Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar waarschijnlijk zou ik mijn kind zo toch niet noemen, op het moment staat hij in de top 10 meest gebruikte namen. Dan kies ik dus niet 1 van die namen, zit mijn kind straks in de klas met 7 andere lucasjes.
|
Verwijderd
|
Ik vind Mees echt enorm leuk, voor een jongen dus.
Arend ook, zo heette mijn oom, dus ook nog niet zo'n slechte keuze. (En ik zie het niet zozeer als vogels eigenlijk, meer als mooie namen ![]() Ennn... Olivier ook, maar mijn vriend heet Rogier.. Rogier & Olivier vind ik stom klinken ![]() Meisjes, hmm, die vind ik moeilijk... Sophia gaat wel. Madelief vind mijn vriend echt een hele mooie naam, ik vind hem wel ok... Veel verder kom ik niet. Misschien is Tine wel leuk, moeder van mijn vriend heette Tiny en is dus overleden, Tine vind ik meer iets voor 'nu'. Bob vind ik ook leuk, maar zo heet mijn vader, en het is nogal stom om mijn kind dan ook zo te noemen. Tenzij mijn vader overlijdt oid, maar dat doet hij toch nooit. ( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hopelijk krijg jij geen tweeling-jongens ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Rani en Ryan vind ik mooi. |
![]() |
||
Citaat:
Boas voor een jongen
|
http://www.voornamelijk.nl
Handige site voor als je wilt weten wat in Nederland de top 50 van jongens- en meisjesnamen is; dan weet je in ieder geval wel welke namen je niét moet gebruiken. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Maar vermijd in ieder geval deze namen...
Het is niet verstandig om je kind een bekende "traditionele" naam te geven, want die zijn op dit moment absoluut in. Dus ga van de gebaande paden en bewaar Sara, Isabella (Isa), Hanna, Anna, Eva, Emma, Laura, Lisa, Noa, Nina en alle andere -a namen maar voor de volgende generatie. Ook voor jongens geldt: nu even geen Thomas (Tom), Maximiliaan (Max), Ruben, Noah, David, Daniël (Daan), Nicolaas (Nick, Nicky), Samuel (Sam) en Lucas (Luuk) meer. Pak zelf even het Oude Testament erbij en kies eens iets nieuws. Grijp in elk geval geen Scandinavisch woordenboek: ook Sven, Lars en Niels kunnen niet meer. Van die site hierboven Nouja! ook: Kies een naam die laat zien of het om een jongetje of om een meisje gaat Doe je kind een plezier en zorg dat je aan de naam kunt zien of het een jongetje of een meisje is. Het kan erg irritant zijn om altijd uit te leggen dat je Noa(h), Robin, Sam, Nicky, Bo, Jip of Marijn eigenlijk een jongetje c.q. meisje is. Geef als de naam het toelaat liever een "echte" voornaam, je kunt dan altijd een roepnaam gebruiken die van deze naam is afgeleid. Dus Nicolaas en Nicole (Nicky) en Samuel en Samantha (Sam). dubbel nouja! al mijn namen mogen niet van die site ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ey, mijn naam is nummer drie zowaar. Toen ik geboren werd had ik nog een heel bijzondere naam
![]() Maar ehm, mocht ik een kind krijgen, dan krijgt het een naam die mooi klinkt (niet zo een waarvan mensen denken 'waarom vinden ouders díe naam nou mooier dan andere namen?') en die een duidelijke spellingswijze heeft, en niet meer dan drie lettergrepen. Maar ik weet nog niet welke naam. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Moet de patiënt alles weten? De Veroorzaker | 2 | 26-05-2011 11:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat de meeste christenen niet weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vervreemd | 7 | 26-11-2002 20:08 |