![]() |
||||||||
Voordat ik mijn "klacht" ga droppen, wil ik even gezegd hebben dat ik het prima vind dat iedereen zijn mening mag geven op dit forum, ook als die mening mij toevallig niet aanstaat. Dit is dus geen poging om die vrijheid te beperken. Wel is dit een poging om de regels op Religie beter te handhaven aangezien een heleboel discussies gewoon verpest worden door een gebrek aan respect terwijl ik in de regels lees:
Citaat:
Het mag duidelijk zijn dat deze regels absoluut niet nageleefd worden. Hetgeen mij opgevallen is, is dat er een aantal zeer a-religieuze mensen op Religie zit dat het nodig vindt om in elk topic te laten weten dat religies slecht zijn, dat gelovigen naieve sukkels zijn die in sprookjes geloven en dat God een lul is. Allemaal leuk en aardig maar meestal zijn die opmerkingen totaal offtopic, voegen ze niks toe aan het forum en zijn vaak ook nog ronduit beledigend. Het strookt ook absoluut niet met de regels die ik hierboven geciteerd heb. Mensen kiezen vaak de meest lompe bewoordingen om hun mening te uiten en schromen daarbij niet om anderen met de grootste minachting te bejegenen. Ik zie daar het nut niet van in en het is zeer storend in een discussie. Nu zitten jullie natuurlijk allemaal te springen om voorbeelden, dus hier komen ze: In het topic geloven Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot zover mijn relaas.
Laatst gewijzigd op 16-10-2004 om 13:20. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb overigens maar 1 pm verstuurd om jullie te attenderen op dit topic dus niet overdrijven aub. Verder bedankt voor het reageren.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Flamen == verboden Of je er nu om geeft of niet. Het mag gewoon niet. (een keertje sarcastisch met een heftige knipoog en een glimlach ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik roep toch ook niet bij iedere gelegenheid 'atheïsten zijn domme klootzakken'? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die mensen die dat doen, snappen sommige mensen ook niet, ik geloof ook niet in God ofzoiets dergelijks, maar ik heb er tot nu toe alleen maar zinvolle posts geplaatst, en topics geopend. Dus ik denk altijd maar dat die mensen uit onwetenheid, zo maar doen, om zichzelf een houding te geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu er geen duidelijke grenzen aangegeven lijkt het erop dat elke idoot naar religie komt om te trollen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
zo ![]() ik blijf persoonlijk vinden dat het forum wat opgevrolijkt worden door personen zoals net gequoted. wat moet je met alleen maar respectvolle religieuze mensen? wat valt er dan nog te discuseren? blabla. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Kunnen we niet gewoon van elkaar accepteren dat de één wel gelooft en de ander niet zonder dat te pas en te onpas op allerlei "lollige" vaak groffe manieren te laten blijken terwijl het topic daar simpelweg niet overgaat. Zoals in de regels van religie staat: Citaat:
|||
Citaat:
Maar hier heb je weer zo'n voorbeeld: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post13679735 Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geloof jij? Zo ja, wat dan? Wat is de beste religie? Godsdienst naar keuze etc. en die komen allemaal op 1 punt neer: Met gelovigen (ook ongelovigen) kun je niet discuseren. dat is de conclusie toch na elk topic ![]() maar ja. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar er is toch ééntje die me altijd weer opvalt er waar ik me dan ook mateloos aan erger. maar nogmaals...ik kan zolang door'zeuren' als ik wil, d'r wordt toch niets aan gedaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het blijft toch intolerantie die van beide kanten komt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nu niet jezelf gaan goedpraten he... niet doen alsof moslims en christenen het nooit wagen mensen te verwensen op grond van een ander geloof. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Ajb zeg. Ik ben uitgemaakt voor lelijke toverkol gewoon omdat ik meld dat ik met Samhain een ritueel ga doen.. Is dat een reden om zo te reageren? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hey, je hoeft je niet aangevallen te voelen. Dat is nou ook weer niet mijn bedoeling. ![]() En persoonlijke ervaringen hebben we natuurlijk allemaal wel. Ik hoef niets goed te praten..Natuurlijk zijn er ook moslims en christenen die dat doen. Maar op dit forum is het toch wel overduidelijk voor mij dat de ongelovigen sneller respectloos omgaan met gelovigen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
nog eentje:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=980576 Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is een forum je komt hier om te discussieren niet om te provoceren en beledigen.Jij als forumbaas kunt dan wat aan die vervelende personen doen, het valt me op dat het steeds weer dezelfde zijn.Als er geen duidelijk regels komen zal het forumpeil snel zakkken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat alles nog los van het feit dat je eigenlijk nauwelijks kunt discussiëren over het geloof, nog minder dan over actualiteit en politiek. Bij dat laatste onderwerp kun je je namelijk nog op feiten baseren, terwijl in geloofskwesties er nauwelijks sprake is van feiten, alleen maar van persoonlijke voorkeuren en opvattingen. Dus ik zie überhaupt het nut van dit subforum niet in, was ook verbaasd toen ik enkele weken terug zag dat het een apart subforum was geworden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
[En ik vraag me nog steeds af wat voor nut F&L na dit subforum nog heeft]. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Religie versus wetenschap Egoconstructie | 36 | 25-01-2011 15:54 | |
Beleidszaken |
Het religie forum trophus | 18 | 28-07-2007 12:19 | |
Lezingen: "Religie: tussen wonder en wetenschap" Bart Klink | 49 | 15-02-2006 15:20 | |
Hoe weet je dat jouw religie de juiste is? akumabito | 98 | 29-11-2005 02:24 | |
Kijk op het verspreiden van religie JackieZ | 47 | 09-01-2005 12:59 | |
Waar is mijn Religie topic?? Enlightenment | 0 | 08-10-2004 10:03 |