Oud 15-03-2004, 12:00
willow-star
willow-star is offline
ik heb me via internet aangemeld als postbezorger bij de TPG. Ik kreeg een standaard email terug waarin stond dat ik in het bestand wordt opgenomen en als ze iemand nodig hebben ze mij in overweging zouden nemen... Je kent het misschien wel, zo'n brief die alle bedrijven standaard als antwoord hebben ingesteld.
Maar ik zou best graag dat baantje willen, maar ik zou niet weten met wie ik in persoonlijk contact moet komen... want er staat alleen een telefoonnummer voor de hoofdvestiging, dusja...
Iemand suggesties?

tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2004, 14:43
Sven
Sven is offline
Dit kon opzich best wel in dit topic.. maarre, je kan toch in het telefoonboek het nummer opzoeken van de vestiging waar jij wilt werken?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 19:54
Bartje
Bartje is offline
meestal zijn de vestigingsnummers geheim.
(vanwege mensen die er klachten nar toe bellen, daar is 1 regionaal/landelijk nummer voor)
bel gewoon even naar het hoofdnummer,
die geven je wel een adres waar je breif heen kan
Oud 15-03-2004, 21:59
Sven
Sven is offline
Citaat:
Bartje schreef op 15-03-2004 @ 20:54:
meestal zijn de vestigingsnummers geheim.
(vanwege mensen die er klachten nar toe bellen, daar is 1 regionaal/landelijk nummer voor)
bel gewoon even naar het hoofdnummer,
die geven je wel een adres waar je breif heen kan
Aha.. nouja, die van Almere staan iig in het telefoonboek.. over de rest van Nl kan ik niet veel zeggen dan..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:09
willow-star
willow-star is offline
Tnx mensen!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:00
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Sven schreef op 15-03-2004 @ 22:59:
Aha.. nouja, die van Almere staan iig in het telefoonboek.. over de rest van Nl kan ik niet veel zeggen dan..
almere is idd het rayon hoofd, hierin weesp geven wij, voor klachten, ook het nummer van almere op
Oud 16-03-2004, 21:47
Sven
Sven is offline
Citaat:
Bartje schreef op 16-03-2004 @ 22:00:
almere is idd het rayon hoofd, hierin weesp geven wij, voor klachten, ook het nummer van almere op
Hm.. maar dat klopt niet helemaal dan.. want ik zit niet op die vestiging.. ik zit op een kleine vestiging in Almere-Haven, en die staat ook in het tel boek

maar daar zijn ze blijkbaar dus niet zo consequent in
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:52
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik heb even gewerkt bij de TPG. 2 Dagen. De eerste week loopt er een wijsneus met je mee die vertelt of je de post in je linker- of rechterhand moet bezorgen en aangezien je na 2 maanden weer een nieuwe wijk krijgt, gaat hij dan weer een weekje mee. Gezellig!
Oud 17-03-2004, 13:43
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 16-03-2004 @ 22:52:
Ik heb even gewerkt bij de TPG. 2 Dagen. De eerste week loopt er een wijsneus met je mee die vertelt of je de post in je linker- of rechterhand moet bezorgen en aangezien je na 2 maanden weer een nieuwe wijk krijgt, gaat hij dan weer een weekje mee. Gezellig!
Klinkt sarcastisch, maar het is niet meer dan normaal dat je ingewerkt wordt lijkt me.

Weet iemand trouwens of de TPG ook aan vakantiekrachten doet?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:23
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Dat verschilt ook per vestiging/plaats.
Bij ons is het gewoonlijk dat je (als zaterdagbesteller) 6 weken wordt ingewerkt, wat betekent dat je met een vaste postbode meesorteert en loopt en daarna ga je het alleen doen (invallen bij andere wijken of als je mazzel hebt gelijk een eigen wijk) en gaat er niemand meer mee, dus dan moet je het zelf uitzoeken.
Die 6 weken inwerken kunnen wel eens korter zijn trouwens, als degene die je inwerkt denkt dat je het alleen kan, dan mag je dat ook eerder doen. (zoals in mijn geval)

En wijsneus dat is ook subjectief natuurlijk. Je kunt moeilijk gelijk de eerste keer alles in je eentje doen en lang niet iedereen die bemoeit zich er mee of je de post nou links of rechtshandig bezorgd etc.

Dus niet zo negatief over TPG ja, er valt genoeg te klagen, maar ingewerkt worden lijkt me nogal logisch
Oud 17-03-2004, 21:26
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 17-03-2004 @ 14:43:
Weet iemand trouwens of de TPG ook aan vakantiekrachten doet?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat je er bijv. alleen voor de zomervakantie 1 x per week ofzo terecht kunt. (gezien de inwerktijd) Maar als je meerdere dagen per week beschikbaar bent dan gaat het inwerken uiteraard ook sneller en kan ik me goed voorstellen dat vakantiekrachten handig zijn in de zomerperiode.
Maar dat zou je na moeten vragen bij een vestiging in je woonplaats (of ze mensen kunnen gebruiken etc.)
Oud 17-03-2004, 23:24
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 17-03-2004 @ 22:23:
Dat verschilt ook per vestiging/plaats.
Bij ons is het gewoonlijk dat je (als zaterdagbesteller) 6 weken wordt ingewerkt, wat betekent dat je met een vaste postbode meesorteert en loopt en daarna ga je het alleen doen (invallen bij andere wijken of als je mazzel hebt gelijk een eigen wijk) en gaat er niemand meer mee, dus dan moet je het zelf uitzoeken.
Die 6 weken inwerken kunnen wel eens korter zijn trouwens, als degene die je inwerkt denkt dat je het alleen kan, dan mag je dat ook eerder doen. (zoals in mijn geval)

En wijsneus dat is ook subjectief natuurlijk. Je kunt moeilijk gelijk de eerste keer alles in je eentje doen en lang niet iedereen die bemoeit zich er mee of je de post nou links of rechtshandig bezorgd etc.

Dus niet zo negatief over TPG ja, er valt genoeg te klagen, maar ingewerkt worden lijkt me nogal logisch
Nou ja, het is in ieder geval minder zelfstandig werk dan je zou denken.
Oud 18-03-2004, 10:27
Boozle
Boozle is offline
Hier in Emmen wordt regelmatig gevraagd naar postbodes, voor zaterdag en in de vakanties. Soms worden er zelfs couriers gevraagd. Die mogen dan met een busje naar de buitendorpen toe. Er is wel een nadeel, je moet wel solliciteren. En je bent niet de enigste.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 18-03-2004 @ 11:27:
Hier in Emmen wordt regelmatig gevraagd naar postbodes, voor zaterdag en in de vakanties. Soms worden er zelfs couriers gevraagd. Die mogen dan met een busje naar de buitendorpen toe. Er is wel een nadeel, je moet wel solliciteren. En je bent niet de enigste.
Wel de enige?

Jammer dat Emmen net iets te ver weg is... waarom moet ik nou weer in Coevorden wonen... argh!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:09
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 18-03-2004 @ 00:24:
Nou ja, het is in ieder geval minder zelfstandig werk dan je zou denken.
Voordat je zelfstandig aan het werk kunt moet je eerst weten hoe het allemaal werkt.
Er is als postbode genoeg wat je moet weten, zodat er geen dingen misgaan (denk bijv. aan de aangetekende post etc.)

Als je eenmaal ingewerkt bent is het wel zelfstandig.

Zou geen baan kunnen bedenken waarbij je gelijk in het diepe gegooit wordt, iig geen baan met verantwoordelijkheden en regels om het goed te laten verlopen etc.
Oud 18-03-2004, 18:19
Luna
Luna is offline
Citaat:
Ja, na 2 dagen kun je ook nog niet weten hoe het allemaal werkt, he!? Logisch dat er dan iemand mee gaat om te kijken of jij de post wel goed bezorgd. En na een paar maanden mag je alles zelf doen en is het juist heel zelfstandig werk, je moet op straat in je eentje ervoor zorgen dat de post goed terecht komt. Dus hoe kun je nou na 2 dagen over een baantje oordelen?
Oud 18-03-2004, 20:42
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Bartje schreef op 16-03-2004 @ 22:00:
dat verbaasd me niks van de tpg
Oud 18-03-2004, 23:04
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 18-03-2004 @ 19:09:
Voordat je zelfstandig aan het werk kunt moet je eerst weten hoe het allemaal werkt.
Er is als postbode genoeg wat je moet weten, zodat er geen dingen misgaan (denk bijv. aan de aangetekende post etc.)

Als je eenmaal ingewerkt bent is het wel zelfstandig.

Zou geen baan kunnen bedenken waarbij je gelijk in het diepe gegooit wordt, iig geen baan met verantwoordelijkheden en regels om het goed te laten verlopen etc.
Er zit wel een verschil tussen begeleiding en nutteloos gebemoei. Wat kan mij het nu schelen of ik eerst bij even of oneven getallen moet bezorgen? Zodra de post gesorteerd is, vind ik de weg net zo goed als de zogenaamde begeleider. Ik hoef zijn tactiek niet te weten, die vind ik zelf wel uit.

De aangetekende post, dat is wel een voorbeeld van hoe je moet zien hoe dat in z'n werk gaat, maar dat is dan ook 1 van de weinige dingen.
Oud 18-03-2004, 23:07
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
vizz schreef op 18-03-2004 @ 19:19:
Ja, na 2 dagen kun je ook nog niet weten hoe het allemaal werkt, he!? Logisch dat er dan iemand mee gaat om te kijken of jij de post wel goed bezorgd. En na een paar maanden mag je alles zelf doen en is het juist heel zelfstandig werk, je moet op straat in je eentje ervoor zorgen dat de post goed terecht komt. Dus hoe kun je nou na 2 dagen over een baantje oordelen?
Waarom kan dat niet na 2 dagen? Daar zou ik wel eens een waterdicht antwoord op willen krijgen... Het is heus niet zo moeilijk om de brieven in de bus te stoppen. Brief in de gleuf en de zwaartekracht doet de rest!

Na een paar maanden mag je weer een andere wijk nemen en komt er weer een slimme instructeur jou vertellen hoe het ongelooflijk ingewikkelde leven der postbodes in elkaar steekt.
Oud 19-03-2004, 17:47
Luna
Luna is offline
Ik vraag me af waarom er dan toch nog zoveel post verkeerd bezorgd wordt, als het allemaal zo makkelijk is.
Oud 19-03-2004, 18:03
Sven
Sven is offline
Citaat:
vizz schreef op 19-03-2004 @ 18:47:
Ik vraag me af waarom er dan toch nog zoveel post verkeerd bezorgd wordt, als het allemaal zo makkelijk is.
Omdat veel postbodes nogal gehaast werken.. denk ik, je krijgt een vast aantal uren betaald dus het is voordelig om hard te werken..

Laatst gewijzigd op 19-03-2004 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:24
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Sven schreef op 19-03-2004 @ 19:03:
Omdat veel postbodes nogal gehaast werken.. denk ik, je krijgt een vast aantal uren betaald dus het is voordelig om hard te werken..
Ook dat klopt niet helemaal.
Geldt wel voor de fulltime medewerkers, maar als je bijv. zaterdagbesteller bent dan heb je een contract voor, in mijn geval, 4 uur en schrijf je elke keer dat je werkt je eindtijd op en krijg je ook de meeruren gewoon betaald.
Het is dus voordeliger om langzaam te werken (= meer geld).

En Fortuynist, bij ons is het niet zo dat als je na je inwerkperiode een nieuwe wijk krijgt dat er weer iemand meegaat e.d.
Hier is t gewoon inwerken en daarna zelf uitzoeken.

Bovendien is een wijk op een bepaalde volgorde lopen erg handig. Sowieso moet je van te voren weten hoe je de wijk gaat lopen, omdat je daar rekening mee moet houden met inpakken.
Als je met de fiets gaat is het niet handig om elke 2 meter je fiets te moeten verplaatsen en de wijk van de linker naar de rechterkant te lopen, het is in sommige gevallen bijv. handiger om in blokjes te lopen en je fiets lekker te laten staan op een handig punt.

Je moet weten hoe vaak je pakketjes aan moet bieden, wat je doet als iemand niet thuis is, welke soort legitimatie je wel en niet mag accepteren, dat je het nr. van t legitimatiebewijs moet noteren bij een legitimatiezending, of je een aangetekende brief ook aan de vrouw van de geadresseerde mag geven, hoe je de wijk moet sorteren (alles op naam of bepaalde adressen alleen hs en de bovenverdiepingen), of bepaalde bakken andersom gezet moeten worden (ivm handige manier bezorgen) etc.

Genoeg om te weten dus, dat wordt je in je inwerktijd zorgvuldig uitgelegd, zodat je daarna zelfstandig aan de slag kunt.

Goede basis, vervolgens veel vrijheid.

Maargoed, er is ook genoeg te zeiken over werken bij TPG hoor, maar dat het onzelfstandig is en dat het inwerken alleen bemoeizucht is etc. daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Hoe kun je btw weten hoe het gaat met inwerken etc. als je er slechts 2 dagen hebt gewerkt? Dan ben je naar mijn idee erg snel met je oordeel of je baseert je mening slechts op dingen waarvan je hebt horen zeggen.
Oud 20-03-2004, 17:33
Sven
Sven is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 20-03-2004 @ 18:24:
Geldt wel voor de fulltime medewerkers, maar als je bijv. zaterdagbesteller bent dan heb je een contract voor, in mijn geval, 4 uur en schrijf je elke keer dat je werkt je eindtijd op en krijg je ook de meeruren gewoon betaald.
Hm.. ik ben ook zaterdagbesteller.. en meeruren worden bij ons niet uitbetaald... maargoed, bijna iedereen is altijd eerder klaar
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:02
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Sven schreef op 20-03-2004 @ 18:33:
Hm.. ik ben ook zaterdagbesteller.. en meeruren worden bij ons niet uitbetaald... maargoed, bijna iedereen is altijd eerder klaar
Wat lullig zeg. Dan zou ik me ook haasten ja...

Ik heb ook maar een contract voor 4 uur en ben nooit binnen 4 uur klaar (doe er van 6.00 tot 7.15 ook nog postbussen bij) en krijg gelukkig dus wel de meeruren uitbetaald.
Oud 20-03-2004, 21:22
Sven
Sven is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 20-03-2004 @ 20:02:
Wat lullig zeg. Dan zou ik me ook haasten ja...

Ik heb ook maar een contract voor 4 uur en ben nooit binnen 4 uur klaar (doe er van 6.00 tot 7.15 ook nog postbussen bij) en krijg gelukkig dus wel de meeruren uitbetaald.
tja.. het is in werkelijkheid minder erg dan het klinkt hoor Ikzelf heb een wijk van 7,25 uur...en doe er rond de 6 uur over... dus dan maken die paar keer dat het langer duurt niet echt uit...
Alleen met kerst als het heel erg druk is krijgen we wel extra uren uitbetaald

Trouwens wel vaag, dat dit verschilt per vestiging...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 10:49
Quantes
Quantes is offline
www.detelefoongids.com
Oud 21-03-2004, 11:59
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 20-03-2004 @ 18:24:

En Fortuynist, bij ons is het niet zo dat als je na je inwerkperiode een nieuwe wijk krijgt dat er weer iemand meegaat e.d.
Hier is t gewoon inwerken en daarna zelf uitzoeken.

Bovendien is een wijk op een bepaalde volgorde lopen erg handig. Sowieso moet je van te voren weten hoe je de wijk gaat lopen, omdat je daar rekening mee moet houden met inpakken.
Als je met de fiets gaat is het niet handig om elke 2 meter je fiets te moeten verplaatsen en de wijk van de linker naar de rechterkant te lopen, het is in sommige gevallen bijv. handiger om in blokjes te lopen en je fiets lekker te laten staan op een handig punt.

Je moet weten hoe vaak je pakketjes aan moet bieden, wat je doet als iemand niet thuis is, welke soort legitimatie je wel en niet mag accepteren, dat je het nr. van t legitimatiebewijs moet noteren bij een legitimatiezending, of je een aangetekende brief ook aan de vrouw van de geadresseerde mag geven, hoe je de wijk moet sorteren (alles op naam of bepaalde adressen alleen hs en de bovenverdiepingen), of bepaalde bakken andersom gezet moeten worden (ivm handige manier bezorgen) etc.

Genoeg om te weten dus, dat wordt je in je inwerktijd zorgvuldig uitgelegd, zodat je daarna zelfstandig aan de slag kunt.

Goede basis, vervolgens veel vrijheid.

Maargoed, er is ook genoeg te zeiken over werken bij TPG hoor, maar dat het onzelfstandig is en dat het inwerken alleen bemoeizucht is etc. daar ben ik het absoluut niet mee eens.

Hoe kun je btw weten hoe het gaat met inwerken etc. als je er slechts 2 dagen hebt gewerkt? Dan ben je naar mijn idee erg snel met je oordeel of je baseert je mening slechts op dingen waarvan je hebt horen zeggen.
Maar de inwerkperiode is een verschrikking !
Oud 22-03-2004, 20:40
Luna
Luna is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-03-2004 @ 12:59:
Maar de inwerkperiode is een verschrikking !
De inwerkperiode? Dat waren voor jou dus 2 HELE dagen. Dat zegt meer wat over jou dan over het baantje.
Oud 23-03-2004, 23:18
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
vizz schreef op 22-03-2004 @ 21:40:
De inwerkperiode? Dat waren voor jou dus 2 HELE dagen. Dat zegt meer wat over jou dan over het baantje.
2 Dagen tijdsverspilling aan zinloze discussies en instructies.
Oud 23-03-2004, 23:32
Zazoo
Zazoo is offline
nou dan werk je er toch lekker niet . degene die mij inwerkte was aardig en ik vond een inwerkperiode wel handig ja . en ik werk er na een jaar nog steeds met plezier. lekker puh!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:19
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 24-03-2004 @ 00:32:
nou dan werk je er toch lekker niet . degene die mij inwerkte was aardig en ik vond een inwerkperiode wel handig ja . en ik werk er na een jaar nog steeds met plezier. lekker puh!
Nou ja goed, heb jij geluk gehad en ik niet. Leuk voor jou en zielig voor mij!
Oud 24-03-2004, 20:48
Sven
Sven is offline
Hmz.. ik moest zelfs nog naar een 2daagse postbode cursus ergens in Utrecht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten