Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 13:19
Carn
Carn is offline
http://www.cnn.com/2004/US/07/01/cos....ap/index.html

Interesant artikel; omdat het niet alleen voor de USA opgaat; maar volgens mij voor heel de wereld.
Oud 02-07-2004, 14:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En volgens mij ligt het ook veel dieper dan dat, volgens mij gaat het helemaal niet alleen over "blacks".
Oud 02-07-2004, 14:24
Verwijderd
Grappig, als een blanke deze uitspraken zou doen zou hij direct worden uitgemaakt voor neo-nazi.

Op zich heeft Cosby wel een aantal goede punten, maar over het algemeen komt het op mij over alsof hij zich schaamt voor andere afro-amerikanen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 14:42
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 15:24 :
Grappig, als een blanke deze uitspraken zou doen zou hij direct worden uitgemaakt voor neo-nazi.
Daarom is't goed dat ie zwart is.

Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik las, daar vond ik 'm best wel gelijk hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 14:56
Verwijderd
Hij heeft natuurlijk een punt, maar hij lijkt te vergeten dat het wel heel makkelijk is om vanuit zijn positie mensen te verwijten dat ze slecht Engels spreken, dat ze geen baan hebben, dat ze het verkeerd doen. Hij is in de jaren tachtig de nationale troetelneger geweest, als huisvader van blank Amerika's favoriete zwarte gezin op televisie. Het is voor hem heel eenvoudig om te zeggen dat je naar school moet gaan en een baan moet krijgen.

Als je daadwerkelijk in zo'n ghetto woont, is het vrijwel onmogelijk om daaruit te komen. Je kunt je niet zomaar aan sociale patronen, aan familiebanden, aan vastgeroeste instituties onttrekken. Als young black male is het in de ghetto vrijwel onmogelijk om níet mee te doen, met gang wars, met drive-by shootings, de juiste kleren dragen omdat je anders bedreigd of vermoord wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:32
brinta
brinta is offline
[QUOTE]Als je daadwerkelijk in zo'n ghetto woont, is het vrijwel onmogelijk om daaruit te komen. Je kunt je niet zomaar aan sociale patronen, aan familiebanden, aan vastgeroeste instituties onttrekken. Als young black male is het in de ghetto vrijwel onmogelijk om níet mee te doen, met gang wars, met drive-by shootings, de juiste kleren dragen omdat je anders bedreigd of vermoord wordt.[/ QUOTE]

Nare man, hoe komt u aan deze wijsheid?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
brinta schreef op 02-07-2004 @ 20:32 :
Bescheiden sociologische kennis
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 00:40
Verwijderd
[QUOTE]brinta schreef op 02-07-2004 @ 20:32 :
Citaat:
Als je daadwerkelijk in zo'n ghetto woont, is het vrijwel onmogelijk om daaruit te komen. Je kunt je niet zomaar aan sociale patronen, aan familiebanden, aan vastgeroeste instituties onttrekken. Als young black male is het in de ghetto vrijwel onmogelijk om níet mee te doen, met gang wars, met drive-by shootings, de juiste kleren dragen omdat je anders bedreigd of vermoord wordt.[/ QUOTE]

hij heeft in een ver verleden heel kort sociologie gestudeerd, toch nare man?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 01:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Je hoeft geen sociologie gestudeerd te hebben om tot die conclusie te komen hoor. Met gezond verstand kom je al een heel eind.
Oud 03-07-2004, 01:55
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-07-2004 @ 02:51 :
Je hoeft geen sociologie gestudeerd te hebben om tot die conclusie te komen hoor. Met gezond verstand kom je al een heel eind.
... maar dat heeft niet iedereen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 10:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2004 @ 15:56 :
[...]Als je daadwerkelijk in zo'n ghetto woont, is het vrijwel onmogelijk om daaruit te komen. Je kunt je niet zomaar aan sociale patronen, aan familiebanden, aan vastgeroeste instituties onttrekken. Als young black male is het in de ghetto vrijwel onmogelijk om níet mee te doen, met gang wars, met drive-by shootings, de juiste kleren dragen omdat je anders bedreigd of vermoord wordt.
Toch zou het te makkelijk zijn om je bij deze (beperkte) waarheid neer te leggen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 11:00 :
Toch zou het te makkelijk zijn om je bij deze (beperkte) waarheid neer te leggen.
Dat bepleit ik ook niet. Ik geef alleen aan dat Cosby vanuit zijn dure huis in Beverly Hills wel erg makkelijk praten heeft, wanneer hij stelt dat arme zwarten hun leven in eigen handen moeten nemen. Dat het makkelijk praten is, wil niet zeggen dat hij ongelijk heeft, of dat hij inderdaad niet zou moeten trachten om hun positie te verbeteren, alleen omdat de sociologische wetenschap toevallig heeft laten zien dat dat heel moeilijk is. Je moet je alleen geen illusie maken over het gemak of de snelheid waarmee je zulke patronen kunt veranderen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:29
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 12:06 :
Dat bepleit ik ook niet. Ik geef alleen aan dat Cosby vanuit zijn dure huis in Beverly Hills wel erg makkelijk praten heeft, wanneer hij stelt dat arme zwarten hun leven in eigen handen moeten nemen. Dat het makkelijk praten is, wil niet zeggen dat hij ongelijk heeft, of dat hij inderdaad niet zou moeten trachten om hun positie te verbeteren, alleen omdat de sociologische wetenschap toevallig heeft laten zien dat dat heel moeilijk is. Je moet je alleen geen illusie maken over het gemak of de snelheid waarmee je zulke patronen kunt veranderen.
Ik kan me geheel in je post vinden, maar ik stel wel tegenover dat een hoop zwarten/blanken het wel gelukt is om uit een slechte milieu te komen. Ouders, rijk of arm, zouden hun kinderen moeten stimuleren. Bill Clinton was ook erg arm, maar heeft het best ver geschopt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 03-07-2004 @ 12:29 :
Ik kan me geheel in je post vinden, maar ik stel wel tegenover dat een hoop zwarten/blanken het wel gelukt is om uit een slechte milieu te komen. Ouders, rijk of arm, zouden hun kinderen moeten stimuleren. Bill Clinton was ook erg arm, maar heeft het best ver geschopt.
Ja, dat zouden ze inderdaad moeten. Alleen ouders hebben een ontzettend grote invloed en zodra die invloed wegvalt, wordt het voor de kinderen heel erg moeilijk om zich dan wél te verheffen.

Als ouders een kind blijven stimuleren, kan het misschien nog naar een school buiten de eigen leefomgeving, kan het thuisonderwijs krijgen, en dergelijke. Maar als de ouders het er ook bij laten zitten, dan is dat kind overgeleverd aan andere sociale actoren (waarvan school de belangrijkste is). En als die hun taak verwaarlozen dan is het 'vrijwel' onmogelijk.

Daarom moeten de ouders ook zoveel mogelijk betrokken worden bij opvoeding, vind ik. Je hebt er niets aan om als school keihard je best te doen, waarna de ouders thuis al het werk weer teniet doen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 12:06 :
Wat ik meer bedoel, is dat kansarme gettobewoners zich al tijden achter dit argument schuilhouden.
Maar is dit het punt?
Gaat het om sociale mobiliteit?
Ten dele.
Het is niet te ontkennen dat sociale mobiliteit onder zwarte amerikanen gering is, maar dat geldt in zekere zin voor iedereen. Het blijkt voor iedereen moeilijk de sociale ladder te beklimmen. Verschillen bestaan uiteraard en ja, voor blanken zal het makkelijker zijn dan voor zwarten, voor middenklassers zal het makkelijker zijn dan voor de onderklasse, et cet.
Maar er is meer aan de hand.
Waar Cosby en Jesse Jackson op wijzen is dat de wil verloren is gegaan, de wil tot verandering. Ze wijzen erop dat de nieuwe generatie zwarten in de afgelopen jaren zijn te komen accepteren dat zij kansarm zijn. En dat is openlijk verspreid. Een voor de hand liggend voorbeeld blijft NWA's "Niggaz 4 life". Sta mij toe een typerend stuk tekst te citeren:
  1. "You're a nigger 'til you die
    If you're a poor nigger, then you're a poor nigger
    If you're a rich nigger, you're a rich nigger
    But you never stop being a nigger
    And if you get to be educated, you's an education nigger

It's plain to see, you can't change me
    'Cause I'm a be a nigger for Life"

N.W.A.
    Niggaz4life (1991)
    Niggaz 4 Life
Deze sentimenten verwoorden duidelijk hoe velen erover denken: het opgeven van wil tot verandering. 'Ik ben een nigga, daar kan ik niets aan doen en daar wil ik nu ook niets meer aan doen'. Cosby en Jackson (en ongetwijfeld anderen) wijzen erop dat het juist die wil tot verandering is, die verloren is gegaan. Want zonder die wil zal er zeker niets veranderen.
Idealistisch? Misschien.
Moeilijk? Zeker.
Zinloos? Zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:18
LaResistance
LaResistance is offline
Hij moet blij en dankbaar zijn voor de kansen die hij heeft gehad en niet denken dat hij de zwarten die het minder goed getroffen hebben op deze manier motiveert. Dit slaat bij de zwarte Amerikaan natuurlijk niet aan (enkele uitzonderingen daar gelaten), het valt waarschijnlijk alleen in de smaak bij de blanken. Een zwarte die hun aandeel in de achterstand van de negers in Amerika in 1 klap wegvaagt...ovatie waardig.

Dit neemt niet weg dat mr cosby wellicht gelijk heeft maar wie is er gebaat bij deze uitspraken?
Oud 03-07-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 03-07-2004 @ 23:18 :
Dit neemt niet weg dat mr cosby wellicht gelijk heeft maar wie is er gebaat bij deze uitspraken?
De blanken, dat zeg je net zelf
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:30
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 23:25 :
inderdaad, maar ik mag toch hopen dat dat niet zijn intentie was.
Oud 03-07-2004, 23:09
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 03-07-2004 @ 23:18 :
Hij moet [...] niet denken dat hij de zwarten die het minder goed getroffen hebben op deze manier motiveert.
Wie moet het dan zeggen? Van ons nemen ze het ook niet aan - we da enemy.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 04-07-2004 @ 00:09 :
Word.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2004 @ 23:25 :
Is er iemand bij gebaat dan?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2004 @ 00:09 :
Word.
Yo!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:19
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2004 @ 00:19 :
[afbeelding]
Die is egt MasteR, yo! Word!

Ik vraag me af of PowerJoint binnenkort ook uitkomt
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:24
Verwijderd
Op zich toch tamelijk gangsta pimpin' thuggin'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 23:25
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
alluman schreef op 04-07-2004 @ 00:09 :
Misschien één of andere rapper, sportman of acteur waar tegen op gekeken wordt, dat zou nog wel effect kunnen hebben. Ik kan me niet voorstellen dat een lowlife neger tot inkeer komt door dit cosby-verhaal. Het is enigzins te vergelijken met de zogenaamde opbouwende kritiek van Ayaan op de moslims in nederland.
Oud 03-07-2004, 23:31
LaResistance
LaResistance is offline
Dat artikel staat bol van de kritiek maar cosby komt niet met oplossingen dus schiet de loser er niks mee op. Hij kan het wel aannemen maar dat brengt nog geen verandering met zich mee. Het doet er dus ook niet zoveel toe wie het zegt maar wat er gezegd wordt en op welke manier. Je moet mensen niet tegen je krijgen of ontmoedigen.
Oud 04-07-2004, 11:06
JNR
JNR is offline
Fanstastisch artikel! Voor het eerst (sinds Chris Rock in zijn Bring the pain show) spreekt een zwarte zijn mening uit over het niet te verantwoorden gedrag van zwarte jongeren in the US. De frustratie's van de opgeleide zwarte amerikanen zijn er al langere tijd en ik denk dat het goed is dat dit nu eindelijk uitgesproken word.

Even terug komen op het 'onmogelijk om de getto te ontsnappen'. Ook onzin naar mijn mening. Alleen al door te leren zien inplaats van kijken zullen ze snappen dat een leven waar ze zooo erg naar verlangen waar respect en eigenwaarde centraal staat ook voor hun weggelegd is.

Tuurlijk is het lastig. Waarom 5 jaar hard werken voor een auto als je hem ook binnen 5 minuten kan jatten/kopen van illegaal geld. Al helemaal als thuis niet meer van je word verwacht. Dat betekend niet dat het onmogelijk is.

Mensen moeten stoppen met de schuld altijd aan een ander te geven. En zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun daden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
JNR schreef op 04-07-2004 @ 12:06 :
(...)

Even terug komen op het 'onmogelijk om de getto te ontsnappen'. Ook onzin naar mijn mening. Alleen al door te leren zien inplaats van kijken zullen ze snappen dat een leven waar ze zooo erg naar verlangen waar respect en eigenwaarde centraal staat ook voor hun weggelegd is.

(...)
Heb jij wel enig onderzoek hiernaar gedaan?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:08
JNR
JNR is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 04-07-2004 @ 00:31 :
Dat artikel staat bol van de kritiek maar cosby komt niet met oplossingen dus schiet de loser er niks mee op.
Hij bied (nog) geen oplossing nee. Maar dit probleem is ook nooit echt zo duidelijk uitgesproken geweest. Ik denk dat het belangrijk is dat mensen eerst het probleem erkennen dan ben je al een heeel eind!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:09
JNR
JNR is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2004 @ 12:08 :
Heb jij wel enig onderzoek hiernaar gedaan?
Mijn vader komt er vandaan. Ik leef er praktisch 3 maanden per jaar... Ik heb redelijke ervaring met die mensen/buurten. Mijn neef heeft de stap nu laatst zelf gezet. Dus denk dat ik wel redelijk inzicht heb in wat er daar echt mis zit. Het is echt niet zo dat ze niet aan een baan/opleiding kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
JNR schreef op 04-07-2004 @ 12:09 :
Mijn vader komt er vandaan. Ik leef er praktisch 3 maanden per jaar... Ik heb redelijke ervaring met die mensen/buurten. Mijn neef heeft de stap nu laatst zelf gezet. Dus denk dat ik wel redelijk inzicht heb in wat er daar echt mis zit. Het is echt niet zo dat ze niet aan een baan/opleiding kunnen komen.
Ik denk het niet, want jouw eigen ervaring en de ervaring van jouw vader zijn niet representatief voor een hele populatie. En uit zovele sociologische onderzoeken komt naar voren dat het gewoon heel erg moeilijk is. Het is wel heel makkelijk om te zeggen: in mijn omgeving is het gelukt, dús moet het iedereen lukken.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:26
JNR
JNR is offline
Nou het is ook een beetje onzinnig om te zeggen dat het oh zo moeilijk is. Want wat is nou echt de moeilijkheid? Iets doen, inplaats van alleen maar mooie praatjes en zelfmedelij hebben?!

Mensen kunnen meerder baantjes werken, die persoon kan niets eens 1 vinden?! Sorry... dat maak je mij niet wijs.

Ik denk dat het sowieso ook een verschil in denkwijze is. Ik geloof er echt heilig in dat als je maar hard genoeg je best doet je je doel wel bereikt. Dus als je iniedergeval probeert, hoef je niet als een 'nigger'-schreeuwende die niet eens kan lezen of schrijven te leven. Ik zeg niet dat die mensen dan ineens een fortuin zullen verdienen. Maar dat diepte punt is naar mijn mening een keuze en niet iets waar je gedwongen toe word.

Laatst gewijzigd op 04-07-2004 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 23:10 :
  1. "You're a nigger 'til you die
    If you're a poor nigger, then you're a poor nigger
    If you're a rich nigger, you're a rich nigger
    But you never stop being a nigger
    And if you get to be educated, you's an education nigger

It's plain to see, you can't change me
    'Cause I'm a be a nigger for Life"

N.W.A.
    Niggaz4life (1991)
    Niggaz 4 Life
Geweldig nummer.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 13:54
meisje
meisje is offline
Citaat:
JNR schreef op 04-07-2004 @ 14:26 :
Nou het is ook een beetje onzinnig om te zeggen dat het oh zo moeilijk is. Want wat is nou echt de moeilijkheid? Iets doen, inplaats van alleen maar mooie praatjes en zelfmedelij hebben?!

Mensen kunnen meerder baantjes werken, die persoon kan niets eens 1 vinden?! Sorry... dat maak je mij niet wijs.

Ik denk dat het sowieso ook een verschil in denkwijze is. Ik geloof er echt heilig in dat als je maar hard genoeg je best doet je je doel wel bereikt. Dus als je iniedergeval probeert, hoef je niet als een 'nigger'-schreeuwende die niet eens kan lezen of schrijven te leven. Ik zeg niet dat die mensen dan ineens een fortuin zullen verdienen. Maar dat diepte punt is naar mijn mening een keuze en niet iets waar je gedwongen toe word.
Ik denk dat jij iets teveel Dr. Phil hebt gezien en iets te weinig ervan begrepen hebt. Self-fulfilling prophecy is uiteraard een goede aanpak, maar je hebt ook nog een hope externe factoren. Dus, als ik het even samenvat, is dit stom onwetend gelul.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:00
JNR
JNR is offline
Tuurlijk heb je veel externe factoren. Maar schreeuwen dat je 'zwart en zielig' bent kom je er ook niet mee. En dat is wel een beetje het excuus wat daar langzaam maar zeker aan het ontstaan is. Vooral op de scholen in de grote steden. Waarom naar school gaan je bent toch zwart je word toch niets?!

Dit is waar cosby op duid, dat de wil om te veranderen verdwenen is en mensen het opgegeven hebben. Niet de schuld van blanken maar de gemeendschap zelf.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:09
JNR
JNR is offline
Ik bepleit overigens niet dat het niet een hard leven is bepaalde wijken. Wat ik wel bepleit is dat het hier bij neerleggen het meest slechte is wat je kan doen. Alsof JIJ niet je leven bepaald maar anderen. Kan iedereen dan niet beter gewoon maar op bed blijven liggen en afwachten wat er gebeurd?!

Het gaat mij er om dat mensen hun best doen om ergens uit te komen. Leren lezen en schrijven en proberen wat van hun leven te maken. Tenzij ze deze levensituatie prettig vinden, dan moeten ze natuurlijk lekker zo door gaan. Maar over het algemeen is dat niet zo volgens mij. Lijkt me...

Het gaat mij om het zeuren zeuren zeuren, andere mensen de schuld geven van alles. Inplaats van de problemen en oplossingen bij jezelf zoeken. Volgens mij kies je dan gewoon de makkelijke weg eruit.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:41
meisje
meisje is offline
Citaat:
JNR schreef op 04-07-2004 @ 15:09 :
Ik bepleit overigens niet dat het niet een hard leven is bepaalde wijken. Wat ik wel bepleit is dat het hier bij neerleggen het meest slechte is wat je kan doen. Alsof JIJ niet je leven bepaald maar anderen. Kan iedereen dan niet beter gewoon maar op bed blijven liggen en afwachten wat er gebeurd?!

Het gaat mij er om dat mensen hun best doen om ergens uit te komen. Leren lezen en schrijven en proberen wat van hun leven te maken. Tenzij ze deze levensituatie prettig vinden, dan moeten ze natuurlijk lekker zo door gaan. Maar over het algemeen is dat niet zo volgens mij. Lijkt me...

Het gaat mij om het zeuren zeuren zeuren, andere mensen de schuld geven van alles. Inplaats van de problemen en oplossingen bij jezelf zoeken. Volgens mij kies je dan gewoon de makkelijke weg eruit.
Deels heb je wel gelijk, maar externe factoren zijn van groter belang.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:32
Verwijderd
You've said it.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 22:08
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-07-2004 @ 15:24 :

Op zich heeft Cosby wel een aantal goede punten, maar over het algemeen komt het op mij over alsof hij zich schaamt voor andere afro-amerikanen.
Op mij komt het eerder over als een uiting van bezorgdheid, ik denk dat meneer Cosby mensen wakker wil schudden. Dit soort uitspraken zijn de weg naar de media.
Oud 05-07-2004, 12:52
REIE
REIE is offline
Zelfkennis en zelfkritiek openen de weg naar wijsheid
Oud 06-07-2004, 20:34
Lolaliesa
Lolaliesa is offline
Hmmmmmmm het is goed dat hij op dat soort dingen wijst, het is minder (ietsje maar....) dat hij dat doet terwijl hij super rijk is en als hij daar zown probleem mee heeft en dat naar de buitewereld wil brengen doe er dan iets aan ipv zo staan te blèren, en dan nog iets; er zijn ook blanken die het slecht hebben hoor, dat vind ik geen exuus, en sommige zeggen dat hierdoor de negers "weer"worden ge discrimineerd, maaar wie begint hier nou met het onderscheid te maken?!?!?!

..dat dacht ik ook ja....

[Geen afwijkende kleuren of lettergroottes gebruiken alsjeblieft, dat werkt nogal storend]

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 23:55.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 01:01
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
REIE schreef op 05-07-2004 @ 13:52 :
Zelfkennis en zelfkritiek openen de weg naar wijsheid
Je kunt niet meer gelijk hebben
Oud 07-07-2004, 01:13
Lolaliesa
Lolaliesa is offline
ik vind dat toch van niet... de bedoeling van die lettertypes is toch dat MIJN of JOU stukje opvalt...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:11
Gimme more beer
Citaat:
Lolaliesa schreef op 07-07-2004 @ 02:13 :
ik vind dat toch van niet... de bedoeling van die lettertypes is toch dat MIJN of JOU stukje opvalt...
Jah en wij ergeren ons eraan, dus je gaat op de ignore lijst en dus lezen we het helemaal niet meer...
Oud 07-07-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 04-07-2004 @ 14:54 :
Ik denk dat jij iets teveel Dr. Phil hebt gezien en iets te weinig ervan begrepen hebt. Self-fulfilling prophecy is uiteraard een goede aanpak, maar je hebt ook nog een hope externe factoren. Dus, als ik het even samenvat, is dit stom onwetend gelul.
Waarom zou het onwetend zijn? Wie komt daar vaker, hij of jij?
Welke externe factoren doel je op?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-07-2004 @ 12:11 :
Jah en wij ergeren ons eraan, dus je gaat op de ignore lijst en dus lezen we het helemaal niet meer...
Ignore lists are for the weak.
Oud 07-07-2004, 16:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lolaliesa schreef op 07-07-2004 @ 02:13 :

ow, ik probeer meestal aandacht te trekken door zinnige dingen te zeggen.... (hint hint )
Oud 07-07-2004, 17:17
Gimme more beer
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-07-2004 @ 13:01 :
Ignore lists are for the weak.
Ik gebruik ze niet, maar ik moest toch iets zeggen.

Trouwens, ik heb het wel eens gedaan, maar dan staat daar nog wel dat iemand gereageerd heeft en dan ben je altijd toch nieuwschierig wat voor doms diegene nou weer te melden had...
Oud 07-07-2004, 22:13
meisje
meisje is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2004 @ 12:24 :
Waarom zou het onwetend zijn? Wie komt daar vaker, hij of jij?
Welke externe factoren doel je op?
Externe factoren: factoren buiten jezelf. Wanneer jij heel gemotiveerd bent, heel hard op zoek bent naar werk, ontzettend je best doet, kun je nog worden tegengehouden door werkeloosheid. Bijvoorbeeld hoge werkeloosheid of je woont in een schaars bevolkt gebied, enzovoort. Dr.Phil werkt volgens de self-fulfilling prophecy, maar laat duidelijk in zijn boek blijken waar de verantwoordelijkheid voor je ellende te nemen en waar niet. Op tv is het heel anders en Dr. Phil legt zijn filosofie alleen in zijn boeken goed uit. Er is namelijk en dat weet dr. Phil ook niet zoiets als self-fulfilling prophecy, omdat het onmogelijk werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten