Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2004, 16:06
2079
2079 is offline
Stelling: Bij elke gebeurtenis en elke beslissing word een Alternatief Universum gecreëerd.
Uitleg: Als je een beslissing neemt zoals ga ik stappen ja of nee worden er twee Universums gecreëerd. Eén waarin je wel gaat stappen en één waarin je niet gaat stappen met elke gevolgen van dien. Of In dit Universum is de The Battle of Britain gewonnen door de Geallieerden maar in een ander Universum door de AS-Mogendheden. Wederom met alle gevolgen van dien.

Wat vind je van deze stelling?

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 16:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2004, 16:13
Copycat
Copycat is offline
Soort van 'sliders' de serie
Maar ik snap je uitleg niet goed
Oud 30-10-2004, 16:21
Verwijderd
Ik denk wel dat er bepaalde dimensies zijn!

Dat moet haast wel, is het ook niet ergens bewezen ofzo, wat ik ooit gehoord heb?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:22
2079
2079 is offline
Citaat:
Copycat schreef op 30-10-2004 @ 17:13 :
Soort van 'sliders' de serie
Maar ik snap je uitleg niet goed
Goed, ik bedoel te zeggen dat iedere beslissing invloed heeft op de Toekomst. Als je een beslissing moet nemen kun je altijd kiezen uit twee of meer opties. Voor elke optie word een Universum gecreëerd. Maar jij in dit Universum beleeft maar in één van deze 'opties'.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maar het punt is: alles is min of meer een beslissing. Als ik nu even iets harder op een toets tik, is dat dan ook al een beslissing. Of is het allemaal min of meer 'analoog', in de zin dat er gevallen zijn die binnen dezelfde categorie vallen.

Dus iets harder op de D tikken is geen beslissing.
Ipv. op de D op de E tikken wel?

???
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:48
Verwijderd
bedenkelijk dan moeten er wel heel veel werelden naast elkaar bestaan! Doet denken aan die filosoof die dacht dat hij elke dag naast een andere vrouw wakker werd
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 30-10-2004 @ 17:48 :
bedenkelijk dan moeten er wel heel veel werelden naast elkaar bestaan! Doet denken aan die filosoof die dacht dat hij elke dag naast een andere vrouw wakker werd
Geen werelden, dimensies.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:33
Alexanchez
Alexanchez is offline
Aangezien ''we'' al een oneindigde tijd achter de rug hebben en er een onbeperkt aantal beslissingen mogelijk is, zijn er al oneindigt veel demensies. En er komen dus niet meer demensies bij omdat het aantal al geen einde heeft.

Edit: een beetje onduidelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:55
Daevrem
Daevrem is offline
Ik vind het een elegante oplossing voor enkele natuurkundige problemen.
Oud 31-10-2004, 00:48
Ymir
Ymir is offline
mwah, ik weet niet.... ik heb zelf een redelijke tijd geleden ook zoiets gedacht, maar ik vind het nogal arrogant eigenlijk....
dat wij zo belangrijk zouden zijn dat er hele nieuwe dimensies worden gecreeërd waarin al onze keuzes afgespiegeld worden.... ik geloof er niet zozeer meer in...
(als dit nogal wazig/onduidelijk overkomt probeer ik morgen wel even wat duidelijker te posten, het is nu denk ik iets te laat om nog goed uit m'n woorden te komen )
Oud 31-10-2004, 01:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind het onzin.

Ik heb er al eerder van gehoord maar ik heb er nog geen goede onderbouwing voor gezien. Post het maar als die wel bestaat, anders blijf ik het onzin vinden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 02:01
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 31-10-2004 @ 01:48 :
mwah, ik weet niet.... ik heb zelf een redelijke tijd geleden ook zoiets gedacht, maar ik vind het nogal arrogant eigenlijk....
dat wij zo belangrijk zouden zijn dat er hele nieuwe dimensies worden gecreeërd waarin al onze keuzes afgespiegeld worden....

Uuuh... Arrogant. De stelling is dat er een oneindig aantal werelden bestaat die elke seconde ook nog eens oneindig gekwadrateert worden.

En jij spreekt over uniekheid van onze wereld en dus arrogantie?
Oud 31-10-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 30-10-2004 @ 19:33 :
Geen werelden, dimensies.
Ruikt het een roos onder een andere naam minder aangenaam?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:50
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
The Count schreef op 30-10-2004 @ 17:06 :
Stelling: Bij elke gebeurtenis en elke beslissing word een Alternatief Universum gecreëerd.
Uitleg: Als je een beslissing neemt zoals ga ik stappen ja of nee worden er twee Universums gecreëerd. Eén waarin je wel gaat stappen en één waarin je niet gaat stappen met elke gevolgen van dien. Of In dit Universum is de The Battle of Britain gewonnen door de Geallieerden maar in een ander Universum door de AS-Mogendheden. Wederom met alle gevolgen van dien.

Onzin .Ik geloof niet dat wij mensen door te denken of keuzes te maken , fysieke dimensies kunnen creëren. Als je in jouw voorbeeld niet ga stappen , dan word die dimensie dus niet gecreërd, hetzelfde geld voor als je wel gaat stappen. Voor de mens bestaan er maar 5 waarneembare dimensies. De eerste ben je zelf , je innerlijk is je eigen dimensie , die het gevoel van onbeperkte dimensies geeft door keuzes en/of beslissingen , maar in feitelijk gewoon enkelvoudig is , je "Ik" .De ander 4 dimensies kunnen we waarnemen met onze zintuigen. De ruimtetijd dus. De ruimtetijd verandert niet door onze keuzes , we hebben alleen beperkte invloed op de bewegingen erbinnen. Onze keuzes hebben dus geen invloed op de ruimtetijd als feit , we hebben hooguit beperkte invloed op beweging en materie binnen de ruimtetijd.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 30-10-2004 @ 22:33 :
Aangezien ''we'' al een oneindigde tijd achter de rug hebben en er een onbeperkt aantal beslissingen mogelijk is, zijn er al oneindig veel dimensies. En er komen dus niet meer dimensies bij omdat het aantal al geen einde heeft.
We hebben geen oneindig tijdsverloop achter de rug, aangezien de huidige leeftijd van het heelal, zoals we dat nu kennen, 15 miljard jaar is, wat dus op een eindig tijdsverloop duidt. Het mogelijke aantal dimensies staat daar volkomen los van. Wiskundig is het inderdaad mogelijk om van een oneindig aantal dimensies te spreken, maar dient er in dat verband wel onderscheid gemaakt te worden tussen aftelbare en overaftelbare dimensies.
Oud 31-10-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 09:01 :
Ruikt het een roos onder een andere naam minder aangenaam?
Als het een tulp is wel ja.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 04:50
aniki
aniki is offline
Wie zegt dat er echt bij iedere keuze een nieuwe dimensie moet ontstaan. Het leven van de meeste mensen heeft helemaal geen invloed op de toekomst van de wereld. ( Zou de wereld er nu anders uitzien als er rond 1900 een derdewereldkindje niet zou zijn geboren? En maakt het echt wat uit of je op een dag een broodje kaas of broodje gezond neemt? )
Kan het dan niet zo zijn dan alleen de belangrijke keuzes, gemaakt door belangrijke mensen een nieuwe wereld creeren.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 07:32
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
aniki schreef op 01-11-2004 @ 05:50 :
Zou de wereld er nu anders uitzien als er rond 1900 een derdewereldkindje niet zou zijn geboren? En maakt het echt wat uit of je op een dag een broodje kaas of broodje gezond neemt?
Ik denk van wel.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:43
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:

ik geloof dat er voor elke keus die je maakt een andere afloop is, maar een heel universum? Dat vind ik ietwat te gek voor woorden
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
(...)

Totale onzin. Het feit dat jij iets niet doet, wil niet zeggen dat ergens een parallel universum is waar je dat wel doet, laat staan dat dat universum pas ontstaat op het moment dat jij die keuze maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:15
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
The Count schreef op 30-10-2004 @ 17:22 :
Goed, ik bedoel te zeggen dat iedere beslissing invloed heeft op de Toekomst. Als je een beslissing moet nemen kun je altijd kiezen uit twee of meer opties. Voor elke optie word een Universum gecreëerd. Maar jij in dit Universum beleeft maar in één van deze 'opties'.
Dan vind ik het totaal nergens op slaan .
Reageren

Regels voor berichten