Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 22:12
MieX
MieX is offline
Nadat onlangs mijn hele lieve (russische dwerg)hamster is gestorven wilde ik wel graag een nieuwe, het is een schat van een beest maar het tam maken schiet niet zo op. Ze kan er namelijk wel tegen dat mijn hand in de kooi zit en ze bijt ook niet maar als ik ook maar in de buurt kom schiet ze meteen naar de andere kant van de kooi (en ze is heel snel). Dit gaat nu al bijna een week lang zo, zonder enige vooruitgang. Iemand tips?
Oud 26-07-2004, 22:21
X
X is offline
misschien heb je hier wat aan?

Laatst gewijzigd op 21-09-2009 om 06:49.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:20
Dzjes
Dzjes is offline
Heb net hetzelfde probleem.. alleen heeft de mijne de neiging om eens aan mijn hand te "proeven".. dus er zachtjes in te bijten.. en ben bang dat ze doorbijt dus dan trek ik mn hand terug.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 13:43
MieX
MieX is offline
Citaat:
X schreef op 26-07-2004 @ 23:21 :
misschien heb je hier wat aan?
Staan eigenlijk vooral dingen in die ik al weet, het belangrijkste is dat ik niet met mijn hand in de buurt van mijn hamster kan komen (want dan is ze meteen naar de andere kant van de kooi) en dat ze zelf ook niet naar mijn hand toe komt om te kijken/ruiken wat het is.

Laatst gewijzigd op 21-09-2009 om 06:49.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 15:24
Verwijderd
Dat had ik met mijn hamster ook, ik heb geloof ik ook een Russische, en ik heb haar nu ongeveer 2 maanden. In het begin beet ze altijd meteen als ik met m'n hand in de kooi ging, en ze kwam nooit echt uit haarzelf naar me toe lopen. Op een gegeven moment heb ik wat zonnepitjes op m'n handen gelegd, en toen kwam ze erop af, uiteraard begon ze in m'n handen te bijten, maar toen heb ik haar gewoon opgepakt (ze probeerde wel weg te rennen, maar ik heb d'r gewoon gegrepen, hoe zielig het ook is/klinkt). Vreemd genoeg beet ze buiten de kooi helemaal niet meer in m'n handen en kon ik dr gewoon een tijdje vasthouden. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat hamsters hun kooi als territorium (of hoe het ook heet ) zien, en jou hand als indringer zien, en dat ze daar buiten de kooi geen last meer van hebben. Ik heb haar sindsdien gewoon iedere dag even opgepakt, en de ene dag gaat het makkelijker dan de ander, maar op die manier creëer je wel een soort van band
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 19:44
AlopiA
AlopiA is offline
Mijn hamster beet in het begin ook, was ook zo razendsnel. Iedere keer als ik haar eten ging geven dan hield ik het eten net wat langer op mijn hand, zodat ze ontdekte dat ik haar geen pijn deed ofzo, nu is ze nog steeds niet helemaal tam maar het gaat stees beter, ze bijt niet meer en klimt steeds op dat klepje van de opening als ik hem open doe, dan mag ik haar aaien enzo en loopt ze ook wel mijn hand op, alleen als ik haar ga aaien als ze nog gewoon in de kooi zit dan schrikt ze zich een stuip ook als ze m'n hand aan ziet komen
Kortom: eten op je hand het is een wondermiddel
Oud 29-07-2004, 14:51
MieX
MieX is offline
Ik heb nu ontdekt dat ik wel in de buurt mag komen met mn hand als ze aan t eten is terwijl ze net wakker is, dan mag ik r aaien en komt ze ook ruiken, gaat dus de goede kant op
Oud 05-08-2004, 20:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 27-07-2004 @ 13:20 :
Heb net hetzelfde probleem.. alleen heeft de mijne de neiging om eens aan mijn hand te "proeven".. dus er zachtjes in te bijten.. en ben bang dat ze doorbijt dus dan trek ik mn hand terug.
Ja, heb ik ook met m'n hamster. Maar vandaag mocht ze weer wandelen in de badkamer en toen stond ze opeens spontaan op m'n hand zonder dat ik het door had. Maar in haar kooitje lukt het niet zo. Het heeft z'n piepen en dalen. Soms krijg ik haar er 'hup' uit, maar soms wil ze echt niet.
En ik heb haar al een half jaar.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:34
Fieneke
Fieneke is offline
gewoon veel aandacht geven niet met je hand van boven komen, dat zien ze als een bedreiging, probeer t beestje naar jou toe te lokken ipv op hem af te gaan met je handen, dus dmv iets wat hij lekker vind aandacht, geduld en iets lekkers zou t moeten doen
Oud 11-08-2004, 19:41
Bo
Bo is offline
Ik heb wel eens gehoord dat je een van je eigen sokken in zijn kooi moet leggen zodat hij vertrouwt wordt met jouw lichaamsgeur, geen idee of het werkt..

Misschien kan je zo'n hamster bal aanschaffen, zodat ie eraan gewend raakt activiteiten buiten zn kooi te ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Bo schreef op 11-08-2004 @ 20:41 :
Ik heb wel eens gehoord dat je een van je eigen sokken in zijn kooi moet leggen zodat hij vertrouwt wordt met jouw lichaamsgeur, geen idee of het werkt..

Misschien kan je zo'n hamster bal aanschaffen, zodat ie eraan gewend raakt activiteiten buiten zn kooi te ondernemen.
Hmmm dat van die sok lijkt me vrij sterk, lekker hoor, zo'n naar-zweetvoet-ruikende sok.... Ik denk dat je hem het beste gewoon van het begin af aan zoveel mogelijk moet proberen om op te pakken, dan raken ze denk ik beter aan jouw lichaamsgeur gewend.

En dat van die hamsterbal is inderdaad een goed idee. Ik heb er voor mijn hamster ook 1 (ideaal voor als je de kooi gaat verschonen), en zo kunnen ze toch lekker rennen zonder dat ze meteen onder een kast zitten
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:34
MieX
MieX is offline
Citaat:
Bo schreef op 11-08-2004 @ 20:41 :
Zo'n bal had ik nog, heeft ze ook al een paar keer in gezeten (als de kooi verschoond moest worden) en dan kost t me al flink wat moeite om haar in die bal te krijgen
Oud 12-08-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 11-08-2004 @ 22:34 :
Zo'n bal had ik nog, heeft ze ook al een paar keer in gezeten (als de kooi verschoond moest worden) en dan kost t me al flink wat moeite om haar in die bal te krijgen
Misschien kan je bijvoorbeeld die bal zo houden dat ze er heel makklijk in kan lopen, en dan wat zonnepitjes of iets anders lekkers in de bol leggen. Met een beetje geluk loopt ze er dan zo op af En het is net als met gewoon oppakken, een kwestie van geduld en veel "oefenen"
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:50
Marengo
Marengo is offline
Z'on bal is idd een goed idee. Helaas heb ik er nooit 1 kunnen hebben (bal): kheb een hond. dat werd dan wss voetballen ofzow.

Ontopic: Vaast vastpakken en dan 5 min. aiien. Elke dag.
Oud 19-08-2004, 10:39
kevertje84
kevertje84 is offline
nou dan moet je bij mijn lieftallige zwager zijn. Die krijgt alle beesten (en kinderen) tam.
Veel aandacht geven, lokken met voer en zow werkt het best (in het geval van mijn hamster)
Reageren

Regels voor berichten