Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2004, 09:12
Miracle
Miracle is offline
Op m'n werk moet ik erg vaak m'n handen wassen, omdat ik met vieze dingen werk (lege flessen) en tussendoor ook met brood.
Als m'n handen niet te vies zijn, dan spoel ik ze alleen af met water, maar soms kan dat gewoon niet.
Als ik na een dag werken dan thuiskom zijn m'n hele handen schraal.

Iemand een idee hoe ik dit kan verminderen? Handcreme kan niet, want als dat niet snel genoeg intrekt dan trekt het misschien nog in het brood. Ik gebruik nu een zeep van de winkel waar ik werk (biologisch afbreekbaar enzo), maar als iemand andere zeep weet die minder slecht is voor je huid...
Of andere tips zijn ook welkom.

ps. ik heb een super gevoelige huid
Oud 22-10-2004, 10:07
Verwijderd
ik zat te denken aan van dat desinfecterende spul, maar voor een gevoelige huid zal dat wel te agressief zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 10:14
mrsjones
mrsjones is offline
Lastig.. Na het werk insmeren met handcreme?
Oud 22-10-2004, 13:05
Verwijderd
Handschoenen dragen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:28
rare kwast
rare kwast is offline
gewoon na je werk goed insmeren met zwitsal of atrix
je kan het ook in de pauze ff smeren ofzo..

doe ik ook als ik thuiskom na mn werk
Oud 22-10-2004, 13:38
Verwijderd
Kan je tijdens het werken met die flessen geen handschoenen aan doen? Als je met brood moet werken, trek je die dingen dan uit. En weer aan als je met de flessen verder moet.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 22-10-2004 @ 14:05 :
Handschoenen dragen.
Maar dan dus wel katoenen handschoenen en geen synthetische. Als je die tijdens je werk de hele dag aanhebt, worden je handen klam en krijg je blaren.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 14:40
Verwijderd
Je handen iig na je werk insmeren idd.
Zelf vind ik Vaseline intensive care altijd heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 17:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-10-2004 @ 15:40 :
Je handen iig na je werk insmeren idd.
Zelf vind ik Vaseline intensive care altijd heel fijn.
Ik heb zo'n roze tube van Vaseline Intensive Care Hand en Nail en dat is echt super spul, trekt heel snel in. Echt een aanrader
Oud 22-10-2004, 18:10
Miracle
Miracle is offline
Oeh, handschoenen voor die flessen is wel slim ja. (Ik pak gewoon een broodzak. ) Ik had wel bedacht om voor het brood handschoenen aan te doen, maar dan zou ik ze zo lang aan moeten enzo. Flessen hoef ik niet zo vaak te doen, alleen steeds tussendoor.

Ik heb een super fijne hand & body creme van sur plus, maar ik ben zo bang dat m'n handen verslaafd raken aan de handcreme. Ik smeer nu al bijna elke dag.
Oud 22-10-2004, 18:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreen schreef op 22-10-2004 @ 10:12 :

Als m'n handen niet te vies zijn, dan spoel ik ze alleen af met water,
Werken met voedsel en alleen je handen afspoelen met water als ze vies zijn

Ik weet het niet, ik loop ook de hele dag mijn handen te wassen met zeep. 's Avonds lekker dik insmeren met creme, dan is het bij mij zó over, tot ik mijn handen weer was (absoluut geen gewenning dus). Ik smeer met Garnier, die oranje tube.
Oud 22-10-2004, 18:21
rare kwast
rare kwast is offline
int verpleeghuis zit iedereen aan de atrix...
puur voor de verzorging van de handen geen verslaving
Oud 22-10-2004, 18:27
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-10-2004 @ 19:15 :
Werken met voedsel en alleen je handen afspoelen met water als ze vies zijn
Niet schoon, maar ook niet echt vies.
Je moest eens weten, ik was het vaakst van allemaal m'n handen van iedereen op m'n werk.
Oud 23-10-2004, 07:34
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreen schreef op 22-10-2004 @ 19:27 :
Niet schoon, maar ook niet echt vies.
Je moest eens weten, ik was het vaakst van allemaal m'n handen van iedereen op m'n werk.
Als ze niet schoon zijn, wat wel dan? Je hebt schoon en vies, hoewel vies ook onder verdeeld kan worden, maar vies is vies.

Ik weet het, handen wassen is het lastigste wat je iemand aan kunt leren.

Ik zeik te veel
Oud 23-10-2004, 13:12
Elmoo
Elmoo is offline
Als ik mn handen was smeer ik ze daarna gelijk in met lekkere handcreme. Dan worden ze helemaal niet droog en het ruikt ook nog lekker
Oud 23-10-2004, 13:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 23-10-2004 @ 14:12 :
Als ik mn handen was smeer ik ze daarna gelijk in met lekkere handcreme. Dan worden ze helemaal niet droog en het ruikt ook nog lekker
Ja, maar als je ze 30 keer op een dag wast, is dat toch anders.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 14:42
ilse
ilse is offline
ik moet ook voor me werk vet vaak me handen wassen. ik doe inderdaad ook als ik terug ben van die handencreme op. werkt wel. als je zo een gevoelige huid hebt, kan je het misschien ergens tussendoor doen nog?
Oud 23-10-2004, 19:40
Miracle
Miracle is offline
Ik was vanochtend vergeten m'n handcreme op te doen en meteen om 11 uur waren m'n handen al super droog. Toen maar een handcreme van m'n werk gepakt, maar toen gingen m'n handen ontzettend zeer doen (droogte en een vreemde creme).
Meteen toen ik thuis kwam heb ik ze weer ingecremed en straks voor ik ga slapen weer.

Ik heb zoveel mogelijk de vieze flessen vermijd, maar het helpt gewoon niet..

Weet niet iemand een zeep die niet schadelijk is voor je huid?
Oud 23-10-2004, 21:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dreen schreef op 23-10-2004 @ 20:40 :

Weet niet iemand een zeep die niet schadelijk is voor je huid?
Die is er vast wel maar of het veel gaat helpen....

water droogt ook uit.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:41
Miracle
Miracle is offline
Bleegh, ik word nu echt wanhopig. Zou het helpen als ik m'n handen helemaal met vaseline in zou smeren?
Oud 24-10-2004, 14:43
DaVitti
DaVitti is offline
probeer eens pH neutrale zeep
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 15:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
DaVitti schreef op 24-10-2004 @ 15:43 :
probeer eens pH neutrale zeep
Het lijkt me sterk dat ze zeep verkopen die niet pH neutraal is. Op de zepen die ik gebruik staat dat ze dat wel zijn.
Oud 24-10-2004, 15:16
DaVitti
DaVitti is offline
ja wel pH neutraal, maar je lichaam is niet pH neutraal deze licht erboven. als je je wast met een ph neutrale zeep dan word de ph van je huid lager en dit is niet goed. ik bedoelde het goede maar zij het een beetje verkeerd

zie ook:
Veel mensen hebben schrale, droge handen, vooral tijdens koud weer. Vaak hebben deze personen een tekort aan bepaalde vitaminen in hun voedingen, onder meer vitamine A en bepaalde B-vitaminen. Gebruik daarom voedsel waarin deze vitaminen zitten (levertraan, geel/rood gekleurde groenten en vruchten, biergist, muesli en noten). Na een periode van drie tot vier weken moet u verbetering kunnen merken. U kunt uw huid insmeren met crème bioforce of goudsbloemzalf (calendula). Was uw handen niet met gewone zeep of andere wasmiddelen. Deze tasten de zuurlaag op uw huid aan.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 15:20
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
DaVitti schreef op 24-10-2004 @ 16:16 :
ja wel pH neutraal, maar je lichaam is niet pH neutraal deze licht erboven. als je je wast met een ph neutrale zeep dan word de ph van je huid lager en dit is niet goed. ik bedoelde het goede maar zij het een beetje verkeerd
Dat snap ik niet. Weet je misschien zo'n zeep?

Bedankt voor de andere tips.
Oud 24-10-2004, 16:02
DaVitti
DaVitti is offline
ja dermolin heeft van die zepen maar er zijn er meer, bij drogisterijen hebben ze vaak van dit soort dingen.
btw. ph neutraal is 7 en die van de huid ligt gemiddeld op 5,5

ik hoop voor je dat het helpt
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 16:03
Konijn
Konijn is offline
Op mijn zomerbaantje moet je ook erg vaak je handen wassen (microbiologisch laboratorium), en daar staat een creme bij de wastafel die je gebruikt als je eruit gaat. Iedereen smeert dus zn handen in als ie pauze gaat houden, misschien is dat een idee? Dan kun je een paar keer per dag smeren, maar hoef je het niet te doen als je met brood gaat werken ofzo.
Oud 24-10-2004, 18:03
juno
juno is offline
Het klinkt misschien raar, maar van die speciale zeep die ze in garages gebruiken is echt het beste. Daar zitten heel veel verzorgende bestanddelen in.

Je koopt het bij Halfords of een automaterialenhandel. Het lijkt duur, maar je doet er eeuwen mee.

En een echt goede creme is Neutrogena.(rode dop) Duur, maar echt stukken beter en superzuinig, en trekt heel snel in en ruikt en smaakt nergens naar.

Je raakt niet verslaafd aan handcreme, je huid heeft het nu gewoon nodig. Dus niet generen, lekker smeren!(wat wil je anders, van die bonkige eeltklauwen?)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten