Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2004, 19:08
Remqo
Remqo is offline
Een comicverfilming die vanaf 14 juli in de bioscoop te zien is.
Spiderman moet het nu opnemen tegen Doctor Octopus.

Wie kijkt er naar uit en wat zijn jullie verwachtingen?
Officiele site
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2004, 19:14
lovetear
lovetear is offline
Ik kijk er naar uit en verwacht een leuke superheldenfilm waarbij ik niet hoef na te denken.
Oud 10-07-2004, 19:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dit wordt een goede, als we de critici mogen geloven. Deel 1 vond ik ondanks enkele stevige minpunten in ieder geval erg sterk. Laat de veertiende maar komen.

@ lovetear: Spiderman 2 is dan wel geen denkfilm, maar wel een intelligent geschreven film.
Oud 10-07-2004, 20:34
flupkeflup
flupkeflup is offline
lijkt me heel vet! donderdag ga ik er heen heb al kaartjes
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 21:13
Ieke
Ieke is offline
Lijkt me wel leuk. Heb er in de bios verschillende trailers van gezien. Ik weet nog niet of ik hem ook in de bios ga kijken, dat hangt ervanaf.
Oud 10-07-2004, 21:38
Stevill
Stevill is offline
Ik ben opgegroeid met comics en blijf ook de verfilmingen goed vinden alhoewel ze vaak van het originele verhaal afwijken.
Oud 10-07-2004, 22:37
Nebula
Nebula is offline
Ik heb me bij de eerste al vermaakt en deze schijnt zeker niet minder te zijn. Dus: ja, ik ga.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 22:58
Uice
Uice is offline
Lijkt me ronduit mwoah.
Oud 10-07-2004, 23:33
Anonymous John
Anonymous John is offline
Een verbetering over deel 1. Alfred Molina en J.K. Simmons zijn geweldig en de actiescenes zitten sterker in elkaar. Ook vet is de verwijzing naar de Evil Dead serie met kettingzaag en al.
Oud 10-07-2004, 23:47
Verwijderd
Deze is bijna nog erger dan deel 1
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 00:10
Verwijderd
Hij lijkt me net zo aarschzuigend als deel 1
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 00:55
Silverchoice
Silverchoice is offline
Altijd leuk om mee terug genomen te worden naar de tijd van Telekids en Cartoon Network
Oud 11-07-2004, 01:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Beste superheldenfilm tot nog toe.
Oud 11-07-2004, 02:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-07-2004 @ 00:47 :
Vieze heiden.

Ik vind het overigens wel jammer dat ze de scherpe kantjes(geweld + bepaalde thema's) van de strips er speciaal voor de PG-13 rating vanaf hebben gehaald. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de X-men films.
Oud 11-07-2004, 02:49
Briseïs
Briseïs is offline
Deel 1 vond ik leuk dus deze wil ik ook wel zien. Logisch he?
Oud 11-07-2004, 08:07
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-07-2004 @ 20:29 :
@ lovetear: Spiderman 2 is dan wel geen denkfilm, maar wel een intelligent geschreven film.
Hoe bedoel je dat?

Ik vond spiderman trouwens niet beter dan batman, maar wel beter dan de andere superheldenfilms tot nu toe.
Oud 11-07-2004, 12:52
Daangerous
Daangerous is offline
klopt, Batman blijft de meester. ik vond deel 1 overigens echt schraal! veel mensen zaten te ijlen dat je je goed kon identificeren met PP, omdat hij geen alien oid is, maar een mens. dat vond ik dus echt de grootste onzin, ever!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 13:21
reuffneck32
reuffneck32 is offline
1 niet gezien, en 2 hoef ik ook niet te zien, zeker neit in de bios.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 13:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 11-07-2004 @ 09:07 :
Hoe bedoel je dat?

Ik vond spiderman trouwens niet beter dan batman, maar wel beter dan de andere superheldenfilms tot nu toe.
Batman beter? Niet mee eens. Zeker de eerste en de laatste twee Batman films komen bepaald niet boven het gemiddelde uit, imho. Maar dat heeft ook te maken met mijn afkeer van all things Batman. Ik heb het altijd al een van de zwakkere superhelden gevonden.
Oud 12-07-2004, 07:38
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-07-2004 @ 14:22 :
Batman beter? Niet mee eens. Zeker de eerste en de laatste twee Batman films komen bepaald niet boven het gemiddelde uit, imho. Maar dat heeft ook te maken met mijn afkeer van all things Batman. Ik heb het altijd al een van de zwakkere superhelden gevonden.
Mwa, ik vond de hele duistere sfeer die burton neerzette perfect passen bij het batmanverhaal, een goeie combinatie. Spiderman is luchtiger, alhoewel ik toegeef dat hij leuk in elkaar zit, als dat is wat je bedoelt met intelligent geschreven.
Oud 12-07-2004, 10:24
Verwijderd
ik ga naar deel 2 in de bios. deel 1 vond ik wel goed, maar toch te slap, dat liefdesverhaal enzo. maar ja het is wel essentieel. En ik vond het altijd jammer aan 1e delen dat er zoveel uitleg zit en het alleen over de tot stand koming gaat, dat is al zo bekend, maar wel logisch dat dat in de film moet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 10:28
Verwijderd
verder vind ik het gewoon erg goed gemaakt, ziet er visueel super uit, in tegenstelling tot the Hulk bijv.
Batman films ben ik ook nooit weg van geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 12:40
common
common is offline
ik vond bij deel 1 het verhaal met the green goblin veels te snel. alls gebeurd in een razend tempo wat zo zijn voor en nadeel heeft.
als je een beetje een comic fanaat bent en de strips van spiderman goed kent, dan vind je wel een aantal dingen jammer aan deel 1.
De verfilming is wel goed, en deel 2 ook beter dan 1.
alleen zou ik graag mee vijanden willen zien, die een kleine rol hebben. zoals scorpion of the shocker. Gewoon aparte vijanden die los staan van het verhaal op de film iets frisser te maken
Oud 12-07-2004, 13:20
Type
Type is offline
ik vind doc oc zo jammerlijk gecast.

Ze hadden er het best Elton John voor kunnen kiezen ofzo... maar deze gast LIJKT niet eens op de doc uit de strips... imo
Oud 12-07-2004, 13:57
kiek
kiek is offline
Citaat:
Danique schreef op 12-07-2004 @ 11:24 :
ik ga naar deel 2 in de bios. deel 1 vond ik wel goed, maar toch te slap, dat liefdesverhaal enzo. maar ja het is wel essentieel. En ik vond het altijd jammer aan 1e delen dat er zoveel uitleg zit en het alleen over de tot stand koming gaat, dat is al zo bekend, maar wel logisch dat dat in de film moet natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 14:40
Endomychus
Endomychus is offline
Ik ga morgen (dinsdag) met mn vader naar Spiderman 2. Ik heb de eerste niet gezien , zal wel een hele erge mannenfilm zijn, maar we doen het voor het mooie hoofdje van Tobey Mc
Oud 12-07-2004, 15:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 12-07-2004 @ 08:38 :
Mwa, ik vond de hele duistere sfeer die burton neerzette perfect passen bij het batmanverhaal, een goeie combinatie. Spiderman is luchtiger, alhoewel ik toegeef dat hij leuk in elkaar zit, als dat is wat je bedoelt met intelligent geschreven.
Spiderman zou niet luchtiger moeten zijn dan Batman. Wel minder donker over het algemeen, maar niet luchtiger. Maar bij de films zijn ze gegaan voor het grote geld en dat is met het oog op het oorspronkelijke karakter van de strips niet bevordelijk.

Wat dat betreft blijft Batman natuurlijk dichter bij zijn comic roots. Alleen vind ik de personages, inclusief Bruce Wayne, zo vervelend. De visuele pracht van de films kan dat voor mijn niet compenseren.
Oud 12-07-2004, 16:20
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
batman 1 blijft de beste superheldenfilm ooit

spiderman1 was wel goed. het liefdesverhaal idd iets minder, en soms zag het er iets te nep uit. als ik mn vrienden die de tweede al hebben gezien moet geloven, is deze veel beter.
Oud 12-07-2004, 16:54
Verwijderd
't een leuke film, maar niet de moeite waard om naar de bioscoop voor te gaan vind ik
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 17:03
Type
Type is offline
Citaat:
m1quel schreef op 12-07-2004 @ 17:54 :
't een leuke film, maar niet de moeite waard om naar de bioscoop voor te gaan vind ik
niet mee eens, ik ga hem wel in de bios zien waarschijnlijk (net als ik met deel 1 heb gedaan)

Maar ja, ik ben dan ook Marvel-freak
Oud 12-07-2004, 17:46
Verwijderd
Na hem gezien te hebben kan ik concluderen dat mijn constatering fout was.

Deel 2 is minder slecht dan deel 1.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:37
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-07-2004 @ 16:55 :
Spiderman zou niet luchtiger moeten zijn dan Batman. Wel minder donker over het algemeen, maar niet luchtiger. Maar bij de films zijn ze gegaan voor het grote geld en dat is met het oog op het oorspronkelijke karakter van de strips niet bevordelijk.

Wat dat betreft blijft Batman natuurlijk dichter bij zijn comic roots. Alleen vind ik de personages, inclusief Bruce Wayne, zo vervelend. De visuele pracht van de films kan dat voor mijn niet compenseren.
Batman is dan ook vooral interessant vanwege de slechten, daarnaast lijkt het deel van batman wat nu in de maak is me eigenlijk vrij interessant, die gaat als het goed is meer over het worden van batman, iets waar in de andere films niet veel bij is stilgestaan, als het goed is krijg je dan een mix van het spiderman 1 verhaal met een batmansfeer, dat lijkt me wel wat.

Ik ga morgen hopelijk naar spiderman.
Oud 12-07-2004, 18:40
Rachel
Rachel is offline
mjah ik wil hem zien
vond deel 1 ook al leuk dus
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:49
DannySheffield
DannySheffield is offline
Deze 2e deel van Spiderman heb ik wel veel over gehoord en ik heb hem pas gisteren onlangs in de bioscoop kunnen zien, hij was niet geweldig ook niet helemaal waardeloos, maar je moet er maar van houden het gaat steeds over hetzelfde en ik vondt het soms best saai, dus wacht maar liever op de dvd tenzij je een echte fan bent.
Oud 12-07-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
DannySheffield schreef op 12-07-2004 @ 19:49 :
Deze 2e deel van Spiderman heb ik wel veel over gehoord en ik heb hem pas gisteren onlangs in de bioscoop kunnen zien, hij was niet geweldig ook niet helemaal waardeloos, maar je moet er maar van houden het gaat steeds over hetzelfde en ik vondt het soms best saai, dus wacht maar liever op de dvd tenzij je een echte fan bent.

Spiderman 2 is pas over 2 dagen in de bios te zien hoor
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 00:25
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
m1quel schreef op 12-07-2004 @ 20:21 :
Spiderman 2 is pas over 2 dagen in de bios te zien hoor
Sneak Preview?

Ik ga er vrijdag heen.
deel 1 vond ik wel aardig, en ben wel benieuwd naar het 2e deel
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 08:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Type schreef op 12-07-2004 @ 14:20 :
Ze hadden er het best Elton John voor kunnen kiezen ofzo... maar deze gast LIJKT niet eens op de doc uit de strips... imo
Je moet ook niet gaan vergelijken met de strips.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 08:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-07-2004 @ 00:47 :
Citaat:
Reverend schreef op 12-07-2004 @ 18:46 :
Na hem gezien te hebben kan ik concluderen dat mijn constatering fout was.

Deel 2 is minder slecht dan deel 1.
So basically zit jij een oordeel te vellen over een film zonder hem eerst daadwerkelijk gezien te hebben?

.. zag ik daar net je geloofwaardigheid de deur uitstappen en met vakantie gaan??
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 09:29
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Als het net als bij X-Men gaat, dan belooft het veel goeds.
Oud 13-07-2004, 12:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Marcade schreef op [pl=12287052]13-07-2004 @ 09:21
.. zag ik daar net je geloofwaardigheid de deur uitstappen en met vakantie gaan??
Zijn geloofwaardigheid moet juist nog terugkeren. Van een wereldreis.
Oud 13-07-2004, 13:59
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
onofficiële trailer
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 14:13
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 13-07-2004 @ 14:59 :
onofficiële trailer
haha, echt vet gemaakt
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 16:40
Verwijderd
Ik ga erheen, ja. Ik heb die tekenfilmserie jarenlang gevolgd en ik wil wel eens zien wat ze ervan gemaakt hebben. Deel 1 vond ik goed overeenkomen met de serie, dat beviel me wel.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:09
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Vanavond maar eens zien in de bioscoop. Deel 1 vond ik erg goed De trailer van deel 2 heeft iig hoge verwachtingen bij mij geschept.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:01
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 13-07-2004 @ 14:59 :
onofficiële trailer

Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 00:20
Roxy
Roxy is offline
Nah ik heb hem net gezien en ben er eigenlijk vrij enthousiast over. Het was gewoon een goede film. Ze haalden af en toe stukjes uit deel 1 erbij en volgens de persoon naast me haalden ze sommige scenes ook rechtstreeks uit de comics. Zeker het bekijken waard, ik denk dat ik hem wel leuker vond dan deel 1.
Oud 14-07-2004, 00:32
Verwijderd
Ik heb 'm ook net gezien, en ben er ook erg enthousiast over. Film was een naadloze overgang op de eerste film, met het voordeel dat de mainvillain er niet gaar uit ziet.
Spoiler

Plus ik heb nog een poster gekregen, en een polaroidfoto met m'n broertje
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2004 @ 09:21 :
So basically zit jij een oordeel te vellen over een film zonder hem eerst daadwerkelijk gezien te hebben?

niet nuchter/nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:29
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
CycLoner schreef op 14-07-2004 @ 01:32 :
Ik heb 'm ook net gezien, en ben er ook erg enthousiast over. Film was een naadloze overgang op de eerste film, met het voordeel dat de mainvillain er niet gaar uit ziet.
Net gezien en zelf vond ik hem ook goed, en inderdaad de overgang is smooth. Ook hoe de hele eerste film in de intro even snel herhaald wordt Origineel gedaan, en knipoog naar de comic-liefhebbers.
De actie-sequences zijn echt heel goed, de drama-stukken redelijk, maar naar mijn mening iets te langdradig en belerend, wat de vaart niet ten goede komt. Outsiders van de strip haken daardoor ook sneller af. Verder was Jameson weer heerlijk neergezet. Al met al lastig te zeggen welk deel beter was.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 01:33.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:36
Type
Type is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2004 @ 09:19 :
Je moet ook niet gaan vergelijken met de strips.
ze maken een film gebaseerd op een serie stripboeken, en dan mag ik de film niet met 'het origineel' (de strips) gaan vergelijken?

wat moet ik dan?
Reageren

Regels voor berichten