Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Zou jij mee gaan?
Nee, ik durf niet 3 1.09%
Nee, ik val niet op meisjes 1 0.36%
Nee, ik ben gelovig 3 1.09%
Nee, ik ben principiëel tegen one night stands 12 4.36%
Nee, ik heb een relatie 29 10.55%
Nee, ik ben verliefd en wil alleen met haar naar bed 3 1.09%
Nee, ik ben maagd en wil geen ONS als eerste keer 22 8.00%
Nee, want... 7 2.55%
Misschien wel 18 6.55%
Misschien, ook al ben ik gelovig 0 0%
Misschien, ook al heb ik een relatie 6 2.18%
Misschien, ook al ben ik maagd 12 4.36%
Misschien, ook al val ik niet op meisjes 2 0.73%
Misschien, maar ik durf niet goed 9 3.27%
Ja, dat zou ik wel doen 44 16.00%
Ja, ook al ben ik gelovig 0 0%
Ja, ook al heb ik een relatie 4 1.45%
Ja, ook al ben ik maagd 12 4.36%
Ja, ook al val ik niet op meisjes 2 0.73%
Ik ben een meisje en heb hier niets te zoeken, maar ik zou 't niet doen 42 15.27%
Ik ben een meisje en heb hier niets te zoeken, maar ik zou 't misschien wel doen 37 13.45%
Ik ben een meisje en heb hier niets te zoeken, maar ik zou 't wel doen 7 2.55%
Aantal stemmers: 275. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 09:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 02:16 :
Hoe kunt je nou principieel tegen one night stands zijn?

Maargoed, ik heb gekozen voor 'Nee, ik heb een relatie'. Maar als ik geen relatie zou hebben en ik zou ook niet verliefd zijn op mijn vriendin dan zou ik het zeker doen.
Dat is toch niet zo moeilijk? 'Seks met liefde, anders niet' (Of: 'Alleen seks met je echtgeno(o)t(e)' maar die komt tegenwoordig minder vaak voor)
Oud 29-07-2004, 09:58
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
grl schreef op 29-07-2004 @ 10:37 :
Dat is toch niet zo moeilijk? 'Seks met liefde, anders niet' (Of: 'Alleen seks met je echtgeno(o)t(e)' maar die komt tegenwoordig minder vaak voor)
Mee eens, zo'n sletterige opmerking wekt bij mij geen liefde. Ik zou er eerder om moeten lachen oid.
Oud 29-07-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een meisje en heb hier niets te zoeken, maar ik zou 't wel doen
Zou er nl niet echt problemen mee hebben, aangezien het al eens gebeurt is
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:17
Verwijderd
"Ik ben een meisje en heb hier niets te zoeken, maar ik zou 't niet doen." Ik zou er totaal geen behoefte aan hebben.
Het ligt wel iets anders als een meisje het aan me zou vragen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 29-07-2004 @ 10:37 :
Wat is het voordeel van zo'n houding?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:58
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 12:55 :
Wat is het voordeel van zo'n houding?
Het is een principe-kwestie, daar hoeft geen zichtbaar voordeel aan te zitten.
Oud 29-07-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 29-07-2004 @ 12:58 :
Het is een principe-kwestie, daar hoeft geen zichtbaar voordeel aan te zitten.
Beetje nutteloos principe dan.

Klinkt meer als indoctrinatie.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 13:02 :
Beetje nutteloos principe dan.

Klinkt meer als indoctrinatie.
Tja
Oud 29-07-2004, 14:05
Maarten
Maarten is offline
Nee niet nutteloos. Je bekijkt het te kortzichtig.

Ik weet zeker dat ik me niet beter zou voelen na een one night stand ik zou me er zelfs slechter door voelen dus doe ik het niet. Heeft niks met principes te maken, zo zit ik gewoon in elkaar en misschien heeft het ook iets met opvoeding gemaken maar mijn ouders hebben er nooit iets over gezegd. Sterker nog hun boeit het niet voor hun aprt heb ik 3 vriendinnen per dag

Daarom doe ik dus niet aan ONS. Simple as that. En dan kan je wel zeggen als je het nooit gedaan hebt dan weet je niet wat het inhoudt maar ik heb het heus wel eens aangeboden gehad en ik ben er gewoon niet op ingegaan.

Het boeit me niet... klaar.

Mij gaat het om de liefde en dan kan je zeggen wat naief of wat een onzin ik weet zeker dat het voor mij klopt. Is gewoon een kwestie van hoe je bij zulk soort dingen voelt...

Ik kan heel goed begrijpen dat veel jongens er anders over denken en ik vind dat ook niet raar... Doe waar je je prettig bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:13
Verwijderd
Zowel jongens en meisjes hebben de natuurlijke neiging om zo veel mogelijk seks te hebben. Seks heeft niet direct iets met liefde te maken, alhoewel je eerder geneigd zult zijn seks te hebben met iemand waar je iets voor voelt.

En tsja, ONS afkeuren alleen omdat 'je dat nou eenmaal vindt' of omdat 'je je dan misschien wel slecht zou voelen' zijn argumenten van niks.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:58
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Chimera schreef op 29-07-2004 @ 09:42 :
Ingekakt!
ik bedoelde natuurlijk 'ik doe het liever op de bank met mijn vriendin'

of ben ik dan nog steeds ingekakt?
Oud 29-07-2004, 16:02
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 15:13 :
Zowel jongens en meisjes hebben de natuurlijke neiging om zo veel mogelijk seks te hebben. Seks heeft niet direct iets met liefde te maken, alhoewel je eerder geneigd zult zijn seks te hebben met iemand waar je iets voor voelt.

En tsja, ONS afkeuren alleen omdat 'je dat nou eenmaal vindt' of omdat 'je je dan misschien wel slecht zou voelen' zijn argumenten van niks.
Je hebt gelijk dat die neiging er meestal van nature is (niet altijd... er zijn ook mensen die asexueel zijn).

En een ONS afkeuren omdat ik dat nou eenmaal vindt is wel een goede reden. Jij doet het omdat je het lekker vindt, mij lijkt het niet lekker aangezien er bij mij ook nog heel veel andere emoties komen kijken die uiteindelijk er netto voor zorgen dat ik het niks zou opleveren. Sterker nog: ik zou er ongelukkiger van worden.

Jij hebt geen geldigere argumenten om het wel te doen dus...

Je bent een slimme gozer, maar soms bekijk je toch echt de wereld niet op de juiste manier.

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:09
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik zou iig eerst willen weten of het een beetje klikt want geloof me, het is echt té lam als je 's ochtends naast iemand wakker wordt en ze blijkt een enorme bitch te zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:25
Dith
Dith is offline
Ik ben een meisje en heb hier niets te zoeken, maar ik zou 't misschien wel doen.

Als je allebei toch zin hebt, waarom niet?
Maar, alleen als ik alles duidelijk meemaak (lees: geen tot weinig drank/drugs) want anders ga ik waarschijnlijk spijt hebben. En spijt is ronduit kut.
Oud 29-07-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 29-07-2004 @ 17:02 :
Je hebt gelijk dat die neiging er meestal van nature is (niet altijd... er zijn ook mensen die asexueel zijn).

En een ONS afkeuren omdat ik dat nou eenmaal vindt is wel een goede reden. Jij doet het omdat je het lekker vindt, mij lijkt het niet lekker aangezien er bij mij ook nog heel veel andere emoties komen kijken die uiteindelijk er netto voor zorgen dat ik het niks zou opleveren. Sterker nog: ik zou er ongelukkiger van worden.

Jij hebt geen geldigere argumenten om het wel te doen dus...

Je bent een slimme gozer, maar soms bekijk je toch echt de wereld niet op de juiste manier.
Je weet niet of je er ongelukkiger van zou worden. Mijns inziens is dat slechts een aanname die je maakt gebaseerd op het feit dat one night stands in jouw sociale kring niet geaccepteerd zijn.

Als je ONS wilt afwijzen is dat prima, maar geef dan geldige argumenten gebaseerd op een bepaalde ethiek.

PS: ik heb nog nooit een ONS gehad, hoor. Tenminste, geen echte.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:58
juno
juno is offline
Citaat:
Bart2002 schreef op 28-07-2004 @ 23:50 :
"Je bent een jongen, of eventueel een man. Je bent in een café, discotheek, club, sportkantine, waar dan ook. Een gemiddeld aantrekkelijk meisje (of eventueel een vrouw) van jouw leeftijd komt op je af en vraagt je vriendelijk doch direct of je met haar naar bed zou willen. Doe je dat?"

Ik ken niemand die nee zou zeggen, mits heel plausibele
bezwaren hebbende, zoals een vriendin die gedachten
kan lezen. Ik spreek nu voor mezelf, maar ik denk 100%.
(minus de 0,2% met een vriendin à la Jomanda).
Of je bent zelf zo iemand die het met grote letters over zijn voorhoofd heeft staan als hij weer thuis komt bij zijn vriendin. "Ik heb net met een andere meid geneukt" Dan hoeft ze niet eens Jomanda te zijn, dan ziet ze het wel aan je schuldbewuste blik dat je een slecht geweten heb. Die blik die jonge hondjes hebben als ze pal naast hun "ongelukje"midden op het vloerkleed zitten...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 23:51
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 17:27 :
Je weet niet of je er ongelukkiger van zou worden. Mijns inziens is dat slechts een aanname die je maakt gebaseerd op het feit dat one night stands in jouw sociale kring niet geaccepteerd zijn.

Als je ONS wilt afwijzen is dat prima, maar geef dan geldige argumenten gebaseerd op een bepaalde ethiek.

Waarom zou hij of zou ik argumenten moeten geven om een ONS af te wijzen? Ik hou niet van de complicaties en de gedachten die zoiets met zich mee brengt, vriendin of niet. Bovendien is seks met een vertrouwd persoon gewoon veel fijner, en het kan best zijn dat ik hier ongelijk in heb, maar zo stel ik het me voor. Verder, de principekwestie, wil ik geen seks met iemand waar ik niet verliefd op ben of waar ik niet van hou (als in houden van).

Geef me één goede reden om wel een ONS te hebben. En natuurlijke aandrang zoveel mogelijk seks te hebben klopt feitelijk niet. Mensen zijn niet tot iedereen seksueel aangetrokken. Verder is de complexiteit van de mens, vooral in de hersenen, zoveel groter dan bij dieren dat niet meer gesproken kan worden van enkel de natuurlijke aandrang. Natuurlijke aandrangen worden voor een beslissend deel beïnvloed door de maatschappij en je belevingswereld. Voor jou dus misschien wel ONS's, voor vele anderen waaronder ik niet. Daar kan je niet over discussiëren, dat is gewoon ieders eigen keus.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 00:25
Verwijderd
Natuurlijk kun je discussiëren over of het terecht is dergelijke denkbeelden hebben. Dat is immers wat ethiek is. Ik ben het overigens met je eens dat seks met iemand waar je iets voor voelt fijner is, maar dat maakt een ONS niet afkeurenswaardig. Een ONS is echter wel gewoon seks, en seks is leuk (alhoewel een ONS ook negatief uit kan pakken met mishandeling of iets dergelijks, maar dat even terzijde). Het feit dat seks leuk is, is een reden om een ONS te hebben, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 00:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-07-2004 @ 01:25 :
Natuurlijk kun je discussiëren over of het terecht is dergelijke denkbeelden hebben. Dat is immers wat ethiek is. Ik ben het overigens met je eens dat seks met iemand waar je iets voor voelt fijner is, maar dat maakt een ONS niet afkeurenswaardig. Een ONS is echter wel gewoon seks, en seks is leuk (alhoewel een ONS ook negatief uit kan pakken met mishandeling of iets dergelijks, maar dat even terzijde). Het feit dat seks leuk is, is een reden om een ONS te hebben, lijkt me.
Voor sommige mensen heeft seks ook emotionele waarde. En kunnen ze niets met seks zonder deze intieme vertrouwensband. Dan kan seks nog wel lekker zijn, maar is het gevoelsmatig niet fijn.
Oud 30-07-2004, 00:30
Lorelei
Lorelei is offline
Ik bedoel trouwens niet dat seks voor mensen die wel eens ONS hebben soms voor deze mensen geen emotionele waarde heeft of kan hebben.
Oud 30-07-2004, 00:32
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 30-07-2004 @ 01:29 :
Voor sommige mensen heeft seks ook emotionele waarde. En kunnen ze niets met seks zonder deze intieme vertrouwensband. Dan kan seks nog wel lekker zijn, maar is het gevoelsmatig niet fijn.
Kun je net zo goed niet gaan rukken.

Is ook nogal onzin.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 00:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-07-2004 @ 01:32 :
Kun je net zo goed niet gaan rukken.

Is ook nogal onzin.
*heeft weinig zin om er nog op in te gaan*

Nee, want rukken deel je niet met iemand. Seks in zekere zin wel.
Oud 30-07-2004, 00:59
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 30-07-2004 @ 01:57 :
*heeft weinig zin om er nog op in te gaan*

Nee, want rukken deel je niet met iemand. Seks in zekere zin wel.
Als je een broodje koopt bij de bakker heb je daar ook iemand anders voor nodig. Ik begrijp nog steeds het ethische bezwaar niet tegen een ONS.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 07:50
Verwijderd
Misschien is dat ethische bezwaar er ook niet?
Het is precies wat grl zegt, dat lijkt me heel erg duidelijk en reden genoeg. Waarom zou je iets doen waar je je helemaal niet fijn bij voelt? Als een jongen, die geweldig is met z'n handen, aan een heteroseksuele jongen aan zou bieden om hem te helpen met z'n zelfbevrediging, dan is het voor jou logisch dat ie ja zou zeggen. Want dan wordt z'n behoefte bevredigd, misschien wel veel beter dan wanneer ie t zelf zou doen. Maar zou jij ja zeggen? En een ethisch bezwaar is daar ook niet tegen..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-07-2004 @ 01:59 :
Als je een broodje koopt bij de bakker heb je daar ook iemand anders voor nodig. Ik begrijp nog steeds het ethische bezwaar niet tegen een ONS.
Ben het helemaal met je eens.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 09:00
Verwijderd
Hangt een beetje van mijn instelling die avond af.

Als ik zin heb, zou ik het misschien wel doen ja. Maar dan moet ze wel heeeeel erg aantrekkelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 09:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-07-2004 @ 10:00 :
Hangt een beetje van mijn instelling die avond af.

Als ik zin heb, zou ik het misschien wel doen ja. Maar dan moet ze wel heeeeel erg aantrekkelijk zijn.
het was een gemiddeld aantrekkelijke vrouw, toch?
Oud 30-07-2004, 10:09
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 17:27 :

Ik weet het echt wel, sorry hoor maar ik weet toch hoe ik in elkaar steek? Sommige dingen kun je gewoon voelen zonder dat je ze hoeft te doen. Dan weet je gewoon dat wat je doet fout zal zijn. Als ik bij de actie nadenk krijg ik al foute gevoelens.

En het heeft niks met mijn sociale kringen te maken want daar let ik echt niet op. Ik doe waar ik zin in heb. En mijn sociale kringen hebben geholpen met de vorming van bepaalde normen en waarden maar dat betekent nog steeds dat ze in mij zitten en ik dus een keuze maak voor mijzelf en niet omdat het binnen die kring eenmaal hoort zeg maar.

Ik ga toch niet iets doen waar ik niet achter sta omdat mijn 'sociale kringen' er op dezelfde manier over denken als ik. Het boeit niet waarom je er zo over denkt.

Jij zegt dat het feit dat een ONS stand lekker is een reden om het te doen. Uiteraard vind ik de sex op zich ook lekker, maar ik zou allemaal gevoelens krijgen die er netto voor zorgen dat ik me er juist kutter door voel.

Dit is mijn reden en ik ga niet die gevoelens specificeren want dat gaat je geen drol aan

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 10:11.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:56
Soron
Soron is offline
Ik heb gestemd op: Nee, ik ben maagd en wil geen ONS als eerste keer.

Ik had ook kunnen stemmen op: Nee, ik ben principiëel tegen one night stands.

Waarom ik er tegen ben ga ik niet uitleggen. Dat is mijn keuze en dat gaat ook verder niemand ene drol aan.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 30-07-2004 @ 08:50 :
Misschien is dat ethische bezwaar er ook niet?
Het is precies wat grl zegt, dat lijkt me heel erg duidelijk en reden genoeg. Waarom zou je iets doen waar je je helemaal niet fijn bij voelt? Als een jongen, die geweldig is met z'n handen, aan een heteroseksuele jongen aan zou bieden om hem te helpen met z'n zelfbevrediging, dan is het voor jou logisch dat ie ja zou zeggen. Want dan wordt z'n behoefte bevredigd, misschien wel veel beter dan wanneer ie t zelf zou doen. Maar zou jij ja zeggen? En een ethisch bezwaar is daar ook niet tegen..
Het verschil is dat er geen natuurlijke behoefte bestaat om gerukt te worden door een andere gozer. Misschien bij homoseksuelen wel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:13
Maarten
Maarten is offline
Meph:

Vroeger werden kinderen door hun ouder gerukt zodat ze lekker in slaap vielen. Nu vinden wij dat vaag is ook cultuur
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 15:42
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
relatie
Oud 30-07-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-07-2004 @ 15:51 :
Het verschil is dat er geen natuurlijke behoefte bestaat om gerukt te worden door een andere gozer. Misschien bij homoseksuelen wel.
Tsja dat antwoord had ik wel verwacht eigenlijk.. maar je wijst het toch af vanuit je gevoel, je denkt niet "hey ja, laat ik dat eens uitproberen, ik doe het." Dan zeg jij "omdat die natuurlijke behoefte er niet is", maar bij mensen werkt dat toch allang niet meer zo.. ze doen wat hen fijn lijkt en doen andere dingen niet omdat ze bang zijn wat hun omgeving ervan vindt, het niet past bij wat ze graag willen zijn, omdat ze zich er gewoon niet goed bij voelen, etc. Sommige mensen moeten eerst gevoelens van liefde hebben voordat ze het fijn vinden om sex te hebben, op die manier is de mens nou eenmaal ontwikkeld..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 16:24
SanderThomas
SanderThomas is offline
Nee, want....

het is absoluut niet mijn stijl om met een wildvreemde et bed in te duiken.
Oud 30-07-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 30-07-2004 @ 17:15 :
Tsja dat antwoord had ik wel verwacht eigenlijk.. maar je wijst het toch af vanuit je gevoel, je denkt niet "hey ja, laat ik dat eens uitproberen, ik doe het." Dan zeg jij "omdat die natuurlijke behoefte er niet is", maar bij mensen werkt dat toch allang niet meer zo.. ze doen wat hen fijn lijkt en doen andere dingen niet omdat ze bang zijn wat hun omgeving ervan vindt, het niet past bij wat ze graag willen zijn, omdat ze zich er gewoon niet goed bij voelen, etc. Sommige mensen moeten eerst gevoelens van liefde hebben voordat ze het fijn vinden om sex te hebben, op die manier is de mens nou eenmaal ontwikkeld..
Het feit dat de samenleving nu anders is dan 10000 jaar geleden wil niet zeggen dat de genetica op dat gebied significant anders is. Het is dus maar zeer de vraag of dit soort 'gevoelskwesties' werkelijk spelen, of het meer gaat om wat bij de jeugd is bijgebracht. Natuurlijk is er niemand die bewust zal zeggen "in mijn jeugd is me geleerd dat dat niet hoort dus doe ik dat niet" - dit soort dingen zijn onbewust.

Dat er ergens een bepaalde cultuur geldt wil niet zeggen dat alle denkbeelden van die cultuur per definitie goed of logisch zijn. Dit is de reden dat ik argumenten als "ik denk dat ik er achteraf spijt van zou hebben" etc. afkeur. Geloofwaardiger is het als iemand na een eigen ervaring heeft geconcludeerd dat het niets voor die persoon is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 16:53
Verwijderd
Mephostophilis, volgens mij onderschat je het belang/effect/iets van opvoeding. Het feit dat iemand iets vindt, omdat hij of zij dat geleerd heeft in de opvoeding, betekent niet dat diegene dat 'niet echt kan vinden', zoals jij schijnt te denken; het betekent dat diegene daar echt volledig van overtuigd is en ook niet zomaar omdat de genen iets anders zeggen zijn of haar mening verandert.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-07-2004 @ 17:53 :
Mephostophilis, volgens mij onderschat je het belang/effect/iets van opvoeding. Het feit dat iemand iets vindt, omdat hij of zij dat geleerd heeft in de opvoeding, betekent niet dat diegene dat 'niet echt kan vinden', zoals jij schijnt te denken; het betekent dat diegene daar echt volledig van overtuigd is en ook niet zomaar omdat de genen iets anders zeggen zijn of haar mening verandert.
Zoals ik zei: dat iemand bepaalde denkbeelden heeft wil niet zeggen dat die denkbeelden juist, logisch of voordelig zijn. Soms is het wel goed je af te vragen waarom je iets vindt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 16:58
Verwijderd
Maar is iets vinden, omdat de omgeving waarin je bent opgegroeid er van uit gaat dat je dat vindt, volgens jou dan minder juist, logisch of voordelig dan iets vinden omdat je genen aangeven dat je dat zou moeten vinden?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-07-2004 @ 17:58 :
Maar is iets vinden, omdat de omgeving waarin je bent opgegroeid er van uit gaat dat je dat vindt, volgens jou dan minder juist, logisch of voordelig dan iets vinden omdat je genen aangeven dat je dat zou moeten vinden?
Je genen zijn altijd juist .

Sorry, dit is een achterlijke post, ik weet het, negeer hem maar gewoon.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-07-2004 @ 17:58 :
In dit geval wel, omdat je met een ONS niemand kwaad doet (tenzij je rare ziektes krijgt, maar daar hebben ze condooms voor) en je je na een pot seks bovendien goed voelt (hormoonsgewijs dan).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-07-2004 @ 18:09 :
In dit geval wel, omdat je met een ONS niemand kwaad doet (tenzij je rare ziektes krijgt, maar daar hebben ze condooms voor) en je je na een pot seks bovendien goed voelt (hormoonsgewijs dan).
Maar niet als je (aangeleerd of niet) van mening bent dat het slecht is. Niet alleen zul je je er zelf dan toch vervelend bij voelen, endorfine of niet, je zult ook schaamte voelen ten opzichte van je leefomgeving, omdat die nog steeds dezelfde mening is toegedaan.
Ter vergelijking: Op zich schuilt er geen kwaad in om met je te handen of alleen een lepel te eten, maar als ik in een restaurant ben, dan zal ik toch netjes mes en vork gebruiken. Omdat mijn leefomgeving van dat moment mijn gedrag anders zal afkeuren, en ik dat niet fijn vindt.
En het niet fijn vinden als je gedrag afgekeurd wordt is wel biologisch bepaald; mensen zijn sociale wezens en zullen dus hun best doen tot een sociale groep te horen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:40
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Nee, ik ben principiëel tegen one night stands
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 30-07-2004 @ 18:40 :
Nee, ik ben principiëel tegen one night stands
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 19:10
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-07-2004 @ 18:09 :
Een ONS is beneden mijn waardigheid en goedkoop. Niks principes. Dit heeft niks met principes te maken. Ik doe dingen omdat ik ze leuk vind en een ONS lijkt me geen flikker aan en ik zou me er kut door voelen.

Dit weet ik gewoon zeker en ik ga het niet proberen nee. Welke eikel gaat zichzelf nou expres kut laten voelen?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 21:05
Stefanie
Stefanie is offline
Uhm...Uhm...Uhm...

Tsjah ligt aan de situatie denk ik. Ik ben eigenlijk een beetje tegen one-night-stands, maar als die jongen wel hééél leuk is zou ik het misschien wel doen, maar dan moet ik wel heel veel zin hebben
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-07-2004 @ 18:18 :
Maar niet als je (aangeleerd of niet) van mening bent dat het slecht is. Niet alleen zul je je er zelf dan toch vervelend bij voelen, endorfine of niet, je zult ook schaamte voelen ten opzichte van je leefomgeving, omdat die nog steeds dezelfde mening is toegedaan.
Ter vergelijking: Op zich schuilt er geen kwaad in om met je te handen of alleen een lepel te eten, maar als ik in een restaurant ben, dan zal ik toch netjes mes en vork gebruiken. Omdat mijn leefomgeving van dat moment mijn gedrag anders zal afkeuren, en ik dat niet fijn vindt.
En het niet fijn vinden als je gedrag afgekeurd wordt is wel biologisch bepaald; mensen zijn sociale wezens en zullen dus hun best doen tot een sociale groep te horen.
Dat klopt, maar dit is niet het argument dat ik hoor van veel ONS-tegenstanders.

Als je geen ONS wil hebben omdat je bang bent dat mensen erachter komen en je je dan schaamt is dat logisch.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 00:47
Maarten
Maarten is offline
Uiteindelijk heeft dat nog steeds te maken met interne gevoelens....
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 11:11
Winner
Winner is offline
Ik wil graag contact met de 3 meisjes die 'Ik ben een meisje en heb hier niets te zoeken, maar ik zou 't wel doen' hebben gestemd. Pb me!
Oud 31-07-2004, 11:36
a girl
a girl is offline
er is hier een onderzoek over geweest (sorry als iemand dit al gezegd heeft, ik heb niet alle reacties gelezen):
een medewerker van het onderzoek stelt de volgende vragen aan vrouwen/mannen (% Ja-antwoorden staat naast de vraag):
wil je uitgaan? (55%/50%)
wil je mee naar mijn appartement? (6%/69%)
wil je seks met mij? (0%/75%)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
a girl schreef op 31-07-2004 @ 12:36 :
er is hier een onderzoek over geweest (sorry als iemand dit al gezegd heeft, ik heb niet alle reacties gelezen):
een medewerker van het onderzoek stelt de volgende vragen aan vrouwen/mannen (% Ja-antwoorden staat naast de vraag):
wil je uitgaan? (55%/50%)
wil je mee naar mijn appartement? (6%/69%)
wil je seks met mij? (0%/75%)
Jep, dat onderzoek ken ik. Overigens kwamen de 25% mannen die zeiden geen seks te willen meestal met excuses in de trant van "sorry, mijn vriendin/vrouw/verloofde is hier" of "ik heb een vriendin/vrouw/verloofde".
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten