Advertentie | |
|
![]() |
|
je moet ook niet opengl draaien maar direct3d, en ja je moet de nieuwste detonators installeren by nvidia,
nvidia en directx9,0 ff hale microsoft (directx)
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hij kan natuurlijk altijd blijven vastlopen bij het opstarten van OpenGL. GL is niet een soort super-API die gegarandeerd stabiele werking levert, er zijn veel spellen waar de GL-support meer voor de vorm is ingebouwd dan om een werkelijk alternatief voor D3D te leveren.
Het kan aan zoveel dingen liggen. Als je de nieuwste DX en Detonators hebt geinstalleerd kom je al snel op een vrij vaag terrein. Probeer eens andere GL-applicaties te draaien. Lopen die ook vast? Loopt het spel ook vast als je het in D3D draait? Zoja, dan is de kans groot dat het aan het spel ligt en niet aan het feit dat hij in GL draait. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daar kun je beter altijd OpenGL gebruiken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om het anders te formuleren: op een normaal, stabiel systeem moet je beide protocollen goed kunnen draaien. Het lijkt me eerder dat je de fout in je eigen hardware moet zoeken voor je gaat blaten dat een bepaalde API slecht is, iets waarvoor tot nu toe nog niet één argument is aangevoerd (waarschijnlijk omdat de blaters in casu niet eens de verschillen in programmeer- en rendertechniek tussen OGL-D3D kunnen opnoemen ![]() |
![]() |
|
![]() |
K nog ff uitlegge
Ik start enemy territory op werkt perfect maar alsik op server probeer te raken crasht mijn comp 10% van de keren... eerst reboot maar dan in config scherm automatische reboot afgezet en krijg ik een mooi blauw schermke dat ik liever niet zie en is mijn enige uitweg... reboote... best vervelend daar mijn comp als server staat voor netwerk... |
![]() |
|
![]() |
ik draai direct x9.0 en de nieuwste nvidia detonators...
maar als ik jullie zo begrijp is het beter dat ik op direct 3D ga spelen? wat me toch heel vreemd lijkt omdat vroeger iedereen me aanrade op openGL te spelen wegens snelheidwinst, stabiliteit... ![]() Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 09:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ikke: wat voor foutmelding krijgt u? (l)user: dat ik niet in kan loggen. ikke: die foutmelding bestaat niet meneer. ik moet de exacte engelse tekst hebben (l)user: ja weet ik veel. dat ik er niet inkan dus. en zo nog 10 minuten door principiel afkappen en niet helpen is ons beleid....... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maarem, even on-topic. Draai OpenGL eens in 640x480, want daar is de opengl api voor ontwikkeld namelijk, opengl staat er bekend om dat het in hoge resoluties nogal eens wilt crashen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat het in HL1 problemen geeft is een probleem met de HL engine, niet met OpenGL. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ik kan redelijk overweg met de API van DirectX 2.0 en 3.0 omdat ik daar ooit eens voor een project wat mee moest doen.
Ik kan je zeggen dat 2.0 extreem veel bugs bevatte. Natuurlijk zijn drivers ook belangrijk, maar tis maar de helft. OpenGL was een goed initiatief.. Ooit. maar tis dood. DirectX is sneller, wordt breder ondersteund en is eerder met nieuwe functies. Jammer maar helaas. Het recht van de sterkste geldt in dit geval. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|