Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 11:19
B@mB0
B@mB0 is offline
Ok zit dus zo ik heb overlaatst en nieuwe comp gekocht (intel pentium 4 2,4ghz 512mbram gforce FX 5600 256mbit) als ik counter-strike / Enemy Territory wil spelen op openGL reboot mijn comp soms zonder reden dit heb ik niet altijd voor maar is wel vervelend... I know... gforce fx...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 11:24
Verwijderd
Je weet zeker dat 't met OpenGL te maken heeft? Ik neem aan dat je Windows XP draait. Standaard heeft Windows XP de mogelijkheid tot een reboot bij een crash aan staan, m.a.w., in plaats van een BSOD een reboot. Dit kun je uitzetten door naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> Systeemfouten. Daar kun je aan- of afvinken of het systeem bij een crash automatisch moet herstarten.

Ik stel voor dat je deze uitzet, en een BSOD met foutmelding afwacht opdat je dan pas ècht lekker kunt gaan troubleshooten.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:24
Koning
Koning is offline
je moet ook niet opengl draaien maar direct3d, en ja je moet de nieuwste detonators installeren by nvidia,

nvidia

en directx9,0 ff hale

microsoft (directx)
Oud 27-09-2003, 11:25
B@mB0
B@mB0 is offline
nieuwste detonators allang gedownd en direct 3D sucks...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:26
B@mB0
B@mB0 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 27-09-2003 @ 12:24:
Je weet zeker dat 't met OpenGL te maken heeft? Ik neem aan dat je Windows XP draait. Standaard heeft Windows XP de mogelijkheid tot een reboot bij een crash aan staan, m.a.w., in plaats van een BSOD een reboot. Dit kun je uitzetten door naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> Systeemfouten. Daar kun je aan- of afvinken of het systeem bij een crash automatisch moet herstarten.

Ik stel voor dat je deze uitzet, en een BSOD met foutmelding afwacht opdat je dan pas ècht lekker kunt gaan troubleshooten.
yep ik draai win XP... en ty dude
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:28
B@mB0
B@mB0 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 27-09-2003 @ 12:24:

bah zo ben ik idd van die opstart af is al 1 iets maar dat betekend dat computertje nog altijd kan vastlope bij het opstarte van openGL? enig id wat ik hieraan kan dooeN? ik heb direct X 9 en laatste detonators van nvidia
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 11:39
Verwijderd
Hij kan natuurlijk altijd blijven vastlopen bij het opstarten van OpenGL. GL is niet een soort super-API die gegarandeerd stabiele werking levert, er zijn veel spellen waar de GL-support meer voor de vorm is ingebouwd dan om een werkelijk alternatief voor D3D te leveren.

Het kan aan zoveel dingen liggen. Als je de nieuwste DX en Detonators hebt geinstalleerd kom je al snel op een vrij vaag terrein. Probeer eens andere GL-applicaties te draaien. Lopen die ook vast? Loopt het spel ook vast als je het in D3D draait? Zoja, dan is de kans groot dat het aan het spel ligt en niet aan het feit dat hij in GL draait.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
B@mB0 schreef op 27-09-2003 @ 12:28:
bah zo ben ik idd van die opstart af is al 1 iets maar dat betekend dat computertje nog altijd kan vastlope bij het opstarte van openGL? enig id wat ik hieraan kan dooeN? ik heb direct X 9 en laatste detonators van nvidia
Wat voor foutmelding krijg je?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 13:28
Koning
Koning is offline
welke kaart had je voordat je deze kreeg? het kan zijn dat de spellen nog ingesteld op de oude instellingen...
Oud 27-09-2003, 14:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
B@mB0 schreef op 27-09-2003 @ 12:25:
nieuwste detonators allang gedownd en direct 3D sucks...
Ja, en Micro$oft en Win-doos ook!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:19
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Sync schreef op 27-09-2003 @ 12:24:
je moet ook niet opengl draaien maar direct3d, en ja je moet de nieuwste detonators installeren by nvidia,

nvidia

en directx9,0 ff hale

microsoft (directx)
We hebben het hier wel over CS he.
Daar kun je beter altijd OpenGL gebruiken.
Oud 27-09-2003, 15:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Preaper schreef op 27-09-2003 @ 16:19:
En waarom?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:27
Verwijderd
dit keer is het serieus bedoeld; heb je al eens op google gezocht? iets met "camperstrike opengl crash 5600"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 27-09-2003 @ 16:19:
Onzin natuurlijk. Het is gewoon gebaseerd op een verbouwde versie van de Q2-engine met D3D-support. NVidia is altijd sterk geweest in OpenGL, maar dat wil niet zeggen dat je voor CS altijd beter OGL kunt gebruiken.

Om het anders te formuleren: op een normaal, stabiel systeem moet je beide protocollen goed kunnen draaien. Het lijkt me eerder dat je de fout in je eigen hardware moet zoeken voor je gaat blaten dat een bepaalde API slecht is, iets waarvoor tot nu toe nog niet één argument is aangevoerd (waarschijnlijk omdat de blaters in casu niet eens de verschillen in programmeer- en rendertechniek tussen OGL-D3D kunnen opnoemen )
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 18:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
@topicstarter, wat is je CPU temperatuur? Draai eens heel lang een ander spel, is dat wel stabiel enzo?
Oud 28-09-2003, 09:33
B@mB0
B@mB0 is offline
K nog ff uitlegge

Ik start enemy territory op
werkt perfect maar alsik op server probeer te raken crasht mijn comp 10% van de keren... eerst reboot maar dan in config scherm automatische reboot afgezet en krijg ik een mooi blauw schermke dat ik liever niet zie en is mijn enige uitweg... reboote... best vervelend daar mijn comp als server staat voor netwerk...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 09:33
B@mB0
B@mB0 is offline
ik draai direct x9.0 en de nieuwste nvidia detonators...

maar als ik jullie zo begrijp is het beter dat ik op direct 3D ga spelen? wat me toch heel vreemd lijkt omdat vroeger iedereen me aanrade op openGL te spelen wegens snelheidwinst, stabiliteit...

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 09:36.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 09:34
B@mB0
B@mB0 is offline
Citaat:
Sync schreef op 27-09-2003 @ 14:28:
welke kaart had je voordat je deze kreeg? het kan zijn dat de spellen nog ingesteld op de oude instellingen...
TNT2 maar doet er niet toe heb volledig nieuwe comp... (behalve scherm)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 09:37
B@mB0
B@mB0 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-09-2003 @ 19:15:
@topicstarter, wat is je CPU temperatuur? Draai eens heel lang een ander spel, is dat wel stabiel enzo?
dunno wat m'n CPU temp is ik speel vide city (neem aan op d3D aangezien ik geen video mode gekozen heb) en dees draait perfect...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
B@mB0 schreef op 28-09-2003 @ 10:33:
maar als ik jullie zo begrijp is het beter dat ik op direct 3D ga spelen? wat me toch heel vreemd lijkt omdat vroeger iedereen me aanrade op openGL te spelen wegens snelheidwinst, stabiliteit...
Tja, mensen blaten vanalles, het is in ieder geval grote onzin.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
B@mB0 schreef op 28-09-2003 @ 10:33:
K nog ff uitlegge

Ik start enemy territory op
werkt perfect maar alsik op server probeer te raken crasht mijn comp 10% van de keren... eerst reboot maar dan in config scherm automatische reboot afgezet en krijg ik een mooi blauw schermke dat ik liever niet zie en is mijn enige uitweg... reboote... best vervelend daar mijn comp als server staat voor netwerk...
Niet voldoende! For fuck's sake, ik vraag je nu voor de derde en laatste keer WAT VOOR FOUTMELDING dat blauwe scherm geeft!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-09-2003 @ 14:41:
Niet voldoende! For fuck's sake, ik vraag je nu voor de derde en laatste keer WAT VOOR FOUTMELDING dat blauwe scherm geeft!
Worst job in the world: helpdeskmedewerker
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:14
Koning
Koning is offline
Citaat:
B@mB0 schreef op 28-09-2003 @ 10:34:
TNT2 maar doet er niet toe heb volledig nieuwe comp... (behalve scherm)
oke, maar euh, ik denk dat het aan iets anders ligt, misschien moe tje toch maar formatteren, of windows update draaien ( zou kunnen helpen )
Oud 28-09-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 28-09-2003 @ 17:14:
Worst job in the world: helpdeskmedewerker
don't get me started:
ikke: wat voor foutmelding krijgt u?
(l)user: dat ik niet in kan loggen.
ikke: die foutmelding bestaat niet meneer. ik moet de exacte engelse tekst hebben
(l)user: ja weet ik veel. dat ik er niet inkan dus.

en zo nog 10 minuten door
principiel afkappen en niet helpen is ons beleid.......
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:29
Koning
Koning is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 19:48:
dwing ons daar dan niet toe en luister, als je niet geholpen wil worden..
Oud 28-09-2003, 21:21
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-09-2003 @ 14:41:
Jij bent geen goede frontoffice/1e lijns helpdesk medewerker

Maarem, even on-topic.
Draai OpenGL eens in 640x480, want daar is de opengl api voor ontwikkeld namelijk, opengl staat er bekend om dat het in hoge resoluties nogal eens wilt crashen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 28-09-2003 @ 22:21:
Jij bent geen goede frontoffice/1e lijns helpdesk medewerker
Integendeel, ik zou daar heel geschikt voor zijn, tenminste, als ik niet voorgelogen wordt door mijn directe omgeving. Kan dingen redelijk helder uitleggen over het algemeen. Daar komt bij; ik vraag 3x duidelijk naar iets specifieks.

Citaat:
Maarem, even on-topic.
Draai OpenGL eens in 640x480, want daar is de opengl api voor ontwikkeld namelijk, opengl staat er bekend om dat het in hoge resoluties nogal eens wilt crashen
Daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Heb je plausibele bronnen die in dat kader wat uitleg geven? Kan namelijk ook geen ruk vinden op usenet wat betreft resolutieafhankelijke stabiliteit m.b.t. OpenGL. Het lijkt me, eerlijk gezegd, ook behoorlijk sterk.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:32
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-09-2003 @ 22:27:
Integendeel, ik zou daar heel geschikt voor zijn, tenminste, als ik niet voorgelogen wordt door mijn directe omgeving. Kan dingen redelijk helder uitleggen over het algemeen. Daar komt bij; ik vraag 3x duidelijk naar iets specifieks.
Okay, true Maarja, backoffice is leuker

Citaat:

Daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Heb je plausibele bronnen die in dat kader wat uitleg geven? Kan namelijk ook geen ruk vinden op usenet wat betreft resolutieafhankelijke stabiliteit m.b.t. OpenGL. Het lijkt me, eerlijk gezegd, ook behoorlijk sterk.
als je alleen al bij de video instellingen in Counterstike kijkt staat er al bij dat 640x480 de beste en stabielste resolutie is voor OpenGL, in iedergevel in samenwerking met de HL engine
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dat is dus gruwelijk grote onzin. De OpenGL API is niet voor gamen ontwikkeld (i.t.t. D3D), maar voor professionele render applicaties, waarbij vaak op erg hoge resoluties gerenderd wordt. Voor de API maakt het absoluut geen fuck uit op welke resolutie gerenderd wordt, de resolutie is gewoon een variabele voor de renderfuncties.

Dat het in HL1 problemen geeft is een probleem met de HL engine, niet met OpenGL.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 19:48:

Onlangs nog een programmeur bij D-Reizen moeten helpen. Die ongelovelijke bunghole had nieteens de moeite genomen om de inleidende guides te lezen, laat staan de API documentatie. Goed, daar hang je dan 60 min mee aan de foon, en maar vriendelijk blijven terwijl je 'em eigenlijk gewoon die docs rectaal wil inbrengen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 28-09-2003 @ 20:29:
dwing ons daar dan niet toe en luister, als je niet geholpen wil worden..
err, haal je dat van mij aan als voorbeeld of denk je serieus dat ik dit topic gestart ben. OpenGL/ML suxed namelijk uitermate zo zwaar dat ik totaal Mesa, Glide en DirectX gebaseerd ben.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:42
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 23:18:
err, haal je dat van mij aan als voorbeeld of denk je serieus dat ik dit topic gestart ben. OpenGL/ML suxed namelijk uitermate zo zwaar dat ik totaal Mesa, Glide en DirectX gebaseerd ben.
Mesa is een niet-officiele OpenGL implementatie, en Glide is een OpenGL subset. Euh?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 22:55
Verwijderd
dat neemt echter niet weg dat beide systemen 10 keer zo stabiel zijn.......
Helemaal Glide. Ik zal mijn Voodoo5-5500 weer eens uit de kast halen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 23:55:
dat neemt echter niet weg dat beide systemen 10 keer zo stabiel zijn.......
Aangezien de daadwerkelijke implementatie compleet videokaart-specifiek is, is het compleet afhankelijk van de drivers van de fabrikant, en dus niet van de gebruikte API.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:07
Verwijderd
Nou ik kan redelijk overweg met de API van DirectX 2.0 en 3.0 omdat ik daar ooit eens voor een project wat mee moest doen.
Ik kan je zeggen dat 2.0 extreem veel bugs bevatte. Natuurlijk zijn drivers ook belangrijk, maar tis maar de helft. OpenGL was een goed initiatief.. Ooit. maar tis dood. DirectX is sneller, wordt breder ondersteund en is eerder met nieuwe functies. Jammer maar helaas. Het recht van de sterkste geldt in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2003 @ 00:07:
Nou ik kan redelijk overweg met de API van DirectX 2.0 en 3.0 omdat ik daar ooit eens voor een project wat mee moest doen.
Ik kan je zeggen dat 2.0 extreem veel bugs bevatte.
Joh 2.0 is antiek, kom maar eens terug als je tegen 9 aan hebt geprogrammeerd.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 12:59
Koning
Koning is offline
Citaat:
deadlock schreef op 28-09-2003 @ 23:18:
nee idd, dacht dat je iemand anders was, sry!
Oud 29-09-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 29-09-2003 @ 00:16:
Joh 2.0 is antiek, kom maar eens terug als je tegen 9 aan hebt geprogrammeerd.
mwoah, 9 is wel lastiger. maar 7 gaat wel lekker, heb trouwens al een helepoos niet meer gecode. moet misschien maar weer eens wat gaan doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten