![]() |
||
Citaat:
Ik ben in 1 moskee geweest en heb vrienden die dagelijks naar de moskee gaan en die lopen ook niet met dit soort ideeën rond. Dit bedoel ik nou met negatieve beeldvorming, nu wordt er aangenomen dat dit de norm is. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het ook niet wenselijk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben inmiddels zelf op het volgende gestuit: vrouwenbesnijdenis was een per-islamitische gewoonte en toen mohammed in medinah een vrouw zag die van deze traditie haar beroep had gemaakt zei hij tegen haar: "Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep,..." en ""Snijd niet te diep!. (Als je het niet te diep snijdt) zal dit de vrouw het fijnste gevoel geven en de man de meest lust (bij geslacht gemeenschap)" Ik weet niet wat daar van waar is maar dat klinkt toch al heel anders dan "meisjes moeten besneden worden". Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 16:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mannenbesnijdenis lijkt me ook een handigheidje voor woestijnvolkeren die zich nooit wasten, maar dat handigheidje is uitgegroeid tot een religieuse wet. Eigenlijk vind ik oorbellen voor baby's ook walgelijk, lichaam moet volledig onaantastbaar blijven behalve bij medische ingrepentotdat de drager ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
bij mannen is het normaal, want in amerika is iedereen zowat besneden, omdat ze het mooier vinden en hygienischer. niet alleen moslims, joden doe het, maar meer dan de helft van alle mannen. het geslacht van de man wordt er niet lelijker op of slechter, maar wat wil je in vredesnaam bij een vrouwweghalen?? lijkt me een nachtmerrie, zelfs als man.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Lees hier de brief van Stichting El Tawheed aan Aboutaleb van 19 April jl.
|||
Citaat:
clitoris, soms ook schaamlippen. Soms zelfs dichtgenaaid (tot op zekere hoogte, want je moet wel nog menstrueren kunnen). Citaat:
Ja, 70% geloof ik zelfs.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is zelfs verboden in de Islam! '' Geschat wordt dat meer dan 120 miljoen vrouwen één of andere vorm van verminking van de geslachtsorganen heeft ondergaan en dat minstens twee miljoen meisjes het risico lopen eraan te worden blootgesteld. Verminking van de vrouwelijke geslachtsorganen is een traditioneel gebruik met gruwelijke gevolgen voor de gezondheid van meisjes en vrouwen, in ernst afhankelijk van de ingrijpendheid van de procedure. Bedoeld wordt wat plaatselijk ook wel 'Vrouwenbesnijdenis', 'Besnijdenis volgens de Farao's' of 'Sunna-besnijdenis' wordt genoemd. Een dergelijke verminking wordt toegepast in Afrika, in het zuiden van het Arabisch Schiereiland, langs de Perzische Golf en bij sommige migranten in Europa, Australië en Noord-Amerika die uit deze gebieden afkomstig zijn. Verder bij minderheidsgroeperingen in India, Maleisië en Indonesië. Soms wordt de ingreep toegepast bij baby's, vaker bij meisjes tussen de vier en tien jaar, maar ook bij tieners, ten tijde van het eerste huwelijk of tijdens de eerste zwangerschap. De verminking wordt meestal uitgevoerd door traditionele artsen met gereedschap dat vaak opnieuw wordt gebruikt zonder dat het gesteriliseerd werd. Over het algemeen wordt de 'patiënte' niet verdoofd of ontsmet en wordt er van alles op de wond gesmeerd om het bloeden te stelpen. Dikwijls wordt, zij het onbedoeld, schade veroorzaakt door onhygiënische omstandigheden of doordat het slachtoffer zich tracht los te worstelen'' bron: http://www.nidi.nl/public/demos/dm97062.html |
![]() |
||
Citaat:
|
Balkenende vindt teksten moslimboek 'walgelijk'
Uitgegeven: 23 april 2004 20:57 DEN HAAG - Het kabinet is erg geschrokken van teksten uit het boek 'De weg van de moslim', waarin opgeroepen wordt tot haat en geweld tegen homoseksuelen en vrouwen. Premier Balkenende noemde vrijdag na afloop van de ministerraad teksten uit het boek "onbestaanbaar en walgelijk". Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt of de opstellers van het boek aangepakt kunnen worden. Als het OM daartoe te weinig mogelijkheden heeft, moeten de strafrechtelijke mogelijkheden worden uitgebreid, vindt Balkenende. De premier benadrukte dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Als er echter sprake is van bijvoorbeeld discriminatie, dan is een hard optreden van justitie volgens Balkenende noodzakelijk. De Tweede Kamer wil dan een verbod van het boek. Moskee gesloten Het moslimboek is ook te koop in de El Tawheed-moskee in Amsterdam-West, een plek die de Tweede Kamer al met argusogen bekijkt, onder meer wegens opruiende preken van imams. VVD en D66 sluiten niet uit dat de moskee gesloten moet worden. Premier Balkenende zei vrijdag dat de vrijheid tot het stichten van instellingen het moeilijk maakt om de moskee te sluiten. Aan de andere kant wees hij erop dat Nederland altijd al heel ver gaat met de tolerantie. Het OM-onderzoek moet voor het kabinet uitwijzen of er verdere stappen tegen de moskee nodig zijn. Volgende week moeten de ministers Donner (Justitie), Remkes (Binnenlandse Zaken) en Verdonk (Integratie) in de Kamer tekst en uitleg komen geven over het boek. http://nu.nl/news.jsp?n=313206&c=11
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil trouwens wel eens weten wanneer dat boek geschreven is. In sommige joodse boeken staan ook behoorlijk grove teksten. Maar dan moet je je wel bedenken dat dat eeuwen geleden geschreven is, in heel andere tijden. Datzelfde geldt voor veel christelijke en islamitische teksten. Als er nou in de omslag 'geschreven in 2003' staat vind ik het wél fout. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat er nu allemaal gezegd wordt, is totaal uit zijn verband gerukt. In het boek wordt ingegaan hoe de regelgeving wordt toegepast in een Islamitische staat . Wij leven niet in een Islamitische staat. Dus die regelgeving gaat niet op in Nederland. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laat maar weer eens zien dat men wel erg selectief is in het accepteren van religies en hun boeken ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat je dus niet denkt dat ik dit uit mijn duim zuig of zo, want dat is bepaald niet het geval. En hoeveel 'sommige moslims' is is niet helemaal duidelijk, maar ik kan je vertellen: te veel.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1. de praktizerende homo (dus relaties met mannen, sex enz.) 2. de genetische homo (ook van geboorte zoals bovenstaande) maar die gewoon getrouwd is, geen sex heeft met mannen, geen relaties met mannen, maar een goede gelovige, goede vader, echtgenoot enz... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is een verkeerde opvatting dat een man in de Islam met vier vrouwen mag trouwen vanwege de sex. Het gaat hierbij om hele andere zaken. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Reactie van Moskee Tawheed over het boek. Oum Taqiyyah | 96 | 30-04-2004 19:42 |