Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 19:41
Verwijderd
Omdat ik HBO-V doe, ben ik inge-ent tegen hepatitis B (3 keer, zoals normaal). Na de laatste inenting is er bloed afgenomen, om te kijken of ik wel genoeg antistoffen gemaakt heb. Nou is dit dus niet het geval, want ik heb 0 antistoffen aangemaakt... Nou kan ik nog een her-inenting krijgen (booster). Heel handig dat ik mijn inentingsboekje (met telnr van het ''inentingsbedrijf'') op mijn kamer heb laten liggen en ik nu de hele vak bij mijn moeder ben.
Die booster, na hoeveel maanden moet die dan ongeveer?

Weet iemand hoe het precies zit met het feit dat er geen antistoffen gemaakt zijn?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 19:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 03-07-2004 @ 20:41 :
Weet iemand hoe het precies zit met het feit dat er geen antistoffen gemaakt zijn?
Ik denk dat je lichaam dan niet goed op die inenting heeft gereageerd. Ik denk dat daar verzwakte ziekteverwekkers inzitten zodat je lichaam antistoffen aan gaat maken als die ziekteverwekkers in je lichaam terecht komen. Als je nu dus geen antistoffen hebt aangemaakt dan heeft die inenting geen zin gehad want als je nu met hepatitis B in aanmerking komt heb je dus nog geen antistoffen daartegen.
Oud 03-07-2004, 20:55
Roos
Roos is offline
Hmmm balen! Hopelijk werkt die booster wel!

Een vriendin van mij had ook niet voldoende antistoffen (je moet meer dan 100 hebben, en zij had 99 ).
In het ziekenhuis waar ze werkte als bijbaantje, vonden ze de 99 wel voldoende (ze was voedselassistente, dus dat is ook niet zo gevaarlijk), maar nu studeert ze geneeskunde (academisch ziekenhuis), en heeft ze dus nog een prik gekregen.

Ze heeft die extra prik ongeveer een maand na de antistoffenbepaling gekregen. Maar ik weet niet of dat altijd zo is!
Oud 04-07-2004, 11:31
Thee Muts
Thee Muts is offline
Volgens mij moet je na ongeveer een maand aan die booster-vaccinatie beginnen, maar dat weet ik niet heel zeker. Waar heb je die vorige vaccinaties laten zetten? Als je het heel toevallig in eindhoven hebt gedaan, heb ik wel een nummer voor je, want ik heb het zelf ook in eindhoven gedaan. Maar dat zou wel heel toevallig zijn natuurlijk...
Oud 04-07-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 04-07-2004 @ 12:31 :
Volgens mij moet je na ongeveer een maand aan die booster-vaccinatie beginnen, maar dat weet ik niet heel zeker. Waar heb je die vorige vaccinaties laten zetten? Als je het heel toevallig in eindhoven hebt gedaan, heb ik wel een nummer voor je, want ik heb het zelf ook in eindhoven gedaan. Maar dat zou wel heel toevallig zijn natuurlijk...
Dank je, maar nee niet in Eindhoven... Het was bij ons via school geregeld (in Nijmegen), maar dat ''bureau'' die die vaccinaties gaf, kwam uit Wageningen...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 16:50
dinkie
dinkie is offline
Volgens mij maakt het niet veel uit wanneer de booster volgt. In ieder geval moet enkele maanden erna wel kunnen, kzit iig te denken aan 6 maanden. tussen vaccinatie 1 en 2 zit een maand, tussen 2 en 3 zitten 6 maanden.

Overigens is het wel apart dat je geen antistoffen hebt gemaakt. Dit komt relatief vaak voor, zonder aanwijsbare oorzaak, en die personen kun je boosteren zoveel je wilt: maar dat heeft dan toch geen effect. Overigens kun je na je vakantie het best contact opnemen met de ARBO-verpleegkudige, die weet precies wat te doen.

Succes!

Regels voor berichten