Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 15:54
autodropje
autodropje is offline
Dit onderwerp is al eerder hier geweest volgens mij, maar met de verkiezingen nu leek het me wel een goed idee om er nog eens een discussie over te beginnen.

Het idee is dat er een test moet komen waar je voor moet slagen voor je mag stemmen, om te verkomen dat mensen ergens op stemmen zonder dat ze weten wat het inhoud. De test hoeft niet zo moeilijk te zijn en in principe moet iedereen er voor kunnen slagen. Op deze manier gaan de verkiezingen misschien een beter beeld van de mening van de bevolking geven.
Oud 14-05-2002, 15:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
Nee, tegen, want sommige mensen zakken daar dus echt voor. (kijk maar naar bromcertificaatexamens )

En iedereen moet zijn stem uit kunne brengen. Je mag die mensen niet uitsluiten om hun... zielighied
Oud 14-05-2002, 15:59
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Nee, tegen, want sommige mensen zakken daar dus echt voor. (kijk maar naar bromcertificaatexamens )

En iedereen moet zijn stem uit kunne brengen. Je mag die mensen niet uitsluiten om hun... zielighied
Zo moeilijk hoeft die test niet te zijn, en als je niet eens de standpunten weet van de partijen waar je op kunt stemmen, moet je dan eigenlijk wel mogen stemmen? Als je toch zomaar ergens op stemt?
Oud 14-05-2002, 15:59
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
vind ik onzinnig, ook domme mensen moeten de kans krijgen om te stemmen (). K vind niet dat zo'n test kan bepalen of jij wel of niet mag stemmen, het is gewoon een recht wat elke stemgerechtigde burger (uitspraak klopt idg niet helemaal maar je begrijpt wat ik bedoel) heeft en moet houden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:03
Balance
Balance is offline
wanneer je geen verstand hebt van politiek, maar via tv bijvoorbeeld merkt dat een partij jou belangen toch wel erg goed verdedigt, dan zou zo'n iemand zakken voor een test: hij weet immers niks van andere partijen of de rest van politiek.

toch mag je imho zo'n iemand niet uitsluiten, omdat hij 'te dom' is/niet geïnteresseerd is/(welke reden dan ook heeft) om te slagen voor de test.
Oud 14-05-2002, 16:30
Sciza
Sciza is offline
Hmm, misschien wel een goed idee... Anders heb je van die mensen die denken 'Ach, die partij, daar hoor je wel veel over, stem ik daar wel op joh...'.

De politiek moet niet alleen naar de mensen, de mensen moeten ook naar de politiek. Breng van mijn part een soort krantje uit met informatie over álle partijen.
Oud 14-05-2002, 17:04
twiety
twiety is offline
Verkiezingen zijn ALTIJD goed voor een democratie. Hoe meer opkomst, hoe beter.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:17
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
vind ik onzinnig, ook domme mensen moeten de kans krijgen om te stemmen (). K vind niet dat zo'n test kan bepalen of jij wel of niet mag stemmen, het is gewoon een recht wat elke stemgerechtigde burger (uitspraak klopt idg niet helemaal maar je begrijpt wat ik bedoel) heeft en moet houden.
*zucht* die test moet ook voor domme mensen te maken zijn. (tenzij je zwakbegaafd bent ofzo)

maar als je zo dom bent dat je niet eens kan onthouden op wat voor iets je stemd, moet je dan wel het recht hebben om te mogen stemmen? als je toch niet weet waarop, omdat je geen standpunten kan onthouden? Lijkt me nutteloos dan.

en iedere burger houd dat recht toch ook? Je moet er alleen iets voor doen. (nu moet je er ook voor naar het stemlokaal lopen) en met zo'n test moet je even die test maken, die test is niet moeilijk maar gewoon even om te kijken of je iets af weet van de partij waar je op stemt. En iedereen met een beetje wil kan een paar simpele dingen over politiek toch wel leren?
Oud 14-05-2002, 17:17
Verwijderd
Heel goed idee. Er doen veel teveel mensen mee die absoluut onwetend zijn. Die mogen dus echt niet beslissen voor intellectuelen, die wél weten wat goed is, alleen omdat ze in de meerderheid zijn.

Invoeren die stemtest.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:18
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Verkiezingen zijn ALTIJD goed voor een democratie. Hoe meer opkomst, hoe beter.
misschien wordt de opkomst hierdoor ook wel groter, omdat stemmen wordt gezien als iets wat je moet verdienen.
Oud 14-05-2002, 17:21
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
wanneer je geen verstand hebt van politiek, maar via tv bijvoorbeeld merkt dat een partij jou belangen toch wel erg goed verdedigt, dan zou zo'n iemand zakken voor een test: hij weet immers niks van andere partijen of de rest van politiek.
Ik denk dat het wel noodzakelijk is ook te weten wat je keuze is, dan kan je namelijk pas echt kiezen je hoeft er niet alles van te weten. Misschien is er wel een andere partij die je belangen beter behartigd, maar die je toevallig niet op tv hebt gezien, als je voor zo'n test ff een verkiezingskrantje ofzo moet doorlezen weet je welke partij echt het beste bij je past.

Citaat:
toch mag je imho zo'n iemand niet uitsluiten, omdat hij 'te dom' is/niet geïnteresseerd is/(welke reden dan ook heeft) om te slagen voor de test.
Je kunt niet uitgesloten worden omdat je te dom bent, want die test is gewoon makkelijk, niet moeilijk, gewoon paar basis dingetje die kunnen mensen die niet zo slim zijn ook zo leren. En als je niet geïntereseerd bent in politiek blijf dan thuis, ik denk niet dat je dan een goed oordeel kan vellen over wie er in de regering moet.
Oud 14-05-2002, 17:38
DJ Incompetent
Citaat:
autodropje schreef:

*zucht* die test moet ook voor domme mensen te maken zijn. (tenzij je zwakbegaafd bent ofzo)
waarom dan een test?

Citaat:

maar als je zo dom bent dat je niet eens kan onthouden op wat voor iets je stemd, moet je dan wel het recht hebben om te mogen stemmen? als je toch niet weet waarop, omdat je geen standpunten kan onthouden? Lijkt me nutteloos dan.
veel van die mensen zullen vaak niet gaan stemmen. Ik blijf erbij dat iedereen mag stemmen en daar zijn eigen redenen voor kan en mag hebben
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik snap absoluut niet waarom zo'n test nog steeds niet bestaat.
Oud 14-05-2002, 17:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
veel van die mensen zullen vaak niet gaan stemmen. Ik blijf erbij dat iedereen mag stemmen en daar zijn eigen redenen voor kan en mag hebben
Er staat toch niet dat je niet je eigen reden mag hebben? Er staat alleen dat je wél geacht word te weten waar verschillende partijen voor staan. Iets wat IMHO niet erg vreemd is.
Oud 14-05-2002, 17:43
Jozzy
Jozzy is offline
Fantastisch plan, gaarne in te voeren!!
Maar idd, je hebt van die mensen die op lijst 7 persoon 7 (bijvoorbeeld, weet echt niet wie dat is) stemmen, omdat 7 hun geluksgetal is bijv Dat soort onzinstemmen moeten we voorkomen, en dat kan dus dmv een stemtest; als mensen wat meer weten over de politiek (dat dus dóór die stemtest) weten ze óók welke ideeën ze aanspreken en waar ze dus het beste op kunnen stemmen!

Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:45
Verwijderd
Al gaat het er alleen maar om dat mensen eens stilzitten en nadenken voor ze stemmen, dan zou die test al nut hebben. Dan vermijd je tenminste taferelen zoals we die morgen zullen zien, namelijk dat allerlei emotioneel instabiel plebs zijn stem uitbrengt op een partij die volledig bestaat uit onervaren, incompetente n00bs
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:47
DJ Incompetent
Citaat:
waaromniet? schreef:

Er staat toch niet dat je niet je eigen reden mag hebben? Er staat alleen dat je wél geacht word te weten waar verschillende partijen voor staan. Iets wat IMHO niet erg vreemd is.
is ook niet vreemd, maar de burger moet voor zichzelf kunnen uitmaken of hij er genoeg verstand van heeft. Kweetniet zeg maar niet hoe groot de groep 'onwetenden' is, maar aan het aantal zetels van de lpf in de peilingen te zien is die behoorlijk groot en dat is wel schrikbarend, maar om mensen dan verplichten om zo'n test te gaan doen: nee.
K denk ook dat de politiek en de burgers weer verder uit elkaar drijven, terwijl de afstand de laatste tijd juist minder is geworden. Veel mensen (waaronder ik dus ) zullen gaan zeiken dat ze zo'n test niet willen doen, en daardoor gaan ook veel 'intellectuele' ( ) stemmen verloren.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:49
DJ Incompetent
En mensen kunnen trouwens dan zo'n test wel voldoende maken (wie bepaalt trouwens wat voldoende is?), en dan nog steeds emotioneel, knullig etcetera gaan stemmen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
is ook niet vreemd, maar de burger moet voor zichzelf kunnen uitmaken of hij er genoeg verstand van heeft. Kweetniet zeg maar niet hoe groot de groep 'onwetenden' is, maar aan het aantal zetels van de lpf in de peilingen te zien is die behoorlijk groot en dat is wel schrikbarend, maar om mensen dan verplichten om zo'n test te gaan doen: nee.
K denk ook dat de politiek en de burgers weer verder uit elkaar drijven, terwijl de afstand de laatste tijd juist minder is geworden. Veel mensen (waaronder ik dus ) zullen gaan zeiken dat ze zo'n test niet willen doen, en daardoor gaan ook veel 'intellectuele' ( ) stemmen verloren.
Then so be is. Als je er niet eens even de moeite voor wilt doen een kort (makkelijk) testje te doen dan ben je IMHO het stemrecht niet waard. Je mag best wat over hebben voor je invloed op de staat.

Overigens staat dit voor mij helemaal los van de opkomst van PF, er zijn ook nog mensen die zijn standpunten goed vinden (tja, vraag me ook af hoe het kan, maar dan is het terecht dat ze op hem stemmen).
Oud 14-05-2002, 17:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
En mensen kunnen trouwens dan zo'n test wel voldoende maken (wie bepaalt trouwens wat voldoende is?), en dan nog steeds emotioneel, knullig etcetera gaan stemmen.
Staat dan ergens dat dat niet mag? Er word alleen gevraagd dat je wéét waarop je stemt. Het waarom blijft gewoon je eigen zaak...
Oud 14-05-2002, 17:51
Lyx
Lyx is offline
iedere mens is gelijk yada yada yada
oftewel iedereen (18+ uiteraard) heeft het recht om te stemmen

klaar! *uitroepteken*

Lyx vind dit eigelijk een nutteloze stelling van autodropje

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:52
dystopia
dystopia is offline
Het probleem is dat je die test van elke 4 jaar moet doen, IMHO dan. Een mens veranderd constant en in 4 jaar kan veel gebeuren. Bovendien door ouderdom kunnen mensen het ook niet allemaal op een rijtje hebben staan.
Oud 14-05-2002, 17:53
DJ Incompetent
Citaat:
waaromniet? schreef:

Staat dan ergens dat dat niet mag? Er word alleen gevraagd dat je wéét waarop je stemt. Het waarom blijft gewoon je eigen zaak...
dan heeft het dus ook geen zin, leer je ff voor de gein een paar dingen uit je hoofd en stem je daarna vrolijk met je dronken hoofd op pim
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
dan heeft het dus ook geen zin, leer je ff voor de gein een paar dingen uit je hoofd en stem je daarna vrolijk met je dronken hoofd op pim
Natuurlijk heeft het wel zin. Je neemt niet zomaar de moeite om je er enigszins in te verdiepen. Daar vind de eerste filtering plaats. Ten tweede zijn er misschien mensen die dan wat uitvinden . Ten derde, die lolbroeken blijven er altijd, maar dan wel stukke minder... Bovendien, mensen kunnen het ook met Pim eens zijn...
Oud 14-05-2002, 17:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Het probleem is dat je die test van elke 4 jaar moet doen, IMHO dan. Een mens veranderd constant en in 4 jaar kan veel gebeuren. Bovendien door ouderdom kunnen mensen het ook niet allemaal op een rijtje hebben staan.
Gewoon, als je gaat stemmen even 5 minuutjes ervoor, das toch geen enorm probleem?
Oud 14-05-2002, 17:57
DJ Incompetent
Citaat:
waaromniet? schreef:

Natuurlijk heeft het wel zin. Je neemt niet zomaar de moeite om je er enigszins in te verdiepen. Daar vind de eerste filtering plaats. Ten tweede zijn er misschien mensen die dan wat uitvinden . Ten derde, die lolbroeken blijven er altijd, maar dan wel stukke minder... Bovendien, mensen kunnen het ook met Pim eens zijn...
ach, veel stemmen zal dat dan niet schelen denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 17:57
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:

klaar! *uitroepteken*

Lyx vind dit eigelijk een nutteloze stelling van autodropje
Niet iedereen is gelijk, gelukkig niet, zou een saaie wereld worden.

waaromniet? vind dit een veel lozer reply van Lyx
Oud 14-05-2002, 18:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Gewoon, als je gaat stemmen even 5 minuutjes ervoor, das toch geen enorm probleem?
5 minuten? Da's niet echt een uitgebreide test dan. Ik zie de wachtrijen btw al voor me.
Oud 14-05-2002, 18:01
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Niet iedereen is gelijk, gelukkig niet, zou een saaie wereld worden.

waaromniet? vind dit een veel lozer reply van Lyx
t'is alleen NL hoor
overdrijven is ook een vak

maargoed
iedereen is wel gelijk in NL zie grondwet artikel nr 1
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

dus ik blijf bij me standpunt

klaar! *uitroepteken*

kom maarop met je tegenargumenten waaromniet?
Oud 14-05-2002, 18:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:

t'is alleen NL hoor
overdrijven is ook een vak

maargoed
iedereen is wel gelijk in NL zie grondwet artikel nr 1
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

dus ik blijf bij me standpunt

klaar! *uitroepteken*

kom maarop met je tegenargumenten waaromniet?
Nee, er staat dat men gelijk behandeld word. Dit is iets geheel anders. Iedereen krijgt namelijk dezelfde kans met dezelfde test. Net als dat bijvoorbeeld iedereen eerst een theorietest moet doen voor ze praktijkrijexamen doen.
Oud 14-05-2002, 18:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dystopia schreef:

5 minuten? Da's niet echt een uitgebreide test dan. Ik zie de wachtrijen btw al voor me.
Nee, je kiest gewoon van een paar willekeurige partijen willekeurige punten. Als je niet van te voren weet wat die punten zijn zal iemand dus toch alles even moeten doorlopen. En wachtrijen hoeft helemaal niet, gewoon kwestie van goed aanpakken. Genoeg pc's neerzetten, uitslag word direct doorgeseint.
Oud 14-05-2002, 18:07
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Nee, er staat dat men gelijk behandeld word. Dit is iets geheel anders. Iedereen krijgt namelijk dezelfde kans met dezelfde test. Net als dat bijvoorbeeld iedereen eerst een theorietest moet doen voor ze praktijkrijexamen doen.
gelijk behandeld => iedereen mag stemmen dus
Oud 14-05-2002, 18:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:

gelijk behandeld => iedereen mag stemmen dus
Gelijk behandeld => Iedereen mag autorijden, iedereen mag alcohol/sigaretten kopen, iedereen heeft evenveel juridische macht enz enz enz

Kortom, dat wás gewoon een kul argument
Oud 14-05-2002, 18:57
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Gelijk behandeld => Iedereen mag autorijden, iedereen mag alcohol/sigaretten kopen, iedereen heeft evenveel juridische macht enz enz enz

omdat jij n(nog) niet overtuigd ben ga ik wel verder

zoals je zelf zeg.. iedereen mag dit , mag dat
dus iedeereen mag ook stemmen
iedereen word dan gelijk behandeld
Oud 14-05-2002, 19:00
MeCute1983
MeCute1983 is offline
hier ben ik het nou helemaal mee eens (motivatie komt nog, heb nu ff geen tijd )
Oud 14-05-2002, 19:00
DJ Incompetent
Citaat:
Lyx schreef:

niet iedereen auto rijden -> moet dan ook examen doen , maar autorijden niet vergelijken met stemmen, is geen goede zaak
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:

Dit was juist een voorbeeld wat níet mag.

Niet iedereen mag autodrijden, móet je eerst een test voor doen. Níet iedereen mag stemmen, moet je 18 voor zijn. Níet iedereen mag tabak/drank kopen moet je 16/16/18 voor zijn. Níet iedereen mag eeuwig blijven werken (pensioenplicht, vraag me nie waarom). Níet iedereen heeft evenveel juridische macht (men noeme een rechter...). Níet iedereen is koningin en staat derhalve boven de wet ENZ

Overigens ga ik voor de volledigheid even alle onzin reply's verwijderen, als jullie er problemen mee hebben: klachten schriftelijk in drievoud, en als je er een steekpenning bij doet overweeg ik ze te lezen

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:02
DJ Incompetent
Citaat:
MeCute1983 schreef:
hier ben ik het nou helemaal mee eens (motivatie komt nog, heb nu ff geen tijd )
toch wel eens met mij he?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:10
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien is dit al gezegd.

Mij lijkt het een heel goede zaak om mensen op de een of andere manier te verplichten om zich te verdiepen in de standpunten van verschillende partijen. Een test zou daar een goed middel voor zijn. Het moet natuurlijk wel een test zijn waar iedereen die geestelijk in orde is (gestoorden zullen over het algemeen toch niet stemmen) voor kan slagen, mits hij zich er even, ook al is het maar kort, in verdiept heeft. Op die manier weet je in elk geval zeker dat iedereen in elk geval weet waar hij uit kan kiezen en wat zijn keuze betekent voor het beleid van de komende 4 jaar.
Oud 14-05-2002, 19:20
DJ Incompetent
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien is dit al gezegd.

maakt niet uit, is toch jouw mening?

Citaat:

Mij lijkt het een heel goede zaak om mensen op de een of andere manier te verplichten om zich te verdiepen in de standpunten van verschillende partijen. Een test zou daar een goed middel voor zijn. Het moet natuurlijk wel een test zijn waar iedereen die geestelijk in orde is (gestoorden zullen over het algemeen toch niet stemmen) voor kan slagen, mits hij zich er even, ook al is het maar kort, in verdiept heeft. Op die manier weet je in elk geval zeker dat iedereen in elk geval weet waar hij uit kan kiezen en wat zijn keuze betekent voor het beleid van de komende 4 jaar.
als iedereen er voor kan slagen, mits hij zich er even in verdiept heeft, wat heeft zo'n test dan voor enkele zin!? vraag ik mij nog steeds af...

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:34
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Niet iedereen mag autodrijden, móet je eerst een test voor doen. Níet iedereen mag stemmen, moet je 18 voor zijn. Níet iedereen mag tabak/drank kopen moet je 16/16/18 voor zijn. Níet iedereen mag eeuwig blijven werken (pensioenplicht, vraag me nie waarom). Níet iedereen heeft evenveel juridische macht (men noeme een rechter...). Níet iedereen is koningin en staat derhalve boven de wet ENZ

Overigens ga ik voor de volledigheid even alle onzin reply's verwijderen, als jullie er problemen mee hebben: klachten schriftelijk in drievoud, en als je er een steekpenning bij doet overweeg ik ze te lezen
ik heb in 1 van me post hierboven gezegd dat ze wel 18+ moesten zijn
dus.. dat met drank/tabak/koniging gedoe kan weggestreept worden

iedereen 'mag' stemmen ! het hoeft niet

en waarom mag de ene wel en de andere niet?
Oud 14-05-2002, 19:36
Lyx
Lyx is offline
verder is de test neit 'haalbaar'

lange wachtrijen
je demotiveert de mensen ( ze zeuren al hele tijd dat de opkomst te laag is)
kost tijd & geld
het is om de 4 jaar. In die 4 jaar kan veel dingen gebeuren en zal de test elke keer moeten worden veranderd.
je discrimineert de minder slimme mensen
Oud 14-05-2002, 19:38
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

en ik poste eerder hiero dit
Citaat:
gelijke gevallen.. dus iedereen die 18+ is

iemand die geen alcohol mag kopen en iemand die wel mag kopen is geen gelijke geval
Oud 14-05-2002, 19:38
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
als iedereen er voor kan slagen, mits hij zich er even in verdiept heeft, wat heeft zo'n test dan voor enkele zin!? vraag ik mij nog steeds af...
Lijkt me duidelijk, dat mensen zich er in verdiept hebben, en dus iig weten wát ze stemmen. Bovendien zal het mensen die zich er niet in willen verdiepen afschrikken.
Oud 14-05-2002, 19:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:

ik heb in 1 van me post hierboven gezegd dat ze wel 18+ moesten zijn
dus.. dat met drank/tabak/koniging gedoe kan weggestreept worden

iedereen 'mag' stemmen ! het hoeft niet

en waarom mag de ene wel en de andere niet?
Je zei dat ze wel 18+ moesten zijn om te stemmen, das wat anders.

Iedereen mag die test maken, het hoeft niet. Bovendien valt daarmee de koningin niet weg, die heeft toch andere rechten en plichten? En diplomaten? Staatsvertegenwoordigers? Kom op, je probeerd hier iets te verdedigen dat absoluut nergens op slaat, had meer van jou verwacht.
Oud 14-05-2002, 19:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:
verder is de test neit 'haalbaar'

lange wachtrijen
je demotiveert de mensen ( ze zeuren al hele tijd dat de opkomst te laag is)
kost tijd & geld
het is om de 4 jaar. In die 4 jaar kan veel dingen gebeuren en zal de test elke keer moeten worden veranderd.
je discrimineert de minder slimme mensen
Onzin, een test is niet moeilijk op te stellen. Je kan bijvoorbeeld wat stellingen plukken uit wat nu in stemwijzer zit, en vragen welke partij waarvoor staat bij 5 verschillende dingen. Ook hoeft het niet veel tijd te kosten als je dit electronisch doet, paar keer iets intoetsen, uitslag direct eruit, klaar en stemmen maar. Dat demotiveren vind ik iets zeer positiefs, je moet iets over hebben voor je rechten.

En je discrimineert minder slimme mensen niet, iedereen kan een paar punten onthouden. Tenzij ze niet goed bij hun hoofd zijn, en mensen die dat zijn mogen nu óók niet stemmen (nog een argument dat jouw iedereen is gelijk argument onderuit haalt )
Oud 14-05-2002, 19:45
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:

en ik poste eerder hiero dit

gelijke gevallen.. dus iedereen die 18+ is

iemand die geen alcohol mag kopen en iemand die wel mag kopen is geen gelijke geval

Iemand die geen jongen is, is geen meisje. Iemand die geen homo is, is geen hetero, iedereen die moslim is, is geen christen.

Iedereen die het testje goed maakt, en iemand die het niet goed maakt is geen gelijk geval...
Oud 14-05-2002, 19:47
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Iemand die geen jongen is, is geen meisje. Iemand die geen homo is, is geen hetero, iedereen die moslim is, is geen christen.
een mens = een mens

zie art1

Oud 14-05-2002, 19:48
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Lyx schreef:

een mens = een mens

zie art1

En net zeg je nog dat je wel onderscheid mag maken op leeftijd, wat word het nou?

Vertel je het me als je eruit bent?
Oud 14-05-2002, 19:48
Slither
Slither is offline
Ik ben 't op 'n zekere manier wel met Autodropje eens... Je zou aan 'n soort computer 'n test moeten krijgen óver de partij waar je op gestemd hebt, bijvoorbeeld een multiple choice over de standpunten van de partij...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten