Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2004, 20:07
Salvador
Salvador is offline
ik heb voor mijn geliefde iPod utieraard minimaal win2000 nodig. moet ik om dat op mijn computer te zetten nu eerst al m'n bestandjes (± 4GB aan liedjes en shit) van me pc afhalen
of is het gewoon een kwestie van cd'tje erin en installeren die handel?
Oud 11-10-2004, 20:13
freyk
freyk is offline
Het is niet nodig om speciaal over te schakelen, want er bestaat ook een ipod usb driver voor windows 98.
Oud 11-10-2004, 20:23
Verwijderd
En als je zou upgraden kun je beter upgraden naar WinXP.
Deze vereist minder van je computer (wel theme's ed uitschakelen).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:21
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 11-10-2004 @ 21:23 :
En als je zou upgraden kun je beter upgraden naar WinXP.
Deze vereist minder van je computer (wel theme's ed uitschakelen).
Schaam je... het is juist andersom. XP heeft hogere systeemeisen dan 2000.

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
idd, ik zou echt wel voor 2k gaan voor xp, xp vereist veel meer dan 2000 qua kloksnelheid en ram, maar daarnaast ook meer hd ruimte
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 11-10-2004 @ 22:51 :
idd, ik zou echt wel voor 2k gaan voor xp, xp vereist veel meer dan 2000 qua kloksnelheid en ram, maar daarnaast ook meer hd ruimte
hd ruimte weet ik niet.
De reden van het gebruik zijn de thema's.

Maar op een P2 233 krijg ik WinXP stukken beter draaiend dan Win2k
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:38
M@rco
M@rco is offline
Draaiend? Kruipend, lijkt me eerder
233MHz Is het absolute minimum dat je nodig hebt om XP te draaien (vs. 133MHz voor Windows 2000). Lijkt me niet dat je er veel plezier aan beleeft om met die bak te werken

Ja, goed, op een gegeven moment zal het wel enigzins draaien (afhankelijk van de hoeveelheid intern geheugen), als je werkelijk alles uitzet wat er maar uit te zetten valt, maar dan kun je dus net zo goed 2000 installeren
Oud 11-10-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 11-10-2004 @ 23:38 :
Draaiend? Kruipend, lijkt me eerder
233MHz Is het absolute minimum dat je nodig hebt om XP te draaien (vs. 133MHz voor Windows 2000). Lijkt me niet dat je er veel plezier aan beleeft om met die bak te werken

Ja, goed, op een gegeven moment zal het wel enigzins draaien (afhankelijk van de hoeveelheid intern geheugen), als je werkelijk alles uitzet wat er maar uit te zetten valt, maar dan kun je dus net zo goed 2000 installeren
Het ding heeft wel 384MB Ram en start traag op..
Maar is wel sneller dan win2k.

Als het eenmaal draait dan draait het zonder problemen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 23:29
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Raar maar waar, maar 'k heb hier ooknog ergens een oude pc (Athlon 750 Mhz, 128sdr) staan waarop XP pro stukken sneller en beter draait dan win 2k hoor. Of het opstarten van die pc hoor je mij niet praten, maar geef mij toch maar XP erop ipv van win2k.

Just so you know
Oud 12-10-2004, 14:58
Salvador
Salvador is offline
Citaat:
freyk schreef op 11-10-2004 @ 21:13 :
Het is niet nodig om speciaal over te schakelen, want er bestaat ook een ipod usb driver voor windows 98.
nasty!
oke dat heb ik gedaan en nu staat er idd een extra schijf bij "deze computer". als ik em aanklik dan zegtie, deze schijf is nog niet geformatteerd... moet ik dat laten doen of niet??
Oud 12-10-2004, 15:08
Verwijderd
Die nieuwe schijf is je ipod. Die moet je eerst formatteren voordat je hem kan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:23
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Offtopic: Ik heb een hele tijd win2k gedraaid op een cyrix 300.

In principe hoef je geen backup te maken van je bestanden als je van 98 upgraden naar 2k. Alles blijft gewoon staan, en als alles goed gaat zijn ook je programma's nogsteeds geinstalleerd. Dit moet je wel aangeven tijdens de installatie van 2k. Echter kan het nooit kwaad om voor de zekerheid een backup van je bestanden te maken. Het kan ook nooit kwaad win2k schoon te installeren (dus eerst je HD formatteren en dan win2k erop). Mijn ervaring was dat het dan wat sneller draaide dan na een update.
Oud 12-10-2004, 16:43
Verwijderd
Volgens mij kun je niet van Win98 naar 2k upgradenn.
Je moet opnieuw installeren.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:53
M@rco
M@rco is offline
Toch wel. Je kan alleen niet upgraden vanaf Windows ME (best wel goed van ze, dat OS moet gewoon met de grond gelijk gemaakt worden, niks upgraden )
Oud 12-10-2004, 18:10
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-10-2004 @ 17:53 :
Toch wel. Je kan alleen niet upgraden vanaf Windows ME (best wel goed van ze, dat OS moet gewoon met de grond gelijk gemaakt worden, niks upgraden )
Dat komt omdat ME nieuwer is dan 2k. Dan ist het dus geen upgraden, maar downgraden.... en dat kan bij MS niet.
Oud 12-10-2004, 19:37
M@rco
M@rco is offline
Ligt eraan hoe je het bekijkt, van ME naar 2000 gaan is wel degelijk een upgrade.

Maar ME kwam idd uit na 2000, dus wat dat betreft heb je gelijk
Oud 12-10-2004, 20:21
freyk
freyk is offline
Citaat:
Salvador schreef op 12-10-2004 @ 15:58 :
nasty!
oke dat heb ik gedaan en nu staat er idd een extra schijf bij "deze computer". als ik em aanklik dan zegtie, deze schijf is nog niet geformatteerd... moet ik dat laten doen of niet??
We lezen op de site:
Citaat:
If your iPod was never used before you can get "Drive not formatted" message. Don't try formatting iPod with Windows tools! To format iPod correctly you have to use Apple iPod Updater software. This software works only under Windows 2000 or Windows XP.
So you'll have to find some Windows 2000/XP machine, install software from CD you got with your iPod (or download it from here) and Update (or Restore) your iPod.
After that you can uninstall software and enjoy iPod under Windows 98.
Reageren

Regels voor berichten