![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn dokter zei dat je in het begin heel veel moet plassen, maar dat dat later minder wordt. (Ikzelf heb het niet lang kunnen volhouden om te kunnen zeggen of het klopt) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dorst hebt heeft je lichaam trouwens een vochttekort van ongeveer een halve liter, dus dat kun je met 1 glas drinken dan niet aanvullen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En over mijn 60% tot 70% gezondheid: Ik ben 3 jaar al geen dag ziek geweest dus over mijn gezondheid heb ik niet te klagen. Conditie heb ik ook genoeg dus daar ligt het niet aan. Ik zie gewoon niet in waarom ik als een gek water moet drinken. Waar halen jullie die wijsheid trouwens vandaan van dat 60% tot 70% gezondheid. Lijkt me duidelijk dat je het uit je duim zuigt. Hoe moet ik het trouwens voorstellen wat jullie doen? Als jullie bijvoorbeeld achter de pc zitten staat er een maatbeker water naast je die je 2 keer leeg drinkt? Of zitten jullie op school standaard aan een flesje met water te zuigen? Het spijt me zeer, ik begrijp het niet en zal het ook nooit begrijpen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt absoluut geen water nodig om te groeien. Het is niet erg om drie liter water op een dag te drinken hoor, zo lang het maar niet meer dan vier is, is 't niet ongezond. Maar het is nergens voor nodig. Matrix21: In de media wordt dat toch niet zo veel gepromoot? Alleen in vrouwenbladen, die dan dingen erbij beweren zoals SuperSanne hierboven zegt, of beweren dat je naast normaal drinken ook nog eens twee liter water erbij moet gooien, ofzo. Ik heb het verder nog nooit in de media gepromoot gezien, behalve dan voor ouderen, omdat die vaak wel erg weinig drinken; als iedereen mijn oma haar gang liet gaan, zou ze maar drie kopjes thee per dag drinken en verder niets (nu hebben we haar, in overleg met en met hulp van haar fysiotherapeut, wijsgemaakt dat het voor haar osteoporose strikt noodzakelijk is dat ze dagelijks vier glazen melk en twee glazen sinaasappelsap drinkt, dus doet ze dat braaf, plus drie kopjes thee, en zo is 't wel goed ![]() En het doorspoelen van je lichaam dat gaat niet zo gauw mis, inderdaad, maar je kunt maar beter voorkomen dat het mis gaat. Net zoals je maar beter kunt voorkomen dat je dorst krijgt. Je gaat toch ook niet pas eten als je maag rommelt of pas slapen als je je ogen echt niet meer open kan houden? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Eten is trouwens wel iets anders als drinken aangezien je water zo goed als overal kan vinden (daar waar een toilet is bijvoorbeeld) Terwijl eten wel eens lastiger kan zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trek in eten is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Honger is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te eten en dat je op dat moment een tekort aan brandstoffen hebt. Trek in drinken is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om iets te eten. Dorst is bedoeld om je te laten weten dat het echt heel hard nodig is om iets te drinken en dat je op dat moment een vochttekort hebt. 'Slaap' is bedoeld om je te laten weten dat het tijd is om eens te gaan slapen. Vermoeidheid is bedoeld om te te laten weten dat het echt heel hard nodig is om te gaan slapen en dat je op dat moment een tekort aan energie hebt. Jij gaat dus van tekort naar gewoon naar tekort naar gewoon... je kunt beter zorgen dat je 'voorraaden' de hele tijd op gewoon niveau blijven ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding-en-gezondheid topic deel 12 Verwijderd | 500 | 20-06-2006 21:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Algemene schoolzaken |
Niet naar de wc mogen! Vlinderr | 51 | 02-09-2004 11:21 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 |