geen sfeer,en het laat je er uitzien als een lijk. |
![]() |
|
Het ligt het nogal aan de kamer. Een heel strak lampje, staat niet zo mooi in een kamer vol met tierelatijntjes. En andersom ook. Kroonluchters kunnen zeer koel zijn. 'k hep er zelf ook een in me kamer hangen. Niet zown grote, een best kleintje. Dat idee met die lampjes door 'n plaat of doek hebben 2 vriendinnen van mij ook, is best leuk. Zelf hou ik ook nogal van kaarsjes, en vind dat altijd wel leuk staan.
|
![]() |
ligt aan de ruimte mijn wenshuizen
kasteel---> kroonluchters ed, en in de vele gangen van die lampen aan de muur die doen denken aan fakkels grachtenpand of iets dergelijk ---> geen id wat voor lampen loods/oud schoolgebouw/loft (gewoon grote open ruimte) ---> strak, veel metaal geen lampen met kap ofzo, in een loods vind ik het ook erg koel als het van die lampen zijn die lijken op die die ze bij fotosessies gebruiken. en ik elk soort huis spotjes op alle prachtige kunstwerken
|
![]() |
wat tegen tlbuizen, aangezien ik een mooie lange gang in mijn huis wil komt daar dus echt wel tl-verlichting in--> met kapje(maar niet lelijk wit ding) of andere construstie zodat het alleen op de muur naar beneden schijnt (dit klinkt beetje raar)
|
Ligt volledig aan het huis... wij hebben het vrij strak en modern ingericht met allemaal design spul, wat ik overigens zelf ook erg mooi vind, en we hebben hier in de hal, die verder ook helemaal strak is, een kroonluchter hangen, met allemaal lege, van die ouderwetse melkflesjes op de kop eraan, ipv lichtjes, naja kan het niet uitleggen maar tis wel een bekende lamp, weet zo ff niet meer welke designer...
![]() Een mengeling dus van kitsch en modern ![]() Voor de rest kan in principe alles mooi zijn, als het maar in de goede ruimte hangt...
||
Citaat:
Maar wij wonen in een jugenstil huis met glas in lood etc. hoge plafonds, onze kroonluchter staat er dus super mooi. |
![]() |
|
Tja, ik heb er geen plaatje van, maar dit ga ik op mijn nieuwe kamer doen:
Een soort simpele kroonluchter (zonder als die glinsterdingen) die ik al een tijd heb, paars/blauw verven, en dan van die kristallen eraan hangen, en om de lamp heen zilver ( niet alles, gewoon stukjes) geverfde nep klimop overheen draperen. ( ik ben trouwens, aurelia autumnrain) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[GS] De Verlichting Verwijderd | 0 | 14-03-2016 17:50 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
PWS democratie en verlichting, democratie in amerika weetniks | 0 | 12-03-2013 17:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting van de mensheid KMBA | 4 | 29-05-2005 15:23 | |
Verhalen & Gedichten |
gedichten Verwijderd | 11 | 01-10-2004 13:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verlichting ranonkel | 10 | 27-08-2003 07:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verlichting. Hdus | 9 | 16-03-2002 17:47 |