Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 14:04
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 08-04-2004 @ 15:01 :
weet jij als 'niet-moslim' wat er in de moskeeen gebeurt? Nee daarom.. en dat is een beetje eng gewoon.. want er is geen enkele macht die dit controleert.
Weet jij het wel? Nee. En de aivd luistert tegenwoordig overal mee. Als jij wil oordelen moet je zelf die moskeeën langs gaan.

Ik ben in 1 moskee geweest en heb vrienden die dagelijks naar de moskee gaan en die lopen ook niet met dit soort ideeën rond. Dit bedoel ik nou met negatieve beeldvorming, nu wordt er aangenomen dat dit de norm is.
Advertentie
Oud 08-04-2004, 14:22
Verwijderd
In egypte is 90% van de vrouwen besneden omdat het daar de gewoonte is meen ik ergens gelezen te hebben, en die vrouwen leven ook

Ik vind vrouwenbesnijdenis onwenselijk
Oud 08-04-2004, 14:31
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-04-2004 @ 15:22 :
In egypte is 90% van de vrouwen besneden omdat het daar de gewoonte is meen ik ergens gelezen te hebben, en die vrouwen leven ook

Ik vind vrouwenbesnijdenis onwenselijk
zou kunnen, en in Marokko, Algerije, Tunesie en Libie komt het niet voor...

Ik vind het ook niet wenselijk
Oud 08-04-2004, 15:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Isa schreef op 08-04-2004 @ 12:09 :
ik kan mij niet herrineren dat er in de koran staat dat de zorgplicht van de man vervalt bij wat hierboven beschreven staat, noch dat de vrouw verplicht is tot seks meer dan omgekeerd de man tov de vrouw, noch staat er ook maar iets in over besnijdenis. en liegen mag niet, maar 100 slagen staat er ook niet in.
Ik weet niet wat die imams allemaal prediken maar het meeste van wat zij zeggen heb ik in ieder geval nooit gehoord. Dat die imams het in hun hoofd halen om in de moskee over vrouwenbesnijdenis te beginnen, zegt al genoeg vind ik.
Oud 08-04-2004, 15:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 08-04-2004 @ 12:46 :
Slimpie, dat slaat niet op vrouwenbesnijdenis maar op het stukje van de topicstarter
Dit voor de duidelijkheid:

is bijna letterlijk een korancitaat.
Oh, dat is grappig. Ik ben dat stukje nooit tegen gekomen.
Oud 08-04-2004, 15:56
dastampamil
dastampamil is offline
hoi,

Het is inderdaad waar dat vrouwen besneden mogen worden in de Islam. Dus niet een moet maar een mag. Alleen is de manier waarop de vrouwen besneden moeten worden totaal verkeerd. De profeet Mohammed (v.z.m.h) heeft gezegd dat je een stukje van het huid dat de clitoris bedekt kan weghalen zodat die beter bereikbaar is,waardoor een vrouw een betere orgasme kan hebben.

Alleen sommige *piep* mensen weten dat niet. Even een misverstand uit de wereld helpen dacht ik
Oud 08-04-2004, 16:01
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
dastampamil schreef op 08-04-2004 @ 16:56 :
hoi,

Het is inderdaad waar dat vrouwen besneden mogen worden in de Islam. Dus niet een moet maar een mag. Alleen is de manier waarop de vrouwen besneden moeten worden totaal verkeerd. De profeet Mohammed (v.z.m.h) heeft gezegd dat je een stukje van het huid dat de clitoris bedekt kan weghalen zodat die beter bereikbaar is,waardoor een vrouw een betere orgasme kan hebben.

Alleen sommige *piep* mensen weten dat niet. Even een misverstand uit de wereld helpen dacht ik
bron aub
Oud 08-04-2004, 16:09
dastampamil
dastampamil is offline
is goed maar moet dan even zoeken (even kan ook een paar dagen zijn) is trouwens een hadith en geen koranvers,
Oud 08-04-2004, 16:10
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
dastampamil schreef op 08-04-2004 @ 17:09 :
is goed maar moet dan even zoeken (even kan ook een paar dagen zijn) is trouwens een hadith en geen koranvers,
ok alvast bedankt voor de moeite en vermeld aub ook de betrouwbaarheid van de overlevering.

Ik ben inmiddels zelf op het volgende gestuit: vrouwenbesnijdenis was een per-islamitische gewoonte en toen mohammed in medinah een vrouw zag die van deze traditie haar beroep had gemaakt zei hij tegen haar: "Als je besnijdt, doe dat oppervlakkig en niet diep,..." en ""Snijd niet te diep!. (Als je het niet te diep snijdt) zal dit de vrouw het fijnste gevoel geven en de man de meest lust (bij geslacht gemeenschap)"

Ik weet niet wat daar van waar is maar dat klinkt toch al heel anders dan "meisjes moeten besneden worden".

Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 16:22.
Oud 08-04-2004, 17:04
dastampamil
dastampamil is offline
Juist die bedoel ik dus. Hoe ze op die besnijdenis komen die uitgevoerd wordt in sommige landen weet ik niet. Misschien de ouders van Hirsi Ali even vragen.
Oud 08-04-2004, 18:44
El_Nour
El_Nour is offline
Van welke site hebben jullie bovenstaande stukjes gehaald?

(Bron aub.. )
Oud 08-04-2004, 18:54
dastampamil
dastampamil is offline
zelf geschreven
Oud 08-04-2004, 18:56
naam onbekend
naam onbekend is offline
Is het niet zo dat vrouwenbesnijdenis een overblijfsel is uit oude Afrikaanse culturen, van voordat de islam daar de dominante religie werd?
Oud 08-04-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 08-04-2004 @ 16:20 :
Oh, dat is grappig. Ik ben dat stukje nooit tegen gekomen.
Klopt, ik zei ook bijna, bijdehandje
Oud 08-04-2004, 19:28
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-04-2004 @ 19:56 :
Is het niet zo dat vrouwenbesnijdenis een overblijfsel is uit oude Afrikaanse culturen, van voordat de islam daar de dominante religie werd?
dat is ook zo
Oud 08-04-2004, 20:02
REIE
REIE is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-04-2004 @ 19:56 :
Het schijnt dat er ooit een farao was die alle jongen meisjes voor zich eiste, soort ius prima nox. De vrouwen beschermden hun dochters door hun geslachtsorganen dicht te naaien. Dit werd helaas een traditie. In "achterlijke" landen worden onbesneden vrouwen nu als hoeren beschouwd en uitgesloten.
Mannenbesnijdenis lijkt me ook een handigheidje voor woestijnvolkeren die zich nooit wasten, maar dat handigheidje is uitgegroeid tot een religieuse wet.
Eigenlijk vind ik oorbellen voor baby's ook walgelijk, lichaam moet volledig onaantastbaar blijven behalve bij medische ingrepentotdat de drager er redelijk over kan beslissen (ofzo).
Oud 09-04-2004, 07:04
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
REIE schreef op 08-04-2004 @ 21:02 :
Het schijnt dat er ooit een farao was die alle jongen meisjes voor zich eiste, soort ius prima nox. De vrouwen beschermden hun dochters door hun geslachtsorganen dicht te naaien. Dit werd helaas een traditie. In "achterlijke" landen worden onbesneden vrouwen nu als hoeren beschouwd en uitgesloten.
Mannenbesnijdenis lijkt me ook een handigheidje voor woestijnvolkeren die zich nooit wasten, maar dat handigheidje is uitgegroeid tot een religieuse wet.
Eigenlijk vind ik oorbellen voor baby's ook walgelijk, lichaam moet volledig onaantastbaar blijven behalve bij medische ingrepentotdat de drager er redelijk over kan beslissen (ofzo).
ja dat is echt gewoon belachelijk.
Oud 09-04-2004, 07:19
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-04-2004 @ 15:04 :
toen ik ooit eens in een katholieke kerk was, beschuldigde de pastoor de joden ervan dat je zus aan het kruis genageld was

controleert ook geen hond
Dat is er altijd nog een kerkraad die hem eruit kan flikkeren met zulke uitlatingen
Oud 09-04-2004, 07:23
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 08-04-2004 @ 15:04 :
Weet jij het wel? Nee. En de aivd luistert tegenwoordig overal mee. Als jij wil oordelen moet je zelf die moskeeën langs gaan.

Ik ben in 1 moskee geweest en heb vrienden die dagelijks naar de moskee gaan en die lopen ook niet met dit soort ideeën rond. Dit bedoel ik nou met negatieve beeldvorming, nu wordt er aangenomen dat dit de norm is.
Je weet niet eens wat de AIVD wel of niet mag. In ieder geval niet zomaar (zonder aanleiding) 'schroeven' in de muur plaatsen en meeluisteren. Een goede vriend vertelde mij eens dat er in moskeeën vreemdere dingen gebeuren dan wij denken. Het gaat niet om een 'beeldvorming' maar om feiten.
Oud 09-04-2004, 09:37
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-04-2004 @ 11:34 :
Waaruit blijkt dat je geen kritiek mag uiten op een cultureel iets?

Dacht je dat ik vrouwenbesnijdenis goedkeur omdat ze dat in Somalie doen en we ons daar niet mee moeten bemoeien?

Mooi niet dus.
vraagje> wat wordt er dan bij een vrouw/meisje weggesneden??

bij mannen is het normaal, want in amerika is iedereen zowat besneden, omdat ze het mooier vinden en hygienischer.
niet alleen moslims, joden doe het, maar meer dan de helft van alle mannen.

het geslacht van de man wordt er niet lelijker op of slechter, maar wat wil je in vredesnaam bij een vrouwweghalen??

lijkt me een nachtmerrie, zelfs als man.
Oud 09-04-2004, 09:53
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 09-04-2004 @ 08:23 :
Een goede vriend vertelde mij eens dat er in moskeeën vreemdere dingen gebeuren dan wij denken. Het gaat niet om een 'beeldvorming' maar om feiten.
Nou dat klinkt nog eens als een feit goede vrienden van mij vertellen hele andere dingen en ik ben eens mee gaan kijken en kan niks negatiefs noemen. Er zullen vast wel moskeeën zijn waar vreemde dingen gebeuren, tawheed is er voor mij één van, maar dat zegt niks over moskeeën in het algemeen dus we moeten geen drama gaan maken van niks.
Oud 09-04-2004, 12:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Land uitzetten die rukker.
Ik ben namelijk niet tegen moslims, maar dit gaat te ver, net als die extremisten die bommetjes leggen
Oud 15-04-2004, 20:10
Hapna
Hapna is offline
Zullen we de Paus dan ook Vaticaanstad uitkegelen? Lijkt me wel zo terecht.
Oud 15-04-2004, 20:16
El_Nour
El_Nour is offline
Aboutaleb heeft het bestuur van tawaheed een brief geschreven, hoorde ik net op AT5.

Mijn broer is daar een tijd geleden een keer geweest voor het vrijdaggebed en hij kreeg een flinke uitbrander van mijn vader toen hij dit hoorde.
Die moskee staat nl. ook in de Marokkaanse gemeenschap bekend als extreem.
Oud 15-04-2004, 20:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Nagash schreef op 15-04-2004 @ 21:10 :
Zullen we de Paus dan ook Vaticaanstad uitkegelen? Lijkt me wel zo terecht.
Ook helemaal mee eens. Door de paus is er een gigantisch aids probleem in sommige landen. Omdat ze katholiek zijn...
Oud 21-04-2004, 16:35
LaResistance
LaResistance is offline
Lees hier de brief van Stichting El Tawheed aan Aboutaleb van 19 April jl.
Oud 21-04-2004, 17:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 09-04-2004 @ 10:37 :
vraagje> wat wordt er dan bij een vrouw/meisje weggesneden??

clitoris, soms ook schaamlippen. Soms zelfs dichtgenaaid (tot op zekere hoogte, want je moet wel nog menstrueren kunnen).

Citaat:

bij mannen is het normaal, want in amerika is iedereen zowat besneden, omdat ze het mooier vinden en hygienischer.
niet alleen moslims, joden doe het, maar meer dan de helft van alle mannen.

Ja, 70% geloof ik zelfs.
Oud 23-04-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 08-04-2004 @ 12:33 :
Voor de zoveelste keer, er staat niks maar dan ook niks over vrouwenbesnijdenis in de koran.
Er staat hier helemaal niets over in de Quran. En in geen enkele Ahhadieth is hierover iets te vinden!
Het is zelfs verboden in de Islam!

'' Geschat wordt dat meer dan 120 miljoen vrouwen één of andere vorm van verminking van de geslachtsorganen heeft ondergaan en dat minstens twee miljoen meisjes het risico lopen eraan te worden blootgesteld. Verminking van de vrouwelijke geslachtsorganen is een traditioneel gebruik met gruwelijke gevolgen voor de gezondheid van meisjes en vrouwen, in ernst afhankelijk van de ingrijpendheid van de procedure. Bedoeld wordt wat plaatselijk ook wel 'Vrouwenbesnijdenis', 'Besnijdenis volgens de Farao's' of 'Sunna-besnijdenis' wordt genoemd. Een dergelijke verminking wordt toegepast in Afrika, in het zuiden van het Arabisch Schiereiland, langs de Perzische Golf en bij sommige migranten in Europa, Australië en Noord-Amerika die uit deze gebieden afkomstig zijn. Verder bij minderheidsgroeperingen in India, Maleisië en Indonesië. Soms wordt de ingreep toegepast bij baby's, vaker bij meisjes tussen de vier en tien jaar, maar ook bij tieners, ten tijde van het eerste huwelijk of tijdens de eerste zwangerschap. De verminking wordt meestal uitgevoerd door traditionele artsen met gereedschap dat vaak opnieuw wordt gebruikt zonder dat het gesteriliseerd werd. Over het algemeen wordt de 'patiënte' niet verdoofd of ontsmet en wordt er van alles op de wond gesmeerd om het bloeden te stelpen. Dikwijls wordt, zij het onbedoeld, schade veroorzaakt door onhygiënische omstandigheden of doordat het slachtoffer zich tracht los te worstelen''

bron: http://www.nidi.nl/public/demos/dm97062.html
Oud 23-04-2004, 16:05
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
SandraMoslima schreef op 23-04-2004 @ 16:10 :
Er staat hier helemaal niets over in de Quran. En in geen enkele Ahhadieth is hierover iets te vinden!
Het is zelfs verboden in de Islam!
De manier waarop het nu gebeurt wel ja (zoals in Somalië) maar er zijn dus wel ahadith die over het verschijnsel vrouwenbesnijdenis spreken, al is het niet in de gebiedende zin.
Oud 23-04-2004, 20:01
Gatara
Gatara is offline
Balkenende vindt teksten moslimboek 'walgelijk'

Uitgegeven: 23 april 2004 20:57

DEN HAAG - Het kabinet is erg geschrokken van teksten uit het boek 'De weg van de moslim', waarin opgeroepen wordt tot haat en geweld tegen homoseksuelen en vrouwen. Premier Balkenende noemde vrijdag na afloop van de ministerraad teksten uit het boek "onbestaanbaar en walgelijk".

Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt of de opstellers van het boek aangepakt kunnen worden. Als het OM daartoe te weinig mogelijkheden heeft, moeten de strafrechtelijke mogelijkheden worden uitgebreid, vindt Balkenende.

De premier benadrukte dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Als er echter sprake is van bijvoorbeeld discriminatie, dan is een hard optreden van justitie volgens Balkenende noodzakelijk. De Tweede Kamer wil dan een verbod van het boek.

Moskee gesloten
Het moslimboek is ook te koop in de El Tawheed-moskee in Amsterdam-West, een plek die de Tweede Kamer al met argusogen bekijkt, onder meer wegens opruiende preken van imams. VVD en D66 sluiten niet uit dat de moskee gesloten moet worden.

Premier Balkenende zei vrijdag dat de vrijheid tot het stichten van instellingen het moeilijk maakt om de moskee te sluiten. Aan de andere kant wees hij erop dat Nederland altijd al heel ver gaat met de tolerantie. Het OM-onderzoek moet voor het kabinet uitwijzen of er verdere stappen tegen de moskee nodig zijn.

Volgende week moeten de ministers Donner (Justitie), Remkes (Binnenlandse Zaken) en Verdonk (Integratie) in de Kamer tekst en uitleg komen geven over het boek.

http://nu.nl/news.jsp?n=313206&c=11
Oud 23-04-2004, 21:29
LaResistance
LaResistance is offline
dat boek ligt hier ook in de bieb, sluiten die handel?
Oud 23-04-2004, 22:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-04-2004 @ 21:01 :
Balkenende vindt teksten moslimboek 'walgelijk'

Uitgegeven: 23 april 2004 20:57

DEN HAAG - Het kabinet is erg geschrokken van teksten uit het boek 'De weg van de moslim', waarin opgeroepen wordt tot haat en geweld tegen homoseksuelen en vrouwen. Premier Balkenende noemde vrijdag na afloop van de ministerraad teksten uit het boek "onbestaanbaar en walgelijk".

Het Openbaar Ministerie (OM) onderzoekt of de opstellers van het boek aangepakt kunnen worden. Als het OM daartoe te weinig mogelijkheden heeft, moeten de strafrechtelijke mogelijkheden worden uitgebreid, vindt Balkenende.

De premier benadrukte dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. Als er echter sprake is van bijvoorbeeld discriminatie, dan is een hard optreden van justitie volgens Balkenende noodzakelijk. De Tweede Kamer wil dan een verbod van het boek.

Moskee gesloten
Het moslimboek is ook te koop in de El Tawheed-moskee in Amsterdam-West, een plek die de Tweede Kamer al met argusogen bekijkt, onder meer wegens opruiende preken van imams. VVD en D66 sluiten niet uit dat de moskee gesloten moet worden.

Premier Balkenende zei vrijdag dat de vrijheid tot het stichten van instellingen het moeilijk maakt om de moskee te sluiten. Aan de andere kant wees hij erop dat Nederland altijd al heel ver gaat met de tolerantie. Het OM-onderzoek moet voor het kabinet uitwijzen of er verdere stappen tegen de moskee nodig zijn.

Volgende week moeten de ministers Donner (Justitie), Remkes (Binnenlandse Zaken) en Verdonk (Integratie) in de Kamer tekst en uitleg komen geven over het boek.

http://nu.nl/news.jsp?n=313206&c=11
Wat zijn die lui toch dom bezig in Den Haag. Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen het voor het zeggen hebben.
Oud 23-04-2004, 22:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-04-2004 @ 23:06 :
Wat zijn die lui toch dom bezig in Den Haag. Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen het voor het zeggen hebben.
Inderdaad.

Ik wil trouwens wel eens weten wanneer dat boek geschreven is.

In sommige joodse boeken staan ook behoorlijk grove teksten. Maar dan moet je je wel bedenken dat dat eeuwen geleden geschreven is, in heel andere tijden. Datzelfde geldt voor veel christelijke en islamitische teksten.

Als er nou in de omslag 'geschreven in 2003' staat vind ik het wél fout.
Oud 23-04-2004, 22:23
LaResistance
LaResistance is offline
Heeft er iemand NOVA politiek gezien? Ze gingen de straat op met teksten over het doden van homo's en onderdrukking van vrouwen en vroegen de mensen wat ze er van vonden. En ze vroegen aan Rita Verdonk die aan tafel zat, waar zij dacht dat die teksten uit kwamen, zij noemde dat moslimboek. Bleek het om Bijbelverzen te gaan. Ze is wel voor een verbod op dat moslimboek maar niet op een verbod voor de Bijbel.
Oud 23-04-2004, 22:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-04-2004 @ 23:10 :
Inderdaad.

Ik wil trouwens wel eens weten wanneer dat boek geschreven is.

In sommige joodse boeken staan ook behoorlijk grove teksten. Maar dan moet je je wel bedenken dat dat eeuwen geleden geschreven is, in heel andere tijden. Datzelfde geldt voor veel christelijke en islamitische teksten.

Als er nou in de omslag 'geschreven in 2003' staat vind ik het wél fout.
Die gasten kennen dat boek inhoudelijk niet. Sterker nog, ze willen niet eens ernaar kijken.
Wat er nu allemaal gezegd wordt, is totaal uit zijn verband gerukt. In het boek wordt ingegaan hoe de regelgeving wordt toegepast in een Islamitische staat . Wij leven niet in een Islamitische staat. Dus die regelgeving gaat niet op in Nederland.
Oud 24-04-2004, 13:38
Daevrem
Daevrem is offline
De bijbel is een veel erger boek dan de koraan.

Als ze de wet aan gaan passen zodat dit soort dingen strafbaar is dan verdwijnt de bijbel ook. De sukkels schieten zichzelf in hun eigen voet, hahaha...

En alle hoogleraren rechten maar proberen de mensen weer wat logica en ratio aan te praten maar die worden met uitspraken als "heulen met de vijand" afgedaan.
Oud 24-04-2004, 15:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 23-04-2004 @ 23:23 :
Heeft er iemand NOVA politiek gezien? Ze gingen de straat op met teksten over het doden van homo's en onderdrukking van vrouwen en vroegen de mensen wat ze er van vonden. En ze vroegen aan Rita Verdonk die aan tafel zat, waar zij dacht dat die teksten uit kwamen, zij noemde dat moslimboek. Bleek het om Bijbelverzen te gaan. Ze is wel voor een verbod op dat moslimboek maar niet op een verbod voor de Bijbel.
Haha.

Laat maar weer eens zien dat men wel erg selectief is in het accepteren van religies en hun boeken
Oud 24-04-2004, 17:12
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik heb trouwens ook gehoord wat sommige moslims denken dat het begrip 'homo' inhoudt: een man die kinderen en andere mannen tegen hun zin anaal verkracht. 'Homo' is voor hen dus min of meer synoniem aan 'kinderverkrachter'. Zo bezien is het niet vreemd dat deze mensen zo homofoob zijn, ze hebben een totaal verkeerd beeld van homoseksuelen. Daar moet iets aan gedaan worden.
Oud 24-04-2004, 17:35
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-04-2004 @ 18:12 :
Ik heb trouwens ook gehoord wat sommige moslims denken dat het begrip 'homo' inhoudt: een man die kinderen en andere mannen tegen hun zin anaal verkracht. 'Homo' is voor hen dus min of meer synoniem aan 'kinderverkrachter'. Zo bezien is het niet vreemd dat deze mensen zo homofoob zijn, ze hebben een totaal verkeerd beeld van homoseksuelen. Daar moet iets aan gedaan worden.
Van wie heb je dat gehoord en wat is "sommige moslims"?
Oud 24-04-2004, 17:43
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 24-04-2004 @ 18:35 :
Van wie heb je dat gehoord en wat is "sommige moslims"?
Van mijn moeder, docente NT2 (Nederlands als tweede taal) aan jonge asielzoekers (middelbare schoolleeftijd). Zij hoorde dit op een studiedag over seksuele voorlichting van Omar Nahas, een wetenschappelijk medewerker van de Stichting Youssouf, die opkomt voor islamitische homoseksuelen. De man was ook zelf moslim en homo.

Dat je dus niet denkt dat ik dit uit mijn duim zuig of zo, want dat is bepaald niet het geval.

En hoeveel 'sommige moslims' is is niet helemaal duidelijk, maar ik kan je vertellen: te veel.
Oud 24-04-2004, 17:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-04-2004 @ 18:43 :
Van mijn moeder, docente NT2 (Nederlands als tweede taal) aan jonge asielzoekers (middelbare schoolleeftijd). Zij hoorde dit op een studiedag over seksuele voorlichting van Omar Nahas, een wetenschappelijk medewerker van de Stichting Youssouf, die opkomt voor islamitische homoseksuelen. De man was ook zelf moslim en homo.
Islamitische homo? Dat is net alsof je zegt dat water in de brand staat.
Oud 24-04-2004, 18:03
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-04-2004 @ 18:59 :
Dit is trouwens nog zoiets: ontkennen dat moslims ook homoseksueel kunnen zijn. Hoe kortzichtig.
Oud 24-04-2004, 18:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-04-2004 @ 19:03 :
Dit is trouwens nog zoiets: ontkennen dat moslims ook homoseksueel kunnen zijn. Hoe kortzichtig.
Nee, die twee dingen gaan nooit samen. Dat zeg ik alleen. Je mag best homo zijn.
Oud 24-04-2004, 18:09
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-04-2004 @ 19:06 :
Nee, die twee dingen gaan nooit samen.
En waarom dan niet?
Oud 24-04-2004, 18:11
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-04-2004 @ 18:59 :
Je kunt 2 verschillende homo's onderscheiden:

1. de praktizerende homo (dus relaties met mannen, sex enz.)

2. de genetische homo (ook van geboorte zoals bovenstaande) maar die gewoon getrouwd is, geen sex heeft met mannen, geen relaties met mannen, maar een goede gelovige, goede vader, echtgenoot enz...
Oud 24-04-2004, 18:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-04-2004 @ 19:09 :
En waarom dan niet?
Volgens de Islam mag je niet als een dolle sexbeest erop losbeuken.
Het is een verkeerde opvatting dat een man in de Islam met vier vrouwen mag trouwen vanwege de sex. Het gaat hierbij om hele andere zaken.
Oud 24-04-2004, 18:18
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 24-04-2004 @ 19:11 :
Je kunt 2 verschillende homo's onderscheiden:

1. de praktizerende homo (dus relaties met mannen, sex enz.)

2. de genetische homo (ook van geboorte zoals bovenstaande) maar die gewoon getrouwd is, geen sex heeft met mannen, geen relaties met mannen, maar een goede gelovige, goede vader, echtgenoot enz...
2 is dus gewoon iemand die zijn ware geaardheid onderdrukt, en door zijn omgeving in een heteroseksueel keurslijf wordt geperst. Stuitend
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-04-2004 @ 19:15 :
Volgens de Islam mag je niet als een dolle sexbeest erop losbeuken.
Waarom zou een homo er meteen als een 'dolle sexbeest' er op losbeuken? Ook homo's zijn meestal gewoon monogaam. Maar dan met hetzelfde geslacht.
Oud 24-04-2004, 19:50
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 08-04-2004 @ 10:45 :
Moskee-lectuur: vrouwen moeten besneden

Uitgegeven: 8 april 2004 08:24

AMSTERDAM - In de lectuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam staat dat 'meisjes besneden moeten worden'. Het is volgens gezondheidscentrum voor vluchtelingen Pharos voor het eerst dat deze oproep in een Nederlandse moskee gedaan wordt, zo bericht Trouw.

De moskee heeft onlangs een open dag georganiseerd, in een poging van het slechte imago af te komen. Dat imago is onder meer opgeroepen door uitspraken van een imam uit de moskee, die niet-moslims 'brandhout voor de hel' noemde en vrouwen verbood zonder toestemming van hun man het huis te verlaten.

In de lectuur die El Tawheed aanbiedt, staat vrouwen weliswaar dezelfde rechten hebben als mannen, maar 'de wetenschap heeft aangetoond dat er grote verschillen zijn in biologische natuur, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens'. Daarom zou het 'onrechtvaardig' zijn om vrouwen dezelfde 'verantwoordelijkheden, rechten en plichten te geven als de man'.

Vrouwen moeten volgens de lectuur luisteren naar haar man. Ongehoorzaamheid is ontoelaatbaar. Wanneer een vrouw seks weigert of haar huis verlaat, vervalt de zorgplicht van de man voor zijn echtgenote. Een vrouw die liegt verdient 'minstens 100 slagen'.

Ja het blijft een interessant onderwerp mensen en ik kan het WEER niet laten om hierop te reageren, maar dit gaat uiteraard veel te ver. Ik ben van mening dat dit soort mensen uit dit westers land met haar eigen cultuur moeten worden verbannen. Hoe staat jullie hier tegenover?
Gewoon weg schandelijk. Ik dacht dat vrouwen en mannen toch wel even intiligent waren. Wat een losers, de man die dit geschreven heeft moet levenslang krijgen!!!!!
Oud 24-04-2004, 19:52
Daevrem
Daevrem is offline
Homoseksueliteit is niet genetisch, alhoewel er wel een genetische factor is. Je wordt dus zeker niet homoseksueel geboren.
Oud 24-04-2004, 19:58
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
I love stars schreef op 24-04-2004 @ 20:50 :
Gewoon weg schandelijk. Ik dacht dat vrouwen en mannen toch wel even intiligent waren. Wat een losers, de man die dit geschreven heeft moet levenslang krijgen!!!!!
die schrijver is al dood of anders hardstikke bejaard, dit boek is namelijk al heel oud en is al jaren overal in nederland te verkrijgen. Het slaat dus nergens op dat dit boek een reden zou moeten zijn om die moskee te sluiten aangezien dit boek ook in de boekhandel ligt en in de bieb. Daarbij zijn er wel ergere boeken in nederland te verkrijgen, moeten we weer over de bijbel beginnen?

Regels voor berichten