![]() |
|
Terrorisme wordt zwaarder bestraft 10-08-2004
Terroristen die misdrijven plegen kunnen vanaf dinsdag zwaarder worden gestraft dan mensen die de misdrijven plegen zonder 'terroristisch oogmerk'. De nieuwe regeling is onderdeel van de Wet terroristische misdrijven. Nederland volgt daarmee de Europese richtlijnen voor actievere bestrijding van het terrorisme. Ook wordt de werving van jihadstrijders strafbaar. De maximale straf die voor het misdrijf kan worden gegeven is vier jaar. Daarbij wordt niet gekeken of degene die geworven is ook daadwerkelijk bij de jihad is betrokken, óf van plan is zijn bijdrage te leveren aan de gewapende strijd. De maximale straffen voor delicten als doodslag, zware mishandeling, kaping en ontvoering gaan met vijftig procent omhoog als het delict is gepleegd uit terroristische overwegingen. Bij doodslag, waar normaalgesproken vijftien jaar cel op staat, betekent dit dat de maximale straf twintig jaar of levenslang wordt. Verder zal het samenspannen tot het begaan van terroristische misdrijven afzonderlijk strafbaar worden gesteld. Daarmee hoopt het ministerie een zo effectief mogelijke bestraffing en bestrijding van terrorisme te bereiken. Bij een veroordeling moet worden aangetoond dat twee of meer mensen hebben afgesproken een zware terroristische aanslag te plegen. http://www.nieuws.nl/bericht/4/27057 Dat je zwaarder bestraft wordt voor gepleegde misdrijven met terroristische inslag, is te begrijpen, maar dat dikgedrukte... daar maak ik me toch wel zorgen om...... *checkt nummers in haar mobiele telefoon*
|
![]() |
||
Citaat:
zoals eerder uit mijn voorbeeld blijkt stellend dat Osama bin Laden en al zijn contacten allen 100 mensen in de telefoon hebben staan kan je zo 10.000 mensen oppakken op grond van verdenking. Oprotten gore hypocriete kutregeringen. Schending van de privacy EN van de mensenrechten wat mij betreft. Bovendien: pak dan ook gelijk de christelijke en joodse jihads aan! ![]() ![]() (of de Paus met zijn AIDS-campagne) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Het begrip terrorisme is me volstrekt onduidelijk, en men kan het alle kanten op uitleggen.
Verder kan werving voor de jihad vanalles inhouden, het hoeft nieteens gewapend zijn, het kan ook naastenliefde inhouden. Verder vind ik het wel vreemd wanneer je iemand gaat opsluiten als diegene nooit kwade intenties gehad heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk Het gaat niet over de werving voor de jihad, maar over de werving van jihadstrijders...Nog al een verschil... Wanneer je strijders zoekt heb je denk ik wel kwade bedoelingen... |
![]() |
|
op zich geen slecht idee dit, iemand die gek te krijgen is voor terrorisme is toch al niet meer van mening te veranderen, en in plaats van levenslange TBS ben je op deze manier ook van ze af.
@skyrise, ik weet dat je allergisch bent voor elke vorm van organisatie, maar dit slaat alleen op mensen die een misdrijf plegen, en dat deden om de samenleving te ontwrichten, dat heeft niets met privacy of mensenrechten te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Al-Qaida - ...... - ..... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
- radicaal christelijke organisaties die de Kolonisten in Gaza steunen (en dat zijn er nogal wat) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
whahahaha, ik vroeg niet of je alle Islamitische groeperingen/organisaties wilde opnoemen...
zoals ik het rijtje zo globaal doorlees, zie ik veel vrijheidsstrijders ertussen zitten (het is maar wat je zelf onder vrijheidsstrijders ziet natuurlijk..), Islamitische politieke partijen, Islamitische Organisaties die opkomen voor de belangen van moslims...bla bla bla... ik vroeg naar Islamitische terreurorganisaties ....en dat heeft niets met terreur te maken... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
veel van de zogenoemde 'vrijheidsstrijders' terroriseren gewoon onder het voorwendsel een eigen (bende)staat te willen, zoals de 'nobele tjetjenen', yuk. politieke partijen, lees, legale spreekbuizen voor geweldadige groeperingen, Sinn fein iemand? ow ja, en de liefdadigheidsinstellingen, die hun uiterste best doen om de levensomstandigheden van de medemens te verbeteren door oorlogen te financieren......
|||
Citaat:
Hamas zijn gewoon Palestijnse vrijheidsstrijders, of ze daarbij nou terreur gebruiken of niet. Het zijn geen pure Islamitische Terreur organisaties, omdat dat hun doel niet is. punt uit (dat het terroristen zijn snap ik ook wel, maar ze vallen niet onder jou beschrijving) Al die andere organisaties zijn gewoon onzin, dat zijn echt niet allemaal terroristen, zeker niet onder jou beschrijving. Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maargoed. Maar maakt het uit dat ze zwaarder bestraft worden? Gemiddelde straf voor moord in Nederland: Maar zoals het artikel dan al zei: Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is de regering van de VS een terreur organisatie omdat ze de landen in het midden oosten ontwrichten met terreur met een politiek oogmerk, is de regering van Israel een terreurorganisatie omdat het niets ongemoeit laat de palastijnse authoriteiten te ondermijnen? Zo makkelijk is het allemaal niet, het hangt altijd ook van het perspectief af waarin men zaken ziet. |
![]() |
|
![]() |
Ook de regering begint nu met termen te smijten waarvan men de betekenis niet eens van kent. De jihad is een strijd voor het geloof. Dat hoeft niet eens iets met geweld te maken hebben. Het kan bijv net zo goed een persoonlijke strijd zijn, een soort van zelfdefinitieproces.
Los van dat is er terecht opgemerkt wat nou wel of geen terrorisme is. Iemand die geronseld wordt of iemand die mensen aan het ronselen is voor het slagveld in Tsjetsjenie beschouw ik mijn ogen echt niet als terrorist.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het probleem van het definieren van terrorisme en terroristen is niet zozeer dat iemand niet meer bestempeld kan worden als terrorist, maar meer dat de tegenstander (vaak een land/staat) zich ook schuldig maakt aan terroristische daden of schending van de mensenrechten.
Israël vs Palestina Rusland vs Tsjetsjenië Amerika vs Irak Turkije vs de Koerden etc |
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat de grens tussen terrorist en vrijheidsstrijder niet echt goed te trekken is kun je dat onderscheid maar beter niet hanteren. De zwaardere bestraffing van 'terroristische' misdrijven dient dan ook niet alleen te liggen in een 'terroristisch oogmerk' maar in het zich bedienen van bepaalde ontoelaatbare middelen, zoals het laten ontploffen van een bom bij een druk winkelcentrum.
Verder is deze Wet terroristische misdrijven gewoon een grappig maar dom speeltje van Donner. De wet is destijds (2003) al gekraakt door Buruma en Muller in hun NJB-artikel. |
![]() |
|
shut the fuck up about israel
![]() ja maar in ieder geval, ik vind t nogal verontrustend omdat je ten eerste moeilijk kunt aantonen dat je NIET met enige activiteiten te maken hebt. Als ik - zoals die syrier - bv een naam in mijn telefoonlijst hebt staan van een vaag figuur, dan hoeft dat nog niks te betekenen. ![]() en verder natuurlijk: zolang je je bezig houdt met door de overheid gewaardeerde activiteiten, zul je nioet benadeeld worden. Ik vermoed bv. dat die christenlui die nederzettingen adopteren in Israel (oops i said the word) dat die vrijuit gaan, terwijl ze hiermee echt wel de politieke onrust mede veroorzaken.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
X wordt beschuldigd door Y van t werven voor jihad Y kan dit alleen bewijzen door 1 telefoonnummer in mobiel X meent dat dit te zwak is rechter Z meent dat X gelijk heeft en zegt dat t onzin is dus nouja, toepasbaar dus wel, maar effectief ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als de hamas een bus opblaast gaan ze tegen de wet in en is het terreur, maar als de staat Israel mensen met een helicopter opblaast zonder proces is dat ook terreur. Waar het om draait is gewoon dat je niemand zomaar dood mag maken, en daarbij speelt niet echt het feit of je wel of niet een terreurorganisatie bent, want dat is gewoon afhankelijk van je optiek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
uva studenten klagen wilders aan Joostje | 215 | 05-03-2008 18:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
Bomexplosies op Britse bank en consulaat in Istanbul Gatara | 122 | 23-11-2003 13:11 | |
Aivd Yousra | 11 | 31-10-2003 10:06 |