Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2004, 10:45
little nemo
little nemo is offline
nah, volges mij spelen dr hier wel aardig wat mensen basgitaar, dus dan is t wel zinvol hier een topic over te openen...

iig, k heb net nieuwe snaren voor mn bas gekocht...DR's van 40 euri...nah nu klinken ze nog wel erg vet enzo, maar over een maand kan ik weer naar de winkel nieuwe kopen...

dus basgitaristen, welke snaren hebben jullie op je bas liggen, hoe duur waren ze en hoe lang doe je er gemiddeld mee?? ...ennum, zijn dr ook nog mensen met tips om je snaren langer heel te houden??
Oud 29-06-2004, 10:51
Shyra
Shyra is offline
Ik heb op al mijn bassen (4) d'addario snaren, en ik herinner me dat het een hele dure grap was om ze te vervangen.

Ik doe er trouwens wel een stuk langer dan een maand mee, godzijdank. Hoe lang verschilt aan hoeveel ik er op speel.

Langer heelhouden weet ik niet, ik heb wel eens gehoord dat je ze in heet water met azijn oid moet koken, maar ik heb het nooit geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik koop mijn gitaar snaren voor 2,01 per snaar
Waarom zijn snaren van een basgitaar dan zo duur?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:50
timp
timp is offline
1 maand

ik doe altijd een paar maanden met de dikke snaren, totdat ze kapotgaan.
de dunnere snaren gebruik ik bijna nooit, en hoeven dus ook niet te worden vervangen

als ze kut klinken doe ik ze een tijdje in kokend water en dan klinken ze weer wat beter.

uhhm, de snaren zijn volgens mij van d'addario, en ik weet niet hoe duur ze zijn. volgens mij rond de 30 euro voor een setje, maar het is al weer een tijd geleden dat ik een complete set kocht, dus dit klopt vast niet
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb mijn bas al zo'n 5 jaar en heb de snaren nog nooit hoeven vervangen. M'n vingers slijten meer dan de snaren...
Oud 29-06-2004, 11:58
Rieno
Rieno is offline
Ik ben tegenwoordig helemaal weg van EBS snaren .45-.105. Kosten 30 euro, maar echt...betere snaren heb ik er nog niet opgehad en ik heb er veeeel geprobeerd.
En als je een maand doet met je snaren, waar speel je dan mee? een bladhark? Ik doe toch minstens 3 maand met 1 setje.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:07
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
gewoon poetsen met alcohol en niet met vieze handen spelen

ik heb mijnes al 2 jaar intensief, fanatiek en aggesief gebruikt maar ze zijn nog prima (ok, een beetje dof maar nisk ernstigs)

wel binnenkort nieuwe kopen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:15
Verwijderd
Ik vervang ze allemaal als een snaar breekt. Nu speel ik GSR Bass Boomers, op mijn oude basgitaar zitten Ibanez fabriekssnaren. Ik ben benieuwd naar Hartke en DR Hi-Beams. Check ook www.bassstrings.nl
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:17
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 29-06-2004 @ 12:58 :
Ik ben tegenwoordig helemaal weg van EBS snaren .45-.105. Kosten 30 euro, maar echt...betere snaren heb ik er nog niet opgehad en ik heb er veeeel geprobeerd.
En als je een maand doet met je snaren, waar speel je dan mee? een bladhark? Ik doe toch minstens 3 maand met 1 setje.
uhm...nee met mn vingers en duim voornamelijk, punk op een plectrum...en jah 1 maand met 2 setjes want k heb twee bassen...waar koop je die EBS snaren?? k ken ze helemaal niet...en waarvan zijn ze gemaakt??
Oud 29-06-2004, 12:18
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 29-06-2004 @ 11:53 :
Ik koop mijn gitaar snaren voor 2,01 per snaar
Waarom zijn snaren van een basgitaar dan zo duur?
heb je wel es jouw gitaartouwtjes met de snaren van een bas vergeleken??
Oud 29-06-2004, 12:26
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2004 @ 13:18 :
heb je wel es jouw gitaartouwtjes met de snaren van een bas vergeleken??
Dan vind ik 40 euro voor vier of 6 snarig, wel een groot verschil
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:44
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2004 @ 13:17 :
uhm...nee met mn vingers en duim voornamelijk, punk op een plectrum...en jah 1 maand met 2 setjes want k heb twee bassen...waar koop je die EBS snaren?? k ken ze helemaal niet...en waarvan zijn ze gemaakt??
Dit is de website van EBS , maken ook ongeloveloos goeie versterkers!
Ik koop ze bij de plaatselijke muziekwinkel in Winschoten. Die kopen ze speciaal voor mij in . Ik heb ze voor het eerst gekocht bij Muziekhuis Westerhaven in Groningen.

ik gebruik de Classic Mediums .45-.105
die zijn gemaakt van 100% stainless steel, maar ze klinken veel warmer als andere snaren van hetzelfde materiaal.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 13:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 29-06-2004 @ 13:44 :
Dit is de website van EBS , maken ook ongeloveloos goeie versterkers!
Ik koop ze bij de plaatselijke muziekwinkel in Winschoten. Die kopen ze speciaal voor mij in . Ik heb ze voor het eerst gekocht bij Muziekhuis Westerhaven in Groningen.

ik gebruik de Classic Mediums .45-.105
die zijn gemaakt van 100% stainless steel, maar ze klinken veel warmer als andere snaren van hetzelfde materiaal.
site is wel koel, jammer dat ze geen dealers hebben in nederland...ook de baswinkel hier had ze niet, kende het wel en vond t ook wel ok geloof ik...

verder hou ik niet van goeie versterkers, das voor jazzmensen
Oud 29-06-2004, 13:14
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2004 @ 14:06 :
site is wel koel, jammer dat ze geen dealers hebben in nederland...ook de baswinkel hier had ze niet, kende het wel en vond t ook wel ok geloof ik...

verder hou ik niet van goeie versterkers, das voor jazzmensen
goeie versterkers voor jazzmensen?...tja, ik weet niet of ik dan een jazzmens ben..maar ik prefereer mn Nemesis altijd nog boven mn Marshall. Geluid is alles en belangrijk in elke muziekstijl.

Wel jammer dat ze die snaren niet hadden. moet je es vragen of ze ze kunnen bestellen ofzo (mocht je dat willen). Ik heb echt ontzettend veel snaren gebprobeerd, maar blijf nu definiteif hangen bij EBS...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 13:25
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 29-06-2004 @ 14:14 :
goeie versterkers voor jazzmensen?...tja, ik weet niet of ik dan een jazzmens ben..maar ik prefereer mn Nemesis altijd nog boven mn Marshall. Geluid is alles en belangrijk in elke muziekstijl.

Wel jammer dat ze die snaren niet hadden. moet je es vragen of ze ze kunnen bestellen ofzo (mocht je dat willen). Ik heb echt ontzettend veel snaren gebprobeerd, maar blijf nu definiteif hangen bij EBS...
jah kan k doen maar hij had niets van dat merk...dan wordt t vast weer duurder en op zich vind k DR erg goed

en als je in een bandje speelt dat claimt staight forward harde muziek te maken dan moet je geen te geweldige versterker hebben dus ik hou t mooi bij mn randall
Oud 29-06-2004, 13:27
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
1 maand met DR snaren?!?!!?
beste bassnaren die er zijn
Oud 29-06-2004, 13:46
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 29-06-2004 @ 12:58 :
Ik heb mijn bas al zo'n 5 jaar en heb de snaren nog nooit hoeven vervangen. M'n vingers slijten meer dan de snaren...
Zelfde, buiten die 5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 29-06-2004 @ 12:58 :
Je snaren breken misschien niet, maar na 5 jaar wordt je toon toch wel iets minder goed?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:10
Skippy
Skippy is offline
Ernie Ball Power Slinkies
Kosten ongeveer 30 euro per setje. Doe ik wel een halfjaar mee (met uitkoken meegerekend)
Oud 29-06-2004, 16:12
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
die mensen die al 5 jaar opdezelfde snaren spelen, moeten maar eens een nieuw setje kopen. gaat serieus een wereld voor je open...

klinkt je bas ineens 100x beter.
(serieus)
Oud 29-06-2004, 16:14
Verwijderd
ik ga er binnenkort ook maar weer s nieuwe op leggen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:44
bassgirl
bassgirl is offline
ik heb aparte.. ik ben allergisch voor nikkel (dus de gewone snaren), dus heb nikkelvrije, hadden ze maar 1 pakje van daar fucking 62,- Elixer zoiets ist (groen doosje)

klinken echt supergoed moet ik zeggen, liggen er nu zo'n 2-3 mnd op en nogsteeds top

mn vorige zaten er ruim een jaar op.. mja dat waren andere weet niet welke
Oud 29-06-2004, 16:50
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 29-06-2004 @ 17:44 :
ik heb aparte.. ik ben allergisch voor nikkel (dus de gewone snaren), dus heb nikkelvrije, hadden ze maar 1 pakje van daar fucking 62,- Elixer zoiets ist (groen doosje)

klinken echt supergoed moet ik zeggen, liggen er nu zo'n 2-3 mnd op en nogsteeds top

ben je zo allergisch voor dat spul dan? Stainless steel zit toch al een heel stuk minder nikkel in dacht ik en is geen €62,-. (alhoewel Elixir ook wel hele fijne snaren maakt, dus als je ze niet zelf hoeft te betalen..mooi blijven kopen )
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:54
bassgirl
bassgirl is offline
nja had bv laatst een bandje gekocht.. nikkel aan de binnnenkant wat ik niet gezien had.. hups na een kwartier zat ik al vol

maar stainless steel ga ik dan maar es uitproberen als deze wegmoeten duurt nog wel ff
Oud 29-06-2004, 17:17
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 29-06-2004 @ 17:12 :
die mensen die al 5 jaar opdezelfde snaren spelen, moeten maar eens een nieuw setje kopen. gaat serieus een wereld voor je open...

(serieus)
jah...2 dagen lang
Oud 29-06-2004, 17:30
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb 2 bassen de ene heeft nieuwe (oke ondertussen ok al 2 maanden oud ) kut snaren en had kut snaren en klink ook kut. Maar die basgitaar is ook kut, dus ja..

De andere heeft nog dezelfde snaren als op 't begin. Ik vind ze goed klinken (vroeger niet, ik houd denk ik van oude snaren ). Maar is speel ook niet met plectrum en heb 'm erg non Punk staan. Ik vind 't goed klinken.

Verder snap ik niet dat mensen hun basgitaar snaren kunnen laten knappen. Hoe die je dat? Wat doe je ermee? Slaan tegen de muur of wat?

Ik heb trouwens nog 4 snaren hier liggen van 't merk GHS (Bass boomers). Op zich zegt iedereen dat nieuwe snaren beter klinken dan oude. Mijn snaren liggen er al lang op (maand of 7?) dus op zich wil ik wel testen of 't beter klinkt. Maar aan de andere kant ik vind 't nu ook nog lekker klinken. Dus ik wacht er nog mee.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 29-06-2004 @ 18:30 :

Verder snap ik niet dat mensen hun basgitaar snaren kunnen laten knappen. Hoe die je dat? Wat doe je ermee? Slaan tegen de muur of wat?
uhm...nee...gewoon actief op spelen...as in, paar uur per dag en jah..als je met je bandje oefent of optreedt dan wil je (nouja, ik dan) wel es wat ruwer met je bas omgaan (moet kunnen toch, een actieve bas moet je actief gebruiken) dan dat eigelek zou moeten. mijn E knapt altijd na ongeveer een maand ofzo, altijd tijdens t slappen of als k er met een harde plectrum op speel.

en nee, slaan tegen de muur met basgitaren is niet mijn ding.
Oud 29-06-2004, 18:22
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2004 @ 18:38 :
uhm...nee...gewoon actief op spelen...as in, paar uur per dag en jah..als je met je bandje oefent of optreedt dan wil je (nouja, ik dan) wel es wat ruwer met je bas omgaan (moet kunnen toch, een actieve bas moet je actief gebruiken) dan dat eigelek zou moeten. mijn E knapt altijd na ongeveer een maand ofzo, altijd tijdens t slappen of als k er met een harde plectrum op speel.

en nee, slaan tegen de muur met basgitaren is niet mijn ding.
Eeehm....
Een E-snaar kapot krijgen?
Probeer jij door je bas heen te hengsten ofzo?
Of gebruik je delen ijzerzaag als plectrum?
Oud 29-06-2004, 18:22
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 29-06-2004 @ 17:44 :

Elixers zijn zekers wel heerlijk alleen vind ik ze ENORM te duur
Oud 29-06-2004, 18:26
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Skippy schreef op 29-06-2004 @ 19:22 :
Eeehm....
Een E-snaar kapot krijgen?
Probeer jij door je bas heen te hengsten ofzo?
Of gebruik je delen ijzerzaag als plectrum?
nee en nee...ik heb zelfs 1x mn B gebroken maar dat was ook wel vrij uitzonderlijk, als k nieuwe snaren koop voor mn 5 snarige koop k vaak een setje 4 snarige omdat dat nogal scheelt in de prijs en ik er tog niet zolang mee doe, dus die B was wel erg oud (minstens een maand of 4)
Oud 29-06-2004, 18:28
Rhinus
Rhinus is offline
Yo.

Maak eens een filmpje van hoe je speelt. Want volgens mij is dat echt lomp. Je speelt Punk neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 18:30
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2004 @ 19:26 :
nee en nee...ik heb zelfs 1x mn B gebroken maar dat was ook wel vrij uitzonderlijk, als k nieuwe snaren koop voor mn 5 snarige koop k vaak een setje 4 snarige omdat dat nogal scheelt in de prijs en ik er tog niet zolang mee doe, dus die B was wel erg oud (minstens een maand of 4)
Ik heb serieus pas 1 snaar weten te knappen en dat was een G snaar die door het vele verstemmen mij niet meer lief vond (hele tijd wisselen tussen een CGCF en EADG is niet aan te raden )

Verder hebben alle snaren mijn mishandelingen nog weten te overleven dus ik vind het serieus echt knap van je
Oud 29-06-2004, 18:32
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Skippy schreef op 29-06-2004 @ 19:30 :
Ik heb serieus pas 1 snaar weten te knappen en dat was een G snaar die door het vele verstemmen mij niet meer lief vond (hele tijd wisselen tussen een CGCF en EADG is niet aan te raden )

Verder hebben alle snaren mijn mishandelingen nog weten te overleven dus ik vind het serieus echt knap van je
nah ik ook van jou of je speelt gewoon lame muziek dat kan ook nog......k heb btw nogal wat verschillende merken geprobeerd en DR gaat nog het langste mee (1-1,5 maand)...maar goedkopere merken koop k sowieso niet meer, de meeste zijn kut voor je bas
Oud 29-06-2004, 18:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

(serieus)
Dat zal best, maar ik treed toch niet op. Ik speel af en toe es wat samen met een vriendin en daarvoor vind ik 't goed genoeg klinken.
Oud 29-06-2004, 19:03
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2004 @ 19:32 :
nah ik ook van jou of je speelt gewoon lame muziek dat kan ook nog......k heb btw nogal wat verschillende merken geprobeerd en DR gaat nog het langste mee (1-1,5 maand)...maar goedkopere merken koop k sowieso niet meer, de meeste zijn kut voor je bas
Testament, Metallica, Red Hot Chili Peppers, Dream Theater, Incubus, System of A down, Muse, Therion (vooral de oude nummers)

Toch niet bepaald lame IMO
Het is gewoon een kwestie van techniek
Oud 29-06-2004, 19:32
Haligh
Haligh is offline
Citaat:

(serieus)
Als ik mijn versteker gekocht heb..en ik heb geld over.
Dan zal ik eens gaan kijken.
Voor mijn eerste optreden was ik toch al van plan mijn basigtaar een opknap beurt te geven ( nieuwe snaren dus )
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 19:55
SanderThomas
SanderThomas is offline
Poeh,

Washburn RB2600: DR HiBeams MR6-30-130 Steel
(.30 .45 .65 .85 .105 .130)
Erg goede snaren, blijven lang goed klinken (niet snel dof) Deze vervang ik niet zo vaak. 'k Betaal bij Musik Produktiv € 63 voor zo'n set tegen de normale verkoopprijs van € 83.50
Voor deze bass heb ik altijd een set reserve liggen.

Vantage 725B: Zon piccolo strings (.018 .028 .042 .055), kleine $20 dollar voor deze set. Ook hier altijd reserve. Klinken lekker helder, ideaal voor piccolo's

Vantage 755B: Ernie Ball strings die er al op lagen, hier komen binnenkort ook DR's op, namelijk Black Beauties MR5-BK-45. Zwarte bass, zwarte snaren, zwarte kleren, dus je ziet alleen m'n hoofd en m'n armen als het donker is $40 voor de snaren, $35 voor het verzenden, beetje jammer, maar ze zijn hier nog niet echt leverbaar. Eerst een setje proberen, misschien later reserve.

Fender Mex Jazz: d'Addario (.45 .65 .80 .100)
Dit zullen wel DR's worden zodra het kan Geen reserve, maar dat is bij deze bass ook niet echt nodig. Ergens rond de € 40 voor deze set.

Mayhill accoustisch: geen idee wat er op ligt. Ik heb ook geen idee wat ik er op ga gooien. Suggesties iemand?
Oud 29-06-2004, 20:01
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 29-06-2004 @ 19:28 :
Yo.

Maak eens een filmpje van hoe je speelt. Want volgens mij is dat echt lomp. Je speelt Punk neem ik aan?
uhm...niet echt...als je wil kan k wel ff de site linken waar je n demootje kan luisteren...maar volges mij valt t wel mee, k ben niet ubersterk ofzo ...
Oud 29-06-2004, 20:05
SanderThomas
SanderThomas is offline
1 voordeel van mijn basssnaren: Als ik een keer een setje gitaarsnaren wil, koop ik de duurste en heb ik nog het idee goedkoop uit te zijn
Oud 29-06-2004, 20:16
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 29-06-2004 @ 21:05 :
1 voordeel van mijn basssnaren: Als ik een keer een setje gitaarsnaren wil, koop ik de duurste en heb ik nog het idee goedkoop uit te zijn
Heb je EBS snaren wel es geprobeerd?...is wat mij betreft beter in vergelijking met DR's en ze zijn nog goedkoper ook (€30,-)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 23:10
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 29-06-2004 @ 21:16 :
Heb je EBS snaren wel es geprobeerd?...is wat mij betreft beter in vergelijking met DR's en ze zijn nog goedkoper ook (€30,-)
Nope, k zal er aan denken.

k Heb tot nu toe iig. wel Rotosounds geprobeerd (crap die gaan snel aan gort) en d'Addario (wegwerpsnaren, klinken in het begin heel helder, daarna heel snel minder) en wat andere minder bekende merken denk ik zo.
Oud 30-06-2004, 10:57
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 30-06-2004 @ 00:10 :
Nope, k zal er aan denken.

k Heb tot nu toe iig. wel Rotosounds geprobeerd (crap die gaan snel aan gort) en d'Addario (wegwerpsnaren, klinken in het begin heel helder, daarna heel snel minder) en wat andere minder bekende merken denk ik zo.
Rotosounds heb ik ook 1x gehad....wat een poepgeluid kwam daar vanaf en idd, de enige set waar ik ooit een D-snaar van heb laten knappen ....
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:15
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 30-06-2004 @ 11:57 :
Rotosounds heb ik ook 1x gehad....wat een poepgeluid kwam daar vanaf en idd, de enige set waar ik ooit een D-snaar van heb laten knappen ....
Ik heb er een E van doormidden geslapt en ik kreeg tijdens het stemmen een A in mijn gezicht
Oud 30-06-2004, 11:22
Rhinus
Rhinus is offline
Leggen jullie je snaren wel goed op je bas? Tijdens slappen knappen oke (vind ik ook al echt knap, maar ik heb dan in mijn leven ook maar iets van 3 weken geslapt). Maar onder 't stemmen? Das niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 29-06-2004 @ 11:45 :

nu klinken ze nog wel erg vet enzo, maar over een maand kan ik weer naar de winkel nieuwe kopen...
niet zo overdrijven
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 11:58
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 30-06-2004 @ 12:22 :
Leggen jullie je snaren wel goed op je bas? Tijdens slappen knappen oke (vind ik ook al echt knap, maar ik heb dan in mijn leven ook maar iets van 3 weken geslapt). Maar onder 't stemmen? Das niet normaal.
sommige stemapparaten geven soms vage tonen aan...ik had eentje die kapot was Daar heb ik dus wel eens een snaar kapot gestemd.

en aan de verkeerde tuner draaien wil ook nog wel eens verkeerd aflopen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:22
GeritoDM
GeritoDM is offline
Ik heb net (nouja, sinds een maandje) nieuwe snaren, en ik had maar wat besteld. Bleken het gouden snaren te zijn. Vind ik niet erg, want dat klinkt wel heel erg helder en fijn. Was iets van 38 euro voor een setje.
Oud 30-06-2004, 12:46
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 30-06-2004 @ 12:22 :
Rotten core.. Dan krijg je dat... De overige snaren klonken ook al dood....
Oud 30-06-2004, 13:15
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 30-06-2004 @ 13:46 :
Rotten core.. Dan krijg je dat...
?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 13:36
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 30-06-2004 @ 14:15 :
?
Je snaren bestaan uit een kern/core en die is dan omwonden met metaal (vaak)....Als je kern verrot is, dan knapt de snaar erg snel, omdat de kracht natuurlijk niet zozeer zit in de windsels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten