Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor jullie spoedige reacties.
Kunnen j ullie me nog bij twee andere verklaringen helpen? Calciumchloride is in ethanol opgelost: kleurloos IN water opgelost ook: kleurloos. Verklaar waarom geen kleurverschillen zijn opgetreden. Kobalt(II)chloride is in ethanol opgelost: donker blauwe oplossing In water: lichtrose oplossing. Verklaar de kleurverschillen. In de reageerbuis met de kobaltchloride in ethanol (donkerblauwe opl) voeg je water toe; ik kreeg een lichtpaarse opl. Nu weer verklaren waarom. Pls help me. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Calciumchloride is in ethanol opgelost: kleurloos
IN water opgelost ook: kleurloos. Verklaar waarom geen kleurverschillen zijn opgetreden. Wellicht omdat de Calciumchlooride zich niet aan het ethanol en water liet binden. En zo dus een stof bleef. Kobalt(II)chloride is in ethanol opgelost: donker blauwe oplossing In water: lichtrose oplossing. Verklaar de kleurverschillen. Kobalt hecht zich beter aan ethanol dan aan water. Hierdoor komt het dat het bij ethanol donkerder is, volgens mij is het overgens donkerpaars en geen donkerblauw In de reageerbuis met de kobaltchloride in ethanol (donkerblauwe opl) voeg je water toe; ik kreeg een lichtpaarse opl. Nu weer verklaren waarom. Pls help me. Omdat water de oplossing heeft verdunt, lijkt mij. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|