Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik denk dat het handig is als je als topicstarter een definitie voor geluk geeft, omdat er vaak wat interpretatieverschil van het woord geluk is. In mijn ervaringen dan ![]()
||
![]() |
Citaat:
waarom zou dat geluk van niemand zijn als je er geen recht op hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Stel je hebt drie mensen en die drie mensen hebben de overeenkomst dat iedereen recht heeft op evenveel biertjes. Die drie mensen lopen door de woestijn en ineens staan er 3 biertjes bij een oase. Het spreekt vanzelf dat ze die biertjes eerlijk verdelen, toch? Namelijk iedereen krijgt er 1. Niet meer, niet minder. Nu staan er in diezelfde oase ook 3 biertjes en er komen 3 mensen aangelopen die allemaal dorst hebben. Die mensen kennen elkaar niet, ze spreken elkaars taal niet en ze hebben dus niks van te voren af gesproken. Op wat voor manier dienen die biertjes nu verdeelt te worden? Niemand heeft ergens recht op. Dus de verdeling is ook gerechtvaardigd als die volledig arbitrair is. Bijvoorbeeld de sterkste persoon 3 en de anderen niks. Ik neem het voorbeeld van biertjes omdat ik nu een biertje drink en omdat dat gewoon herkenbaar en tastbaar is ![]()
||
Citaat:
exact, het klinkt hard, maar je krijgt maar net zoveel geluk als dat je macht hebt om dat geluk mee te creeeren.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de vergelijking van biertjes met geluk vind ik nogal krom je kunt geen ''recht'' op geluk hebben verder bepaal jij alleen wanneer je gleukkig bent sommige mensen zijn gelukkig al wonene ze in no g zon krot en verdienen een dollar per dag andere hebben 10 miljoen en zijn helemaal niet gelukkig verder is geluk niet iets tastbaars wat je kan bezitten ook niet iets wat je eerlijk kan verdelen en al helemaal niet iets waar je recht op kan hebben |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Maatschappij en jij, jij en de maatschappij irisjuh18 | 12 | 24-10-2005 11:37 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Angst voor de islam is niet terecht Santje03 | 35 | 07-02-2003 09:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pervers en/of Tiranniek Quivarum | 95 | 06-02-2003 15:27 |