Oud 15-05-2004, 12:07
summer1986
summer1986 is offline
Sinds kort drink ik veel meer water voor mn gezondheid. Ik drink zo'n 1,5 liter per dag. Maar ik moet haast om het kwartier naar de wc, en dit weerhoudt me er bijna van om veel te drinken. Hebben jullie hier ook zo'n last van? En vriendin van me zei dat dit alleen in het begin zo is, dat het wel minder wordt. Maar dit leek me niet zo waarschijnlijk. Jullie wel?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:13
Verwijderd
ik heb dus precies hetzelfde probleem, als ik een halve liter water drink moet ik 2 of 3 x naar de wc. Dit keer 3 is mij te veel. zeker als het bijna elke halfuur is.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:16
Roos
Roos is offline
Daar heb ik echt nooit last van..
Oud 15-05-2004, 12:17
summer1986
summer1986 is offline
Voor mij ook. Nouja, als ik thuis ben vind ik het niet zo erg. Maar op school heb ik het probleem dat de dames wc helemaal aan de andere kant van het gebouw is...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:22
Verwijderd
Yep, kvind het daarom ook kei-vervelend om veel te drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:23
Verwijderd
ja, ik ken het probleem. maar ik drink gewoon, omdat ik dat belangrijker vind om goed te drinken. dan neem ik dat wc maar voor lief.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:31
marlies
marlies is offline
Ik drink heel veel, maar echt vaak hoef ik niet naar de WC, ik moet wel veel plassen als ik eenmaal ga.
Oud 15-05-2004, 12:36
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 13:07 :
Sinds kort drink ik veel meer water voor mn gezondheid. Ik drink zo'n 1,5 liter per dag. Maar ik moet haast om het kwartier naar de wc, en dit weerhoudt me er bijna van om veel te drinken. Hebben jullie hier ook zo'n last van? En vriendin van me zei dat dit alleen in het begin zo is, dat het wel minder wordt. Maar dit leek me niet zo waarschijnlijk. Jullie wel?
Je schrijft dat je pas sinds kort veel water drinkt.
Mijn dokter zei dat je in het begin heel veel moet plassen, maar dat dat later minder wordt. (Ikzelf heb het niet lang kunnen volhouden om te kunnen zeggen of het klopt)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:36
Verwijderd
Drink je alleen maar die 1,5 liter water of ook nog heel veel andere dingen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:49
barbara.inc
barbara.inc is offline
nope, ik kan als het nodig is een hele dag niet naar de wc gaan, altijd handig als je op vakantie gaat Heb blijkbaar een sterke blaas ofzo
Oud 15-05-2004, 13:08
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-05-2004 @ 13:36 :
Drink je alleen maar die 1,5 liter water of ook nog heel veel andere dingen?
Nee, op een dag alleen water.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:09
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 15-05-2004 @ 13:36 :
Je schrijft dat je pas sinds kort veel water drinkt.
Mijn dokter zei dat je in het begin heel veel moet plassen, maar dat dat later minder wordt. (Ikzelf heb het niet lang kunnen volhouden om te kunnen zeggen of het klopt)
Ja, dat zei die vriendin van mij ook. Maar ik vraag me dan af hoe dat kan . Mn blaas zal er niet groter op worden!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:54
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 14:09 :
Ja, dat zei die vriendin van mij ook. Maar ik vraag me dan af hoe dat kan . Mn blaas zal er niet groter op worden!
Dan gaat je lichaam er zeker aan wennen ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:33
Bravo
Bravo is offline
Nou... ik denk niet dat het zomaar over gaat hoor. Ik heb er ook altijd last van, heel irritant maar ja... het ´spoelt´ je lichaam en dat is wel fijn
Oud 15-05-2004, 18:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik moet misschien wel vaker naar de wc, maar ik drink dan ook niet veel op school maar voornamelijk thuis. Om dan een paar keer meer naar de wc te gaan vind ik niet zo'n ramp. En vaak kan ik het makkelijk ophouden totdat ik die hele halve liter opgespaard heb zeg maar
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 15-05-2004 @ 14:09 :
Dan kan je het gewoon beter ophouden, omdat die spieren meer gewend zijn.. denk ik
Oud 15-05-2004, 19:03
Stormkraai
Stormkraai is offline
Heb ik ook al jaren last van. Niks helpt bij mij, ik moet dus leren leven met het feit dat ik geen sterke blaas heb. Geen ramp verder, je gaat je er op een gegeven moment wel op instellen. Probeer gewoon tactisch te drinken; Wanneer je weet dat je niet meer weg hoeft gewoon wat meer drinken, niet drinken voordat je bijvoorbeeld naar de bios of stad gaat, enzovoorts.
Oud 15-05-2004, 22:31
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik drink 3 liter per dag en moet best vaak naar de wc, maar niet vaker dan om de 4 uur . Misschien moet je idd gewoon wennen
Oud 16-05-2004, 09:29
Verwijderd
Ik heb het ook, ooit was ik er redelijk aan gewend. Nu dus niet meer en ik vind het ook zeer ergerlijk dat ik om het kwartier naar de plee moet.. ja, dan krijg ik wel de neiging om minder te drinken, hoewel dat natuurlijk slecht is.
Tactisch drinken dan maar idd.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:31
marrel
marrel is offline
misschien moet je het opbouwen, beginnen met 2 glazen water extra en zo naar de 1,5 liter gaan
Oud 16-05-2004, 10:47
Verwijderd
mjuh, wat je moet doen is proberen zo lang mogelijk uit te stellen om naar de wc te gaan. Dan wordt je blaas groter *zoiets heb ik gelezen ergens* en hoef je dus uiteindelijk niet meer elk kwartier naar de wc.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:27
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb dit probleem ook, als ik 1 glas water drink kan je er zeker van zijn dat ik 5- 10 min later al naar de wc moet,.. Ik drink nu dus zelf ook maar heel weinig wat het enkel erger maakt?
Dat van Mushu zou dus wel kunnen kloppen,mss kan je je blaas 'uitrekken'?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:45
I love stars
I love stars is offline
Ik drink ook veel zeker een liter water per dag en dan nog veel cola's enzo. Ik moet dan echt héél vaak na de wc. Ook tijdens school ik gá élke pauze naar de Wc. echt niet meer normaal !!
Oud 16-05-2004, 12:47
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 15-05-2004 @ 23:31 :
ik drink 3 liter per dag en moet best vaak naar de wc, maar niet vaker dan om de 4 uur . Misschien moet je idd gewoon wennen
heeft met de blaas groote te maken. Maar je kan ook gewoon een zwakke blaas hebben soms ga ik na de wc omdat ik erg nodig moet terwel het dan 1 druppel blijkt te zijn .
Oud 16-05-2004, 13:56
matrix21
matrix21 is offline
Waarom drinken jullie zoveel? Ik drink gewoon wanneer ik dorst heb, ben ik echt niet minder gezond om. Zin in iets lekker te drinken neem ik een glas cola of een biertje ofzo (maar dat is meer omdat het lekker is, niet omdat ik dorst heb) en als ik dorst heb loop ik naar de kraan en drink een glas water.
Natuurlijk vocht spoelt je lichaam schoon en al die blabla, maar een normale hoeveelheid (dus hoeveel je lichaam nodig heeft, geeft ie zelf aan) is genoeg. Hoef je ook niet zo vaak naar het toilet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:00
Binatone
Binatone is offline
Jaa dat heb ik dus ook. Eerst had ik best wel een sterke blaas, hoefde ik echt nooooit naar de wc, en nu in een keer 10 keer per dag ofzo. heeel vervelend
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef op 16-05-2004 @ 14:56 :
Waarom drinken jullie zoveel? Ik drink gewoon wanneer ik dorst heb, ben ik echt niet minder gezond om. Zin in iets lekker te drinken neem ik een glas cola of een biertje ofzo (maar dat is meer omdat het lekker is, niet omdat ik dorst heb) en als ik dorst heb loop ik naar de kraan en drink een glas water.
Natuurlijk vocht spoelt je lichaam schoon en al die blabla, maar een normale hoeveelheid (dus hoeveel je lichaam nodig heeft, geeft ie zelf aan) is genoeg. Hoef je ook niet zo vaak naar het toilet.
anderhalve liter is niet veel hoor, dat is nog geen acht glazen drinken per dag.
Als je dorst hebt heeft je lichaam trouwens een vochttekort van ongeveer een halve liter, dus dat kun je met 1 glas drinken dan niet aanvullen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
dat is wel minder gezond. Je moet continu blijven drinken om te VOORKOMEN dat je dorst krijgt. Als je dorts hebt is het al te laat en is je lichaam al beschadigt. Met één glas kun je het ontstane vochttekort (en dat is best groot eer je eenmaal dorst hebt) onmogelijk aanvullen. En zelfs al zou je het wel aanvullen: al je daarna weer wacht tot je dort hebt raakt je lichaam weer beschadigt. slopen, herstellen, slopen, herstellen... Daar knapt je lichaam niet van op. Verder is 1,5 liter véél te weinig. 2 liter is echt het absolute minimum (meer is beter, maar 2 liter is nét voldoende om 100% gezond te blijven... omdat jij nu een crhonisch vochtgebrek hebt schat ik jouw gezondheid op zo'n 60 á 70%) en op erg warme dagen of als je veel sport kan dat soms wel oplopen tot 4 liter.
Oud 16-05-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-05-2004 @ 20:06 :
Verder is 1,5 liter véél te weinig. 2 liter is echt het absolute minimum (meer is beter, maar 2 liter is nét voldoende om 100% gezond te blijven... omdat jij nu een crhonisch vochtgebrek hebt schat ik jouw gezondheid op zo'n 60 á 70%) en op erg warme dagen of als je veel sport kan dat soms wel oplopen tot 4 liter.
Dat is onzin, zelfs het voedingscentrum raadt minimaal 1,5 liter (1,7 voor bejaarden) aan. 1,5 liter is dus gewoon het minimum.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 20:07
steefos
steefos is offline
Citaat:
* meer omdat het lekker is, niet omdat ik dorst heb) en als ik dorst heb loop ik naar de kraan en drink een glas water.
Als je dorst hebt en je gaat dan pas drinken ben je eigenlijk al te laat, die 1,5 liter is écht een minimum zeker nu de zomer eraankomt en je ligt in de zon
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 13:38
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 16-05-2004 @ 21:07 :
Als je dorst hebt en je gaat dan pas drinken ben je eigenlijk al te laat, die 1,5 liter is écht een minimum zeker nu de zomer eraankomt en je ligt in de zon
Wedden dat ik die 2 liter haal op een dag? In voedsel zit ook water, ook in brood, koek, fruit, weet ik veel wat. Dus vocht krijg je sowieso wel binnen, als je dan nog niet genoeg hebt krijg je dorst dus drink je een glas water.
En over mijn 60% tot 70% gezondheid: Ik ben 3 jaar al geen dag ziek geweest dus over mijn gezondheid heb ik niet te klagen. Conditie heb ik ook genoeg dus daar ligt het niet aan. Ik zie gewoon niet in waarom ik als een gek water moet drinken. Waar halen jullie die wijsheid trouwens vandaan van dat 60% tot 70% gezondheid. Lijkt me duidelijk dat je het uit je duim zuigt.

Hoe moet ik het trouwens voorstellen wat jullie doen? Als jullie bijvoorbeeld achter de pc zitten staat er een maatbeker water naast je die je 2 keer leeg drinkt? Of zitten jullie op school standaard aan een flesje met water te zuigen?
Het spijt me zeer, ik begrijp het niet en zal het ook nooit begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:13
Verwijderd
matrix21, waarom vindt jij dat de mensen in dit topic zo veel drinken als de mensen in dit topic 1,5 liter vocht drinken en jij minstens 2?

En ik denk dat de meeste mensen gewoon min of meer onthouden hoeveel glazen ze op hebben, of er een gewoonte van maken. Ik iig wel. En daar is geen maatbeker met water voor nodig, natuurlijk.
Hoe dan ook, een maatbeker is 1 liter, als je dat 2 keer leeg drinkt terwijl je achter de computer zit dan heb je zo 2 liter water op in een uur of twee uur ofzo, dat is helemaal niet gezond en ook hartstikke vies.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:14
Souris
Souris is offline
drink ook veel en plas niet super veel maar ook niet weinig.
zeker in de zomer zit ik vaak op 3 liter per dag.
Oud 17-05-2004, 17:28
Verwijderd
wat ook helpt is 's ochtends als je op staat en glas water nemen, dan heb je gelijk al een ondergrondje gelegd. Dan natuurlijk nog iets van melk, koffie etc.
En bijvoorbeeld bij het huiswerk maken een flesje water erbij zodat je af en toe een slokje kan nemen. Dat is beter dan alles in een keer naar binnen klokken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:17
matrix21
matrix21 is offline
Maar ik snap niet waarom je op moet letten hoeveel je drinkt. Je drinkt toch alleen als je dorst hebt? Dat heb ik in elk geval. Ik snap niet waarom in de media zoveel gepromoot word dat je 2 liter vocht per dag binnen moet krijgen terwijl iedereen dat eigenlijk wel doet, omdat je lichaam er om vraagt. Misschien dat sommige mensen dat dorst gevoel negeren, die moeten het een beetje in de gaten houden dat ze niet uitdrogen.
Net zoiets als dat je een liter melk ofzo per dag moet drinken. Ook zo'n onzin. Meeste mensen eten kaas of yogurt of vla weet ik veel. Kortom genoeg zuivelproducten en vervolgens de dokter vroeger tegen mij zeggen dat ik maar vooral meer melk moet drinken
En veel melk drinken is helemaal niet gezond krijg je nierstenen van.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:19
matrix21
matrix21 is offline
Waarom de TS dus zoveel naar het toilet moet is omdat ze al meer dan genoeg vocht binnen krijgt en nu met extra drinken heeft het lichaam het niet meer nodig en gooit het naar buiten.
En voor doorspoelen van je lichaam hoef je pas echt bang te worden als je urine een hele donkere kleur krijgt dan blijkt dat je meer moet drinken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-05-2004 @ 20:09 :
Dat is onzin, zelfs het voedingscentrum raadt minimaal 1,5 liter (1,7 voor bejaarden) aan. 1,5 liter is dus gewoon het minimum.
Voor een volwassene ja!!! tot je 21 groei je nog (ook al merk je het zelf soms niet, hoewel niet iedereen natuurlijk precies op zijn/haar 21ste is uitgegroeid) en heb je meer water nodig omdat je niet alleen je verliezen moet aanvullen, maar je ook nog eens water nodig hebt om te...nou ja... groeien! Overigens: ik heb het hier wel over vocht dat echt 'meeteld".alcohol en thee (weet ik niet zeker maar thee telde geloof ik niet mee) tellen niet mee, en van koffie ga je zelfs "in de min" staan omdat dat niet alleen niet als vocht meeteld, maar het ook nog eens wel-meetellend vocht afdrijft.
Oud 18-05-2004, 13:33
Boas
Boas is offline
Ach, het wordt gewoon gewenning. In het begin dronk ik veel water omdat het mij gezond leek, en nu ben ik het zo gewend dat ik makkelijk 2 liter water per dag drink en het ook lekker vind. (vooral zomers) En ik moet idd wel vaker naar de wc maar dat stoort mij niet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-05-2004 @ 14:29 :
Voor een volwassene ja!!! tot je 21 groei je nog (ook al merk je het zelf soms niet, hoewel niet iedereen natuurlijk precies op zijn/haar 21ste is uitgegroeid) en heb je meer water nodig omdat je niet alleen je verliezen moet aanvullen, maar je ook nog eens water nodig hebt om te...nou ja... groeien! Overigens: ik heb het hier wel over vocht dat echt 'meeteld".alcohol en thee (weet ik niet zeker maar thee telde geloof ik niet mee) tellen niet mee, en van koffie ga je zelfs "in de min" staan omdat dat niet alleen niet als vocht meeteld, maar het ook nog eens wel-meetellend vocht afdrijft.
Nee, voor volwassenen en voor jongeren is het 1,5 liter. Voor kinderen iets minder. Thee telt overigens wel, en voor koffie ga je alleen in de min staaan als je het poeder puur eet, niet als je er koffie van zet en dat op drinkt. Alcoholische dranken tellen ook wel, mits ze voor maximaal 5 % uit alcohol bestaan.
Je hebt absoluut geen water nodig om te groeien.

Het is niet erg om drie liter water op een dag te drinken hoor, zo lang het maar niet meer dan vier is, is 't niet ongezond. Maar het is nergens voor nodig.

Matrix21: In de media wordt dat toch niet zo veel gepromoot? Alleen in vrouwenbladen, die dan dingen erbij beweren zoals SuperSanne hierboven zegt, of beweren dat je naast normaal drinken ook nog eens twee liter water erbij moet gooien, ofzo. Ik heb het verder nog nooit in de media gepromoot gezien, behalve dan voor ouderen, omdat die vaak wel erg weinig drinken; als iedereen mijn oma haar gang liet gaan, zou ze maar drie kopjes thee per dag drinken en verder niets (nu hebben we haar, in overleg met en met hulp van haar fysiotherapeut, wijsgemaakt dat het voor haar osteoporose strikt noodzakelijk is dat ze dagelijks vier glazen melk en twee glazen sinaasappelsap drinkt, dus doet ze dat braaf, plus drie kopjes thee, en zo is 't wel goed )
En het doorspoelen van je lichaam dat gaat niet zo gauw mis, inderdaad, maar je kunt maar beter voorkomen dat het mis gaat. Net zoals je maar beter kunt voorkomen dat je dorst krijgt. Je gaat toch ook niet pas eten als je maag rommelt of pas slapen als je je ogen echt niet meer open kan houden?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:58
Verwijderd
Ja, bij water en thee is het erg, behoorlijk irritant. Maar het werkt dus wel, als het zo snel doorspoelt
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 15:34
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-05-2004 @ 12:16 :

Je gaat toch ook niet pas eten als je maag rommelt of pas slapen als je je ogen echt niet meer open kan houden?
Uuh jawel, 's morgens sta ik op en mijn maag rammelt dus eet ik wat boterhammen. Vervolgens eet ik niet meer totdat ik weer honger krijg wat tegen een uurtje of 12 is (ligt eraan hoe laat ik ontbeten heb. En 's avonds weer honger. Tussendoor eet ik niets omdat ik geen honger heb. Simpel

Eten is trouwens wel iets anders als drinken aangezien je water zo goed als overal kan vinden (daar waar een toilet is bijvoorbeeld) Terwijl eten wel eens lastiger kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb ook een probleem ermee, vooral de laatste tijd.

Voorbeeld:

7:30 naar de wc voor ik van huis ging
8:45 naar de wc voor het examen
10:15 naar de wc na het examen
11:40 naar de wc in de trein
13:00 in de stad een wc gezocht
14:30 naar de wc in de trein

Wat heb ik gedronken? 's Ochtends 1 glas thee, om 7 uur. En daarna over de hele dag maximaal nog ongeveer 1 glas.

Word er helemaal gek van.

Ik kan ook absoluut niet met de auto onderweg (gelukkig hebben we geen auto) of lange stukken met bussen, dan moet ik alsmaar weer naar de wc. Daarom vind ik de trein zo handig.

En tja, ik doe dus ook wel aan 'tactisch drinken'. Zoals dat ik vandaag dus maar 0,4 liter gedronken heb tot ik thuis was, om 15:30. Ik moet er echt rekening mee houden, want anders is het nog erger.

Soms moet ik echt dringend naar de wc en is het bijna niets, en soms hoef ik niet zo nodig en is het zowat een liter.

Ik zoek dus ook zovaak mogelijk een wc op en als ik ergens naar de wc kan doe ik dat ook altijd (zeker als het gratis is ), bijvoorbeeld als ik naar Amsterdam ga altijd 10 minuten vóór Amsterdam in de trein.

Ben ik nou eigenlijk de enige jongen die hiermee zit?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 00:22
Floris_22
Floris_22 is offline
Ik heb laatst in 1 keer 1.5 liter achterover geslagen. En misschien 1x per uur naar de wc. Ik denk iff dat je eraan moet wennen.
En zoals iemand anders zei, gewoon een kwestie van plannen. Als je lang in de auto moet zitten drink dan wat minder.
Oud 20-05-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef op 19-05-2004 @ 16:34 :
Uuh jawel, 's morgens sta ik op en mijn maag rammelt dus eet ik wat boterhammen. Vervolgens eet ik niet meer totdat ik weer honger krijg wat tegen een uurtje of 12 is (ligt eraan hoe laat ik ontbeten heb. En 's avonds weer honger. Tussendoor eet ik niets omdat ik geen honger heb. Simpel

Eten is trouwens wel iets anders als drinken aangezien je water zo goed als overal kan vinden (daar waar een toilet is bijvoorbeeld) Terwijl eten wel eens lastiger kan zijn.
Nou, dan eet je ook niet goed .
Trek in eten is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Honger is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te eten en dat je op dat moment een tekort aan brandstoffen hebt.
Trek in drinken is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Dorst is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te drinken en dat je op dat moment een vochttekort hebt.
'Slaap' is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om eens te gaan slapen. Vermoeidheid is bedoeld om te te laten weten dat het echt heel hard nodig is om te gaan slapen en dat je op dat moment een tekort aan energie hebt.

Jij gaat dus van tekort naar gewoon naar tekort naar gewoon... je kunt beter zorgen dat je 'voorraaden' de hele tijd op gewoon niveau blijven
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 13:03
Nickie
Nickie is offline
Nou dat heb ik ook en volgens mij is dat wel normaal en als ik vaak moet op school zeg ik altijd : Ik lees overal dat je veel water moet drinken nou doe ik dat, is het ook weer niet goed werkt bij mij altijd -xx-
Oud 20-05-2004, 19:11
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-05-2004 @ 12:37 :
Nou, dan eet je ook niet goed .
Trek in eten is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Honger is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te eten en dat je op dat moment een tekort aan brandstoffen hebt.
Trek in drinken is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Dorst is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te drinken en dat je op dat moment een vochttekort hebt.
'Slaap' is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om eens te gaan slapen. Vermoeidheid is bedoeld om te te laten weten dat het echt heel hard nodig is om te gaan slapen en dat je op dat moment een tekort aan energie hebt.

Jij gaat dus van tekort naar gewoon naar tekort naar gewoon... je kunt beter zorgen dat je 'voorraaden' de hele tijd op gewoon niveau blijven
Blijkbaar heb jij andere interpretaties van honger en dorst dan ik. Ik spreek nooit van trek in eten of trek in drinken. Daar spreek ik van als ik zin heb in iets te snoepen of een colaatje ofzo. Van honger en dorst spreek ik als mijn maag rammelt en als m'n mond droog is. Op bepaalde tijden eten en drinken omdat het zo hoort doe ik dus ook nooit. Behalve het avondeten omdat dat voor mij gemaakt wordt (al krijg ik dan vanzelf honger als ik het ruik).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 21:09
Lorelei
Lorelei is offline
Op dagen dat ik veel drink, heb ik hier ook last van. Wat wel helpt, is het toch blijven doen. Het wordt minder na verloop van tijd. Maar je moet er even doorheen ja, en dat is vrij irritant.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef op 20-05-2004 @ 20:11 :
Blijkbaar heb jij andere interpretaties van honger en dorst dan ik. Ik spreek nooit van trek in eten of trek in drinken. Daar spreek ik van als ik zin heb in iets te snoepen of een colaatje ofzo. Van honger en dorst spreek ik als mijn maag rammelt en als m'n mond droog is. Op bepaalde tijden eten en drinken omdat het zo hoort doe ik dus ook nooit. Behalve het avondeten omdat dat voor mij gemaakt wordt (al krijg ik dan vanzelf honger als ik het ruik).
Ja, een rammelende maag of een droge mond, dat is idd honger en dorst, en dat zijn tekenen van je lichaam dat er een tekort is. Waarom heb ik dan andere interpretaties dan jij?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 14:01
Verwijderd
ja, dat heb ik ook. Maar ik vind het niet erg, het is voor mijn gezondheid toch Alleen met examens is het wat lastig, dan drink ik pas na het examen die 1,5 liter
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 12:01
Regen
Regen is offline
Ik moet zowieso vaak naar de wc, hoeveel ik ook drink, dus bij mij maakt het niet zoveel uit.

Weet iemand of goede verspreiding over de dag belangrijk is bij drinken? Anders is het misschien een idee om bijvoorbeeld 's avonds veel te drinken als je veel tijd hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten