Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 17:22
Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
hoihoi,
in de vakantie sliep ik wel redelijk, ik was niet moe sliep op tijd maar nu school weer is begonnen slaap ik heel erg onrustig en ben ik doodmoe......is hier iets tegen te doen?
Oud 14-05-2002, 17:38
ekki
ekki is offline
je zou 'ns valeriaan moeten proberen... is goed voor de nachtrust (geen slaappil).
Oud 14-05-2002, 18:53
Never Gonna Stop
Citaat:
ekki schreef:
je zou 'ns valeriaan moeten proberen... is goed voor de nachtrust (geen slaappil).
waar kan ik dat krijgen?
Oud 14-05-2002, 20:43
Verwijderd
zorg da je niet te vroeg in bed ligt maar wel zodat je minimaal 8 uur slaap krijgt. doe niks inspannend voor t slapen gaan en zet het raam van je kamer open zodat er veel frisse lucht naar binnen komt dat helpt echt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 21:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Never Gonna Stop schreef:

waar kan ik dat krijgen?*heeft betrekking op valeriaan*
Vraag er maar naar bij de drogist.
Oud 14-05-2002, 21:41
ekki
ekki is offline
Vogel heeft 't (A. Vogel).
Volgens m'n moeder kan je het best naar de apotheek gaan, die heeft eigen merk dat niet zo heel duur is. Van Vogel kost 't redelijk wat.

Je kan het gewoon naast andere medicijnen nemen, al zit er bij Vogel wel alcohol in om het zooitje een beetje houdbaar te maken. Maar je hebt druppels (daar zit dan dus hoogstwaarschijnlijk bij de apotheek ook alcohol in) en je hebt pilletjes.

Succes en slaap lekker .
Oud 14-05-2002, 22:15
stella
stella is offline
alcohol ja, klok elke avond voor het slapen gaan een halve fles tequila weg en je slaapt als een roos
nee maar als je hier altijd al last van hebt gehad kun je beter geen middelen gebruiken.
dat heb ik ook gedaan en nu kan ik niet meer goed slapen zonder.
je kan beter methodes proberen te ontdekken wat helpt voor je.
bij mij helpt het bijv om voordat ik ga slapen ff een kwartiertje beneden ga zitten nix doen.
ik weet niet waarom maar het helpt gewoon.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 10:59
lakyie
lakyie is offline
Probeer het eerst eens zonder "middeltjes". Je raam op een kier, geen thee of koffie drinken vlak voor je gaat slapen. Niet leren vlak voor je gaat slapen. Dus eerst even een half uurtje ontspannen ofzo. Misschien ben je wel gespannen ofzo door school! omdat het weer begon nadat je school weer was begonnen. Denk hier even over na....
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 12:01
Never Gonna Stop
Citaat:
lakyie schreef:
Probeer het eerst eens zonder "middeltjes". Je raam op een kier, geen thee of koffie drinken vlak voor je gaat slapen. Niet leren vlak voor je gaat slapen. Dus eerst even een half uurtje ontspannen ofzo. Misschien ben je wel gespannen ofzo door school! omdat het weer begon nadat je school weer was begonnen. Denk hier even over na....
mm.........ik lees altijd ff voordat ik ga slapen maar wat ik nu ook weer heb is dat ik rond 03:00 wakker word
maja...........dat ik misshcien te veel aan school denk kan wel.......maar ik leer nie voordat ik ga slapen en huiswerk maken ook nie, doe ik meestal meteen na school
maja .........kzal wel iets gaan proberen.....iig thx
Oud 15-05-2002, 12:31
Oen
Oen is offline
Probeer een vast ritme te vinden. En denk niet teveel na.
Het was vroeger bij mij zelfs zo erg dat ik mezelf ging overhoren in mijn slaap, nu doe ik voordat ik ga slapen rustig aan, geen pc, een warme kop chocomelk, wat discovery channel, en dan val ik wel in slaap.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:14
Verwijderd
Citaat:
lakyie schreef:
geen thee of koffie drinken vlak voor je gaat slapen.
En ook geen cola want daar zit ook cafeine in
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
lakyie schreef:
Je raam op een kier
ik word dan altijd helemaal gek van de wind (= voor mij dus geen optie, ik hou niet van wind die in m'n gezicht waait).

Citaat:
geen thee of koffie drinken vlak voor je gaat slapen.
kruidenthee kan natuurlijk wel (zit geen looizuur in).

Citaat:
Niet leren vlak voor je gaat slapen. Dus eerst even een half uurtje ontspannen ofzo. Misschien ben je wel gespannen ofzo door school!
idd, mee eens.

overigens als ik wakker lig wil het bij mij nog wel 'ns helpen als ik ff naar de wc ga (ook al moet ik niet), maar dat ik dus eventjes uit bed ben enzo. dan voelt het bed extra warm aan en dan val ik weer veel sneller in slaap.
Oud 15-05-2002, 20:29
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
een paar blaadjes passiebloem of lavendel in of dichtbij je kussensloop leggen helpt heel goed.
of je kunt eerst mediteren voor je gaat slapen
of je inspannen(sporten of iets anders )voor het slapen
Oud 16-05-2002, 09:55
Never Gonna Stop
Citaat:
Guineverea_witch schreef:
een paar blaadjes passiebloem of lavendel in of dichtbij je kussensloop leggen helpt heel goed.
of je kunt eerst mediteren voor je gaat slapen
of je inspannen(sporten of iets anders )voor het slapen
sporten nie ben ik teactief in mijn bed maar iig bedankt ..enunh mediteren.......doe je dat zelf ook?
Oud 16-05-2002, 17:36
Guineverea_witch
ja elke avond
Oud 16-05-2002, 19:37
Snufje
Snufje is offline
Ik heb d'r ook last van.. Kan het niet door de warmte oid komen..?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:55
Never Gonna Stop
Citaat:
Snufje schreef:
Ik heb d'r ook last van.. Kan het niet door de warmte oid komen..?
kan niet door de warmte tis hier altijd klekker koel maarruh.dinges witch waar e nwanneer doej e dat dan?
Oud 16-05-2002, 20:27
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Pfff ik heb er ook last van zeg. Lig ongeveer half te slapen op de fiets en in de les

Owh jah gewoon 'n weekje vroeg naar bed gaan en dan kom je wel weer in je ritme...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 10:02
Guineverea_witch
nou net voor ik ga slapen,kaarsje aan, deur dicht ,muziekje aan en mediteren,ongeveer een kwartiertje en dan ga ik slapen
oh yoga helpt ook wel,dan zijn namelijk al je spieren gespannen geweest en dan kun je makkelijker relaxen
Oud 17-05-2002, 19:04
miss Elise
miss Elise is offline
als ik op school zit slaap ik ook altijd veel slechter dan in de vakantie! zal wel komen door spanning enzo.
bij werkt het wel een beetje om minstens een uur van te voren te stoppen met je huiswerk en dan ff voor de tv te gaan hangen ofzo, dan ontspan je ff. mn raam staat altijd open (op n kiertje).
niet te vroeg naar bed gaan, liever iets later dan slaap je zeker weten.
en vaak je bed verschonen wil ook nog wels helpen.
suc6!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 22:35
girlspider
girlspider is offline
[QUOTE]miss Elise schreef:
heb ik ook wel last van, is vervelend. Doodmoe zijn en niet kunnen slapen, is echt vreselijk, nahja, ik ga hier enkele dingen van uitproberen

-x-

GS

Regels voor berichten