Oud 03-07-2004, 13:26
Kabouter
Kabouter is offline
Mijn beste vriend en ik zijn een raar stel.

Ik noem hem voor het gemak even x.

x en ik kennen elkaar 3 jaar. Sinds 1.5 jaar zijn we zeer goede vrienden. We vertellen elkaar veel, hebben veel lol samen enz.
Afgelopen kerst hadden we allebei zin om te zoenen, en dachten we dus: waarom niet met elkaar. We hadden dus gezoend.

Dat is nog een paar keer gebeurt, en gisteravond dus weer.

Hij had een beetje luduvudu, allebei flink gezopen, en aan t einde van de avond gezoend.

Is dit wel goed? ik ben zo in de war, ben bang dat we vriendschap gaan verwarren met liefde. of dat het de vriendschap verpest.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Oud 03-07-2004, 13:47
Thee Muts
Thee Muts is offline
Wat voel je zelf voor hem? Zie je hem echt als goede vriend, of krijg je best wel de kriebels voor hem? Wat voelde je op het moment dat je met hem zoende? Waarom zoende je eigenlijk met hem? Alleen om het zoenen zelf, of om het zoenen met hem?

Veel vragen, maar het lijkt me belangrijk als je eerst eens voor jezelf duidelijk krijgt wat hij voor je betekend
Oud 03-07-2004, 14:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had dit ook met mijn vriend. We kenden elkaar al ruim een half jaar via msn en waren echt goede maatjes, konden alles met elkaar bespreken. Toen we elkaar voor het eerst zagen werd ik ook echt wel heel erg verliefd en hij ook en nu hebben we al vier maanden een relatie. Vriendschap en een relatie hebben dat kan best samen gaan vind ik. Bij ons gaat het al vier maanden goed.
Oud 03-07-2004, 15:03
Myuki
Myuki is offline
moh als je blij bent met hoe het tussen jullie is nou... is er geen probleem
Oud 03-07-2004, 15:32
stuivertje
stuivertje is offline
Als je wat meer voor die vriend voelt, ga er dan voor!
Ik ben ook verliefd gworden op mn beste vriend, en dat gezoen enzo, verwarde ook ons een beetje. Maar we zijn er gewoon voor gegaan, en mooier kan het niet worden.

- sorry, ik zweef nog steeds heel erg -
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 16:04
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 03-07-2004 @ 14:47 :
Wat voel je zelf voor hem? Zie je hem echt als goede vriend, of krijg je best wel de kriebels voor hem? Wat voelde je op het moment dat je met hem zoende? Waarom zoende je eigenlijk met hem? Alleen om het zoenen zelf, of om het zoenen met hem?

Veel vragen, maar het lijkt me belangrijk als je eerst eens voor jezelf duidelijk krijgt wat hij voor je betekend
Wat ik voor m voel.
Gister zat ik met hem in de kroeg, en als ie even met andere meisjes ging praten voelde ik best wel een beetje jaloezie.
Maar dat kan ook komen doordat ik als hij met een ander meisje zat 'alleen'zat.
Ik zie hem echt als heel goede vriend, maar ik weet dus niet of ik kriebels voel. Misschien moet ik het nog maar even aankijken

Dat ik met m zoende dacht ik: waarom kan je nou zo lekker zoenen eikel. En ik was bang dat hij er dit keer spijt van zou krijgen i.v.m ze luduvudu.
Ik zoende met m omdat we elkaar al de hele avond zaten uit te dagen, en ik echt zin had om te zoenen. een combinatie van om het zoenen zelf, en het zoenen met hem dus, denk ik.
Oud 03-07-2004, 16:09
towngeek
towngeek is offline
Ik heb in dezelfde situatie gezeten met mijn toen-beste vriend alleen bij ons ging het verder dan zoenen. Het ging allemaal goed en waren gewoon vrienden enzo, geen relatie ofzo, totdat hij een vriendin kreeg en ik een beetje jaloers was. Tussen mij en die vriendin botste het nogal en uiteindelijk was het: Einde vriendschap.
Oud 03-07-2004, 16:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
like_u16 schreef op 03-07-2004 @ 17:04 :
Wat ik voor m voel.
Gister zat ik met hem in de kroeg, en als ie even met andere meisjes ging praten voelde ik best wel een beetje jaloezie.
Maar dat kan ook komen doordat ik als hij met een ander meisje zat 'alleen'zat.
Ik zie hem echt als heel goede vriend, maar ik weet dus niet of ik kriebels voel. Misschien moet ik het nog maar even aankijken

Dat ik met m zoende dacht ik: waarom kan je nou zo lekker zoenen eikel. En ik was bang dat hij er dit keer spijt van zou krijgen i.v.m ze luduvudu.
Ik zoende met m omdat we elkaar al de hele avond zaten uit te dagen, en ik echt zin had om te zoenen. een combinatie van om het zoenen zelf, en het zoenen met hem dus, denk ik.
Als ik jou zo hoor, twijfel je dus best wel over wat je nu voor hem voelt en hoe je hem ziet. Hoe lang is dat eigenlijk al zo? En heb je er wel eens met hem over gepraat? Hoe reageerde hij bijvoorbeeld op dat zoenen? Ik denk dat het best belangrijk is om het daar samen over te hebben. Misschien is er inderdaad wat aan het veranderen tussen jullie, dat zou best kunnen. Zoek samen (maar natuurlijk ook voor jezelf!) uit hoe jullie elkaar nu zien, wat er allemaal aan het veranderen is en wat jullie daar mee willen gaan doen. Geef elkaar daarbij vooral de tijd, en zorg ervoor dat je hoe dan ook met elkaar blijft praten. Wees open en eerlijk tegen elkaar en dan zien jullie vanzelf wel hoe het gaat lopen.
Oud 03-07-2004, 19:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jaah, heb ik ook gehad, maar ik heb er niks mee gedaan en na een jaar waren mijn gevoelens eindelijk over (pfff) en nu heb ik een schat van een vriend!
Oud 03-07-2004, 21:27
Dzjes
Dzjes is offline
Ik denk toch dat je verscheidene dingen voor jezelf moet uitmaken :
- Waarom was je jaloers?
- Wil je een vriend?
- Zie je iets in hem (voor een relatie) ?
- Voel je iets voor hem?

Tijdens die zoen voelde je niets bijzonders, buiten dat je het erg leuk vond? Noujah, mss is het voor jullie beiden wel leuk om elkaar als 'zoenmaatje' te hebben. Wel opletten, het kan best gebeuren dat jij op hem verliefd wordt, maar hij niet op jou(of omgekeerd natuurlijk ) .. dan komen er pas problemen, maar zolang jullie gelukkig zijn bij deze situatie, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 21:50
Verwijderd
Dat verpest de vriendschap inderdaad gegarandeerd.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 02:53
Tox
Tox is offline
ik werd bevriend met de beste vriendin van mijn ex, en ik heb het zelfde probleem. Maar ik moet zeggen dat ik na de eerste zoen van ons een week geleden, constant op wolken loop en aan niets anders kan denken, voor mij is het het waard. denk dat je je dat moet afwegen. Wat is eht waard?
Oud 04-07-2004, 15:09
filia dei
filia dei is offline
Ik denk best dat je op zo'n manier een 'intieme' vriendschapsband kunt hebben. Ik heb ook een paar goede vrienden waar ik best close mee ben en veel mee knuffel en echt diepe gesprekken mee voer etc. Ik vind dit geen probleem voor een vriendschap. Dus als je van je zelf niet zeker wilt of je een relatie met hem wil beginnen moet je 't gewoon zo laten. Dan kan het de vriendschap alleen maar verpesten. Als je later toch kriebels krijgt en hij ook kan je het er altijd nog over hebben.

Succes
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:47
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 03-07-2004 @ 17:30 :
Als ik jou zo hoor, twijfel je dus best wel over wat je nu voor hem voelt en hoe je hem ziet. Hoe lang is dat eigenlijk al zo? En heb je er wel eens met hem over gepraat? Hoe reageerde hij bijvoorbeeld op dat zoenen? Ik denk dat het best belangrijk is om het daar samen over te hebben. Misschien is er inderdaad wat aan het veranderen tussen jullie, dat zou best kunnen. Zoek samen (maar natuurlijk ook voor jezelf!) uit hoe jullie elkaar nu zien, wat er allemaal aan het veranderen is en wat jullie daar mee willen gaan doen. Geef elkaar daarbij vooral de tijd, en zorg ervoor dat je hoe dan ook met elkaar blijft praten. Wees open en eerlijk tegen elkaar en dan zien jullie vanzelf wel hoe het gaat lopen.
Ik twijfel inderdaad best wel jah.
Het is al zo sinds kerst vorig jaar dat ik twijfel. Sinds onze eerste zoen dus. Toen had ik echt kriebels enzo. Nu is het zoenen al wat 'normaler' geworden, dus echt kriebels heb ik nu iet meer. Hij reageerde ook als gewoonlijk nu. Maar hij is niet echt het type die zijn diepste gevoelens showt.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.
Bedankt voor je goede reactie! Ga door jouw vragen echt nadenken!
Oud 04-07-2004, 18:11
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
like_u16 schreef op 04-07-2004 @ 18:47 :
Ik twijfel inderdaad best wel jah.
Het is al zo sinds kerst vorig jaar dat ik twijfel. Sinds onze eerste zoen dus. Toen had ik echt kriebels enzo. Nu is het zoenen al wat 'normaler' geworden, dus echt kriebels heb ik nu iet meer. Hij reageerde ook als gewoonlijk nu. Maar hij is niet echt het type die zijn diepste gevoelens showt.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.
Bedankt voor je goede reactie! Ga door jouw vragen echt nadenken!
Fijn om te horen dat je iets aan mijn reactie hebt .
Maar je hebt nu die kriebels dus niet meer? Of ben je er al aan gewend geraakt dat je die kriebels hebt, en merk je ze niet meer zo op, omdat het langzaam bij jullie contact is gaan horen? Weet je of hij die kriebels ook heeft gevoeld/voelt? Hebben jullie het er wel eens over gehad hoe het zou zijn als jullie een relatie zouden hebben?
Nouja, waarschijnlijk zien jullie inderdaad vanzelf wel hoe het gaat lopen. Zolang jullie je er allebei maar goed bij blijven voelen, maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welke kant het opgaat. Volgens mij zijn jullie wijs genoeg om de juiste beslissing te maken .
Oud 05-07-2004, 09:07
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 04-07-2004 @ 19:11 :
Fijn om te horen dat je iets aan mijn reactie hebt .
Maar je hebt nu die kriebels dus niet meer? Of ben je er al aan gewend geraakt dat je die kriebels hebt, en merk je ze niet meer zo op, omdat het langzaam bij jullie contact is gaan horen? Weet je of hij die kriebels ook heeft gevoeld/voelt? Hebben jullie het er wel eens over gehad hoe het zou zijn als jullie een relatie zouden hebben?
Nouja, waarschijnlijk zien jullie inderdaad vanzelf wel hoe het gaat lopen. Zolang jullie je er allebei maar goed bij blijven voelen, maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welke kant het opgaat. Volgens mij zijn jullie wijs genoeg om de juiste beslissing te maken .
Ik denk inderdaad dat ik ze niet meer voel omdat het bij het contact is gaan horen. Ik heb echt geeen idee of hij ook kriebels voelt of heeft gevoeld, want daar praten we niet over. Als ik ooit echt het idee heb dat ik verliefd op hem ben, zal ik hem dat nooit durven zeggen, omdat we altijd heel luid verkondigigen dat we niets willen. Hij doet dat ook, terwijl ik dat de laatste tijd heel erg doe om mijn gevoelens te verbergen....
Nu voelen we ons er nog goed bij, maar ben zo bang dat dat overgaat! jemig!
Oud 05-07-2004, 13:44
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
like_u16 schreef op 05-07-2004 @ 10:07 :
Ik denk inderdaad dat ik ze niet meer voel omdat het bij het contact is gaan horen. Ik heb echt geeen idee of hij ook kriebels voelt of heeft gevoeld, want daar praten we niet over. Als ik ooit echt het idee heb dat ik verliefd op hem ben, zal ik hem dat nooit durven zeggen, omdat we altijd heel luid verkondigigen dat we niets willen. Hij doet dat ook, terwijl ik dat de laatste tijd heel erg doe om mijn gevoelens te verbergen....
Nu voelen we ons er nog goed bij, maar ben zo bang dat dat overgaat! jemig!
Misschien dat hij wel een andere houding aan gaat nemen als hij weet dat jij verliefd op hem bent (als je dat inderdaad gaat worden). Nu roept ie misschien dat jullie nooit aan een relatie willen beginnen, maar zolang hij niet weet wat jij echt voelt, bekijkt hij het misschien ook niet van de andere kant. En misschien is het slechts ook maar een nuchtere houding van hem, omdat hij niet goed wat wat hij met zijn eventuele gevoelens aan zou moeten, hezelfde als jij nu richting hem doet dus. Maar hij is natuurlijk de enige die dat weet, ik opper zomaar even wat wat in mij opkomt .
Wat bedoel je met 'ik ben zo bang dat dat overgaat'. De vriendschap die er tussen jullie is?
Oud 05-07-2004, 15:57
ABrules
ABrules is offline
gewoon voor gaan, lukt het niet...

beste vrienden en/of vriendinnen zijn vervangbaar...
Oud 05-07-2004, 17:50
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 05-07-2004 @ 14:44 :
Misschien dat hij wel een andere houding aan gaat nemen als hij weet dat jij verliefd op hem bent (als je dat inderdaad gaat worden). Nu roept ie misschien dat jullie nooit aan een relatie willen beginnen, maar zolang hij niet weet wat jij echt voelt, bekijkt hij het misschien ook niet van de andere kant. En misschien is het slechts ook maar een nuchtere houding van hem, omdat hij niet goed wat wat hij met zijn eventuele gevoelens aan zou moeten, hezelfde als jij nu richting hem doet dus. Maar hij is natuurlijk de enige die dat weet, ik opper zomaar even wat wat in mij opkomt .
Wat bedoel je met 'ik ben zo bang dat dat overgaat'. De vriendschap die er tussen jullie is?
Ja, ik bedoel de vriendschap. Stel, we krijgen een relatie. En het gaat ooit uit, dan denk ik dat we nooit meer zulke vrienden worden als dat we nu zijn. Ik denk dat ik maar heel hard me best ga doen om niet verliefd te worden.

Eigelijk istie helemaal niet zo leuk (juist wel, anders was t niet me beste vriend...)
Oud 05-07-2004, 22:25
*$tylo*
*$tylo* is offline
ja op die manier redeneerde ik ook toen ik een vriend van mij leuk vond: straks gaat de vriendschap naar de klote.
Maar draai het om: straks krijgen jullie een leuke relatie.
Of niet, maarja dat kun je niet voorspellen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 08:08
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-07-2004 @ 22:50 :
Dat verpest de vriendschap inderdaad gegarandeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 09:45
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
like_u16 schreef op 05-07-2004 @ 18:50 :
Ja, ik bedoel de vriendschap. Stel, we krijgen een relatie. En het gaat ooit uit, dan denk ik dat we nooit meer zulke vrienden worden als dat we nu zijn. Ik denk dat ik maar heel hard me best ga doen om niet verliefd te worden.
Nee, die kans zit er inderdaad in, je weet natuurlijk maar nooit hoe het gaat lopen. Maar op het moment dat jullie besluiten om samen een relatie in te gaan, veranderen er sowieso een aantal dingen. En ook als dat niet gebeurd, zullen er langzaam dingen gaan veranderen. De relatie tussen jullie gaat als het ware scheef groeien, omdat jij iets anders voelt voor hem dan hij voor jou. En op dat punt kun jij dus niet helemaal eerlijk tegen hem zijn, iets wat toch wel zou moeten kunnen in een hele goede vriendschap. Dus in feite zijn er nu al dingen an het veranderen. En hoe het ook gaat lopen, aan elke keus zitten natuurlijk consequentie vast. Alleen kun je niet altijd voorspellen welke dat zijn, en dat onbekende kan je bang maken en je tegenhouden om een keuze te maken.
Oud 10-07-2004, 11:23
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 08-07-2004 @ 10:45 :
Nee, die kans zit er inderdaad in, je weet natuurlijk maar nooit hoe het gaat lopen. Maar op het moment dat jullie besluiten om samen een relatie in te gaan, veranderen er sowieso een aantal dingen. En ook als dat niet gebeurd, zullen er langzaam dingen gaan veranderen. De relatie tussen jullie gaat als het ware scheef groeien, omdat jij iets anders voelt voor hem dan hij voor jou. En op dat punt kun jij dus niet helemaal eerlijk tegen hem zijn, iets wat toch wel zou moeten kunnen in een hele goede vriendschap. Dus in feite zijn er nu al dingen an het veranderen. En hoe het ook gaat lopen, aan elke keus zitten natuurlijk consequentie vast. Alleen kun je niet altijd voorspellen welke dat zijn, en dat onbekende kan je bang maken en je tegenhouden om een keuze te maken.
Ik had ook prive gereageerd, bij jouw Daar staat wat er de afgelopen tijd weer is gebeurd. Het wordt steeds verwarrender. Geniet van je vakantie!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten