Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 21:36
Bossman
Bossman is offline
M'n hele 'rig' dan maar

Epiphone LP Standard (USA humbuckers) > Digitech RP-200 (is aan veranging toe want bij hoge geluidssterkes bromt het als een zwerm vleesetende hornaars die een koe zien en heel erg veel trek hebben in koeienbiefstuk en dan die koe maar doodmaken, dus) > Hughes & Kettner Tour Reverb (100w combo)

Gek dat m'n buren de deur nog niet ingebeukt hebben
Oud 21-05-2004, 22:42
SSER
SSER is offline
omg
Oud 22-05-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
NRK schreef op 21-05-2004 @ 22:18 :

Nu:
Randall RH100 head amplifier
Randall RA412XC Cabinet

Randall = DE SHIT.
Toch niet elke Randall me dunkt.

Ik heb eens op een randall cyclone gespeeld en vond het de meest afschuwelijk klinkende excuus voor een amp dat ik tot nu toe gehoord heb. Palmmutes klonken ok, maar dat is ook het enige.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:05
NRK
NRK is offline
Hmm, dat zou kunnen, iig die 2 dingen hierboven vind ik errug goed =)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:13
SanderThomas
SanderThomas is offline
Misschien meer een voor het actiefototopic, maar goed:
Oud 22-05-2004, 11:31
DeadNation
DeadNation is offline
Randall is dirtcheap qua prijs. Vind het zelf kut klinken. Dat is toch geen buizentop of wel?
Oud 22-05-2004, 11:37
Verwijderd
Randall is altijd solid state, buiten de nog vrij recente MTS-heads en de Vmax, maar dat is een hybrid die solid met tube combineert.

Ik heb randalls altijd one trick pony's gevonden, leuk als dat toevallig je geluid is, bagger voor de rest.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:44
Custom
Custom is offline
Laatst ook ff een Randall gecheckt, maarre, idd, erg one trick pony, en het geluid stond me ook niet echt aan. Erg droge scheur, leuk om ff cowboys from hell over te spelen, maar het duurde niet lang of ik was weer ingeplugd in die Diezel VH4(s) die ze daar hadden staan, man wat een bak Heb jij hem nog Lichpin? Jij wilde em een tijdje terug gaan verkopen toch?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef op 22-05-2004 @ 12:44 :
Laatst ook ff een Randall gecheckt, maarre, idd, erg one trick pony, en het geluid stond me ook niet echt aan. Erg droge scheur, leuk om ff cowboys from hell over te spelen, maar het duurde niet lang of ik was weer ingeplugd in die Diezel VH4(s) die ze daar hadden staan, man wat een bak Heb jij hem nog Lichpin? Jij wilde em een tijdje terug gaan verkopen toch?
Idd, maar euh, ondertussen andere buizen in gestoken pre- en eind, aantal aanpassingen laten doen door Peter Diezel himself, en nu is er no way in hell dat ik hem wegdoe .

Was in een financieel moeilijke periode dat ik hem wilde verkopen, en was al achter een vervanger aan het zoeken, maar ben blij dat ik er geen gevonden heb. Hij klinkt echt fe-no-me-naal nu . Was jij die kerel die me toen mailde dat ie interesse had om te kopen?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 13:41
Custom
Custom is offline
Yepz, thats me Ik heb laatst bij Beyers in Duitsland een VH4 stereo versie gecheckt, over een marshall 1960a. Damn wat een monster! Heb o.a. een Engl Powerball (erg gaaf, helemaal voor dat geld), Mesa Dual Recto (nieuwe 3 kanaals, klonk best wel kut vooral voor dat geld), een H&K Triamp mkII (niet mijn ding, vette looks) en een Soldano SLO100 (erg apart, wel duur en niezo veelzijdig) gecheckt, de Diezel sprong der stukken bovenuit. Binnenkort nog eens die VH$ naast een Herbert en een Bogner Uberschall zetten, maar ik denk dat die VH4 toch wel een grote kans heeft om vd zomer op mun kamer te staan Oh ja, de nieuwe Engl Special Edition, die wil ik ook nog wel horen, want op zich was die Powerball toch ook niet bepaalde een misselijk bakkie
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:18
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Tering ik voel me nu echt een mietje met me TSL stack
Maar een Diezel, hoe kom je in vredesnaam aan het geld man??
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef op 22-05-2004 @ 14:41 :
Yepz, thats me Ik heb laatst bij Beyers in Duitsland een VH4 stereo versie gecheckt, over een marshall 1960a. Damn wat een monster! Heb o.a. een Engl Powerball (erg gaaf, helemaal voor dat geld), Mesa Dual Recto (nieuwe 3 kanaals, klonk best wel kut vooral voor dat geld), een H&K Triamp mkII (niet mijn ding, vette looks) en een Soldano SLO100 (erg apart, wel duur en niezo veelzijdig) gecheckt, de Diezel sprong der stukken bovenuit. Binnenkort nog eens die VH$ naast een Herbert en een Bogner Uberschall zetten, maar ik denk dat die VH4 toch wel een grote kans heeft om vd zomer op mun kamer te staan Oh ja, de nieuwe Engl Special Edition, die wil ik ook nog wel horen, want op zich was die Powerball toch ook niet bepaalde een misselijk bakkie

Sorry dat ik je niet op de hoogte heb gehouden van de VH4- verkoop, maar je e-mail adres was verloren geraakt.

De powerball is een prachtig ding voor dat geld, alleen ligt de voicing me niet zo. En ik vertrouw een amp met een ingebouwde noise gate niet zo, dan is er iets in mijn achterhoofd dat zegt: hier klopt iets niet. Desalniettemin, een van de beste dingen voor dat geld idd.
Dual recto....tjah, er zijn goeie geluiden uit te krijgen hoor, maar de bas is belachelijk los, en dat maakt hem dan ook belachelijk duur. De H&K en de soldano heb ik nog niet geprobeerd.
De Uberschall is een van mijn favoriete amps, lekker duistere voicing, alleen is de clean nie echt zoals het moet zijn et moet. Zou i k ooit nog willen aanschaffen.

@mr. Gibson

Gear en andere spullen verkopen, deeltijds werk, vakantiewerk, spaarboekje
Het was een hele lijdensweg, maar toen ik hem de eerste keer probeerde in de winkel was er geen weg meer terug. Ik moest en zou de VH4 hebben. Dat was na maanden testen van 5150, XXX, powerball, line 6 duoverb, dual rectifier, een hele horde marshalls,..). De VH4 blies ze weg.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:52
Custom
Custom is offline
Tis idd een kwestie vn veel sparen, hard werken, nog meer sparen, nog meer werken, en je gear zo goedkoop mogelijk inkopen en zo goed mogelijk verkopen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 10:10
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
En zo hoort het. Heeft een van jullie trouwens toevallig een Herbert getest? Ben erg benieuwd naar dat ding, hoewel het binnen nu en vijf jaar waarschijnlijk niet in mijn budget zal passen. Dan ga ik nog liever voor een plexi , AC30 en een Twin, hoewel dat bij elkaar nog meer zal kosten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:06
Verwijderd
Ik heb er een kwartier op kunnen spelen, wat niet echt genoeg is om het ding volledig te leren kennen, maar kom. Mijn mening:
(het was trouwens de laatste Herbert versie, die veel beter schijnt te zijn dan de eersten)

The cleans op kanaal 1 zijn prachtig. Enorm helder, lekker groot en diep geluid. Van prachtige warme Jazz geluiden naar ongelooflijk heldere (zonder te hi-fi te gaan) fenderachtige cleans. Beter dan mijn VH4 durf ik zeggen.

Kanaal 2 is erg veelzijdig. Zeer mid-gericht en gaat van een de lichtste blues crunch mogelijk naar megadeth, metallica 80's sounds. Miss zelfs wat extremere metal. Met lichte gain krijg je een lichte break-up, perfecte voor blues. Wat meer gain zit je in de marshallgeluiden, met een pak meer punch en definitie. Doet dus ongeveer hetzelfde als kanaal 3 van de VH4, maar....anders. De VH4 klinkt hier een pak natuurlijk, strakker ook.

Kanaal 3: Weeral, mids mids mids!! Een ongelooflijk dik geluid, lijkt alsof je door een hoop amps door 1 cab speelt als dat steek houd. Speel een palmmute op dit kanaal door een goedkope cab, en je speakers vliegen eruit . Gigantische low end, echt absurd. De mid cut optie is hier indrukwekkend, activeer het en je zit in extreme thrash, death metalregionen.

Ik ga er waarschijnlijk ooit nog eens wat meer tijd mee doorbrengen, maar buiten de cleans, heb ik niets gehoord waar ik mijn VH4 voor zou wegdoen. Herbie klinkt mij iets tè onnatuurlijk. En 180 watt buizenpower is een beetje over the top, je moet hem al loeihard zetten om wat rendement van je buizen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:43
Custom
Custom is offline
De Herbert wil ik ook nog ff testen, toen ik bij Beyers was hadden ze hem niet, maar de VH4 gaat iig al extreem genoeg voor mij, ik wil de Herbert niet horen omdat ik nog zwaardere muziek wil spelen, maar misschien staat de voicing me evt meer aan, geen idee. Hijs in Duitsland iig 300 euro duurder dan een VH4, ookiets om over te denken, want die 300 kan ik dan ook bij een fatsoenlijke (diezel?) cab leggen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:51
Drazkar
Drazkar is offline
hmmm een winkel vol

www.piëtguitars.nl

is van m`n vader heb zelf een aantal gitaren

2 ibanes
1 fender

heb geen zin om het type op te zoeken

greetz Drazzy
Oud 23-05-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef op 23-05-2004 @ 12:43 :
...want die 300 kan ik dan ook bij een fatsoenlijke (diezel?) cab leggen
Fuck man, Diezel heeft net nieuwe cabs uitgebracht met custom-designed speakers. Ik heb hem getest, ik wist niet wat ik hoorde. Mijn Marshall MOET gewoon weg nu . Voor de lol deep en bass van de VH4 helemaal opengedraaid (een andere cab scheet zen speakers dan bijna uit). Dat ding bleef oooooeeerrrrrrrstrak. Perfect gebalanceerd geluid. nul resonantie.
Je kan de front grill ook gewoon wegnemen wat recorden fluitje van cent maakt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 12:35
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
epiphone les paul bass.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Sadistik_Fukk schreef op 23-05-2004 @ 13:35 :
epiphone les paul bass.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:12
Custom
Custom is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 23-05-2004 @ 13:03 :
Fuck man, Diezel heeft net nieuwe cabs uitgebracht met custom-designed speakers. Ik heb hem getest, ik wist niet wat ik hoorde. Mijn Marshall MOET gewoon weg nu . Voor de lol deep en bass van de VH4 helemaal opengedraaid (een andere cab scheet zen speakers dan bijna uit). Dat ding bleef oooooeeerrrrrrrstrak. Perfect gebalanceerd geluid. nul resonantie.
Je kan de front grill ook gewoon wegnemen wat recorden fluitje van cent maakt.
Sound good man! Heb toen die Diezel VH4 op een marshall 1960a getest, wat al retevet klonk, ben benieuwd hoe zo'n diezelkast klinkt! Heb Beyers ff gemaild, wat een Diezel 4x12 en een diezel midicontroller kosten. Zal binnenkort wel antwoord hebben
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Custom schreef op 23-05-2004 @ 21:12 :
Sound good man! Heb toen die Diezel VH4 op een marshall 1960a getest, wat al retevet klonk, ben benieuwd hoe zo'n diezelkast klinkt! Heb Beyers ff gemaild, wat een Diezel 4x12 en een diezel midicontroller kosten. Zal binnenkort wel antwoord hebben
de cab kost nu rond de 1150 € in België, zijn momenteel in promotie omdat ze nieuw zijn.

De footcontrollers zijn veeeeeel te duur vind ik, topmateriaal, ma met een cheapo behringer midi-pedaal gaat het ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten