Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit kon opzich best wel in dit topic.. maarre, je kan toch in het telefoonboek het nummer opzoeken van de vestiging waar jij wilt werken?
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar daar zijn ze blijkbaar dus niet zo consequent in ![]() |
![]() |
|
Ik heb even gewerkt bij de TPG. 2 Dagen. De eerste week loopt er een wijsneus met je mee die vertelt of je de post in je linker- of rechterhand moet bezorgen en aangezien je na 2 maanden weer een nieuwe wijk krijgt, gaat hij dan weer een weekje mee. Gezellig!
||
Citaat:
Weet iemand trouwens of de TPG ook aan vakantiekrachten doet? |
![]() |
||
Citaat:
Bij ons is het gewoonlijk dat je (als zaterdagbesteller) 6 weken wordt ingewerkt, wat betekent dat je met een vaste postbode meesorteert en loopt en daarna ga je het alleen doen (invallen bij andere wijken of als je mazzel hebt gelijk een eigen wijk) en gaat er niemand meer mee, dus dan moet je het zelf uitzoeken. Die 6 weken inwerken kunnen wel eens korter zijn trouwens, als degene die je inwerkt denkt dat je het alleen kan, dan mag je dat ook eerder doen. (zoals in mijn geval) En wijsneus dat is ook subjectief natuurlijk. Je kunt moeilijk gelijk de eerste keer alles in je eentje doen en lang niet iedereen die bemoeit zich er mee of je de post nou links of rechtshandig bezorgd etc. Dus niet zo negatief over TPG ja, er valt genoeg te klagen, maar ingewerkt worden lijkt me nogal logisch ![]()
||
Citaat:
Maar dat zou je na moeten vragen bij een vestiging in je woonplaats (of ze mensen kunnen gebruiken etc.)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jammer dat Emmen net iets te ver weg is... waarom moet ik nou weer in Coevorden wonen... argh! |
![]() |
||
Citaat:
Er is als postbode genoeg wat je moet weten, zodat er geen dingen misgaan (denk bijv. aan de aangetekende post etc.) Als je eenmaal ingewerkt bent is het wel zelfstandig. Zou geen baan kunnen bedenken waarbij je gelijk in het diepe gegooit wordt, iig geen baan met verantwoordelijkheden en regels om het goed te laten verlopen etc.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De aangetekende post, dat is wel een voorbeeld van hoe je moet zien hoe dat in z'n werk gaat, maar dat is dan ook 1 van de weinige dingen.
||
Citaat:
Na een paar maanden mag je weer een andere wijk nemen en komt er weer een slimme instructeur jou vertellen hoe het ongelooflijk ingewikkelde leven der postbodes in elkaar steekt.
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 18:05. |
![]() |
||
Citaat:
Geldt wel voor de fulltime medewerkers, maar als je bijv. zaterdagbesteller bent dan heb je een contract voor, in mijn geval, 4 uur en schrijf je elke keer dat je werkt je eindtijd op en krijg je ook de meeruren gewoon betaald. Het is dus voordeliger om langzaam te werken (= meer geld). En Fortuynist, bij ons is het niet zo dat als je na je inwerkperiode een nieuwe wijk krijgt dat er weer iemand meegaat e.d. Hier is t gewoon inwerken en daarna zelf uitzoeken. Bovendien is een wijk op een bepaalde volgorde lopen erg handig. Sowieso moet je van te voren weten hoe je de wijk gaat lopen, omdat je daar rekening mee moet houden met inpakken. Als je met de fiets gaat is het niet handig om elke 2 meter je fiets te moeten verplaatsen en de wijk van de linker naar de rechterkant te lopen, het is in sommige gevallen bijv. handiger om in blokjes te lopen en je fiets lekker te laten staan op een handig punt. Je moet weten hoe vaak je pakketjes aan moet bieden, wat je doet als iemand niet thuis is, welke soort legitimatie je wel en niet mag accepteren, dat je het nr. van t legitimatiebewijs moet noteren bij een legitimatiezending, of je een aangetekende brief ook aan de vrouw van de geadresseerde mag geven, hoe je de wijk moet sorteren (alles op naam of bepaalde adressen alleen hs en de bovenverdiepingen), of bepaalde bakken andersom gezet moeten worden (ivm handige manier bezorgen) etc. Genoeg om te weten dus, dat wordt je in je inwerktijd zorgvuldig uitgelegd, zodat je daarna zelfstandig aan de slag kunt. Goede basis, vervolgens veel vrijheid. Maargoed, er is ook genoeg te zeiken over werken bij TPG hoor, maar dat het onzelfstandig is en dat het inwerken alleen bemoeizucht is etc. daar ben ik het absoluut niet mee eens. Hoe kun je btw weten hoe het gaat met inwerken etc. als je er slechts 2 dagen hebt gewerkt? Dan ben je naar mijn idee erg snel met je oordeel of je baseert je mening slechts op dingen waarvan je hebt horen zeggen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb ook maar een contract voor 4 uur en ben nooit binnen 4 uur klaar (doe er van 6.00 tot 7.15 ook nog postbussen bij) en krijg gelukkig dus wel de meeruren uitbetaald.
||
Citaat:
![]() Alleen met kerst als het heel erg druk is krijgen we wel extra uren uitbetaald ![]() Trouwens wel vaag, dat dit verschilt per vestiging... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Battle topic.. M@ster Joint | 51 | 24-09-2006 19:51 | |
Werk, Geld & Recht |
Werk afbellen *Kirsten* | 4 | 29-12-2005 01:03 | |
Liefde & Relatie |
Centraal topic: wat ga je doen met Valentijnsdag? 1nessie1 | 67 | 14-02-2005 16:00 | |
Drugs & Alcohol |
stoned werken zeehond32 | 59 | 08-06-2004 15:31 | |
Werk, Geld & Recht |
postbode? Car000 | 62 | 12-03-2004 12:50 | |
Drugs & Alcohol |
Dingetje Memnoch | 34 | 09-01-2004 14:16 |