Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 21:42
Saarah
Saarah is offline
Heeft iemand van jullie soms al zo'n 'middeltjes' geprobeert om af te vallen? Bv. waarvan je reclame ziet staan in 1 of ander tijdschrift?

Ik zag daarnet in een tijdschrift reclame staan voor 1 of ander middeltje dat je kan bestellen, en waarmee je 'zonder enige vorm van dieet' 5 tot ... kilo kan afvallen. Zou dit werken? Zoja, zou ik het wel heel erg graag willen proberen eigenlijk...
Op de bladzijde ernaast staat er zo 'Ziehier de 19 planten die u doen AFSLANKEN', dus zou het gebaseerd zijn op planten.
Dit zou toch geen kwaad kunnen, of wel?

De kuur werkt ongeveer zo; door de planten wordt de werking van de calorieën omgekeerd, dus ze worden niet langer omgezet in vet, maar worden verbrand en langs natuurlijke weg geëlimineerd, of omgezet in energie.

Wat zouden jullie doen?? Ik moet wel eerst nog m'n mama weten te overtuigen, zij gaat er wrs niet mee akkoord gaan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:46
Quiana
Quiana is offline
Lijntopic?

Verder; je bent veertien, en nog volop in de groei dus, dan is
het géén goed idee om te gaan lijnen enz, en al helemaal niet mbv allerlei 'middeltjes' ed. Die dingen zijn negen van de tien keer gewoon troep, slecht voor je lichaam, enz...

Bovendien; als je blijvend wilt afvallen, kun je beter je eetpatroon
aanpassen, meer bewegen enz... Dat is én gezonder, én je hebt
minder kans op het jojo-effect ed.

Terecht dat je moeder er niet mee akkoord gaat. (sorry. )
Oud 11-08-2004, 21:48
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Quiana schreef op 11-08-2004 @ 22:46 :
Lijntopic?

Verder; je bent veertien, en nog volop in de groei dus, dan is
het géén goed idee om te gaan lijnen enz, en al helemaal niet mbv allerlei 'middeltjes' ed. Die dingen zijn negen van de tien keer gewoon troep, slecht voor je lichaam, enz...

Bovendien; als je blijvend wilt afvallen, kun je beter je eetpatroon
aanpassen, meer bewegen enz... Dat is én gezonder, én je hebt
minder kans op het jojo-effect ed.

Ik zou het niet doen dus, als ik jou was.
In mijn geval is het in ieder geval wel een goed idee om af te vallen, ik ben veel te dik, ik kan nooit eens écht leuke broeken (bv. heupbroeken) enz kopen, ik wil dr gewoon iets aan doen. En ik snoep niet zóveel, en ik doe mss niet echt veel aan sport maar daar heb ik gewoon geen tijd voor
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 21:55
Roos
Roos is offline
Er zijn ook planten die dodelijk zijn. Dus het argument "als het van planten komt, is het niet schadelijk" is niet juist.

Veel van dat soort middeltjes doen je wel een paar kilo afvallen, maar dat kan ook alleen maar vocht zijn. Net als dat Aquaslim wat je op RLT4 kunt bestellen. Dat werkt dus voor geen meter.

Tja persoonlijk zou ik niet op die pillen vertrouwen. Je zegt zelf dat je niet aan sport doet omdat je geen tijd hebt. Zoveel tijd hoeft sporten niet te kosten hoor.
Oud 11-08-2004, 22:02
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-08-2004 @ 22:55 :

Tja persoonlijk zou ik niet op die pillen vertrouwen. Je zegt zelf dat je niet aan sport doet omdat je geen tijd hebt. Zoveel tijd hoeft sporten niet te kosten hoor.
Ik doe idd niet echt aan intensieve sport, ik heb wel een paard en rij dus paard en daar kruipt al heel veel tijd in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 08:46
Redhair
Redhair is offline
Op je looknmeet site staat dat je 1.60 bent en 50 kilo weegt. Klopt dit? als dat klopt is je bmi 19.5 en onder de 20 is er sprake van ondergewicht. je bent zeker niet te zwaar dus, maar iets te liht.
Oud 12-08-2004, 09:08
MieX
MieX is offline
Citaat:
Redhair schreef op 12-08-2004 @ 09:46 :
Op je looknmeet site staat dat je 1.60 bent en 50 kilo weegt. Klopt dit? als dat klopt is je bmi 19.5 en onder de 20 is er sprake van ondergewicht. je bent zeker niet te zwaar dus, maar iets te liht.
ze is 14, op die leeftijd liggen de grenzen voor BMI dacht ik iets anders (lager), maar een gezond gewicht heeft ze in ieder geval wel
Oud 12-08-2004, 09:13
Verwijderd
Meestal zijn dat soort dingen onzin. En soms wél schadelijk voor je lichaam. En je bent idd nog in de groei. Bovendien moet je dat soort dingen negen van de tien keer doen in combinatie met een dieet en voldoende bewegen/sporten.

Als je af wilt vallen kun je, denk ik, beter samen met een dietiste een gezond eetpatroon samenstellen en toch gaan sporten (dan maar tijd er voor maken, afvallen gaat niet vanzelf).

En als je idd 1.60m bent en 50kg weegt, dan valt het volgens mij nog best wel mee met dat 'echt moeten afvallen'. Misschien kan je dan eerst eens met je huisarts overleggen of het idd wel echt zo nodig is als jij denkt. En als het idd nodig is, dan kan hij/zij ook gelijk een goede manier bedenken en/of je doorverwijzen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:03
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Redhair schreef op 12-08-2004 @ 09:46 :
Klopt niet nee, die looknmeet is al een paar jaar oud .
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 12:33
Mara
Mara is offline
1. Je bent 14
2. Dat spul helpt nooit.
3. Lijntopic.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:44
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 12-08-2004 @ 13:03 :
Klopt niet nee, die looknmeet is al een paar jaar oud .
Wat is het nu dan?
Oud 12-08-2004, 16:40
Mara
Mara is offline
Op haar looknmeet staat nu 1,60 meter en 70kg.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:22
Saarah
Saarah is offline
Heb het iets aangepaster gemaakt. Ik weet eigenlijk niet juist, ik ben zo'n 1,65m ongeveer (denk ik) en ik denk dat ik zo'n 75kg weeg
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 12-08-2004 @ 19:22 :
Heb het iets aangepaster gemaakt. Ik weet eigenlijk niet juist, ik ben zo'n 1,65m ongeveer (denk ik) en ik denk dat ik zo'n 75kg weeg
Dit is volkomen eerlijk?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 18:53
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-08-2004 @ 19:23 :
Dit is volkomen eerlijk?
Yep, zo ongeveer toch. Tussen de 75kg en de 77 ongeveer. En van lengte, hmm, kan mss 3-4cm groter zijn, maar zeker niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:00
Mara
Mara is offline
Ok, dan nog een vraag: heb je al een groeispurt gehad? Of moet je nog groeien?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:04
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-08-2004 @ 20:00 :
Ok, dan nog een vraag: heb je al een groeispurt gehad? Of moet je nog groeien?
Echte groeispurt nog niet nee, maar allebei m'n ouders zijn niet zo veel groter meer als ik. Dus ik denk niet dat ik nog echt veel ga groeien.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:25
Mara
Mara is offline
Dan zou het inderdaad kunnen dat je wat te zwaar bent. Wát, niet veel. Maar aangezien je 14 bent groei je waarschijnlijk nog wel.

Post eens wat je eet op een dag. Het helpt al een boel als je gewoon gezond eet, geen snoep/vette zooi, en als je regelmatig sport.

Aangezien je pas 14 bent, en je er wel mee zit, is het misschien een idee om naar een dietist te gaan. Deze kan je vertellen of het echt nodig is om af te vallen, en zo ja, dan zal hij/zij je erbij helpen. Dit helpt beter dan die middeltjes.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:33
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-08-2004 @ 20:25 :
Dan zou het inderdaad kunnen dat je wat te zwaar bent. Wát, niet veel. Maar aangezien je 14 bent groei je waarschijnlijk nog wel.

Post eens wat je eet op een dag. Het helpt al een boel als je gewoon gezond eet, geen snoep/vette zooi, en als je regelmatig sport.

Aangezien je pas 14 bent, en je er wel mee zit, is het misschien een idee om naar een dietist te gaan. Deze kan je vertellen of het echt nodig is om af te vallen, en zo ja, dan zal hij/zij je erbij helpen. Dit helpt beter dan die middeltjes.
Ehm; wat ik vandaag gegeten heb:

Rond 12u opgestaan, geen honger.
Rond 13u een zakje chips :$.
Rond 18u kroketten met rosbief (dat eten we 1x per week, altijd donderdag, omdat we dan naar m'n grootouders gaan eten).
Rond 19u een chocolaatje :$, wel maar een heel klein, zo'n dat je soms bij de koffie krijgt.
Dat is het. Voor de rest heb ik al zo'n halve liter water gedronken vandaag, ben nu aan het tweede halveliter flesje bezig. En ook zo'n 2 glazen (geen grote) sinaasappelsap.
Valt nog best mee toch?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:37
Mara
Mara is offline
Daar ga je énorm de fout in.

Alles wat je gegeten hebt is ongezond.

Richt jezelf hier op:
tieners 12-20 jaar

Brood
5-8 sneetjes

Aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten)
4-6 stuks (200-300 gram)

Groente
3-4 groentelepels (150-200 gram)

Fruit
2 vruchten (200 gram)

Melk en melkproducten
2-3 glazen (300-450 gram)

Kaas
1-2 plakken (20-40 gram)

Vlees, vis, kip, ei, tahoe en tempé
100 gram rauw (75 gram gaar)

Vleeswaar
1-2 plakjes (15-30 gram)

Halvarine op brood
5 gram per sneetje brood

Margarine voor de bereiding
15 gram

Vocht
1,5 liter

Je krijgt dan al je voedingsstoffen binnen. Ook gaat je lichaam niet op spaarstand waardoor je uiteindelijk het jojo-effect zal krijgen.
Oftewel: eet gezond, ook je tussendoortjes. Een stukje chocola kan soms wel, maar hou 't bij soms.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:44
Redhair
Redhair is offline
Een ritme is ook belangrijk. je denkt dat je geen honger hebt, maar als je iets eet merk je dat het wel anders is. Dus ontbijt met brood. lunch met brood of soep en eet je avondeten. Verder moet je je ongeveer aan het schema van Meelfriek houden.
Oud 13-08-2004, 10:27
Verwijderd
Een oude baas/chef van me lijnde wel eens met shakes van herbalife. Gevolg: hij zag eruit of 'ie ziek was. Gelaatskleur liep naar groen.

Als ik zie wat je eet: Niet veel maar heel ongezond.

Advies: Eet meer en gezond en je zult afvallen. Dus: 7 dagen per week 3 maal per dag eten. Veel koolhydraten, zoals brood, rijst, aardappelen, spagetti en weinig eiwitten en vetten, zoals vlees, saus, kroketten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 02:11
Verwijderd
Citaat:
eppo2 schreef op 13-08-2004 @ 11:27 :
Een oude baas/chef van me lijnde wel eens met shakes van herbalife. Gevolg: hij zag eruit of 'ie ziek was. Gelaatskleur liep naar groen.

Als ik zie wat je eet: Niet veel maar heel ongezond.

Advies: Eet meer en gezond en je zult afvallen. Dus: 7 dagen per week 3 maal per dag eten. Veel koolhydraten, zoals brood, rijst, aardappelen, spagetti en weinig eiwitten en vetten, zoals vlees, saus, kroketten.
Wat nou, 'niet veel'? Fuckin' weinig! Dat kind heeft de hele dag niks anders gegeten dan een kroketje met rosbief. Ja, en boohoo, een chocolaatje. Ze post er zelfs :$-smilies achter, alsof het iets beschamends is.

Ik vind dat ze niet alleen ongezond maar ook te weinig eet.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:08
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-08-2004 @ 03:11 :
Ik vind dat ze niet alleen ongezond maar ook te weinig eet.
Oud 14-08-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 14-08-2004 @ 03:11 :
Wat nou, 'niet veel'? Fuckin' weinig! ...
Uh, ja, fuckin' weinig ja.

Zoals gezegd, ze moet meer en gezonder eten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:49
Saarah
Saarah is offline
Hmm, oké, maar ik vind het moeilijk om veel te eten omdat ik dus echt niet wil bijkomen . Maar ik zal dus proberen om regelmatiger & gezonder te eten
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:57
Mara
Mara is offline
Je komt niet aan door genoeg en gezond te eten.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 23:20
Roos
Roos is offline
Je moet gewoon ontbijten, lunchen en avondeten.
Dan gebruik je maar geen jus of vette saus. Maar gewoon 3x per dag eten is echt niet slecht voor je. Sterker nog, je hebt het gewoon nodig!
Oud 16-08-2004, 03:26
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 16-08-2004 @ 00:20 :
Je moet gewoon ontbijten, lunchen en avondeten.
Dan gebruik je maar geen jus of vette saus. Maar gewoon 3x per dag eten is echt niet slecht voor je. Sterker nog, je hebt het gewoon nodig!
Zeker als je nog in de groei bent.

Dus TS - ga gezonder & meer eten, anders krijg je nooit tieten >:]
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 08:40
Freestyler*
Freestyler* is offline
Ja, dan eet je eigenlijk gewoon niks op een dag
maar wat je eet is supervet etc
\ja wat denkt jouw lichaam dan zodra je wel wat binnenkrijgt: hup opslaan die vetten, straks komt er weer een hongerstaking.

Als je nou eens gewoon wat boterhammetjes eet
wat groente, fruit en een stukje vlees
zou al een hoop schelen denk ik

Maar wat is dit nou eigenlijk?
Je maakt me niet wijs dat je in je eigen voedingspatroon gelooft. Je wordt doodgegooid met lijnspecials in tijdschriften, op tv, op internet etc. EN jij doet het precies fout. Aandacht nodig?

en pillen enzo
helaas
zou iets te makkelijk zijn he

en je doet toch sport, paardrijden word je toch ook wel een beetje moe van?Maar je hebt altijd tijd om een halfuurtje te wandelen of te hardlopen, neem je dat paard van je mee
Kleine dingetjes kunnen een hoop schelen, de trap ipv de lift, de fiets ipv de auto enz

en geen breezers natuurlijk

onzin
Oud 16-08-2004, 12:04
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-08-2004 @ 09:40 :
Ja, dan eet je eigenlijk gewoon niks op een dag
maar wat je eet is supervet etc
\ja wat denkt jouw lichaam dan zodra je wel wat binnenkrijgt: hup opslaan die vetten, straks komt er weer een hongerstaking.

Als je nou eens gewoon wat boterhammetjes eet
wat groente, fruit en een stukje vlees
zou al een hoop schelen denk ik

Maar wat is dit nou eigenlijk?
Je maakt me niet wijs dat je in je eigen voedingspatroon gelooft. Je wordt doodgegooid met lijnspecials in tijdschriften, op tv, op internet etc. EN jij doet het precies fout. Aandacht nodig?

en pillen enzo
helaas
zou iets te makkelijk zijn he

en je doet toch sport, paardrijden word je toch ook wel een beetje moe van?Maar je hebt altijd tijd om een halfuurtje te wandelen of te hardlopen, neem je dat paard van je mee
Kleine dingetjes kunnen een hoop schelen, de trap ipv de lift, de fiets ipv de auto enz

en geen breezers natuurlijk

onzin
Geen aandacht nodig nee, ik antwoordde hier gewoon (eerlijk) op de vraag van Meelfriek wat ik gegeten had.

Tuurlijk wordt je ook moe van paardrijden, da's een vooroordeel dat vele mensen hebben, dus ja... Maar het is toch nooit zo goed als hardlopen ofzo hé.

En geen breezers... Heb ik gezegt dat ik breezers drink dan ? Geef mij maar wodka (en nee, dit is niet om aandacht vragen, eerder antwoorden op jou 'breezers' ).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 15:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 16-08-2004 @ 13:04 :
Geen aandacht nodig nee, ik antwoordde hier gewoon (eerlijk) op de vraag van Meelfriek wat ik gegeten had.

Tuurlijk wordt je ook moe van paardrijden, da's een vooroordeel dat vele mensen hebben, dus ja... Maar het is toch nooit zo goed als hardlopen ofzo hé.

En geen breezers... Heb ik gezegt dat ik breezers drink dan ? Geef mij maar wodka (en nee, dit is niet om aandacht vragen, eerder antwoorden op jou 'breezers' ).
haha
je hoeft niet zo in de verdediging te schieten
snap wel dat je het doet though
t was nog ochtend he, en er staat niet voor niks onzin onder
maargoed
succes met wel gezond eten

trouwens 14jarigen moeten toch doorgaans op gewicht blijven ipv afvallen. Doordat je nog in de lengte groeit wordt je vanzelf minder dik.
Oud 16-08-2004, 16:40
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-08-2004 @ 16:24 :
haha
je hoeft niet zo in de verdediging te schieten
snap wel dat je het doet though
t was nog ochtend he, en er staat niet voor niks onzin onder
maargoed
succes met wel gezond eten

trouwens 14jarigen moeten toch doorgaans op gewicht blijven ipv afvallen. Doordat je nog in de lengte groeit wordt je vanzelf minder dik.
Bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten