![]() |
|
http://www.cnn.com/2004/US/07/01/cos....ap/index.html
Interesant artikel; omdat het niet alleen voor de USA opgaat; maar volgens mij voor heel de wereld.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, daar vond ik 'm best wel gelijk hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE]brinta schreef op 02-07-2004 @ 20:32 :
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ouders een kind blijven stimuleren, kan het misschien nog naar een school buiten de eigen leefomgeving, kan het thuisonderwijs krijgen, en dergelijke. Maar als de ouders het er ook bij laten zitten, dan is dat kind overgeleverd aan andere sociale actoren (waarvan school de belangrijkste is). En als die hun taak verwaarlozen dan is het 'vrijwel' onmogelijk. Daarom moeten de ouders ook zoveel mogelijk betrokken worden bij opvoeding, vind ik. Je hebt er niets aan om als school keihard je best te doen, waarna de ouders thuis al het werk weer teniet doen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar is dit het punt? Gaat het om sociale mobiliteit? Ten dele. Het is niet te ontkennen dat sociale mobiliteit onder zwarte amerikanen gering is, maar dat geldt in zekere zin voor iedereen. Het blijkt voor iedereen moeilijk de sociale ladder te beklimmen. Verschillen bestaan uiteraard en ja, voor blanken zal het makkelijker zijn dan voor zwarten, voor middenklassers zal het makkelijker zijn dan voor de onderklasse, et cet. Maar er is meer aan de hand. Waar Cosby en Jesse Jackson op wijzen is dat de wil verloren is gegaan, de wil tot verandering. Ze wijzen erop dat de nieuwe generatie zwarten in de afgelopen jaren zijn te komen accepteren dat zij kansarm zijn. En dat is openlijk verspreid. Een voor de hand liggend voorbeeld blijft NWA's "Niggaz 4 life". Sta mij toe een typerend stuk tekst te citeren:
Idealistisch? Misschien. Moeilijk? Zeker. Zinloos? Zeker niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me af of PowerJoint binnenkort ook uitkomt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Welke externe factoren doel je op? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ow, ik probeer meestal aandacht te trekken door zinnige dingen te zeggen.... (hint hint ![]()
||
Citaat:
Trouwens, ik heb het wel eens gedaan, maar dan staat daar nog wel dat iemand gereageerd heeft en dan ben je altijd toch nieuwschierig wat voor doms diegene nou weer te melden had...
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|