Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 11:02
Verwijderd
Weet iemand hoe groot is de kans dat je besmed wordt met hepatitis B?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 11:06
Briseïs
Briseïs is offline
Dat is natuurlijk niet te geven. Je hebt niet 20% kans om hepatitis B te krijgen. En verder is de kans natuurlijk veel groter als je onveilige seks hebt met iemand. Of als je seks hebt met iemand die het heeft. Alletwee is nog erger.
Oud 11-09-2004, 11:08
Verwijderd
Maar zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel het meer van hoe besmettelijk is hepatitis B.
Daarnaast, volgens mij, is het niet alleen maar via seks over te dragen hoor,
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 11:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 12:08 :
Maar zo bedoel ik het ook niet, ik bedoel het meer van hoe besmettelijk is hepatitis B.
Daarnaast, volgens mij, is het niet alleen maar via seks over te dragen hoor,
Het was ook alleen een voorbeeld. Maar verder snap ik dan niet helemaal wat je bedoeld.
Oud 11-09-2004, 12:11
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ben net begonnen met geneeskunde, en wij moeten ons verplicht laten inenten tegen hepatitis B (en ook tegen het Rubella virus). Anders kan je geweigerd worden door een ziekenhuis als je daar stage moet lopen.

Hmjah maar dat is geloof ik omdat je ook met naalden werkt van mensen die hepatites hebben. Maar anders is het niet zo heel erg gevaarlijk, anders zullen ze wel iedereen laten vaccineren .
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 13:24
YPrue
YPrue is offline
Kijk eens op de volgende site:

http://www.medicinfo.nl/%7Bb7405615-...72a5f5%7D.xml/

Ik hoop dat je er wat aan hebt?
Oud 11-09-2004, 13:27
Verwijderd
In mijn vorige stage, was er een cliënt met ...b en die mocht je alleen wassen met handschoenen, omdat de kans zeer groot is dat, als je een open wondje hebt, je het ook krijgt. Maar kan ook via speeksel(tandenpoetsen, zoenen enz.) Dus het blijft oppassen geblazen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 11-09-2004 @ 13:11 :
Ik ben net begonnen met geneeskunde, en wij moeten ons verplicht laten inenten tegen hepatitis B (en ook tegen het Rubella virus). Anders kan je geweigerd worden door een ziekenhuis als je daar stage moet lopen.

Hmjah maar dat is geloof ik omdat je ook met naalden werkt van mensen die hepatites hebben. Maar anders is het niet zo heel erg gevaarlijk, anders zullen ze wel iedereen laten vaccineren .
Ja, ik heb me dus ook (3 keer) laten inenten (doe hbo-v), maar nou blijk ik 0 IE/ml anti-stoffen aangemaakt te hebben. Dus ik dat bureau op bellen, zegt die man ja dan kan het zijn dat je drager bent (nou ja hij zei het wel subtiel, en na wat andere dingen).

Maar ja volgens mij is de kans dat ik drager ben echt HEEL erg klein. Of het moet dus echt erg besmettelijk zijn.

Thnx voor de reacties verder.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 14:49
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 14:46 :
Ja, ik heb me dus ook (3 keer) laten inenten (doe hbo-v), maar nou blijk ik 0 IE/ml anti-stoffen aangemaakt te hebben. Dus ik dat bureau op bellen, zegt die man ja dan kan het zijn dat je drager bent (nou ja hij zei het wel subtiel, en na wat andere dingen).

Maar ja volgens mij is de kans dat ik drager ben echt HEEL erg klein. Of het moet dus echt erg besmettelijk zijn.

Thnx voor de reacties verder.
Kun je dan niet gewoon even naar de dokter gaan om dat te laten uitzoeken?
Oud 11-09-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 11-09-2004 @ 15:49 :
Kun je dan niet gewoon even naar de dokter gaan om dat te laten uitzoeken?
Jawel hoor, dat doe ik ook, maandag om 8.15. Maar iemand heeft me wijs gemaakt dat wanneer ik drager ben, ik dan moet stoppen met de hbo-v... Dat zou ik echt super erg vinden. maar goed, al deze dagen ben ik echt al ZO aan het stressen hierover terwijl de kans dat ik drager ben volgens mij 0 is...

Maar idd, het beste wat ik kan doen is dus naar de dokter gaan (wat ik ook doe) want de dokter weet alles
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:37
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 17:34 :
Jawel hoor, dat doe ik ook, maandag om 8.15. Maar iemand heeft me wijs gemaakt dat wanneer ik drager ben, ik dan moet stoppen met de hbo-v... Dat zou ik echt super erg vinden. maar goed, al deze dagen ben ik echt al ZO aan het stressen hierover terwijl de kans dat ik drager ben volgens mij 0 is...
Dat kan ik me niet voorstellen. Zelfs als je seropositief bent mag je nog als arts blijven, dus dan mag dat ook wel.

Maargoed, hopen maar dat het goed afloopt maandag, het is wel erg vervelend voor je!
Oud 11-09-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 11-09-2004 @ 17:37 :
Dat kan ik me niet voorstellen. Zelfs als je seropositief bent mag je nog als arts blijven, dus dan mag dat ook wel.

Maargoed, hopen maar dat het goed afloopt maandag, het is wel erg vervelend voor je!
Seropositief is wel wat anders dan hepatitis b... hepatitis kan je ook krijgen van bijvoorbeeld een scheeraparaat van iemand anders, dus het zal dan wel besmettelijker zijn dan hiv, of iig anders. Dit virus kan in de buitenlucht overleven, hiv is volgens mij snel kapot.
Daarnaast, mss is er nog wel een verschil tussen een arts en een verpleegkundige...
Maar ja joh, weet je iedereen weet er nu wel iets over, en zegt dat, maar eigenlijk weet niemand iets.

En het is gewoon makkelijker als die intentingen goed gelukt waren

Thnx voor je reactie iig.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 17:26
Love my boy!
Love my boy! is offline
Uhm, volgensmij wordt de drager toch wel zelf ook ziek??
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 00:04
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 12:02 :
Mwa die kans is niet zo groot. Het is namelijk besmeT
Oud 12-09-2004, 10:45
rare kwast
rare kwast is offline
de kans dat je hepatitis b kijgt is iig veel groter dan de kans op hiv..
ik doe mbo v en heb me in het eerste jaar ook moeten laten in enten...zelfde reden (anders geen stage)
de grootste kans om het te krijgen is door sexueel contact en bloed-bloed contact
Oud 12-09-2004, 10:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet iemand of als je biomedische wetenschappen gaat studeren (wat ik dus ga doen) of je dan ook moet worden ingeent tegen Hepatitis B want ik heb het niet zo op naalden enzo
Oud 12-09-2004, 11:13
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik zit nu in het eerste jaar van HLO, er is mij ook aangeraden om me te laten inenten. Anders heb ik ook de kans om geweigerd te worden met stages enz. Maar het is bij ons zeker niet verplicht, eigen keuze/verantwoordelijkheid dus. Maar ik weet niet hoe groot de kans op besmetting is.
Oud 13-09-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-09-2004 @ 11:50 :
Weet iemand of als je biomedische wetenschappen gaat studeren (wat ik dus ga doen) of je dan ook moet worden ingeent tegen Hepatitis B want ik heb het niet zo op naalden enzo
Volgens mij al sje bmw gaat doen, dan 'moet' je je daar ook tegen laten inenten...

Maar kom niet bang zijn voor naalden, je bent toch een grote meid
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 09:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik neem aan van wel. Kom op, 't is maar een naaldje.. gewoon niet kijken en binnen een minuut mag je weer weg.
Oud 13-09-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 13-09-2004 @ 10:38 :
Ik neem aan van wel. Kom op, 't is maar een naaldje.. gewoon niet kijken en binnen een minuut mag je weer weg.
Het enige nadeel is dat je 3 keer een prik moet krijgen.
Maar niet zeuren!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 09:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-09-2004 @ 10:40 :
Het enige nadeel is dat je 3 keer een prik moet krijgen.
Maar niet zeuren!
Nou ja.. 3 minuten dan
Oud 13-09-2004, 10:00
Raven
Raven is offline
Citaat:
bij alles waarbij je met bloed in aanraking komt.
hmm zat toch ook zo'n heeeeele lange naald op ?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 10:48
Sven
Sven is offline
Citaat:
Aan de uva in ieder geval niet...

Ik moet voor geneeskunde ook ingeent worden.. het enige waar ik tegenop zie zijn de lange rijen omdat 2 mensen 350 studenten gaan vaccineren
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sven schreef op 14-09-2004 @ 11:48 :
Ik moet voor geneeskunde ook ingeent worden.. het enige waar ik tegenop zie zijn de lange rijen omdat 2 mensen 350 studenten gaan vaccineren
Bij ons moet je per studiegroep komen, dus dat valt wel mee (Studeer in Rotterdam). Het lijkt me niet dat ze iedereen echt op hetzelfde moment laten komen. Bij ons moesten ze trouwens ook nog wat andere dingen weten (of je de waterpokken gehad hebt enzo), dus dan is dat al helemaal niet practisch. Ze zullen wel een soort rooster maken.

Ik heb gisteren de eerste prik gehad en hij viel me enorm mee. Van de prik zelf voelde ik niet heel veel. Een paar uur een wat stijve arm gehad, maar dat is nu ook weg.
Oud 14-09-2004, 18:10
Verwijderd
Ik heb ook mijn inentingen gehad, minimaal 10 jaar hepatitis vrij (10 jaar geleden zijn ze er pas mee begonnen)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:24
rare kwast
rare kwast is offline
tegen ons zeiden ze minimaal 15 jaar beschermd
Oud 14-09-2004, 21:18
pruiter
pruiter is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 12:02 :
Even uit het voorlichtingsfoldertje van mijn werk een quote:

Gemiddeld risico op seroconversie na accident
1 op 3

Overigens is 0,3 - 0,5 % van de Nederlandse bevolking drager van het virus
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten