Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2004, 13:49
artnael
artnael is offline
Dag dames en heren,

Gister had ik weer zoiets, IK MOET TEKENEN... en dat om half 2 ' s nachts

Ik ben nog steeds aan't proberen mijn tekeningen te verbeteren. Kunnen jullie op- en aanmerkingen geven om deze tekening? ..(weliswaar opbouwende kritiek)... Want ik weet nog steeds niet wat er elke keer fout gaat.... (want aan mijn tekeningen mankeren altijd wel iets)

TnQs..

*klik*
Oud 16-10-2004, 13:52
Verwijderd
Ik vind het wel goed. Je gebruikt wel te veel contrast vind ik. Ofwel is het wit, ofwel heel donker.
Van de anatomie van paarden weet ik niet veel, maar het ziet er wel goed uit.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:54
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Ik vind hem best vet. Ben zelf ook fanatiek paardenfan Nou ja.. ik vind het leuk om te rijden, soms om te tekenen.. Anyway ff on-topic. Hij is wel goed gelukt. Vooral het koppie en de anatomie vind ik stoer. Ik vind de manier waarop je het hebt "ingekleurd" minder. Het is wat krasserig, dat geldt ook voor de manen. Ook issie erg donker. Meestal als je naar een vacht van een paard kijkt zie je er glans op, en da haren zijn zacht, van een afstandje zie je geen haren, dus zou je er gewoon met een wat zachter potlood een egale tint op kunnen zetten. Begin gewoon licht, dan kan je altijd nog veel donkerder werken. Als ik jou was zou ik hem nog een keer maken want de pose is erg leuk, en knap.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 13:54
artnael
artnael is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 16-10-2004 @ 14:52 :
Ik vind het wel goed. Je gebruikt wel te veel contrast vind ik. Ofwel is het wit, ofwel heel donker.
Van de anatomie van paarden weet ik niet veel, maar het ziet er wel goed uit.
vraag ook bij mij niet naar de anatomie . heb ook geen verstand van paarden.. De anatomie moet maar altijd op gevoel gaan bij mij
Oud 16-10-2004, 13:59
artnael
artnael is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 16-10-2004 @ 14:54 :
Ik vind hem best vet. Ben zelf ook fanatiek paardenfan Nou ja.. ik vind het leuk om te rijden, soms om te tekenen.. Anyway ff on-topic. Hij is wel goed gelukt. Vooral het koppie en de anatomie vind ik stoer. Ik vind de manier waarop je het hebt "ingekleurd" minder. Het is wat krasserig, dat geldt ook voor de manen. Ook issie erg donker. Meestal als je naar een vacht van een paard kijkt zie je er glans op, en da haren zijn zacht, van een afstandje zie je geen haren, dus zou je er gewoon met een wat zachter potlood een egale tint op kunnen zetten. Begin gewoon licht, dan kan je altijd nog veel donkerder werken. Als ik jou was zou ik hem nog een keer maken want de pose is erg leuk, en knap.
Ha, dank je. hij's inderdaad wat donker.. Ben wel licht begonnen, maar op de een of andere manier trekt het donkerder tekenen mij meer.. 'niet zo netjes tekenen' anders worden mijn tekeningen zo gauw al te wit....
Teken je zelf ook paarden dus? Kun je me er eens 1 laten zien?
Ben namelijk erg benieuwd
Oud 16-10-2004, 14:03
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
artnael schreef op 16-10-2004 @ 14:59 :
Ha, dank je. hij's inderdaad wat donker.. Ben wel licht begonnen, maar op de een of andere manier trekt het donkerder tekenen mij meer.. 'niet zo netjes tekenen' anders worden mijn tekeningen zo gauw al te wit....
Teken je zelf ook paarden dus? Kun je me er eens 1 laten zien?
Ben namelijk erg benieuwd
Hmm.. probeer het dan eens met een harder potlood, kan je niet zo hard drukken, en trouwens, voor glans of het wat egaler maken kun je ook (voorzichtig) een gum gebruiken. Kneedgum (van dat donkergijze, zachte) werkt daar erg lekker bij. Ik kan vandaag, of morgen wel even wat voor je opladen ja Niet dat die van mij helemaal super zijn hoor
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 14:06
artnael
artnael is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 16-10-2004 @ 15:03 :
Hmm.. probeer het dan eens met een harder potlood, kan je niet zo hard drukken, en trouwens, voor glans of het wat egaler maken kun je ook (voorzichtig) een gum gebruiken. Kneedgum (van dat donkergijze, zachte) werkt daar erg lekker bij. Ik kan vandaag, of morgen wel even wat voor je opladen ja Niet dat die van mij helemaal super zijn hoor
ha, ik zal't eens met kneedgum proberen, je eigen gum wordt er zo brak van....
laad maar eens wat op... en hoe ze eruit zien maakt geen donder uit, ook ik heb verotte tekeningen. (al laat ik ze liever achterwege)
Oud 17-10-2004, 16:29
Verwijderd
mooi...

de anatomie is niet je van het inderdaad.. de snuit is te spits.. die moet (nouja: mag) breder. Zelfde geldt voor de benen.. Het rechterachterbeen van het paard zit te ver naar buiten.. in deze compositie zou het dichter tegen het linkerachterbeen aan zitten.. Verder issie leuk..
kga ook effe proberen om een paardje te tekenen in deze houding
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:30
artnael
artnael is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 17-10-2004 @ 17:29 :
mooi...

de anatomie is niet je van het inderdaad.. de snuit is te spits.. die moet (nouja: mag) breder. Zelfde geldt voor de benen.. Het rechterachterbeen van het paard zit te ver naar buiten.. in deze compositie zou het dichter tegen het linkerachterbeen aan zitten.. Verder issie leuk..
kga ook effe proberen om een paardje te tekenen in deze houding
Hm, van het rechterachterbeen heb je gelijk... maar ik blijf bij mijn standpunt dat de snuit ok is ha... Gaat uw gang met een paardje tekenen en als't gelukt is, show je'm maar ff
Ik moet ook maar weer eens aan de gang. Het is niet voor niets vakantie
Oud 18-10-2004, 10:21
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
de kop moet iets groter denk ik verder dat rechtervoorbeen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten