Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 22:16
Koning
Koning is offline
Hallo,

Ik wou een Dvd Brander kopen en ik wou toch jullie meningen hier over horen. Ik wil graag een 16x, die eventueel dual layer brandt.

Bij mijn lokale hardwareboer zag ik de volgende brander:
NEC 3500 DVD +/- Rewriter 16 speed €89,00

Ik ga de brander voornamelijk gebruiken om xbox spellen te branden, dus hij moet - en + ondersteunen. Het liefst ook natuurlijk zo min mogelijk fouten.

Is deze brander aan te bevelen met mijn eisen?

Ook vroeg ik me af welke Dvd's ik het beste kan kopen.

Alvast bedankt!
Oud 18-10-2004, 22:18
3rd Rock
3rd Rock is offline
simpel, die brander die je aangeeft is een puik ding.
en ik meen dat in de handleiding staat welke schijfjes het beste zijn, dat weet ik zo 123 niet, dat is nl deels per fikker verschillend
Oud 18-10-2004, 22:19
Jolt
Jolt is offline
Ik had ergens in C't gelezen dat de Sony en de Nec het beste uit de test kwamen, zou wel ff zoeken, en resultaten posten.
Oud 18-10-2004, 22:28
M@rco
M@rco is offline
Die brander is een prima ding, en schijfjes... ach, ik denk niet dat er nog echt slechte schijfjes op de markt zijn tegenwoordig. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat er bij mij een CD of DVD mislukte en ik heb al veel verschillende merken gebruikt. De enige CD-R's die bij mij ooit mislukten waren van Maxell, en dat is alweer een paar jaar geleden.

De beste schijfjes schijnen te worden gemaakt door Taiyo Yuden, heel veel mensen zweren erbij. Ik heb laatst bij Opus.nl een spindel van 25x Fuji Taiyo Yuden DVD+R 8x besteld voor 19 euro, goeie deal als je het mij vraagt. Daar hoef je hier echt niet voor naar de winkel te gaan, die vragen al 10 euro voor 5 lege DVD'tjes. Opus is tegenwoordig trouwens sowieso heel goedkoop, ik zag er ook 50 merkloze 8x DVD+R schijfjes voor 16 euro.
Oud 19-10-2004, 08:01
Verwijderd
Kwaliteit van de branders bij het branden scheelt vrijwel niets. Alleen bij het rippen zitten er verschillen tussen. NEC schijnt nogal kieskeurig te zijn wbt. DVD's en niet altijd even goed overweg te kunnen met ernstig beschadigde DVD's. Dan kun je beter een Liteon of een BenQ kopen, schijnt.

Overigens heb ik zelf de ND-2510A en heb ik nog geen DVD (ook niet bekraste van de videotheek) tegengekomen die niet goed gelezen kon worden, dus het zal allemaal wel loslopen. Wel moet je je bedenken dat je natuurlijk niets hebt aan 16X schrijfsnelheid. 8X-schijfjes zijn al vrij moeilijk te krijgen en op dit moment is 16X media sowieso nog helemaal nergens gesignaleerd.

Überhaupt is het snelheidsverschil tussen 4X en 8X vrij klein, omdat bij 4X in constante snelheid wordt geschreven (Z-CLV) en bij 8X in een oplopende snelheid naarmate de lens van de brander dichterbij de buitenste tracks komt (CAV). Een DVD op 4X branden kost ongeveer 15 min, op 8X nog steeds 10 min oid.

Media ligt echt aan je eigen smaak, wat M@rco ook zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 08:59
Koning
Koning is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-10-2004 @ 09:01 :
...
Ik hou in ieder geval mijn Dvd speler er ook nog in omdat mijn huidige brander ipv 16 speed alleen nog maar op 8 werkt. dus die gaat er uit.

Enorm bedankt voor jullie info!
Oud 19-10-2004, 12:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Overweeg ook eens de Pioneer DVD108 (ofzoiets), ook een DualLayer brander, en schijnt ook erg goed te zijn.
Oud 19-10-2004, 14:05
Verwijderd
Aan dual layer branders heb je het komend jaar nog niets, aangezien niets erop wijst dat DL-media binnen afzienbare tijd een serieus economisch alternatief zullen worden voor gewone (single layer) schijfjes.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 16:58
Koning
Koning is offline
Ik heb de brander nu, en hij werkt perfect, ook de Xbox spellen!

enorm bedankt!
Oud 20-10-2004, 02:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-10-2004 @ 15:05 :
Aan dual layer branders heb je het komend jaar nog niets, aangezien niets erop wijst dat DL-media binnen afzienbare tijd een serieus economisch alternatief zullen worden voor gewone (single layer) schijfjes.
En als nou iemand een DualLayer schijfje post op usenet, en je dat ding zelf niet wil verkleinen, omdat je de extra's best wel ok vindt?
Oud 20-10-2004, 02:29
Verwijderd
Op GoT kun je vast wel een mediachecktopic vinden voor de brander die jij gaat kopen (de NEC dus). Dat het allemaal maar persoonlijke smaak is, zoals meerdere mensen hier durfden neer te kwakken, is de grootst mogelijke onzin die je maar snèl moet vergeten.

Doorgaans is het zo dat de DVD's van Ricoh (mediacode RICOHJPNR01) altijd wel goed uit de bus komen, ongeacht DVD-brander. Princo/Platinum ten alle tijden vermijden -- dat ligt niet zozeer aan coasters, maar na een paar maanden kun je die krengen zelden nog fatsoenlijk teruglezen (en dàt is een relevant kriteria!).
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 09:05
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 20-10-2004 @ 03:13 :
En als nou iemand een DualLayer schijfje post op usenet, en je dat ding zelf niet wil verkleinen, omdat je de extra's best wel ok vindt?
Dat zal zelden voorkomen en in die gevallen is het mij die meer dan tien euro (nog) niet waard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten