Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 20:07
peter-jan
peter-jan is offline
Ik weet dat jullie zullen denken dat ik dit op hardware had moeten posten, maar het ligt aan de software. Ik heb mijn pc al 1 jaar, de snelheid van de proc is 2.08 ghz. De laatste tijd gaat mijn computer ongeloooflijk traag. Echt abnormaal traag, weet iemand wat te doen. Scannen voor virussen en spyware heb ik allemaal al gedaan.
Oud 04-08-2004, 20:35
halilo
halilo is offline
Formateren, liefst met de mastercd van de pc zelf of de windows xp cd ervan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 22:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 04-08-2004 @ 21:07 :
Scannen voor virussen en spyware heb ik allemaal al gedaan.
Ja? heb je ook daarvoor een up-to-date spybot s&d en adaware voor gebruikt?
Post ff voor de zekerheid een hijackthislog (zie meer info centraal adware & spyware)

Ook is het verstandig om je hd op te schonen via System Cleanup en Windows Washer

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 10:55.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 10:22
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
peter-jan schreef op 04-08-2004 @ 21:07 :
Ik weet dat jullie zullen denken dat ik dit op hardware had moeten posten
Neejhoor, je hebt volkomen gelijk dat je het hier post Aan de hardware ligt het zo te zien niet...

Het is inderdaad zo dat je je harde schijf waarschijnlijk een btje een rotzooitje van hebt gemaakt
Formatteren is dan de beste oplossing, maar wat nutteloze bestanden van je hardeschijf gooien kan ook geen kwaad.

Een ander verstandig ding is dat je even met je taakbeheer moet kijken welke programma's er allemaal runnen. Je kan hier komen door op ALT+CONTROL+DELETE tegelijk te drukken. Ga dan naar processen, en sorteer op geheugengebruik. Je kan nu duidelijk zien welke programma's het meest van je geheugen vreten. Noem hier is de 4 grootste geheugen vreters en de hoeveelheid geheugen die ze gebruiken. Dan kunnen wij wel zeggen of het daaraan ligt dat je computer traag is.

Vermeld ook even hoeveel geheugen je hebt.

suc6
Oud 10-08-2004, 19:53
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 05-08-2004 @ 11:22 :
Neejhoor, je hebt volkomen gelijk dat je het hier post Aan de hardware ligt het zo te zien niet...

Het is inderdaad zo dat je je harde schijf waarschijnlijk een btje een rotzooitje van hebt gemaakt
Formatteren is dan de beste oplossing, maar wat nutteloze bestanden van je hardeschijf gooien kan ook geen kwaad.

Een ander verstandig ding is dat je even met je taakbeheer moet kijken welke programma's er allemaal runnen. Je kan hier komen door op ALT+CONTROL+DELETE tegelijk te drukken. Ga dan naar processen, en sorteer op geheugengebruik. Je kan nu duidelijk zien welke programma's het meest van je geheugen vreten. Noem hier is de 4 grootste geheugen vreters en de hoeveelheid geheugen die ze gebruiken. Dan kunnen wij wel zeggen of het daaraan ligt dat je computer traag is.

Vermeld ook even hoeveel geheugen je hebt.

suc6
Even over die processen: als je zeker weet dat je bepaalde (niet-windows!) processen kunt uitschakelen kun je dat met msconfig doen. Type in uitvoeren 'msconfig' en ga naar het tabblad opstarten. Schakel uit wat je niet nodig hebt!
Oud 11-08-2004, 01:09
T_ID
T_ID is offline
probeer ook even hoe volje harde schijf is, met 10MB over en een nog leeg virtueel geheugen zal ie bijvoorbeeld niet bepaald snel draaien.
Oud 11-08-2004, 10:05
ekki
ekki is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 05-08-2004 @ 11:22 :
Een ander verstandig ding is dat je even met je taakbeheer moet kijken welke programma's er allemaal runnen. Je kan hier komen door op ALT+CONTROL+DELETE tegelijk te drukken.
Je kunt ook direct op ctrl + shift + esc drukken, dat is sneller.

@ pimomes1987: dit zal bij win2k en winxp niet helpen, die hebben geen msconfig meer.
Reageren

Regels voor berichten