Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat het zo is dat hij het niet aanvoelt, en dat hij niet kan relateren. Ik weet eigenlijk niet; zou iemand met asperger vanwege een vergrote rationaliteit gewoon geen idee hebben wat het is om dat soort gevoelens te hebben? Ik kan me dat wel enigszins voorstellen, als je nog nooit iets hebt meegemaakt en je hoort over lijden of je ziet lijden dan denk je "o" maar als je eraan gaat terugdenken hoe jij je voelde dan huil je mee. Maar als je iemand met asperger neemt; die kan dingen misschien niet zo als een ander ervaren.
||
Citaat:
Er is geen duidelijke oorzaak aan te wijzen hiervoor, het is alleen wel duidelijk dat het geen stoornis is die aangewakkerd wordt door gebeurtenissen in het leven: het is aangeboren. Overigens, door de juiste opvoeding en scholing kan een persoon met het syndroom van Asperger een zo goed als normaal leven leiden.
||
Citaat:
ouders zijn sinds net gescheiden van hem.. en van haar al lang... misschien speelt dat ook een rol
||
Citaat:
||
Citaat:
maar oke, dat ter zijde.. Het is moeilijk omdat ze het nu pas net 1.5 maand weet, ze vertelde het mij wel meteen, maar had het er erg moeilijk mee.. ik wist wel hoe ik moest reageren, ik heb gewoon haar alles laten vertellen, en haar wat tips gegeven... die ik eens op een cursus van autisme heb gehad..
||
Citaat:
Ze gaat op mijn advies ook dingen lezen "gelukt" ![]() En praten met hem daarover durft ze gewoon niet ![]() waarom weet ik niet, zal ik eens vragen.. Praten met een deskundige kan ook veel oplossen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Verder, wees duidelijk en vraag af en toe na of dingen op de goede manier begrepen zijn. xxx
|
Ik heb het syndroom zelf.
Ik zal proberen te zeggen wat je juist wel of juist niet moet doen. Je moet geen dingen zeggen die je niet bedoelt, want dat wordt verkeerd opgevat. Mensen met Asperger kunnen niet goed tegen hard kabaal. Over een tic moet je niet gaan spotten. Kijk ook eens op de volgende site:www.autisme-nva.nl/ |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
op forum merk ik er weer niets van...en je bent ook heel eerlijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat je het waardeert lijkt me "logisch". ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Indien je toevallig mocht willen weten wat mijn ervaringen met het syndroom van Asperger zijn, dan kun je me een privéberichtje sturen of contact met me opnemen via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik snap je. Dit is ook weer eerlijk van je! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg niet dat Sylph dat doet, ik heb het nu even over "in het algemeen". |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat heb je er nu aan als je aan iemand vraagt wat hij of zei van zn haar vind en je gaat er dan over lopen liegen, dan heb je toch nog niets aan zo'n opmerking. Ik ga niet ongevraagd mijn mening geven maar als iemand het vraagt dan zal ik gewoon eerlijk zeggen wat ik vind..ook over iemands, kleding, haar of uiterlijk... Ik bedoel dat ik dat ook waardeer dus! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mij lijkt dat er dan meer speelt. En proffessionele hulp lijkt me wel verstandig, dit kan jij iig niet oplossen (en dat hoef je ook niet). Het kan een vorm van aandacht vragen zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet per sé (al is de kans wel groot), maar dan nog is het niet goed en heeft ze idd hulp nodig (vind ik iig). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heb het als vak gehad op de opleiding sph |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar sociologie heeft me altijd heel erg geboeid...vandaar dat ik zo enthousiast reageerde |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het heel cool als je sociologie zou gaan doen ![]() En een studie sociologie is juist erg interresant (vind ik) en misschien juist wel voor autisten ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Syndroom van Asperger Sienna M | 26 | 10-04-2010 20:32 | |
Psychologie |
Asperger [autisme] of niet? PapaRoach<3 | 48 | 03-02-2009 15:23 | |
Psychologie |
Het syndroom van Asperger: helemaal zo gek nog niet mathfreak | 121 | 20-11-2003 20:57 | |
Psychologie |
Reply op " 'Syndroom van Asperger' bestaat niet " Daevrem | 1 | 10-11-2003 17:15 | |
Psychologie |
'Syndroom van Asperger' bestaat niet Rabbi Daniel | 4 | 07-11-2003 19:51 | |
Psychologie |
Ze zeggen dat ik Asperger heb, maar ik heb borderline Rabbi Daniel | 122 | 21-10-2003 20:45 |