Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 23:19
Mrij
Mrij is offline
Als je de kans zou krijgen om drie maanden stage te gaan lopen in het buitenland zou je dit dan doen ondanks dat je een vriend(in) hebt?

Ik wil al een paar jaar niks liever en in de komende weken moet ik beslissen of ik naar t buitenland wil. Eigenlijk moet ik het dus gewoon doen maar kheb een vriend... Dus ik weet niet wat ik moet kiezen omdat ik hem denk ik geen drie maanden kan missen.

Van hem moet ik het gewoon doen omdat dit is wat ik wil en er zitten teveel voordelen aan maja.. drie maanden...

Wat zouden jullie doen?

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 23:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2004, 23:21
Briseïs
Briseïs is offline
Doen.
Oud 07-09-2004, 23:22
Verwijderd
Zo lang is drie maanden niet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 01:41
A*
A* is offline
Als de relatie met je vriend goed genoeg is kan je makkelijk 3 maanden zonder elkaar te zien.
Zo lang is 3 maanden niet, en je kan elkaar altijd bellen. Verder moet je niet de hele tijd gaan zitten denken hoe erg het wel niet is dat je hem mist, maar hoe leuk het wel niet is dat je hem naar 3 maanden weer ziet en dan weer bij elkaar bent.

Het is een buitenlandse stage, kom op. Grijp die kans nu je die nog hebt. Je bent nog jong, ga die 3 maanden op stage.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 06:27
CryptapiX
CryptapiX is offline
mijn ex (jah daardoor dus ex) ging 6 manden naar buitenland voor stage
dus ik heb er niet zon positieve ervaringen mee
Oud 08-09-2004, 07:16
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik zou het niet kunnen en hij ook niet maar hij zou het me niet verbieden hij zou het juist leuk vinden voor me, dus of hij zou meegaan (mits zijn werk dat toestaat) of het gaat gewoon niet door
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 09:31
Verwijderd
gewoon doen, kom op zeg, dat is een ervaring die je niet kan missen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 09:38
Verwijderd
doen, weet je meteen hoe serieus jullie zijn
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 09:38
starryeyed
starryeyed is offline
Echt wel doen. De kans krijg je misschien nooit meer. Is toch een geweldige ervaring?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 09:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
zeker doen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 08-09-2004 @ 10:38 :
doen, weet je meteen hoe serieus jullie zijn
Ja idd.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 11:45
Dzjes
Dzjes is offline
Hangt van de relatie zelf af (hiermee bedoel ik, hoelang je al samen bent), en wat voor type van personen jullie zelf zijn.

Als je denkt dat jullie relatie het aankan, en dat jij hem kan missen, waarom niet? Ikzelf zou het niet doen denk ik, maar ik begrijp het wel als andere mensen het willen. (zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend voor 3 maanden naar het buitenland zou vertrekken)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:22
Verwijderd
Ik had vorig jaar een vriend, en ik kreeg de kans om voor (eeeuhhm..) 6 maanden naar Engeland te gaan, om daar mijn opleiding af te maken, en ik ben nog iedere dag boos op mezelf dat ik het niet gedaan heb!

Je weet in ieder geval meteen hoe sterk en goed je relatie is, en als je echt graag stage wilt lopen in het buitenland, dan komt alles goed!

3 maanden is inderdaad niet zo lang. Mijn ex wilde graag voor een jaar naar het buitenland (maar kon toen nog niet ivm onervarenheid). Dat zou ik lastiger vinden als drie maanden
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Mrij schreef op 08-09-2004 @ 00:19 :
Wat zouden jullie doen?
Ligt aan het alternatief.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Als je de kans zou krijgen om drie maanden stage te gaan lopen in het buitenland zou je dit dan doen ondanks dat je een vriend(in) hebt?

Ik wil al een paar jaar niks liever en in de komende weken moet ik beslissen of ik naar t buitenland wil. Eigenlijk moet ik het dus gewoon doen maar kheb een vriend... Dus ik weet niet wat ik moet kiezen omdat ik hem denk ik geen drie maanden kan missen.

Van hem moet ik het gewoon doen omdat dit is wat ik wil en er zitten teveel voordelen aan maja.. drie maanden...

Wat zouden jullie doen?
Natuurlijk zou ik het doen! Stage in het buitenland is een mooie ervaring! Kies voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 18:01
Sade
Sade is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 08-09-2004 @ 00:22 :
Zo lang is drie maanden niet.
Inderdaad. Wel als je een hele goede en leuke relatie hebt, misschien. Maar bekijk het van de bright side, het is geen jaar, zelfs geen halfjaar. En het is waarschijnlijk een hele goede ervaring voor jezelf
Oud 08-09-2004, 18:19
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Misschien is dit niet het goede moment voor mij om een reactie te geven maar ik moet het toch ff kwijt.

Ik wilde zelf al heel lang na mijn middelbare school een tijdje naar het buitenland. Dus ik heb toch maar de knoop doorgehakt en het gedaan. Ik blijf alleen een stuk langer dan die drie maanden van jou weg. Ik zit voor ruim 9 maanden hier. Met een beetje geluk ga ik wel een weekje naar huis maar toch.

Ik heb het er op het moment heel moeilijk mee. Het contact loopt niet soepel. Maar dat had ik ookal wel een beetje verwacht, want we hebben face to face het beste contact. Het ligt dus aan je persoonlijkheid of je een lange afstands relatie aankan. Maar je gaat maar voor een vrij korte periode dus dat is wel makkelijker. En waarschijnlijk heb je meer middelen tot communicatie dan wij...

Maar de reden dat ik het gedaan heb:
*Ik wil het al heel lang heel graag.
*Al ik het niet doe krijg ik spijt en neem ik het hem kwalijk dat ik niet weggaan ben, bewust of onbewust, en dat zal de relatie niet ten goede komen.
*Ik wil weten dat ik mijn leven lijdt en niet hij. Ik wil dingen kunnen doen die ik wil ipv me teveel laten leiden door anderen.
* ik wil zelfstandiger worden.

Ik weet of je iets aan deze redenen hebt. Maar ik denk dat als je iets laat wat je heel graag wil voor je vriend, dat toch tussen jullie in gaat staan.
Ik heb op het moment niet zo veel vertrouwen in de relatie en wil naar huis, maar ik weet dat dit gevoel over gaat. En dat als ik naar huis ga ik en in mezelf teleurgestelt ga zijn en heel veel spijt zal hebben dat ik deze fantastische ervaring heb laten liggen.

Beetje warrig verhaal misschien, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oud 08-09-2004, 18:25
Bravo
Bravo is offline
Sowieso doen!
Oud 08-09-2004, 19:07
Mrij
Mrij is offline
Jah ik heb bijna besloten om het toch te gaan doen omdat ik deze kans niet moet lagen liggen door hem.. Dit is wat ik altijd al wilde en als t goed gaat tijdens me stage, tussen me vriend en mij is dat inderdaad een hele goede test geweest.. en als het toch fout gaat tsja.. dan moest t anders wel een andere keer fout gaan dus kan ik nu mooi achter komen

Kzal t moeilijk vinden maja maar ff afgaan tellen dan...

Bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 23:48
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 08-09-2004 @ 12:45 :
Hangt van de relatie zelf af (hiermee bedoel ik, hoelang je al samen bent), en wat voor type van personen jullie zelf zijn.

Als je denkt dat jullie relatie het aankan, en dat jij hem kan missen, waarom niet? Ikzelf zou het niet doen denk ik, maar ik begrijp het wel als andere mensen het willen. (zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend voor 3 maanden naar het buitenland zou vertrekken)
Een heel sterk en goed antwoord is te vinden in bovenstaande reactie van Dzjes... analyseer jezelf.

Voor mij zou het makkelijk zijn, hoe dan ook, ik ben toch ver weg van mijn vriendin... of zou juist dichterbij komen door de stage (hmmm.... opeens klinkt het zelfs als een ZEKER doen... in dat geval althans)

Maar goed, mijn situatie is heel zeker niet jouw situatie en daarom kan ik je alleen wijzen op een goede analyse van jouw situatie... wat ik wel kan zeggen, 3 maanden is niet zo lang en een stage in het buitenland is een tijd om nooit meer te vergeten en ik heb dan ook spijt nooit voor dergelijke opties te zijn gegaan. (mijn broer wel... hij scheen het in ieder geval heel erg naar zijn zin te hebben daar)
Oud 09-09-2004, 09:19
miekmuis
miekmuis is offline
Wat ook belangrijk is, om welk land gaat het uberhaupt?

Als je bijvoorbeeld naar Belgie of Duitsland gaat zou je in theorie elk weekend naar huis kunnen komen. Zit je in Engeland, dan zou je een keer naar huis kunnen gaan en zou je vriend een keer naar jou toe kunnen komen. Maar als je in Nieuw Zeeland zit wordt dat lastiger. Tsjah dan zul je in die tijd via internet en telefoon contact moeten houden.

Ik vind zelf dat je dat soort dingen niet moet laten liggen voor een jongen op deze leeftijd. Als je nou 5 jaar samen was en trouwplannen hebt, dan kan ik het me voorstellen.

Hoe staat je vriend er eigenlijk tegenover?

Wat misschien een optie is om het wat minder moeilijk is om 3 maanden zonder elkaar te zijn is in de tijd dat jullie niet samen zijn een soort dagboekje voor elkaar te maken. Dat je elke dag of elke week ofzo een verslagje aan hem richt, daar een leuk album van maakt en dat aan het eind aan elkaar geeft. Dat geeft een wat romantischer tintje aan het geheel
Oud 09-09-2004, 10:21
miro
miro is offline
Wat is drie maanden nou? Oke tuurlijk zul je m missen, maar 3 maanden is wel te overbruggen toch?

Als je in het buitenland terecht kunt, moet je daar zeker voor gaan. Die kans moet je grijpen! Dat je dan 3 maanden zonder je partner zit...tja.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 10:33
Verwijderd
Dat je je die vraag nog stelt. Het gaat om je studie, om stage, om je toekomst. Waarvoor zou je dat opgeven? Zodat je je vriendjuh drie maanden langer kunt zien?

Ik denk dat je zelf het antwoord al weet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 11:00
bracelance
bracelance is offline
gewoon doen... als jullie relatie goed zit dan is dat over 3 maanden nog wel zo, je moet het alleen ff 3 maanden zonder hem doen, tenzij hij een keertje langskomt
Oud 09-09-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
kleinmeisje schreef op 08-09-2004 @ 19:19 :
Ik wil weten dat ik mijn leven lijdt
how about leid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 12:58
Konijn
Konijn is offline
Citaat:

Wat zouden jullie doen?
Ik heb dit precies andersom. Mijn vriend kan voor 6 maanden stage doen in het buitenland, dat lijkt hem hartstikke leuk.
Maar hij vindt/denkt dat ie mij geen 6 maanden kan missen.
Terwijl ik het grote onzin vindt als ie zo'n kans verkloot om mij..
Oud 09-09-2004, 14:17
Verwijderd
Ik ga volgend jaar voor zeker 3 maanden naar Japan, misschien langer. 'k Twijfel niet. Dit wil ik zo graag. In Japan hebben ze ook internet en telefoons, dus contact blijf ik wel gewoon houden, geen probleem.
Mijn vriend gaat vermoedelijk in februari naar Nieuw-Zeeland, voor zeker 3 maanden (maar zeer waarschijnlijk 6). Ik kan het hem alleen maar heel erg gunnen. In NZ hebben ze ook internet en telefoons.
We kunnen nog zo lang samen in een bejaardentehuis gaan zitten later, nu kunnen we nog naar het buitenland om te studeren/werken. Dan moet je die kans ook grijpen ook.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:04
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Zeker doen.

Mijn vriend gaat voor 10 (ja, je leest het goed ) maanden naar het buitenland (duitsland)
en ik heb hem dat nog nooit verweten, zou ik ook nooit doen. Dingen die je wil doen in je leven waartoe je niet veel de kans hebt moet je zeker niet laten voor iemand anders!
je overleeft drie maanden wel hoor...

(pfff... 10...)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:08
OceanEye
OceanEye is offline
Absoluut zeker weten helemaal doen!
Oud 09-09-2004, 20:12
Pletterprater
Pletterprater is offline
Mijn vriendin zit al voor 2 jaar in het buitenland... wat wil je, ze woont er. Maar dat zij in het buitenland zit, betekend niet dat ik haar niet af en toe kan bezoeken(tijdens vakanties) of omgekeert... hetzelfde geldt bij een stage in het buitenland. (hoewel 3 maanden echt niet zo lang is)
Oud 10-09-2004, 13:01
wissie
wissie is offline
Gewoon doen dan merk je gelijk of hij genoeg om je geeft om op je te wachten en bovendien drie maanden is niks.

Ik zou het zelf gelijk doen, ik denk dat je veel spijt krijgt omdat je later waarschijnlijk de kans niet meer zal krijgen om een tijdje naar het buitenland te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 13:14
barbara.inc
barbara.inc is offline
Mijn vriend is nu voor 4 en een halve maand naar Irak gestuurd, en het valt mij echt gigantisch tegen. Ik had echt verwacht dat de tijd wel wat sneller zou gaan, en ook dat ik hem niet zo heel erg zou missen. Maar ik wacht op hem, en over 2 maanden is hij nu alweer terug, als je een stabiele relatie hebt, zou ik de kans wel grijpen. Het is niet makkelijk, maar zo'n kans krijg je vast niet snel meer.
Reageren

Regels voor berichten