Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 11:18
flamez
flamez is offline
ik heb een amd athlon xp 1900+ met draaiende een windows xp professional sp2.

Vannacht werd ik in 1x wakker toen mijn pc opnieuw aan het opstarten was, hij had een windows update binnengehaald en geinstalleerd.. Toen heb ik de pc uitgezet, toen ik echter vanmorgen verder wilde gaan met mijn project, ging ik inloggen op mijn account, en na het inloggen word het beeld zwart & start hij opnieuw op, oftewel een totale systemcrach.

Heb ik in veilige modus gekeken naar herstel punten, maar die waren er alleen van de dag ervoor (12-10). Echter heb ik gister de hele dag aan mijn project zitten werken en dat wil ik eigenlijk niet kwijt. Als ik trouwens onder mijn account inlog in de veilige modus, krijg ik hetzelfde probleem.. log in echter in als administrator dan kan ik wel gewoon alles doen. Behalve bij mijn project, aangezien die in de persoonlijke map "mijn documenten" staat... Als ik het herstelpunt van 12-10 laat uitvoeren, ben ik dan mijn project kwijt? Zoja, hoe kom ik toch in de beveiligde map mijn documenten? Ik heb al een bootdisk geprobeerd met een programma dat ntfs-schijven kan zien, maar dan kom ik eigenlijk ook niet in die map. Dat vond ik zelf ook al raar, aangezien windows nog niet opgestart was en dus ook nog geen restricties heeft opgelegt.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Oud 14-10-2004, 11:26
gulioz
gulioz is offline
ik heb ook het probleem dat mijn pc TELKENS(100 x per dag) opnieuw opstart, gewoon zomaar
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:30
flamez
flamez is offline
Citaat:
gulioz schreef op 14-10-2004 @ 12:26 :
ik heb ook het probleem dat mijn pc TELKENS(100 x per dag) opnieuw opstart, gewoon zomaar
en jij kan daar mee leven?, en als je mijn verhaal had gelezen had je geweten dat mijn pc niet 100x per dag opnieuw opstart. Toch bedankt voor je medeling
Oud 14-10-2004, 11:40
gulioz
gulioz is offline
Citaat:
flamez schreef op 14-10-2004 @ 12:30 :
en jij kan daar mee leven?, en als je mijn verhaal had gelezen had je geweten dat mijn pc niet 100x per dag opnieuw opstart. Toch bedankt voor je medeling
hehe nee daar kan ik niet mee leven, heb net een post geplaatst http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=982237
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:34
flamez
flamez is offline
oke update: heb nieuwe user aangemaakt, en dan kan ik opeens wel weer in loggen . Maar dan kan ik nog steeds niet bij mijn project in de persoonlijek map "mijn documenten"
Oud 14-10-2004, 12:56
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Als ik het goed heb, encodeerd windows XP alles wat in de persoonlijke mappen staat. Dit is dus ook niet op te vragen als windows nog niet is opgestart.

Volgens mij is er ook geen mogelijkheid om bij de Mijn Docs van een andere user te komen dan de huidige user. Helaas.

Het lijkt mij dat windows niet zo stom is om documenten ook mee te nemen in het systeem hersteld, maar alleen programma's en registeraanpassingen enzo. Pin me er niet op vast, ik heb nog nooit systeem herstel gebruikt.
Oud 14-10-2004, 13:27
flamez
flamez is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 14-10-2004 @ 13:56 :
Als ik het goed heb, encodeerd windows XP alles wat in de persoonlijke mappen staat. Dit is dus ook niet op te vragen als windows nog niet is opgestart.

Volgens mij is er ook geen mogelijkheid om bij de Mijn Docs van een andere user te komen dan de huidige user. Helaas.

Het lijkt mij dat windows niet zo stom is om documenten ook mee te nemen in het systeem hersteld, maar alleen programma's en registeraanpassingen enzo. Pin me er niet op vast, ik heb nog nooit systeem herstel gebruikt.
jippie!, data terug...

gewoon nieuwe gebruiker aanmaken met beheerders-rechten andere account verwijderen, zeggen dat je de bestanden wilt behouden, en alles word netjes op je bureaublad in een map gekopieëerd
Oud 14-10-2004, 13:50
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
flamez schreef op 14-10-2004 @ 14:27 :
jippie!, data terug...

gewoon nieuwe gebruiker aanmaken met beheerders-rechten andere account verwijderen, zeggen dat je de bestanden wilt behouden, en alles word netjes op je bureaublad in een map gekopieëerd
Okay das nieuw voor mij
Weet ik dat ook weer, zo leer je is wat op zo'n dag dat je niet naar school hoeft doordat het OV niet rijd
Oud 14-10-2004, 14:28
flamez
flamez is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 14-10-2004 @ 14:50 :
Okay das nieuw voor mij
Weet ik dat ook weer, zo leer je is wat op zo'n dag dat je niet naar school hoeft doordat het OV niet rijd
waarom denk ik dat ik thuis ben?
Oud 14-10-2004, 14:40
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
flamez schreef op 14-10-2004 @ 15:28 :
waarom denk ik dat ik thuis ben?
Haha en ik had nog wel toetsweek... moeilijkste toets is uitgesteld tot ná de herfst vakantie
Oud 14-10-2004, 16:58
Koning
Koning is offline
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeem > Het tabblad "geavanceerd" aanklikken > dan klik je bij opstart en herstart instellingen op "instellingen"

Dan vink je bij het deelkopje "Systeemfouten" de optie "De computer automatisch opnieuw opstarten" af.

waarschijnlijk krijg je dan wel een bluescreen te zien als het weer gebeurt, daar kun je soms uit opmaken wat er is,
Reageren

Regels voor berichten