Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2004, 18:52
Verwijderd
Een steek van jaloezie volgde, hoewel ik op het moment dat we daar zaten er ook wel een vlaag van realiteitsbesef voelde. Natuurlijk was deze tijd voor het meisje ook niet géniaal, helemaal niet zelfs. Ik kon me goed voorstellen hoe het meisje zich moest voelen, elke dag naar school, huiswerk maken, ouders die je constant berispen en het altijd beter weten, maar bovenal de concurrentie, de onzekerheid en de prestatie-drang. Ik heb nooit zoals zij mijn huiswerk gemaakt. Ben nooit zomaar begonnen. Hoe graag zou ik dat overdoen... Het uitzicht werd inmiddels steeds slechter, van weilanden naar snelwegen, waar we wederom stil stonden. Het lawaai was verschrikkelijk! De mensen kwamen nader tot elkaar. En zij, zij het meisje dat verbeelde hoe ik had kunnen zijn, of misschien wel had mòeten zijn, zat daar stilletjes met haar pen en haar boek. Natuurlijk niet zonder morren maar dat werwachtte ik ook niet. Inmiddels duurde de "storing" al ruim twee en een half uur en stond mijn schoonzusje waarschijnlijk niet meer te wachten. De honger werd steeds erger en de zin in de peuk die ik vanmiddag in mijn buideltasje gestopt had ook. Tanden op elkaar, kijken naar de blauwe lucht boven ons en de snelweg onder ons. Ze was klaar, met frans dan, en vertrok richting het stinkende toilet. Ik wist dat ze daarheen ging omdat we het eerder over het toilet gehad hadden. Of je wel mocht piesen als de trein stilstond. Ik wist dat het er stonk omdat ik er zelf ook was geweest om mijn mascara op te doen.

Reacties?

Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 08:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2004, 19:14
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Natuurlijk was deze tijd voor het meisje ook niet gé-ni-aal, helemaal niet zelfs.
moet het niet een zijn?

Citaat:
Ik kon me goed voorstelen hoe het meisje zich moest voelen,
voorstellen

Citaat:
De mensen kwamen nader tot elkaar. en zij, zij het meisje
Hoofdletter of punt weghalen

Citaat:
twee en een half uur
Hoort dit niet aan elkaar?

Het is standaard en te kort om er iets over te zeggen..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:25
Verwijderd
tjah, de eerste zinnen heb ik een paar keer moeten herlezen, voordat het me een beetje begon te dagen wat je bedoelde. (kan ook aan mij liggen ) Vanaf: Inmiddels, begon het tot mijn verbeelding te spreken. Waarschijnlijk word het wel beter als je verder gaat met schrijven. Dan kun je dit deel in een groter geheel zien en misschien nog wat verbeteringen aanbrengen, mocht je dat nodig vinden (kan ook zijn van niet).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 15-07-2004 @ 20:14 :
moet het niet een zijn? Nee, het gaat over het meisje dat tegenover de "ik" zit.

voorstellen Done.

Hoofdletter of punt weghalen Done

Hoort dit niet aan elkaar? Ja maar ik weet niet hoe je het dan schrijft dus heb ik het maar even los gelaten voordeduidelijkheid.

Het is standaard en te kort om er iets over te zeggen.. Dus je hele reactie was alleen maar om te bitchen over mijn typfoutjes? Als het te kort is om er iets over te zeggen moet je ook niet reageren.

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Doerak?! schreef op 15-07-2004 @ 20:25 :
tjah, de eerste zinnen heb ik een paar keer moeten herlezen, voordat het me een beetje begon te dagen wat je bedoelde. (kan ook aan mij liggen ) Vanaf: Inmiddels, begon het tot mijn verbeelding te spreken. Waarschijnlijk word het wel beter als je verder gaat met schrijven. Dan kun je dit deel in een groter geheel zien en misschien nog wat verbeteringen aanbrengen, mocht je dat nodig vinden (kan ook zijn van niet).
Mee eens, lijkt me gewoon startproblemen

Verder vond ik dat gé-ni-aal iets overdreven, staat niet zo mooi vind ik. Alleen het teken op de eerste e lijkt me wel genoeg.

Grim- de rest is verbeterd
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 16-07-2004 @ 08:00 :
Mee eens, lijkt me gewoon startproblemen

Verder vond ik dat gé-ni-aal iets overdreven, staat niet zo mooi vind ik. Alleen het teken op de eerste e lijkt me wel genoeg.

Grim- de rest is verbeterd
Je hebt gelijk, gé-ni-aal is ook niet precies hoe ik het bedoelde....
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:46
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Het is standaard en te kort om er iets over te zeggen.. Dus je hele reactie was alleen maar om te bitchen over mijn typfoutjes? Als het te kort is om er iets over te zeggen moet je ook niet reageren
Uhuh mij excuses als ik je "beledigd" hebt. Maar goed ik zal de fouten voortaan niet meer doorgeven en/of lezen. Tsja als je toch maar gelijk de conclusie trekt dat ik het doe om alleen maar over te "bitchen"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 11:57
Millroy
Millroy is offline
Niet bitchen bitches.
Oud 16-07-2004, 13:21
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Millroy schreef op 16-07-2004 @ 12:57 :
Niet bitchen bitches.
Jaja, luister naar heer en meester

Over 't verhaal: Ik vind dat DaRk-AnGeL66 wel een beetje gelijk heeft, het is nog iets te kort en standaard om er iets over te zeggen. Maar goed, daar heb jij natuurlijk geen ruk aan. Dus geef ik maar commentaar over het kleine stukje dat gepost is. Ik vind de eerste twee, drie zinnen een beetje stroef lopen. Maar daarna gaat het lekker soepel. Leuk begin hoor! Ben opzich wel benieuwd naar het vervolg.
Oud 16-07-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Dus je hele reactie was alleen maar om te bitchen over mijn typfoutjes? Als het te kort is om er iets over te zeggen moet je ook niet reageren.
Als je geen kritiek wilt, post dan niets of post wat meer. Inhoudelijk stelt het stukje niet veel voor, ik ben ook maar tot gé-ni-aal gekomen. Er zit geen spanning in, wat je er verder mee probeerde te bereiken... als het nou mij vervelen was was het je overduidelijk gelukt, maar ik neem aan dat je dat doel niet voor ogen had. Spellingsfoutjes zijn gewoon kut, en dat maakt het stuk bitcherig. Ik kan me dan ook perfect voorstellen dat mensen jou gaan ''bitchen'' door de spellingsfoutjes eruit te halen.
Leer langer schrijven/posten, en natuurlijk spellen.

Have phun met het vervolg.

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten